KK z pakietem asistance ?

Data: 2019-02-07 17:53:53
Autor: Waldek
KK z pakietem asistance ?
Są jeszcze jakieś sensowne KK z pakietem ubezpieczenia
np. car assistance ?
Kiedyś miałem takową, że wystarczyło nią zapłacić za tankowanie
w strefie przygranicznej w dniu wyjazdu i już "ruszał asistance"
obejmujący podróż. Było też ubezpieczenie bagażu, opóźnienie lotu
i siakaś tam polisa zdrowotna.
Banki powycofywały już takie "dowiązane frykasy" ?

Pozdro

Data: 2019-02-07 10:52:37
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
Są.
Santander:
- mc world (dla każdego i można mieć dożywotnio bezpłatną) - ubezpieczenie podróży zagranicznej - KL, NNW oraz bajerki (opóźnienie itp.),
- oraz visa platinum - podróż zagraniczna jw. plus assistance domowy i medyczny, i jeszcze 4 wejścia priority pass - niby wymagają 10k dochodów, ale mając ofertę na klik można to obejść, bezpłatna na rok po 10 transakcjach w 3 miesiące, potem wymagają 10 pyknięć na miesiąc. Minimalny limit 20k.

Millennium:
- gold - assistane domowy i samochodowy, podróż zageaniczna,
- platinum - jak gold + medyczny, ale tylko przy wypadku. Minimalny limit 20k.
Do końca lutego promo - na rok bezpłatność za 1 transakcję na misiąc, potem 5/mc.

PKO platinum (każdemu dają, ale kosztuje 250zł/rok - albo musisz wydać 5k/mc).

Data: 2019-02-11 15:50:56
Autor: Piotr Gałka
KK z pakietem asistance ?

Santander:
- mc world (dla każdego i można mieć dożywotnio bezpłatną)

Na czym polega "można mieć" ?
Jak kiedyś przeglądałem ofertę Santandera to nie dostrzegłem tej dożywotniej bezpłatności.
P.G.

Data: 2019-02-11 07:14:47
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 15:51:00 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

Na czym polega "można mieć" ?
Jak kiedyś przeglądałem ofertę Santandera to nie dostrzegłem tej dożywotniej bezpłatności.

Chowają (ja dowiedziałem się przez śp. forum mBąka).
Tutaj: https://santander.pl/karty-platnicze/karty-kredytowe/karta-world-mastercard/karta-kredytowa-world-mastercard.html#tab_promocje
A dokładniej tutaj: https://static3.santander.pl/asset/r/e/g/regulamin-- -karta-kredytowa-przez-telefon_92583.pdf?_ga=2.48674982.1256922330.1549897436-773111928.1535635742

Promo do końca czerwca. Warunki - brak innej KK w santanderze przez min. 3 miesiące (więc nawet jak ktoś ma to jeszcze może się załapać), zamówienie karty przez telefon (tylko), zlecenie przelewu z KK na min. 100zł (ale gdzieś mi się w oczy rzuciło, że pierwszy jest za darmo - ale to do samodzielnego sprawdzenia - a jak nie, to chyba 10zł by to kosztowało, oczywiście można od razu spłacić), 10 pyknięć w 3 miesiące od wydania.
Jedyne opłaty - ew. za ten pierwszy przelew i po 4 latach za wznowienie 15zł (dodatkowej też).

Warunki gorsze niż te do tej pory (bo dodali ten przelew) - a dwa lata ta promo trwała i pisałem o niej tu nie raz - ja wziąłem jeszcze w 2017 i parę ładnych nagród w zeszłym roku dostałem.
Nie tylko KK world podpada, platyna również - ale musisz wtedy wykazać dochody powyżej 10k/mc, obejść to można tylko klikiem - ale wtedy 10 pyknięć przez 3 miesiące wystarcza tylko na rok, potem trzeba pykać min. 10 razy na miesiąc albo 42 zł.

I jako że tylko przez telefon to niestety odpada oferta na klik - trzeba dochody wykazać. Podobno jak masz dobrą ofertę na klik (trzeba trochę kasy między kontami poprzerzucać) to z "dobrą" panią w oddziale (bo telefonicznie idzie tylko wniosek wstępny, dokumenty donosi się do wybranego oddziału, w oddziale też podpisuje się umowę - cóż, ten typ, czyli santander, tak ma) można załatwić KK bez dokumentów nawet deklarując DG. Ale to już indywidualne podejście no i wymaga przygotowania sobie dobrego klika ;>

Data: 2019-02-11 11:32:34
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
Żadna promo nie daje pewności dłuższej niż 2 miesiące.
Bo bank może przecież wypowiedzieć "bo tak".
Ale póki dają, warto brać.

Data: 2019-02-12 11:36:46
Autor: Piotr Gałka
KK z pakietem asistance ?
Żadna promo nie daje pewności dłuższej niż 2 miesiące.
Bo bank może przecież wypowiedzieć "bo tak".
Ale póki dają, warto brać.

