KPiR - jaki program jest najlepszy?

Data: 2011-04-09 20:56:24
Autor: Maciej Ślużyński
KPiR - jaki program jest najlepszy?
JWT - który program komputerowy polecacie do prowadzenia KPiR?

Podpowiem, że raczej coś niezbyt skomplikowanego, ale mającego wszystkie niezbędne funkcje ;-)

Cena gra rolę, ale drugorzędną.

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

Data: 2011-04-09 21:12:36
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 09.04.2011 20:56, Maciej Ślużyński pisze:
JWT - który program komputerowy polecacie do prowadzenia KPiR?

Ja używam MK RP.  Cena około 20zł rocznie. Ma swoje schizy, ale jak na
nieskomplikowane narzędzie, to chyba jest dość rozwinięty.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-09 21:24:18
Autor: Jarek Andrzejewski
KPiR - jaki program jest najlepszy?

7,99 wystarczy, ale trzeba pilnować
http://dodatkidogazet.pl/dodatki/eq-tytul,4582.html
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-14 14:34:57
Autor: radekp@konto.pl
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Sat, 09 Apr 2011 21:12:36 +0200, w <inqb34$pee$2@news.onet.pl>, Przemysław Adam
Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(-a):

> [...]

Ja używam MK RP.  Cena około 20zł rocznie. Ma swoje schizy, ale jak na
nieskomplikowane narzędzie, to chyba jest dość rozwinięty.

Ja bym jednak powiedział, że program jest bardzo skomplikowany (dla usera).

Data: 2011-04-15 10:06:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.04.2011 14:34, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Służę pomocą. Zadaj konkretne pytanie. Dla mnie nie jest. A takim
LefHandem nie umiałem się posłużyć w ogóle.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-18 19:16:50
Autor: radekp@konto.pl
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Fri, 15 Apr 2011 10:06:42 +0200, w <io8uai$ctd$1@news.onet.pl>, Przemysław Adam
Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(-a):

W dniu 14.04.2011 14:34, radekp@konto.pl pisze:

Służę pomocą. Zadaj konkretne pytanie. Dla mnie nie jest. A takim
LefHandem nie umiałem się posłużyć w ogóle.

Jak prowadzić magazyn na jednym kompie (i rozliczenia), a księgowość na drugim?
Jak wystawić paragon, by nie wisiał w rozliczeniach jako niezapłacony?

Data: 2011-04-18 20:53:08
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 18.04.2011 19:16, radekp@konto.pl pisze:
Jak prowadzić magazyn na jednym kompie (i rozliczenia), a księgowość na drugim?

jest tam bodajże coś takiego, jak sieciowa wersja...

Czy chodzi Ci o to, że to pracuje offline i przenosisz ręcznie? To tego
nie wiem, ja jestem jednoosobowy. Ale zapytaj ich, zawsze mi pomagali.

Jak wystawić paragon, by nie wisiał w rozliczeniach jako niezapłacony?

 księgować go jako nie zobowiązanie, albo jako rozliczonyu

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-19 15:40:06
Autor: radekp@konto.pl
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Mon, 18 Apr 2011 20:53:08 +0200, w <ioi1al$n9d$1@news.onet.pl>, Przemysław Adam
> [...]

Czy chodzi Ci o to, że to pracuje offline i przenosisz ręcznie? To tego
nie wiem, ja jestem jednoosobowy. Ale zapytaj ich, zawsze mi pomagali.

Nie omieszkałem, ale sposób prowadzenia tego jest komiczny :)

> Jak wystawić paragon, by nie wisiał w rozliczeniach jako niezapłacony?

 księgować go jako nie zobowiązanie, albo jako rozliczonyu

Jak już pisałem -- księgowanie jest na drugim kompie...

Data: 2011-04-10 00:35:06
Autor: mvoicem
(09.04.2011 20:56), Maciej Ślużyński wrote:
JWT - który program komputerowy polecacie do prowadzenia KPiR?

Podpowiem, że raczej coś niezbyt skomplikowanego, ale mającego wszystkie
niezbędne funkcje ;-)

Cena gra rolę, ale drugorzędną.

Openoffice, Excel.

p. m.

Data: 2011-04-10 07:54:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.04.2011 00:35, mvoicem pisze:
[...]

To, że cena gra rolę drugorzędną, to pewnie nie znaczy ,,wybierzmy
ekstremalnie drogie rozwiązanie''.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-10 09:59:38
Autor: mvoicem
(10.04.2011 07:54), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Dlaczego ekstremalnie drogie?

p. m.

