KK rozliczana w USD

Data: 2012-02-20 20:59:15
Autor: W
KK rozliczana w USD
Witam,
mógłby kto¶ polecić KK rozliczan± w USD do konta? Czy jaki¶ bank w Polsce oferuje w ogóle co¶ takiego? Natkn±łem się na MasterCard w BZWBK, ale czy to jest charge?

Data: 2012-02-21 07:54:00
Autor: xbartx
KK rozliczana w USD
Dnia Mon, 20 Feb 2012 20:59:15 +0000, W napisał(a):

Witam,
mógłby ktoś polecić KK rozliczaną w USD do konta? Czy jakiś bank w
Polsce oferuje w ogĂłle coĹ› takiego? NatknÄ…Ĺ‚em siÄ™ na MasterCard w BZWBK,
ale czy to jest charge?

Sprecyzuj moĹĽe czy:
1) chcesz mieć konto walutowe w USD i kartę do niego
2) chcesz mieć konto ROR/KO złotówkowe i do niego kartę dla której walutą przeliczeniową jest USD.

--
xbartx

Data: 2012-02-21 08:05:12
Autor: W
KK rozliczana w USD
xbartx wystukał, co następuje:

[...]

Sprecyzuj może czy:
1) chcesz mieć konto walutowe w USD i kartę do niego
2) chcesz mieć konto ROR/KO złotówkowe i do niego kartę dla której walut± przeliczeniow± jest USD.

Najchętniej opcja numer 1 - odpadałyby mi jakiekolwiek przewalutowania wtedy ..

Data: 2012-02-21 09:07:20
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
KK rozliczana w USD
W pisze:

[...]

W takim razie to czego szukasz nazywa się "karta debetowa". :-)

--
MiCHA

Data: 2012-02-21 08:35:49
Autor: xbartx
KK rozliczana w USD
Dnia Tue, 21 Feb 2012 09:07:20 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

W takim razie to czego szukasz nazywa siÄ™ "karta debetowa". :-)

A taką możesz mieć do konta w Aliorze, BZWBK, Citi i chyba ING (tutaj nie mam pewności) - ja z głowy więcej nie pamiętam.

--
xbartx

Data: 2012-02-21 09:15:26
Autor: W
KK rozliczana w USD
xbartx wystukał, co następuje:

Dnia Tue, 21 Feb 2012 09:07:20 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

W takim razie to czego szukasz nazywa się "karta debetowa". :-)

A tak± możesz mieć do konta w Aliorze, BZWBK, Citi i chyba ING (tutaj nie mam pewno¶ci) - ja z głowy więcej nie pamiętam.

jeżeli chodzi o ING to tutaj rachunki można mieć w USD (i kilku innych) ale karta może być rozliczana tylko w EUR :/

Data: 2012-02-21 09:15:27
Autor: W
KK rozliczana w USD
Przemyslaw Kwiatkowski wystukał, co następuje:

W pisze:

[...]

Czy z kart± debetow± wynajmę auto, zwłaszcza u wuja sama? ;->

Data: 2012-02-21 15:49:42
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
KK rozliczana w USD
W pisze:

[...]

walutÄ… przeliczeniowÄ… jest USD.

Najchętniej opcja numer 1 - odpadałyby mi jakiekolwiek przewalutowania
wtedy

W takim razie to czego szukasz nazywa siÄ™ "karta debetowa". :-)

Czy z kartą debetową wynajmę auto, zwłaszcza u wuja sama? ;->

Jakoś nie miałem z tym większych problemów, zwłaszcza jak karta jest wypukła. A zresztą "wynajęcie" i "zapłacenie za wynajem" do dwie różne rzeczy. Nikt Ci nie broni wynająć "na kredytówkę" (jakąkolwiek, choćby i rozliczaną w EUR), a potem zapłacić debetową, albo i nawet gotówką. :-)

--
MiCHA

Data: 2012-02-21 16:21:53
Autor: W
KK rozliczana w USD
Przemyslaw Kwiatkowski wystukał, co następuje:

W takim razie to czego szukasz nazywa się "karta debetowa". :-)

Czy z kart± debetow± wynajmę auto, zwłaszcza u wuja sama? ;->

Jako¶ nie miałem z tym większych problemów, zwłaszcza jak karta jest wypukła. A zreszt± "wynajęcie" i "zapłacenie za wynajem" do dwie różne rzeczy. Nikt Ci nie broni wynaj±ć "na kredytówkę" (jak±kolwiek, choćby i rozliczan± w EUR), a potem zapłacić debetow±, albo i nawet gotówk±. :-)

Problem jest taki, że nie mam w ogóle KK jakiejkolwiek ;) A stwierdziłem, że jakbym już miał (jako ułatwiacz) to mogłaby być w USD... :)

Data: 2012-02-21 12:04:04
Autor: Wemif
KK rozliczana w USD
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> wrote:

Najchętniej opcja numer 1 - odpadałyby mi jakiekolwiek przewalutowania wtedy

W takim razie to czego szukasz nazywa się "karta debetowa". :-)

Chyba pytaj±cemy chodzi o KK, czyli z okresem bezodsetkowym. Nie widziałem takiej dolarowej.

a.