Mnie zawsze odstrasza, że nie można pójść do oddziału i sobie to od ręki załatwić tylko trzeba jakoś inaczej.

Od września do stycznia Citi próbowało żonie dać KK i jeszcze 200PLNów. Kurier miał się kontaktować kilka razy i nic. Raz się umówił, ale nie zjawił. Innym razem jak się odezwał to uważał, że żona ma mieć przygotowany np. skan dowodu, a z bankiem było ustalone, że nie bo bank ma już skan - no to, że on zgłosi bankowi żeby to wyjaśnić. Prawie każdy telefon z banku to inna pani i od nowa wyjaśnianie wszystkiego. Gdzieś po 5..8 telefonie żona kazała dać sobie spokój.
P.G.

Data: 2019-02-12 03:58:02
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
Kurierzy to jest osobna historia i przez nich można się do promocji zniechęcić. Choć są i fajni - i umówią się, i przywiozą w inne miejsce, żeby mieć sprawę załatwioną, teściową to nawet na mieście chciał łapać - ale takich mało, a do tej roboty biorą z łapanki każdego z prawem jazdy, co przez badania wstępne przejdzie (choć jeszcze chyba jakiś zza wschodniej granicy mi się nie trafił) - i jak ktoś olewa, nie dzwoni i cwanego gapę udaje, nawet nie zostawiając awiza, to skarga skutkuje jedynie rozmową ostrzegawczą :(
A ludziom i tak się nie chce skarżyć - bo np. w dhl można to zrobić jedynie zakładając konto na ich "portalu".

Swoją drogą ta promo z citi z 200zł do biedronka jest śmieszna, bo jednocześnie jest taka sama z 300zł - więc jako że jest to promo "na zaproszenie banku", czyli to oni muszą zadzwonić z propozycją, to pewnie jest tak, że jak ktoś się zgodzi na 200zł to są zadowoleni, a jak nie chce, to jeszcze 300zł proponują. I tak jest dobrze, bo poprzednio było 100/200/300 ;>

W tej promo santandera akurat cokolwiek więcej wymagane od wizyty w oddziale to jeden telefon - formalności i tak w oddziale załatwiasz, żadnych kurierów - nawet jakbyś chciał, bo np. oddział masz daleko.
Więc prawie ideał wg Ciebie ;>

Ale i w oddziale nie bywa tak wesoło, np. do db z ich komputera w celu wydrukowania potwierdzeń nie dało się zalogować - na szczęście pan widząc moją minę pozwolił sobie przysłać te wyciągi mailem - a akurat fartownie miałem przy sobie tablet.

Cóż, mogę Ci jeszcze zaproponować KK bgż bnpp, ale nie z oddziału, tylko z "punktu" (trzeba poszukać na ich stronie, w których "galeriach" są) - kartę dostajesz od ręki (karta jest płaska, pani drukuje imię i nazwisko na takiej śmiesznej drukarce), do 4k "na dowód" i oświadczenie o dochodach, na rok bezpłatna i jeszcze można trafić na promo, np. walizkę (a tak naprawdę jest to 30k punktów w programie mamBonus, które można wydać na walizkę albo na inne nagrody).
Inne doświadczenia z oddziałami mam albo w najlepszym razie neutralne (czyli mała kolejka i sensowna obsługa) albo negatywne.

Data: 2019-02-12 17:26:39
Autor: Piotr Gałka
KK z pakietem asistance ?
na rok bezpłatna ..

Mam takie wrażenie, że czas cały czas przyspiesza. Kiedyś rok to było mnóstwo czasu, a teraz to ani się obejrzysz i rok minął.
Nie interesują mnie (nawet sensowne) rozwiązania na rok, bo zaraz trzeba będzie coś z tym robić.
Interesują mnie tylko rozwiązania przynajmniej potencjalnie "na zawsze".
P.G.

Data: 2019-02-12 09:45:19
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
W dniu wtorek, 12 lutego 2019 17:26:41 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Nie interesują mnie (nawet sensowne) rozwiązania na rok, bo zaraz trzeba będzie coś z tym robić.

Niewiele - iść zamknąć, chwilę odczekać i wyrabiać następną.
Bo zależy na co się patrzy i czego się chce - stabilnego instrumentu płatniczego czy nagród dodatkowych.
Ew. akurat w danym roku planuje się wczasy za granicą - wtedy nawet na rok dodane bezpłatne ubezpieczenie podróżne i priority pass dokładnie trafiją w cel.

Interesują mnie tylko rozwiązania przynajmniej potencjalnie "na zawsze".

