KPA a świadek w postępowaniu.

Data: 2014-01-27 00:24:18
Autor: plexus
KPA a świadek w postępowaniu.
Witam,
- mam kilka (pewnie trywialnych) pytań dotyczących postępowania wg KPA. Pytania dotyczą osoby świadka.
1. Czy powołanie świadka musi mieć formę pisemną, chodzi mi o to, czy chcąc powołać świadka muszę się zwrócić do organu prowadzącego postępowanie na piśmie i czy ten organ informuje o tym powołaniu strony również na piśmie?
2. Czy wniosek o powołanie świadka przez stronę należy uzasadnić?
3. Czy strona może nie zgodzić się na powołanie jakiegoś świadka przez stronę przeciwną?
4. Czy świadek może zadawać pytania stronom, lub nie pytany zgłaszać do protokołu swoje opinie? (innymi słowy: co może robić świadek niepytany?)

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam

KPA a świadek w postępowaniu.