KK na podpis - juz relikt ?

Data: 2009-11-01 10:08:59
Autor: Robert Kois
KK na podpis - juz relikt ?
Dnia Sat, 31 Oct 2009 20:03:53 +0100, ra9om1ak napisał(a):

Witam
Czy jeszcze gdzies dostane KK autoryzowana podpisem ?

Polbank.

--
Kojer

Data: 2009-11-01 11:18:47
Autor: RobertS
KK na podpis - juz relikt ?
Witam
Czy jeszcze gdzies dostane KK autoryzowana podpisem ?

Polbank.

przede wszystkim sposób autoryzacji wymusza terminal a nie karta, mam kk z chipem a i tak w niektórych sklepach muszę się podpisywać...

RobertS

Data: 2009-11-01 11:23:42
Autor: Robert Kois
KK na podpis - juz relikt ?
Dnia Sun, 01 Nov 2009 11:18:47 +0100, RobertS napisał(a):

[...]

Ale dość trudno wymusić użycie chipa jak chipa nie ma ;).

--
Kojer

Data: 2009-11-01 02:44:15
Autor: kjonca
KK na podpis - juz relikt ?
On 1 Lis, 11:23, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

> przede wszystkim sposób autoryzacji wymusza terminal a nie karta, mam kk
> z chipem a i tak w niektórych sklepach muszę się podpisywać...

Ale dość trudno wymusić użycie chipa jak chipa nie ma ;).

Ale tu chodzi o użycie _PINu_, a nie chipa.

Data: 2009-11-01 15:21:28
Autor: Adam Płaszczyca
KK na podpis - juz relikt ?
Dnia Sun, 1 Nov 2009 02:44:15 -0800 (PST), kjonca napisał(a):

Ale dość trudno wymusić użycie chipa jak chipa nie ma ;).

Ale tu chodzi o użycie _PINu_, a nie chipa.

Trudno wymusić uzycie PIN, jak PIN nie ma. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-11-01 15:24:34
Autor: MarekZ
KK na podpis - juz relikt ?
Użytkownik "AdamPłaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1gm18gor75s5u.dlg@oldfield.org.pl...

Trudno wymusić uzycie PIN, jak PIN nie ma.

Ależ da się. Autoryzacji nie będzie i tyle, PIN zostanie uznany za niepoprawny.

Data: 2009-11-01 19:06:18
Autor: mx
KK na podpis - juz relikt ?
Trudno wymusić uzycie PIN, jak PIN nie ma.

Ależ da się. Autoryzacji nie będzie i tyle, PIN zostanie uznany za niepoprawny.
A może taki sposób.
Rysyjemy, magnesujemy, moczymy, naświetlamy, itp. czipa. Jak nie zadziała, terminal weźmie dane z paska i wymusi podpis.

Data: 2009-11-01 21:02:51
Autor: Adam Płaszczyca
KK na podpis - juz relikt ?
Dnia Sun, 1 Nov 2009 15:24:34 +0100, MarekZ napisał(a):

Trudno wymusić uzycie PIN, jak PIN nie ma.

Ależ da się. Autoryzacji nie będzie i tyle, PIN zostanie uznany za niepoprawny.

Ale kto uzyje PIN/ --

Data: 2009-11-01 20:02:33
Autor: Titus Atomicus
KK na podpis - juz relikt ?
In article <1gm18gor75s5u.dlg@oldfield.org.pl>,
 Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Trudno wymusić uzycie PIN, jak PIN nie ma.

A sa jakies karty bezPINowe?

TA

Data: 2009-11-01 20:16:05
Autor: MarekZ
KK na podpis - juz relikt ?
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-B94671.20023301112009@news.onet.pl...

A sa jakies karty bezPINowe?

Każda z tych, do których pierwszy PIN nadaje klient może taką się stać.

Data: 2009-11-02 21:15:31
Autor: MG
KK na podpis - juz relikt ?
Użytkownik "RobertS" napisał:
Czy jeszcze gdzies dostane KK autoryzowana podpisem ?

przede wszystkim sposób autoryzacji wymusza terminal a nie karta,

I tak, i nie. W transakcjach z paska (co nie oznacza, że karta nie może być hybrydowa) jest brany pod uwagę (choć z wyjątkami) service code ze ścieżki drugiej, w kartach EMV jest CVM List - znane mi wdrożenia Polsce zawsze wspierały online PIN - ktoś zna przykłady bez?
Inną rzeczą jest, że samo użycie EMV nie oznacza PINu (wbrew powszechnemu przekonaniu) - po prostu tak je wydawcy personalizują. Równie dobrze mogli wprowadzić to sami dla kart z paskiem.

mam kk z chipem a i tak w niektórych sklepach muszę się podpisywać...

A nie były to przez przypadek transakcje z paska?

--
MG

KK na podpis - juz relikt ?