Wielkiego wyboru nie ma:
- citi simplicity - co ciekawe, limity do 100k,
- santander - z ew. ubezpieczeniem podróżnym,
- milek gold lub platyna (wymagania na platynę to jedynie min. 20k limitu, a ubezpieczenie trochę lepsze) - ubezpieczenia assistance i podróżne, bezpłatne przy 5 transakcjach/mc (do końca lutego promo dająca na rok bezpłatność za 1 transakcję/mc),
- getout - bezpłatne za 5 transakcji/mc, visa b. dobra na zagranicę (o ile nie będzie tak, że nie zadziała ;),
- ing - visa bezpłatna przy wydaniu 200zł/mc.

Jedną z kart trzeba płacić, więc może nie być bezwarunkowa, jeśli daje coś ciekawego dodanego. Pozostałymi bezpłatnymi warto przynajmniej raz na miesiąc pyknąć, żeby się bank nie obraził.
Czy warto się w to bawić - każdy musi sam ocenić.
Ja cenię wygodę płatności kartą, ale jakbym miał tylko jedną to bym ją i tak zamknął - nie potrafiłbym na niej polegać.

Data: 2019-02-13 01:46:59
Autor: Waldek
KK z pakietem asistance ?

[...]

Heh, zacząłem pobieżnie przeglądać warunki ubezpieczeniowe Santandera i Milka czyli : AXA vel Generali - pierwsza uwaga, w Milku (Generali) jeśli się wcześniej nie opłaciło całości imprezy KK, to ochrona zaczyna się od momentu dokonania pierwszej transakcji zagranicznej kartą
I tu ktoś się czasem może zdziwić, jeśli się nie wczytał w warunki :D
- AXA "daje ochronę" juz w PL np. po zatankowaniu auta (kartą) na 12h przed przekroczeniem  granicy, a później wystarczy jakakolwiek transakcja zagraniczna kartą - jako udokumentowanie pobytu.

Ogólnie rzecz ujmując, jest tyle różnych obostrzeń i wykluczeń,
że skorzystanie z odszkodowania w wielu przypadkach wydaje się
dość bardzo problematyczne ;)
Celowo pomijam tu zdarzenia grubego kalibru, typu śmierć czy trwałe inwalidztwo - ale cóż, czasami i tak się dzieje.
Zaś prozaiczne problemy, typu ostry ból zęba i wizyta u dentysty
szacowana jest podobnie max. 800 zl lub 500E - podobnie zabieg ambulatoryjny.

Data: 2019-02-13 00:52:00
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
W santanderze (o ile się to nie zmieniło, bo pamiętam jeszcze z wbk) KK world ma ubezpeczenie z zagranicy (AXA? belgijskie?) a platinum już z polskiej aviwy (bo to własność wbk).
To do world ma/miało jakieś kosmiczne sumy dla NNW, za to chyba dość skromne dla KL.
Warunki objęciem oczywiście są, ale są "karty produktu", które to przgstępnie wyjaśniają, OWU wiadomo, pokrętne.

Data: 2019-02-13 10:34:38
Autor: Piotr Gałka
KK z pakietem asistance ?
W dniu 2019-02-13 o 01:46, Waldek pisze:
[...]

Z kiedyś bardzo dawna pamiętałem, że wystarczy tylko zatankować przed wyjazdem. No cóż, trzeba czytać. KK za granicą nie jest chyba zbyt korzystna do używania - czyli trzeba jakieś dropsy kupić.
Ale skoro zdarzy się jakiś problem za granicą to udokumentowywanie, że się faktycznie jest za granicą jest .... "mało logiczne".
A jak się nic nie zdarzy to na co komu takie udokumentowywanie.
P.G.

Data: 2019-02-13 07:03:17
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
W dniu środa, 13 lutego 2019 10:34:37 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]

A jak się nic nie zdarzy to na co komu takie udokumentowywanie.

Nie doczytałeś.
Jeśli tankujesz samochód - płacąc oczywiście kartą, do której masz ubezpieczenie - na podróż zagraniczną (bo ogólnie nie ma się co dziwić, że ubezpieczenie masz wtedy, jeśli kartą zapłacisz jakąś niemałą sumę), to ubezpieczenie zaczyna działać już na 12h PRZED przekroczeniem granicy - czyli jeszcze w PL. Ale żeby udowodnić, że to tankowanie było uznane za tankowanie na podróż zagraniczną, trzeba jeszcze zapłacić tą samą kartą za granicą.
Ogólnie jak to piszę, to wychodzi mi z tego pułapka pewna - bo założmy, że coś się zdarzy podczas tych 12h przed przekroczeniem granicy - i to coś takiego, co spowoduje, że granicy się nie przekroczy. Wtedy raczej nici z ubezpieczenia.