Data: 2012-02-21 13:01:12
Autor: W
KK rozliczana w USD
Wemif wystukał, co następuje:

[...]

A opcja otrzymania takiej karty nie koniecznie w Polsce (acz legalnie)?

Data: 2012-02-21 15:56:15
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
KK rozliczana w USD
Wemif pisze:

Najchętniej opcja numer 1 - odpadałyby mi jakiekolwiek przewalutowania wtedy

W takim razie to czego szukasz nazywa siÄ™ "karta debetowa". :-)

Chyba pytajÄ…cemy chodzi o KK, czyli z okresem bezodsetkowym.

To, o co mu chodzi określił - chce mieć "konto walutowe w USD i kartę do niego". Jest to nic innego jak karta debetowa.

> Nie widziałem takiej dolarowej.

Za oceanem jest takich całkiem sporo. :-)
W Polsce natomiast nie ma czego szukać - wszystkie kredytowe mają rachunki prowadzone w PLN. Zapewne znalazłyby się jakieś przeliczane przez dolary, ale z rachunkiem rozliczeniowym dolarowym - żadna. (Zresztą z rachunkiem eurowym także żadna...) :-(

--
MiCHA

Data: 2012-02-21 16:16:51
Autor: W
KK rozliczana w USD

Wemif pisze:

Najchętniej opcja numer 1 - odpadałyby mi jakiekolwiek
przewalutowania wtedy

W takim razie to czego szukasz nazywa się "karta debetowa". :-)

Chyba pytaj±cemy chodzi o KK, czyli z okresem bezodsetkowym.

To, o co mu chodzi okre¶lił - chce mieć "konto walutowe w USD i kartę
do niego". Jest to nic innego jak karta debetowa.

w temacie i oryginalnej wiadomo¶ci pada "KK"? :)

Data: 2012-02-21 20:24:53
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
KK rozliczana w USD
W pisze:

[...]

w temacie i oryginalnej wiadomości pada "KK"? :)

No i co z tego? Wątek czytać należy chronologicznie. W pierwotnej wiadomości chodziło o KK rozliczaną w dolarach, a na prośbę xbartksa uściśliłeś, że tak naprawdę to chodziło o "konto walutowe w USD i kartę
do niego". Warunek ten spełnia karta debetowa. :-)
A jak ma być do tego jeszcze kredyt, to w innej części wątku napisałem, że u nas takiej karty nie ma... :-(

--
MiCHA

Data: 2012-02-21 19:49:02
Autor: W
KK rozliczana w USD

W pisze:

[...]

No i co z tego? W±tek czytać należy chronologicznie. W pierwotnej wiadomo¶ci chodziło o KK rozliczan± w dolarach, a na pro¶bę xbartksa u¶ci¶liłe¶, że tak naprawdę to chodziło o "konto walutowe w USD i kartę
do niego". Warunek ten spełnia karta debetowa. :-)

To jak już ci±gniemy: jego pytanie zasadzało się (a przynajmniej tak to zrozumiałem) czy koniecznie potrzebuje do tej karty (dorozumianej KK) także: i tu padaj± rodzaje kont. On nie pytał o rodzaje kart dlatego w domy¶le przyjęto, że wci±ż chodzi o KK ;)

No, a nie u nas ale dla nas?

Data: 2012-02-21 21:05:09
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
KK rozliczana w USD
W pisze:

A jak ma być do tego jeszcze kredyt, to w innej części wątku napisałem,
ĹĽe u nas takiej karty nie ma... :-(

No, a nie u nas ale dla nas?

