KPiR, dochód zw. z VAT jak rozlicza ć koszty samochodu

Data: 2009-08-06 15:09:27
Autor: Ranger
KPiR, dochód zw. z VAT jak rozlicza ć koszty samochodu
Witam, od 1 lipca rozpocząłem własną DG, pośrednictwo finansowe którego stawka VAT jest "zw." Opłaciłem zgłoszenie VAT, więc zasadniczo jestem vatowcem, tyle że dochody mam bez VAT.

Mam takie pytanie, jak ewidencjonować koszty paliwa i części zamiennych związanych z samochodem?
Samochód jest zarej. na żonę, nie mamy rozdzielności, ja go używam do pracy ale oczywiście żona również do jazdy prywatnej.
Czy wszystkie faktury na paliwo, części zamienne i płyny normalnie wprowadzam do Kpir jako zakup, prowadząc jednocześnie ewidencję przebiegu pojazdu z której wynika że ilość przejechanych km * stawka kilometrowa ma być większa od poniesionych wydatków?
Samochód nie jest wprowadzony jako środek trwały, bo tak mi poradziła jedna księgowa - skoro sam. jest na żonę to tak jakby był i mój i w ten sposób mogę prowadzić ewidencję przebiegu poj. odliczając wszystkie poniesione z tego tyt. koszty.

Czy to rozumowanie jest prawidłowe?
Pozdrawiam.
Ranger

KPiR, dochód zw. z VAT jak rozlicza ć koszty samochodu