Cóż, darowanemu koniowi w zęby nie powinno się zaglądać, a przynajmniej na to, co się zobaczy, wybrzydzać.
Ubezpieczenia w bankach są lepsze i gorsze, np. platynowo-milkowe lekarskie działa tylko przy wypadku, a platynowo-santanderowe również w przypadku nagłego zachorowania.
Są tutaj tylko dwie drogi - albo olewamy to zupełnie, albo trzeba się wzcytać i zapamiętać sytuacje, w których skorzystać można.
Mi się to ogólnie podoba, w milku miałem na rok darmowe ubezpieczenie do konta (i jeszcze 200zł dostałem) - skorzystałem z lekarza (choć w OWU nigdzie nie napiszą, że musi mieć gdzie zaparkować - dobrze, że u mnie niedaleko jest "galeria" z bezpłatnym parkingiem na 3h - kiedyś był w ogóle bezpłatny, ale nadużywali tego pracownicy i goście pobliskich biurowców, więc bezpłatny został tylko w weekend - ale lekarka mi powiedziała, że jak nie ma gdzie zaparkować to zwykle odwołuje wizytę) i hydraulika.
Wtedy jeszcze chciało mi się czytać.
Teraz mam na pół roku z kontem w krokodylu, z KK platinum santander i z KK gold milka - i nie mam czasu poczytać.

Data: 2019-02-13 11:39:41
Autor: Waldek
KK z pakietem asistance ?
[...]

Logo AXA pojawiało się na dokumentach z warunkami, ale ubezpieczycielem jest Inter Partner Assistance Polska S.A

Zamówiłem karciochę telefonicznie (promocyjnie), da się bez wizyty w Marmurku i bez wizyty kuriera, ale mam tam konto (jeszcze)
Trzeba niestety udzielić pierdyliard zgód :D
- odmówiłem nieobowiązkowego marketingu

Wahałem się między Santanderem a Milkiem - ale w tym pierwszym,
ubezpieczeniu podlegają również osoby towarzyszące w podróży
(np. żona i dzieciak/i ) a w Milku tylko posiadacz karty

Pozdro

Data: 2019-02-13 07:43:42
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
W dniu środa, 13 lutego 2019 11:39:42 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

Zamówiłem karciochę telefonicznie (promocyjnie), da się bez wizyty w Marmurku i bez wizyty kuriera, ale mam tam konto (jeszcze)

O, to ciekawie, zapewne więc moje negatywne wrażenie wynikło z tego, że KK zakładałem jako ktoś zupełnie obcy dla b. żaby - choć przy okazji wizyty w oddziale konto też założyłem, co dało dodatkowe 4k punktów priceless oraz wisienki z polecenia konta żonie :) Ale nie zmienia to faktu, że w ogóle nie było opcji kuriera.

A jak jest w tej obecnej promo z wymaganiem tego przelewu z KK na min. 100zł? Płaci się za niego czy jest darmowy (gdzieś mi mignęło, że pierwszy jest darmowy, ale już nie pamiętam gdzie)?

Wahałem się między Santanderem a Milkiem - ale w tym pierwszym,
ubezpieczeniu podlegają również osoby towarzyszące w podróży
(np. żona i dzieciak/i ) a w Milku tylko posiadacz karty

Hmm, zdawało mi się, że w milku też rodzina, ale może to było jeszcze gdzieś indziej (bo w santanderze na pewno).

Ale możesz jeszcze skorzystać z promo do końca lutego i mieć na rok darmową za 1 transakcję/mc - może być warto, bo w milku masz jeszcze car assistance - oraz zawsze można uruchomić malutkim kosztem - wymagają jedynie jednej transakcji za granicą (a podobno liczą się też w strefie bezcłowej na lotnisku, gdzie i tak trzeba kupić sobie "złotą" wodę, co to nie wybucha), a masz dodatkowe NNW oraz ew. drugie źródło KL.
No i można mieć visę do kompletu, choć za granicą obiema nie za bardzo opłaca się płacić - mc world santandera kroi na kursie euro (3-3,5% - chyba że wziąłeś platynę, wtedy jeszcze 2% trzeba doliczyć), milek na kursie euro (mimo, że niby visa - ale to, że visa zmusiła polskie banki do rozliczania w PLN to mit) oraz jeszcze dodatkowe 2%.

Data: 2019-02-13 22:48:47
Autor: Waldek
KK z pakietem asistance ?
[...]

Konto jeszcze mam, bo wyjadałem przez pół roku wiśnie (6x50) i jeszcze ostało się, ale do końca lutego Krokodyl mnie ponownie zaprasza na wyżerkę, więc poświęcę to albo inne do przeniesienia.
Krokodyla pożegnałem bo miałem tam platyne i trzeba było co miesiąc 10k machnąć - na dłuższą metę męczące;)

A jak jest w tej obecnej promo z wymaganiem tego przelewu z KK na min. 100zł? Płaci się za niego czy jest darmowy (gdzieś mi mignęło, że pierwszy jest darmowy, ale już nie pamiętam gdzie)?
Jest darmowy - tylko ten przy wydaniu karty, tak 100 to minimum.

Hmm, zdawało mi się, że w milku też rodzina, ale może to było jeszcze gdzieś indziej (bo w santanderze na pewno).