Domyślam się, że bez większego problemu za Wielką Wodą, a w Europie to nie wiem... może w Szwajcarii? Wszak tamtejsza bankowość przysłowiowa jest... Choć naturalnie w obu przypadkach problemem może być "kredytowość" karty, którą zapewne trzebaby jakoś bankowi zabezpieczyć, najlepiej odpowiednio wysokim depozytem. :-)

Być może dałoby się coś załatwić w Polsce w tzw. oddziałach "private banking" wielkich międzynarodowych instytucji (Citi? HSBC?), ale nie liczyłbym za bardzo. A już z pewnością nie, jeśli nie będzie temu towarzyszył depozyt z odpowiednią liczbą zer na końcu...

--
MiCHA

Data: 2012-02-21 20:17:41
Autor: W
KK rozliczana w USD

W pisze:

A jak ma być do tego jeszcze kredyt, to w innej czę¶ci w±tku napisałem,
że u nas takiej karty nie ma... :-(

No, a nie u nas ale dla nas?

Domy¶lam się, że bez większego problemu za Wielk± Wod±, [...]

Nawet dla nierezydenta?

Data: 2012-02-21 22:24:04
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
KK rozliczana w USD
W pisze:

[...]

Nie wiem, ale czemu niby nie? Rachunek otworzyć możesz, kartę debetową otrzymać też możesz. W przypadku kredytowej jedynym problemem wydaje mi się zabezpieczenie. :-)

--
MiCHA

Data: 2012-02-21 21:29:25
Autor: W
KK rozliczana w USD
[...]

Nie wiem, ale czemu niby nie? Rachunek otworzyć możesz, kartę debetow± otrzymać też możesz. W przypadku kredytowej jedynym problemem wydaje mi
się zabezpieczenie. :-)

W sumie ciekawe - może się przyjrzę tematowi od tej strony :)

Data: 2012-02-21 21:59:03
Autor: xbartx
KK rozliczana w USD
Dnia Tue, 21 Feb 2012 21:29:25 +0000, W napisał(a):

W sumie ciekawe - moĹĽe siÄ™ przyjrzÄ™ tematowi od tej strony :)

Też bym raczej tak spróbował. USD to u nas trochę egzotyka, owszem waluta jest dosyć popularna, jakiś lokaty i konta USD tak ale już KK rozliczana w USD nie ma większego sensu, bo byłby to produkt niszowy i raczej szkoda czasu, tym bardziej że są karty gdzie rozliczenie następuje bezpośrednio po kursie VISA/MC i przeważnie jest nawet bardziej korzystne niż zakup waluty w kantorze lub internecie.

Data: 2012-02-21 22:03:00
Autor: W
KK rozliczana w USD
xbartx wystukał, co następuje:

Dnia Tue, 21 Feb 2012 21:29:25 +0000, W napisał(a):

W sumie ciekawe - może się przyjrzę tematowi od tej strony :)

Też bym raczej tak spróbował. USD to u nas trochę egzotyka, owszem waluta jest dosyć popularna, jaki¶ lokaty i konta USD tak ale już KK rozliczana w USD nie ma większego sensu, bo byłby to produkt niszowy i raczej szkoda czasu, tym bardziej że s± karty gdzie rozliczenie następuje bezpo¶rednio po kursie VISA/MC i przeważnie jest nawet bardziej korzystne niż zakup waluty w kantorze lub internecie.

Ano tak, kwestia tego czy kto¶ w ogóle potrzebuje się fatygować zakupywać walutę w kantorach b±dĽ internetach... :)

Data: 2012-02-23 00:19:50
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
KK rozliczana w USD
W pisze:

[...]
po kursie VISA/MC i przewaĹĽnie jest nawet bardziej korzystne niĹĽ zakup
waluty w kantorze lub internecie.

Ano tak, kwestia tego czy ktoś w ogóle potrzebuje się fatygować zakupywać
walutÄ™ w kantorach bÄ…dĹş internetach... :)

Jak ktoś nie potrzebuje, to zapewne dlatego że walutę ma. A jak ma, to karta debetowa (zwłaszcza wypukła) wystarczy.

(No naturalnie pozostaje kwestia grace period oraz możliwość, że zamiast "ma" jest "ma mieć"...)

--
MiCHA

Data: 2012-02-22 04:39:00
Autor: \"Ja-Gaar\" Bestia Miiny
KK rozliczana w USD
On 21 Lut, 22:59, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

czasu, tym bardziej że s± karty gdzie rozliczenie następuje bezpo¶rednio
po kursie VISA/MC i przeważnie jest nawet bardziej korzystne niż zakup

Xenocide

Mialem karte kredytowa z BNP Paribas, platynowa VISA - waluta
rozliczeniowa USD...

Data: 2012-02-22 13:45:41
Autor: MK
KK rozliczana w USD
Użytkownik ""Ja-Gaar" Bestia Miiny" <vranix@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:58844a00-a35a-4f95-9324-15727f817f0d1g2000yqv.googlegroups.com...

