KONKURS: NAJGORSZY PREMIER, NAJGORSZY RZĄD W LATACH 1944-2011

Data: 2011-03-17 08:46:28
Autor: cytryna
KONKURS: NAJGORSZY PREMIER, NAJGORSZY RZĄD W LATACH 1944-2011
Osobiście obstawiam w obu konkurencjach autora "budującej" wypowiedzi:
"Jak wyzwolić się od tych stereotypów, które towarzyszą nam niemal od narodzenia, wzmacniane literaturą, historią, powszechnymi resentymentami? Co pozostanie z polskości, gdy odejmiemy od niej cały ten wzniosło-ponuro-
śmieszny teatr niespełnionych marzeń i nieuzasadnionych urojeń? Polskość to nienormalność - takie skojarzenie nasuwa mi się z bolesną uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu. Polskość wywołuje u mnie odruch buntu: historia, geografia, pech dziejowy i Bóg wie co jeszcze, wrzuciły na moje barki brzemię, którego nie mam specjalnie ochoty dźwigać... Piękniejsza od Polski jest ucieczka od Polski - tej ziemi konkretnej, przegranej, brudnej i biednej. I dlatego tak często nas ogłupia, zaślepia, prowadzi w krainę mitu. Sama jest mitem"

Czekam na głosy "robotników" Ostachowicza, który sam aktualnie poszukuje nowej
roboty w przemyśle nienawiści. No dalej buldogi - do dzieła!

--

KONKURS: NAJGORSZY PREMIER, NAJGORSZY RZĄD W LATACH 1944-2011