Nigdzie nie znalazłem takiego info. Ale w Milku może też wezmę - o ile da się załapać na jakieś kolejne promo - bo to ostatnie na KK szybko "wyszło"

[...]

Dopytałem gostka co mi karte gotował - i wynika z tego, że te waluty które Santi ma w swojej tabeli - ida po kursie sprzedaży z tabeli, zaś te których nie ma np. Kuny - lecą po kursie MC na Euro i Euro -> PLN po "super" kursie Santiego :D - no chyba że sam nie wiedział jak to się kreci i mi nabujał :/

Póki co, dalej moja najkorzystniejsza opcja to Visa debetowa z EuroBanku
- również do wypłat z lokalnych bankomatów. Jest nawet ciutek lepsiejsza od Revolwera - testowane ostatnio w Lwowie.

Pozdro

Data: 2019-02-14 05:46:47
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
W dniu środa, 13 lutego 2019 22:48:49 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

[...]

Santander jest bardzo dobrym "dawcą kont", kjc można sobie wyklikać - a główne mam wciąż to przeniesione z db.
Więc już drugi raz przenoszę konto z santander do krokodyla ;>

A to Twoje pierwsze zmartwychwstanie w krokodylu będzie?
W ogóle sprawdziłeś, czy zamknęli konto w wyniku sprzeciwu?
Bo zapewne ST i apkę wciąż masz aktywne, tak jak ja - a mi konta w terminie nie zamknęli, dopiero po interwencji - teraz bujają się z reklamacją i żądaniem 1000zł odszkodowania, pierwszy raz udali głupa, poszła już reklamacja do odpowiedzi, nie odpuszczę im tego.
Więc lepiej sprawdź, czy nie masz blokad na opłaty ;>

A, i jak pierwszy raz się tam odradzasz, to możesz się na taki sam błąd natknąć jak ja - na nic było dwukrotne wysyłanie do mnie kuriera (bo pierwszy nie miał pełnomocnictwa - dokładnie taka sama historia była za pierwszym razem - był teraz w pulsie biznesu wywiad z expatem-prezesem krokodyla i już się nie dziwię, że tak to działa - rugbysta, a w banku średnia wieku to 34 lata, "lubią pracować z tabletami na kolanach w kawiarni"), na nic to, że drugi był tak miły i przyjechał do mnie do domu zamiast do roboty, bo byłem chory - i tak musiałem iść do oddziału, żeby poprawić "critical error" - a poprawić dało się tylko kasując poprzedni wniosek i zakładając nowy.

Aha, jakbyś składał przez net to koniecznie powiedz, gdy zadzwonią, że chcesz wziąć udział w promo, inaczej nie zapiszą. Ale najlepiej idź od razu do oddziału, będzie szybciej.

Teraz nie warto brać już VIP, do "zwykłego" dają fajne ubezpieczenie bezpłatne na pół roku. Jedyna wada, że oprócz ping-ponga 1k (ale nie 10k) trzeba raz w miesiącu zapłacić kartą lub blikiem.

Nigdzie nie znalazłem takiego info. Ale w Milku może też wezmę - o ile da się załapać na jakieś kolejne promo - bo to ostatnie na KK szybko "wyszło"

Poszło w dwa dni - przynajmniej te 2000 wniosków, które dają jeszcze szansę na 200zł premii, ale dalej można mieć bezpłatną na rok za 1 płatność miesięcznie.
A niestety to 200zł uniemożliwia wzięcie platyny - z jakichś tajemniczych powodów uniemożliwili wnioskowanie o platynę przez net - a wniosek przez net jest jednym z warunków premii.
Więc mam golda z niepotrzebnym "platynowym" limitem - mógłbym go wymienić od ręki na platynę, ale wypadłbym z promo - i to nie tylko z 200zł, ale i z tej rocznej darmowości za 1 pyk.
Ale lubię dział retencji w milku - obecnie wyjadam 360zł moneybacku za konto, za które dostałem już 200zł - więc zobaczymy, co w czerwcu zaproponują ;>

Myślę, że zaraz zrobią kolejną edycję tej promo - bo bezpłatność za 1 pyk/mc już była w zeszłym roku, ale dobrze czułem, że warto poczekać, bo zaczną płacić. 200zł za konto już ponad pół roku wznawiają, więc pewnie i za KK będzie - tylko trzeba być czujnym, bo amatorów sporo ;>

[...]

Nie nabujał, sposób przeliczania w santa to jest majstersztyk, szczęka mi opadła jak to znalazłem w regulaminie.
Choć sprowadza się to w sumie do tego, że waluty z tabeli kroją po swoim kursie, a dla tych spoza tabeli dochodzi jeszcze kurs mc - ale kurs mc to jest 0,2% w porównaniu z 3-3,5% kursu banku.
No i jeszcze karty inne niż mc world dodatkowo doliczają 2% marży.

