KON-STY-TUC-JA: PO Warszawa łamie Konstytucje? [opłatek antykonstytucyjny]

Data: 2018-12-18 16:33:12
Autor: A. Filip
KON-STY-TUC-JA: PO Warszawa łamie Konstytucje? [opłatek antykonstytucyjny]
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,protest-podczas-oplatka-czesc-radnych-przeciw-obecnosci-duchownych,281164.html
Protest podczas opłatka. Część radnych przeciw obecności duchownych

[...] - Chcemy pokazać, że w radzie miasta łamana jest konstytucja,
jej artykuł 25, który mówi o tym, że urzędy publiczne są zobowiązane
do bezstronności wyznaniowej i światopoglądowej. To, co tutaj
zaobserwowaliśmy, to był pokaz tego, w jaki sposób Kościół uwikłany
jest we władzę świecką i odwrotnie - powiedziała Bożena Przyłuska z
Kongresu Świeckości. [...]

[...] W środę grupa 12 radnych Koalicji Obywatelskiej, [...]
Radni ci również wyrazili w swym liście pogląd, że obecność
przedstawicieli Kościoła i innych związków wyznaniowych podczas
spotkań organizowanych przez radę miasta stoi w sprzeczności w art. 25
konstytucji, który stanowi, że "władze publiczne w Rzeczypospolitej
Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych,
światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania
w życiu publicznym"

--
A. Filip