KK z mBanku - krótkie pytanie.

Data: 2010-02-08 14:13:53
Autor: Seba
KK z mBanku - krótkie pytanie.
Okres rozliczeniowy KK kończy mi się 5-go każdego miesiąca. W poprzednim
miesiącu, w  ostatanim dniu (5) dokonałem transkacji, jednakże nie
została ona ujęta w wyciągu mi przesłanym. Przeszła na kolejny okres
rozliczeniowy.
Czy to prawidłowe działanie ze strony banku? Do tej pory wszytskie
transakcje, nawet te dokonywane w ostatni dzień rozrachunkowy były
wliczane do standardowego okresu rozliczeniowego - a tym razem mam
inaczej. Jest sens dzownić na infolinię z reklamacją, czy wszystko gra i dać
sobie spokój?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-02-08 05:23:30
Autor: Homzik
KK z mBanku - krótkie pytanie.
Może wcześniej 5-ego wypadało w dzień roboczy, a teraz nie? Bo cykl
zamykany w dzień roboczy

Poza tym nie cieszysz się, że będziesz spłacał transakcję później, a
nie wcześniej?

Data: 2010-02-08 15:03:49
Autor: Seba
KK z mBanku - krótkie pytanie.
Dnia Mon, 8 Feb 2010 05:23:30 -0800 (PST), Homzik napisał(a):

Może wcześniej 5-ego wypadało w dzień roboczy, a teraz nie? Bo cykl
zamykany w dzień roboczy

5 lutego wypadł w piątek - jednak zawsze bank zanim wysłał zestawienie,
księgował wszytskie transakcje z tym dniem włącznie.

Poza tym nie cieszysz się, że będziesz spłacał transakcję później, a
nie wcześniej?

Problemu nie ma - po prostu lekko minęło się to z moimi zamierzeniami
finansowymi. --
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-02-08 17:05:19
Autor: radekp@konto.pl
KK z mBanku - krótk ie pytanie.
Mon, 8 Feb 2010 15:03:49 +0100, w <1stugwgmkuixu$.l0k5xy1c97j2.dlg@40tude.net>,
Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]

5 lutego wypadł w piątek - jednak zawsze bank zanim wysłał zestawienie,
księgował wszytskie transakcje z tym dniem włącznie.

Toś wyjątkowy. U mnie NIGDY transakcja w ostatnim dniu nie była uwidoczniona na
wyciągu -- zawsze następnego dnia (roboczego).

Data: 2010-02-08 13:24:29
Autor: xbartx
KK z mBanku - krótkie pytanie.
Dnia Mon, 08 Feb 2010 14:13:53 +0100, Seba napisał(a):

Okres rozliczeniowy KK kończy mi się 5-go każdego miesiąca. W poprzednim
miesiącu, w  ostatanim dniu (5) dokonałem transkacji, jednakĹźe nie
[...]
sobie spokĂłj?

Nie ma sensu dzwonić. Transakcję są zawsze księgowane z kilku dniowym opóźnieniem na rachunku karty. Bank zazwyczaj dostaje cudownego przyspieszenia księgowania jak zbliża się okres rozliczeniowy dla danej karty, no ale jak widać nie zawsze mu się udaje ;)

Data: 2010-02-08 14:40:16
Autor: Valdi
KK z mBanku - krĂłtkie pytani e.
"xbartx" news:hkp3ad$119$4inews.gazeta.pl

Bank zazwyczaj dostaje cudownego
przyspieszenia księgowania jak zbliża się okres rozliczeniowy dla danej
karty, no ale jak widać nie zawsze mu się udaje ;)

KaĹźdy bank czy tylko mBank?
KK w mBanku nie posiadam, więc nie wiem jak to działa od środka, ale z moich
obserwacji czasu księgowania transakcji w innych bankach dochodzę do
wniosku, że mBank pod tym względem działa naprawdę dobrze.

