KPIR /rejestry VAT na komputerze

Data: 2011-11-20 18:20:26
Autor: Marek
KPIR /rejestry VAT na komputerze
Wstyd się przyznac, ale prowadzę ręcznie ;). Czy moge robić np w excelu a
wydruki wpinać w teczkę ? Trzeba to zgłosić do US, czy wystarczy założyć/
prowdzić/mieć przy kontroli ?

Data: 2011-11-26 19:47:54
Autor: Marzena

Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nxdl1d69v1hu$.m5n9sqzeon4c.dlg40tude.net...
Wstyd się przyznac, ale prowadzę ręcznie ;). Czy moge robić np w excelu a
wydruki wpinać w teczkę ? Trzeba to zgłosić do US, czy wystarczy założyć/
prowdzić/mieć przy kontroli ?

Ja też tak prowadzę. Wprawdzie nie w Excelu, a w Accessie (moja własna aplikacja) i co jakiś czas robie sobie wydruk raportu - KPiR i rejestry VAT. Miałam już kontrolę - wystąpiłam o zwrot VAT-u , licząc na to, że mnie wezwą. Telefon ze skarbówki miałam dzień po złożeniu VAT-7K. Pojechałąm z wydrukami i fakturami - wszystko OK, żadnych zastrzeżeń. Zadawałam dużo pytań, gdyż jeżeli coś robię nie tak, to wolałąm doweidzieć się od razu, a nie po kilku latach i ewentualnym powielaniu jaiegoś błędu.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2011-11-28 12:14:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 26 Nov 2011, Marzena wrote:

[...]

....no to *TAK* nie prowadzisz, jednak ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-28 17:42:11
Autor: Marzena

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111271331280.3284quad...
On Sat, 26 Nov 2011, Marzena wrote:

...no to *TAK* nie prowadzisz, jednak ;)

Wiem, prawie robi ogromną różnicę :)
Na wydruku jest jednak niewidoczne, czy to Excel czy Access.

Pozdrawiam

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2011-11-28 18:59:31
Autor: 'Tom N'
Marzena w <news:jb0dkg$5ra$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Że tak zapytam -- masz na piśmie szczegółowe instrukcję do Accessa?

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-11-28 21:50:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Nov 2011, 'Tom N' wrote:

[...]

  Mówisz że proces o spełnienie formalnych wymagań z rozporządzenia
mógłby być ciekawy? :)
  Jakiś "Access dla opornych" w wersji drukowanej widać był, bo google
twierdzi ze występował (w wersji polskiej) na allegro :|
  A szczegółówa... szczegółówa... hm...

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-29 12:37:32
Autor: Marzena

Użytkownik "'Tom N'" <news111128@185931intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:111128.185931.pspp.648int.dyndns.org.invalid...

Że tak zapytam -- masz na piśmie szczegółowe instrukcję do Accessa?

Domyślam się, ze nie chodzi Ci o instrukcję do Accessa jako takiego, ale o aplikację, z której korzystam? Nie, jest to aplikacja samodzielnie przez mnie napisana, więc w razie potrzeby jestem w stanie takie coś napisać, gdyż znam mechanizmy w niej zaszyte. W trakcie kontroli mówiłam o tym, że jest to wydruk z Accessa, ale nie wzbudziło to zainteresowania. Liczyły się rejestry i faktury - czyli papiery.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -
http://www.szultaset.pl

Data: 2011-11-28 21:45:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Nov 2011, Marzena wrote:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał
On Sat, 26 Nov 2011, Marzena wrote:

...no to *TAK* nie prowadzisz, jednak ;)

Wiem, prawie robi ogromną różnicę :)

  Nie, nie idzie o "prawie" :), sprawdź cytat.

Na wydruku jest jednak niewidoczne, czy to Excel czy Access.

  Ale pytający prowadzi KPiR za pomocą kartki i długopisu.
  Do Excela dopiero chce zrobić upgrade ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-29 12:41:16
Autor: Marzena

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111282143510.5552quad...
 Ale pytający prowadzi KPiR za pomocą kartki i długopisu.
 Do Excela dopiero chce zrobić upgrade ;)

OK, ale skoro mówi o wydrukach to równie dobrze mógłby to zrobić np. w Corelu, traktując w tym momencie komputer jako maszynę do pisania i rysowania.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2011-11-29 16:44:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Nov 2011, Marzena wrote:

[...]

  Mógłby.
  Ale pic w tym że jeszcze nie robi, i tym różni się prowadzenie
"ręczne" od używania maszyny do pisania :)

  Kolejnym krokiem jest pytanie czy wydruk spełnia wymagania
specyfikacji KPiR (bo jak nie, to i tak trzeba podsumowania
przepisać).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-29 22:53:27
Autor: Marzena

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111291642590.3816quad...
On Tue, 29 Nov 2011, Marzena wrote:

 Kolejnym krokiem jest pytanie czy wydruk spełnia wymagania
specyfikacji KPiR (bo jak nie, to i tak trzeba podsumowania
przepisać).

Spełnia, a przynajmniej taką mam nadzieję. Sporo się namęczyłam dbając o wszystkie szczegóły. Łącznie z tym, że dla każdej kwoty w osobną kolumnę wpisuje mi złote i w osobną - grosze. Wprawdzie moim zdaniem to bezsensowne, ale wszystkie wzory KPiR  jakie wpadły mi w ręce tak mialy, więc na wszelki zaś też tak zrobiłam.
Inna sprawa, że w Excelu to wcale nie będzie takie proste żeby spełnić te wymagania i przy dużej ilości danych - szybko może się zapchać.
Podsumowania kolenych stron oraz rosnąco od początku roku, w dodatku, żeby jakoś to wyglądało w Excelu ...
Sporo upierdliwej pracy.
No chyba, ze Excel ma być faktycznie maszyną do rysowania tabelek, a obliczenia robimy głównie na piechotę.

Pozdrawiam

marzatela
http://www.szultaset.pl

KPIR /rejestry VAT na komputerze