Mialem karte kredytowa z BNP Paribas, platynowa VISA - waluta
rozliczeniowa USD...

Gdybys mial w tym banku Platynowego Amexa, to moglbys sie tu pochwalic ;). Kart z waluta USD jako rozliczeniowa jest pelno na rynku, ale kart obciazanych w USD jest juz znacznie mniej.

MK

Data: 2012-02-23 03:35:15
Autor: \"Ja-Gaar\" Bestia Miiny
KK rozliczana w USD
On 22 Lut, 13:45, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Użytkownik ""Ja-Gaar" Bestia Miiny" <vra...@gmail.com> napisał w wiadomo¶cinews:58844a00-a35a-4f95-9324-15727f817f0d1g2000yqv.googlegroups.com...

> [...]

Kart z waluta USD jako rozliczeniowa jest pelno na rynku, ale kart
obciazanych w USD jest juz znacznie mniej.

Nie chwale sie, bo nie ma czym - zaznaczyłem kolor, bo zwykłe karty
rozliczane s± w EUR.

Wyjasnij mi prosze roznice miedzy:

-rozliczenia transakcji zagranicznych w USD - to ze strony banku
-karta obciazana w USD,

Masz na mysli debetowke?

Data: 2012-02-23 15:41:34
Autor: MK
KK rozliczana w USD
Użytkownik ""Ja-Gaar" Bestia Miiny" <vranix@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:25d42e8a-6a75-4e8a-9507-f6a02d772b99k40g2000yqf.googlegroups.com...

Nie chwale sie, bo nie ma czym - zaznaczyłem kolor, bo zwykłe karty
rozliczane s± w EUR.

Wyjasnij mi prosze roznice miedzy:

-rozliczenia transakcji zagranicznych w USD - to ze strony banku

- zakup w USD
- rachunek banku obciazny w USD
- rachunek klienta obciazny w PLN
np. VISA Platinum o ktorej napisales

-karta obciazana w USD,

- zakup w USD
- rachunek banku obciazny w USD
- rachunek klienta obciazny w USD
np. karta American Express w tym samym banku

Masz na mysli debetowke?

NIe. To nie ma najmniejszego znaczenia.

MK

Data: 2012-02-21 21:12:55
Autor: Nika
KK rozliczana w USD
W KK Polbanku transakcje zagraniczne s± rozliczane w walucie, w której zostały dokonane, czyli jeżeli będzie to transakcja w USD, to będzie ona rozliczona w USD.  Sami¶cie mi j± polecili na grupie, a teraz nie pamiętacie? :-)

- -
Nika

Data: 2012-02-21 21:10:42
Autor: Wemif
KK rozliczana w USD
Nika <wonspamowi@msf.com> wrote:
rozliczona w USD.  Sami¶cie mi j± polecili na grupie, a teraz nie pamiętacie? :-)

Przecież nie o to chodzi, pytaj±cy ma dolary i chce nimi spłacać kartę kredytow± (bez straty na przewalutowaniach). Takich jak piszesz jest więcej, np. Alior.

a.

Data: 2012-02-21 21:54:56
Autor: xbartx
KK rozliczana w USD
Dnia Tue, 21 Feb 2012 21:12:55 +0100, Nika napisał(a):

W KK Polbanku transakcje zagraniczne sÄ… rozliczane w walucie, w ktĂłrej
zostały dokonane, czyli jeżeli będzie to transakcja w USD, to będzie ona
rozliczona w USD.  SamiĹ›cie mi jÄ… polecili na grupie, a teraz nie
pamiętacie? :-)

No chyba nie do końca zrozumiałaś albo zapamiętałaś. Karta Polbanku nie ma waluty rozliczeniowej tylko jest bezpośrednie przeliczenie z waluty w której się płaci po kursie VISA/MC na walutę w jakiej rozliczana jest karta czyli PLN. Panu W chodzi o coś zupełnie innego.

Data: 2012-02-25 10:34:19
Autor: MMba
KK rozliczana w USD
Ja sobie zrobilem MasterCard debetowa w Paypal...Na rachunek przelewam $ i spokojnie malo, ze mozna placic karta w $ to jeszcze daja 1% cash back

natomiast beda trudnosci z wypozyczeniem auta...Ja bardzo czesto wypozyczam w Enterprise i oni odrzucaja debet cards..ale jest mozliwosc zostawienia cash deposit....$300...

KK rozliczana w USD