KPiR i kilometrówka

Data: 2009-04-15 10:49:07
Autor: Piotr
KPiR i kilometrówka
Witam
Proszę mnie wyprostować jeśli źle rozumuję.

Jeśli prowadzę kilometrówkę na własny samochód w 1os DG to do KPiR nie wpisuję żadnych faktur za paliwo czy części/serwis tego auta, a wpisuję tylko do kolumny 13. kwotę wyliczoną z kilometrów.
Czyli na dobrą sprawę wcale nie muszę brać tych faktur za paliwo czy części ?
Czy może za paliwo nie muszę (auto osobowe) a za części mogę VAT odliczać?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-04-15 11:50:41
Autor: Tomek
KPiR i kilometrĂłwka
Dnia 15-04-2009 o 10:49:07 Piotr <hugo@yahoo.com> napisał(a):

Witam
ProszĂŞ mnie wyprostowaĂŚ jeÂśli Âźle rozumujĂŞ.

JeÂśli prowadzĂŞ kilometrĂłwkĂŞ na wÂłasny samochĂłd w 1os DG to do KPiR nie
wpisujĂŞ Âżadnych faktur za paliwo czy czĂŞÂści/serwis tego auta, a wpisujĂŞ
tylko do kolumny 13. kwotĂŞ wyliczonÂą z kilometrĂłw.
Czyli na dobrÂą sprawĂŞ wcale nie muszĂŞ braĂŚ tych faktur za paliwo czy czĂŞÂści
?
Czy moÂże za paliwo nie muszĂŞ (auto osobowe) a za czĂŞÂści mogĂŞ VAT odliczaĂŚ?

Doczytaj sobie czy kwota wyliczona z kilometrów to jest koszt czy limit kosztów, a będziesz miał
odpowiedĹş.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-15 22:20:33
Autor: Piotr
KPiR i kilometrówka
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości :

Doczytaj sobie czy kwota wyliczona z kilometrów
to jest koszt czy limit kosztów, a będziesz miał odpowiedź.

To może inaczej zapytam: czy od 2007 roku zmieniły się przepisy w tym zakresie, a jeżeli tak to w jakim zakresie?
Chodziło mi o to że skoro nie ma już obowiązku prowadzenia książki "Ewidencja Przebiegu Pojazdu i kosztów eksploatacji samochodu" a jedynie jest określone co taka ewidencja zawierać musi to pomyślałem że i w zakresie tego limitu coś się zmieniło.

A drugie pytańko jest takie: jeśli się nic nie zmieniło to rozumiem że do KUP'y wrzucam kwotę niższą (z kilometrówki lub kosztów), a co z określeniem że koszty rozlicza się w skali roku?
Chodzi o sytuację gdzie w np. w lutym miałem z kilometrówki 200 zł a z faktur 500zł więc do KPiR wrzucam 200 i niejako 300 jestem w plecy, ale np, w marcu z kilometrówki wychodzi 500 a faktur mam tylko na 350, to czy w takim przypadku można wpisać do KPiR 500 uwzględniając niejako nadwyżkę z miesiąca poprzedniego?

A trzecie pytańko: do ewidencji kosztów wpisuje się kwoty netto (oprócz paliwa) a VAT do rejestru VAT bez wpisu do KPiR?
I co można wrzucić do ewidencji kosztów? czytałem sprzeczne informacje na temat np. ubezpieczenia, a co np.z przeglądem technicznym?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za cierpliwość.
Piotr

Data: 2014-05-29 23:20:28
Autor: watowiec
KPiR i kilometrówka
Zasady prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu pozostały niezmienne natomiast od 1 kwietnia 2014 r. wprowadzono Ewidencję przebiegu pojazdu VAT dla samochodów osobowych wykorzystywanych wyłączenie w działalności gospodarczej. Wzór na pit.republika.pl/eppv.htm na arkuszu Excel.

KPiR i kilometrówka