Data: 2010-02-08 13:51:43
Autor: Olgierd
KK z mBanku - krótkie pytanie.
Dnia Mon, 08 Feb 2010 14:40:16 +0100, Valdi napisał(a):

Bank zazwyczaj dostaje cudownego
przyspieszenia księgowania jak zbliża się okres rozliczeniowy dla danej
karty, no ale jak widać nie zawsze mu się udaje

Każdy bank czy tylko mBank?
KK w mBanku nie posiadam, więc nie wiem jak to działa od środka, ale z
moich obserwacji czasu księgowania transakcji w innych bankach dochodzę
do wniosku, że mBank pod tym względem działa naprawdę dobrze.

Każdy bank księguje po 2-3 dniach operacje, to norma. Alior zaczął jakiś czas temu księgować także w weekendy -- wcześniej się zdarzało, że transakcje piątkowo-sobotnio-niedzielne były księgowane nawet po 5-7 dniach (później niż te z poniedziałku).

Najszybszy to jest chyba Polbank. Znakomita większość transakcji księgowana jest nazajutrz wieczorem.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-02-08 06:38:40
Autor: m1ch4l.j
KK z mBanku - krótkie pytanie.
On 8 Lut, 14:51, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

[...]

Oczywiście zaksięguje pod warunkiem, że dostanie rozliczenie
transakcji. Jeśli rozliczenie przyjdzie po 2 miesiącach to i
zaksięguje nie wcześniej niż po 2 miesiącach :)

Data: 2010-02-08 14:12:46
Autor: lukasm
KK z mBanku - krótkie pytanie.

A co się dzieje, jeśli 5. dokonuję transakcji, pojawia się blokada (nie obciążenie kk), zamykam kartę 5., a dodatkowo 5. jest ostatnim dniem cyklu rozliczeniowego? Na wyciągu tej transakcji nie ma, od 6. karta jest już zamknięta i? Pytam w kontekście aliora i obowiązku wykonania 4 bodajże transakcji w okresie rozliczeniowym.

Data: 2010-02-08 15:14:31
Autor: xbartx
KK z mBanku - krótkie pytanie.
Dnia Mon, 08 Feb 2010 14:12:46 +0000, lukasm napisał(a):

[...]
bodajĹźe transakcji w okresie rozliczeniowym.

Z tego co kojarzę to chyba w większości banków jest taka praktyka (albo to jakieś odgórne ustalenia), że po zamknięciu karty generowane są jeszcze 3 kolejne wyciągi, dla ewentualnych transakcji, które mogą spłynąć na rachunek karty np. takich jaką ty podałeś.

Data: 2010-02-08 15:54:54
Autor: Valdi
KK z mBanku - krótkie pytanie.
"Olgierd" news:pan.2010.02.08.13.51.43legeartis.org.pl

Najszybszy to jest chyba Polbank. Znakomita większość transakcji
księgowana jest nazajutrz wieczorem.

Czy masz możliwość ile czasu średnio Polbank księguje transakcje w
terminalach obsługiwanych przez eService?

Data: 2010-02-08 18:32:00
Autor: Robert Kois
KK z mBanku - krótkie pytanie.
Dnia Mon, 8 Feb 2010 15:54:54 +0100, Valdi napisał(a):

Najszybszy to jest chyba Polbank. Znakomita większość transakcji
księgowana jest nazajutrz wieczorem.
Czy masz możliwość ile czasu średnio Polbank księguje transakcje w
terminalach obsługiwanych przez eService?

Wyglada, że jeden dzień, w weekendy nie księgują. Tu masz przykładowe (MM
to chyba eservice) http://hell.pl/kojer/karta.png

--
Kojer

Data: 2010-02-09 00:38:46
Autor: MHC Mega
KK z mBanku - krótkie pytanie.
Seba wrote:

[...]

Wiesz, w przypadku transakcji off-line 3 miesiące się zdarza.
Według KC odpowiadasz chyba do 3 lat.
Pamiętaj by nie przekroczyć dopuszczalnego zadłużenia wliczając
transakcję o których bank jeszcze nie wie a które mogą się odnaleźć.

--
Pzdr.
Mega

KK z mBanku - krótkie pytanie.