Póki co, dalej moja najkorzystniejsza opcja to Visa debetowa z EuroBanku
- również do wypłat z lokalnych bankomatów. Jest nawet ciutek lepsiejsza od Revolwera - testowane ostatnio w Lwowie.

Do płacenia najlepsza jest obecnie przeliczeniowo (bo można się na inne wady nadziać) kredytowa visa (ale tylko visa, mc idzie via euro po kursie banku) z getoutu - debetowa chyba też do płacenia, ale gwarancji nie dam, nie wiem też, jak z bankomatami zagranicznymi ma.
Rządzi też debetówka z żubra - dla euro tylko kurs mc, dla innych podwójny kurs mc (a podwójny kurs mc to akurat tyle, co kurs visy przy przeliczaniu na złotówki) - bo mają jakąś taką przedziwną zasadę, że najpierw mc przelicza na euro po kursie mc, a potem bank przeliczna na złotówki - ale też po kursie mc! Konto bezpłatne przy 500zł wpływu i 1 pyknięciu/mc. I jeszcze 100zł można dostać (a mi dali dwa razy ;)

Data: 2019-02-15 03:00:49
Autor: Waldek
KK z pakietem asistance ?

A to Twoje pierwsze zmartwychwstanie w krokodylu będzie?
Tak

W ogóle sprawdziłeś, czy zamknęli konto w wyniku sprzeciwu?
Tak

Bo zapewne ST i apkę wciąż masz aktywne, tak jak ja
Nie

[...]

Krokodyl bywa dziwny :D
Dziadek (teść) przenosił tam teraz konto, kurier był, kopii umowy nie zostawił. Przyszło info od krokodyla, że bank odmówił przeniesienia konta - a czemu? - nie wiadomo. Umowy dalej brak. Po kontakcie telefonicznym - okazuje się ze konto w krokodylu otwarte, karta wysłana pocztą. Umowy dalej brak - ROTFL. Dziadek nie ma się jak zalogować na konto - drugie ROTFL
Nikt nic nie wie, nikt nic nie może - jakiś obłęd....
- Czeka że może w końcu tą umowę dostanie i na konto chociaż się zaloguje.

A swoją drogą - jeśli nie doszło do "przeniesienia konta" (ponoć bank przenoszony odmówił) to pewnie go wydymają z promocji ;)
- czekam na dalszą relacje dziadka ....

[...]

Ano dziwne to nieco, bo zazwyczaj przewalutowanie idzie przez Vise
albo MC na dolara bądź euro i dopiero wtedy bank kroi na swoim kursie

[...]

O ile dobrze wiem, debetowa Visa z EnveloBanku też leci po kursie Visa->PLN +1% prowizji, ale darmowość bankomatów kosztuje 5 zeta /miesiąc
To również bank z gatunku "popierdółek" - jak wysłałem wniosek o zamknięcie konta (złożony na poczcie u jakiegoś ajenta i w jego obecności podpisany), to po miesiącu przysłali pismo, że konta nie zamknęli bo był niezgodny podpis :D

Pozdro

Data: 2019-02-15 05:21:08
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
W dniu piątek, 15 lutego 2019 03:00:50 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

> W ogóle sprawdziłeś, czy zamknęli konto w wyniku sprzeciwu?
Tak

Ale jak to zrobiłeś, skoro nie masz dostępu?
Specjalnie powędrowałeś do oddziału?

> Bo zapewne ST i apkę wciąż masz aktywne, tak jak ja Nie

Sprawdzałeś?
Mnie też to zaskoczyło, ale wyjaśnili, że w wyniku sprzeciwu (a OIDP tak właśnie i Ty rozwiązywałeś) została rozwiązana tylko umowa o prowadzenie rachunków, ale umowa o bankowość elektroniczną została - można ją rozwiązać tylko w oddziale, a do niej sprzeciw nie przysługiwał, bo nie była zmieniana.
Krokodyl zaś to jeden z dwóch znanych mi modeli - drugim jest ING - którzy nie blokują dostępu w sytuacji zamknięcia wszystkich usług.
Bo np. w mBąku rozwiązanie umowy bankowości elektronicznej to zadanie porównywalne z szukaniem świętego gralla, ale do "pustego" ST się nie zalogujesz - jednak jeśli znów otworzysz rachunek to będzie ten sam login i hasło, pojawią sie odbiorcy itp.
Krokodylowa infolinia przy otwieraniu kolejnego konta bredziła co prawda coś o nowym loginie, ale okazało się to bredniami, nowe konto pojawiło się pod dotychczasowym.

[...]

