KPIR

Data: 2009-07-22 12:45:12
Autor: createmodeon
KPIR
Witam,
mam pytanie o numeracje wystawianyc faktur VAT i dowodow wewnetrznych.
Czy one powinny sie przenikac?

Drugie pytanie: podczas rejestracji VAT-R zaplacilem 170 PLN w
urzedzie dzielnicy. Dowod wplaty zabrala Pani w urzedzie skarbowym.
Czy bez tego kwitu moge wystawic dowod wewnetrzny?

Dzieki
zlotawy
www.niedopalek.pl

Data: 2009-07-22 21:48:02
Autor: Liwiusz
KPIR
createmodeon pisze:
Witam,
mam pytanie o numeracje wystawianyc faktur VAT i dowodow wewnetrznych.
Czy one powinny sie przenikac?

   AFAIK - nie.

Drugie pytanie: podczas rejestracji VAT-R zaplacilem 170 PLN w
urzedzie dzielnicy. Dowod wplaty zabrala Pani w urzedzie skarbowym.

   Nie powinna zabierać. Co zrobisz, jak przyjdzie kontrola i powie, Ĺźe musisz zapłacić 170zł?

Czy bez tego kwitu moge wystawic dowod wewnetrzny?

  Aby wystawić DW nie trzeba być VATowcem, nie rozumiem zatem pytania.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-22 12:58:08
Autor: zlotawy
KPIR
On 22 Lip, 21:48, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> Drugie pytanie: podczas rejestracji VAT-R zaplacilem 170 PLN w
> urzedzie dzielnicy. Dowod wplaty zabrala Pani w urzedzie skarbowym.

   Nie powinna zabierać. Co zrobisz, jak przyjdzie kontrola i powie, że
musisz zapłacić 170zł?

> Czy bez tego kwitu moge wystawic dowod wewnetrzny?

  Aby wystawić DW nie trzeba być VATowcem, nie rozumiem zatem pytania.

chodzilo mi o wpisanie do kpir wydatku "oplata skarbowa" bez
posiadania podkladki w postaci dowodu wplaty.

Pozdrawiam
zlotawy
http://www.niedopalek.pl

Data: 2009-07-22 22:46:10
Autor: cef
KPIR
zlotawy wrote:

chodzilo mi o wpisanie do kpir wydatku "oplata skarbowa" bez
posiadania podkladki w postaci dowodu wplaty.

170zł to nie jest dużo za pierwszą lekcję:

nigdy nie zostawiaj w zadnym urzędzie dokumentów
zanim nie pozostawisz sobie kserokopii, na której będziesz
miał potwierdzenie, że ten dokument urząd przyjął.

Data: 2009-07-22 13:09:57
Autor: zlotawy
KPIR
> [...]

> urzedzie dzielnicy. Dowod wplaty zabrala Pani w urzedzie skarbowym.

   Nie powinna zabierać. Co zrobisz, jak przyjdzie kontrola i powie, że

No bez kwitu Pani nie przyjelaby deklaracji VAT-R. Musialaby przyjsc i
powiedziec ze nie ma u nich tej deklaracji i ze nie zaplacilem.

zlotawy
www.niedopalek.pl

Data: 2009-07-22 22:54:30
Autor: Liwiusz
KPIR
zlotawy pisze:
[...]

   Wiem, że taka jest praktyka, ale to bardzo ciekawe. 170zł nie jest za "przyjęcie deklaracji", tylko za wydanie zaświadczenia o byciu VATowcem. Teoretycznie można się zarejestrować jako podatnik VAT za darmo, jeśli nie chce się otrzymać zaświadczenia. W praktyce panie bardzo pilnują, aby opłata była zapłacona w momencie składania dejkaracji, panuje zatem błędne przekonanie, ze to opłata "za zarejestrowanie". A - jak widzę - niektóre panie nawet łykają bezzwrotnie dowód wpłaty. Żenujące.

--
Liwiusz

Data: 2009-07-22 13:13:25
Autor: zlotawy
KPIR
createmodeon pisze:

> Witam,
> mam pytanie o numeracje wystawianyc faktur VAT i dowodow wewnetrznych.
> Czy one powinny sie przenikac?

   AFAIK - nie.

moge to zrobic tak?
lece sobie z numeracjami faktur np. FV/1/2009, FV/2/2009, a dowody
wewnetrzne DW/1/2009, DW/2/2009
zlotawy

Data: 2009-07-23 23:39:43
Autor: axel
KPIR

createmodeon pisze:

> [...]

AFAIK - nie.

moge to zrobic tak?
lece sobie z numeracjami faktur np. FV/1/2009, FV/2/2009, a dowody

Możesz tak robić.
Możesz również wystawić dowód wewnętrzny na te 170 zł tj. na tą nieszczęsną opłatę rejestr. VAT, pomimo braku tego kwitu, po prostu na tym dowodzie kótko opisz że kwit jest w aktach USkarbowego i to wystarczy.

axel __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4271 (20090723) __________

KPIR