Widać rzeczywiście pracują tam w kawiarniach z tabletami na kolanach - choć te kawiarnie wyglądają na takie z koncesją na procenty ;>
Hmmm, za pierwszym razem nie jestem pewien, ale za drugim prawie jestem, że kopii umowy mi też kurier nie zostawiał - potem przychodziła pocztą podpisana przez bank.
Są banki, które potrafią przysłać podpisaną ze swojej strony kopię kurierem - ale widać to wyższa szkoła jazdy.
Ale kartkę z danymi do logowania zostawiał (tzn. tylko za pierwszym razem) - i coś mi się kojarzy, że być może dostałem to też na maila... Ale za dużo już tych banków, by być pewnym, w którym co się jak załatwiało.

A do oddziału macie naprawdę tak daleko?
W najbliższym u mnie pracuje ładna i sprytna pani, niedawny import z Lublina. Przy następnej okazji się zapytam, po co jeszcze w tej popierdółce siedzi - chyba że jest wdzięczna za przeniesienie do DC, może to rodzaj awansu? A może rzeczywiście lepiej niż konkurencja płacą komuś, kto potrafi się w tym ich bajzlu odnaleźć?

Hmm, najgorsze, że teść pewnie nawet numeru konta nie zna (krokodyl ujął mnie tym, że numery konta kończą się na osiem zer - ciekawe, czy wynika to z tego, że numery kont we Francji są krótsze? - ale żeby aż o tyle?), więc nawet jak kartę dostanie to ją sobie najwyżej aktywować będzie mógł.
Hmm, a nie, może wpłatomat też zadziała - albo można iść wpłacić w kasie...

A swoją drogą - jeśli nie doszło do "przeniesienia konta" (ponoć bank przenoszony odmówił) to pewnie go wydymają z promocji ;)
- czekam na dalszą relacje dziadka ....

A dziadek był takim hardcorem, że przenosił do krokodyla główne (i zapewne jedyne) konto?
To ma szczęście, że jednak mu tamtego nie zamknęli.
A skąd przenosił?
O powód odmowy zamknięcia trzeba zapytać banku "dawcy".
Od krokodyla niczego się nie dowiesz.

> [...]

Ano dziwne to nieco, bo zazwyczaj przewalutowanie idzie przez Vise
albo MC na dolara bądź euro i dopiero wtedy bank kroi na swoim kursie

To akurat troszeczkę dla klienta korzystniejsze. A bank na swoim kursie i tak skroi, za to nie zarobi organizacja.
Wciąż jednak nie rozumiem zachowania żubra, który rozlicza się z mc w USD (poprzednio z rozpędu napisałem euro, ale to błąd - w USD jako jeden z dwóch mi znanych rozlicza też alior - i oba kupił pis - czy coś w tym jest?) - ale USD na PLN przelicza też wg kursu MC... To jednak zapewne jakieś włoskie rozwiązanie, a z włoskim bankiem to chyba jeszcze gorzej niż z francuskim.

O ile dobrze wiem, debetowa Visa z EnveloBanku też leci po kursie Visa->PLN +1% prowizji, ale darmowość bankomatów kosztuje 5 zeta /miesiąc

Więc to żadne "też", bo żubr i getout nie biorą w ogóle dodatkowej prowizji, a pekao daje też bankomaty zagraniczne za darmo.

[...]

Bo to też francuski bank ;D
Ciężko więc będzie zamknąć, bo oddziały topnieją w oczach.
Ale milek jest przyjemny, jak ogólnie Portugalia (choć może jej już niedługo nie być, bo wszystko Chińczycy wykupią :( ), pojawi się też opcja wypowiedzenia przez ST, więc może po prostu poczekaj na transfer.

Doradziłbym przeniesienie do żubra, ale to może być zła rada, więc nie doradzam ;>

Data: 2019-02-15 17:18:50
Autor: Waldek
KK z pakietem asistance ?
[...]

Nie powędrowałem - sprawdzałem on-line
A dzien lub dwa później skasowali dostęp via net

Bo zapewne ST i apkę wciąż masz aktywne, tak jak ja
Nie

Sprawdzałeś?

Tak - sprawdzałem

Nikt nic nie wie, nikt nic nie może - jakiś obłęd....
- Czeka że może w końcu tą umowę dostanie i na konto chociaż się zaloguje.

A do oddziału macie naprawdę tak daleko?

Dziadek jak to dziadek - nie jest już zbyt mobilny
i zaczyna mieć problemy ze słuchem - więc trochę unika kontaktów

A dziadek był takim hardcorem, że przenosił do krokodyla główne (i zapewne jedyne) konto?
Nie - on jeszcze myśli bardzo logicznie - pomimo innych ograniczeń wynikających z wieku :D

A skąd przenosił?
Chyba z T-Mobile - nie jestem pewien, w weekend przepytam dziadka co tam dalej słychac ....

Pozdro

Data: 2019-02-13 10:28:38
Autor: Piotr Gałka
KK z pakietem asistance ?

Niewiele - iść zamknąć, chwilę odczekać i wyrabiać następną.
Dla mnie to za wiele, chyba, że byłby jakiś istotny inny powód.

Bo zależy na co się patrzy i czego się chce - stabilnego instrumentu płatniczego czy nagród dodatkowych.
Ja chcę stabilnego i bezpłatnego, a jak przy okazji jakaś nagroda to już trudno - przygarnę :).
Aktualnie mam tylko KD i KK w Citi bo inne (mBank, T-mobile) się nagle porobiły płatne lub wymagające jakiegoś wyrabiania limitów.
Mam chyba jeszcze T-mobile Euro, ale samej karty kilka lat nie widziałem a do T-mobila się chyba ze 2 lata nie logowałem i co jakiś czas ślą mi maile, że dowód nieaktualny.

Ew. akurat w danym roku planuje się wczasy za granicą - wtedy nawet na rok dodane bezpłatne ubezpieczenie podróżne i priority pass dokładnie trafiją w cel.

Racja. Muszę to sobie wbić do głowy (i poszukać co to jest "priority pass").

[...]

5 transakcji - mogę mieć z tym problem (jedna to OK).
Jak założyłem konto w Citi (z premią 50PLN co miesiąc przez 12 miesięcy za wydanie 1000) to już w pierwszym miesiącu się zorientowałem, że to będzie wieeeeelki kłopot. Ale wymyśliłem, że może jak konto uwspólnię to żona załatwi ten limit. Wymagało tylko potwierdzenia od banku, że mimo, że ja skorzystałem z promocji to limit może wyrabiać kto inny. Chyba 3 tygodnie myśleli, ale napisali, że może i tak zrobiłem.
P.G.

Data: 2019-02-13 07:34:46
Autor: Dawid Rutkowski
KK z pakietem asistance ?
W dniu środa, 13 lutego 2019 10:28:40 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

Racja. Muszę to sobie wbić do głowy (i poszukać co to jest "priority pass").

To możliwość wejścia, bez biletu klasy biznes, do "saloniku" na lotnisku.
Są takie platyny, które dają jedynie taką możliwość, a wejście kosztuje ok. 125zł, są też takie, które dają np. 4 bezpłatne wejścia w roku - ale tylko dla posiadacza karty głównej, za każdą zaproszoną osobę też jest 125zł, więc akurat na urlop to mało przydatne.
Czy jest to takie fajne - na pewno lepsze niż zwykła lotniskowa poczekalnia (a jeszcze samoloty do polski odlatują z najgorszych bramek, np. takich, przy których jest "kabina palarniowa" - ale z niedziałającym wyciągiem), szczególnie, jak ma się dłuższą przesiadkę.

5 transakcji - mogę mieć z tym problem (jedna to OK).

Ja też, więc KK milka pożegnam na pewno, jak wypłacą 200zł, pewnie na rok będą chcieli zwalniać z opłat, ale co mi z tego, skoro to tylko gold.

Smutniej będzie rozstać się z santanderową platyną - ale 10/mc już wymaga kombinowania - choć jeśli się sprawdzi, to się zastosuje ogólny trik, czyli robienie tego, czego nie wolno - kartę "do wyrobienia" daje się po prostu żonie. W erze terminali pikaczowych frontem do klienta ryzyko, że ktoś się czepi, jest minimalne.

Niestety, jedyny bank, w którym kartą dodatkową można wyrabiać warunki zwolnienia dla karty głównej, jest ING - za to wydają tylko jedną kartę dodatkową :(
Np. w takim milku można dostać darmową debetówkę do konta dla pełnomocnika - ale transakcje nią robione nie łapią się na wyłudzony moneyback :(
Dobrze, że choć curve w tym pomaga. I na szczęście z blikiem nie ma tego problemu, spokojnie działa na 2 urządzeniach.

Są też oczywiście banki, gdzie karty dodatkowe nie są bezpłatne i trzeba nimi wyrabiać osobny zestaw wymagań - ale takim to się raczej dziękuje za współpracę.

Data: 2019-02-12 18:15:26
Autor: RobertS
KK z pakietem asistance ?
W dniu 2019-02-12 o 17:26, Piotr Gałka pisze:

[...]

nie ma czagoś takiego jak na zawsze, miałem kiedyś assistance w db ale wyłączyli

teraz KK gold z Mille (5 operacji w miesiącu i karta gratis), oferta nie jest ograniczona czasowo

RobertS

Data: 2019-02-11 19:52:07
Autor: Piotr Gałka
KK z pakietem asistance ?

Warunki gorsze niż te do tej pory (bo dodali ten przelew) - a dwa lata ta promo trwała i pisałem o niej tu nie raz

Dzięki.
Możliwe, że już mi kiedyś to (lub poprzednią wersję) podawałeś.

Pamiętam, jak pisałeś o darmowej karcie BZWBK. Jak zmienił się na Santander to wydawało mi się, że wcięło.

Promocja = zwolnienie z opłaty miesięcznej według mnie nie daje pewności że karta będzie darmowa bo kto zabroni wprowadzić opłatę roczną :(
P.G.

KK z pakietem asistance ?