Data: 2011-04-10 21:17:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.04.2011 09:59, mvoicem pisze:
[...]

Bo skoro nie napisałeś ,,Produkt XY wykorzystujący jako platformę
OpenOffice/Excela'' to znaczy, że musi sobie to sam oprogramować. A to
koszt naprawdę ogromny, nie tylko samego programowania, ale zapewniania
zgodności z przepisami oraz testowania i usuwania błędów.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-10 23:58:54
Autor: mvoicem
(10.04.2011 21:17), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Ale co programować. Jest tabelka, wpisujesz pozycje, sumujesz. To samo
co w kajeciku, tylko wygodniej.

p. m.

Data: 2011-04-11 10:45:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
KPiR - jaki program jest najlepszy?
W dniu 10.04.2011 23:58, mvoicem pisze:
Ale co programować.

Książkę. Arkusz kalkulacyjny nie jest książką.

Jest tabelka,

Nie ma.

wpisujesz pozycje, sumujesz. To samo
co w kajeciku, tylko wygodniej.

No ale to chyba żadna radość taki program.
No i też sobie trzeba zaprojektować samą tabelkę.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-11 12:09:25
Autor: mvoicem
(11.04.2011 10:45), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Z doświaczenia mojego i innych znanych mi "small businessów" wynika że
mniej czasu człowiek spędzi nad OOo niż nad nauką i używaniem jakiegoś
programu do KPiR, zwłaszcza jak tym programem jest np. LeftHand Mała
Firma (czy Mała Księgowość?). A przy okazji człowiek się nieco nauczy.

Oczywiście wszystko zależy od skali. Poza tym OOo nie zrobi deklaracji
na której zależy wątkotwórcy, co później doprecyzował.

p. m.

Data: 2011-04-11 12:25:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 11.04.2011 12:09, mvoicem pisze:
Z doświaczenia mojego i innych znanych mi "small businessów" wynika że
mniej czasu człowiek spędzi nad OOo niż nad nauką i używaniem jakiegoś
programu do KPiR,

Nie jest prawdą jakoby. Jakbym miał napisać arkusze powiązane jeszcze z
rejestrami VAT (bardzo często pytanie o PKPiR oznacza o pytanie o PKPiR
i rejestry VAT), do tego jakąś bazę kontrahentów, a do tego jeszcze
PILNOWANIE BZDUR ROBIONYCH PRZEZ USERA, to bym się tego nie podjął. A
używać programów tego typu używam od 10 lat. Gdy migrowałem ze
StreamSoftu na MK RP, to owszem, pewnych rzeczy szukałem, ale nie
wyobrażam sobie prowadzenia ręcznie książki i rejestrów.

zwłaszcza jak tym programem jest np. LeftHand Mała
Firma (czy Mała Księgowość?).

Dlatego nigdy nie polecałem tego produktu, bo on jest zaiste obrzydliwy.

Oczywiście wszystko zależy od skali.

Mam niewielką skalę, bo nie świadczę masowych usług, a usługi dla w
miarę zamkniętej grupy kontrahentów, a i tak nie wyobrażam sobie
dziergania ręcznie tego. Koszt takiej obsługi jest dla mnie koszmarny. W
MKRP nawet faktury sprzedażowe same się księgują.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-11 12:42:10
Autor: mvoicem
(11.04.2011 12:25), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]

dziergania ręcznie tego. Koszt takiej obsługi jest dla mnie koszmarny. W
MKRP nawet faktury sprzedażowe same się księgują.

Być może mój punkt widzenia jest skażony LeftHandem, ale po pół roku
użerania się z nim, kiedy co drugą fakturę musiałem dziergać ręcznie bo
było mi potrzebne coś czego program nie przewidział (patrz twój wątek o
dacie płatności na fakturze dla jakiejś szkoły), odkryłem OOo i dopóki
się sam księgowałem, dopóty sobie OOo chwaliłem.

p. m.

Data: 2011-04-11 13:01:22
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 11.04.2011 12:42, mvoicem pisze:
Być może mój punkt widzenia jest skażony LeftHandem, ale po pół roku
użerania się z nim, kiedy co drugą fakturę musiałem dziergać ręcznie bo
było mi potrzebne coś czego program nie przewidział

No LeftHand to dno.

(patrz twój wątek o
dacie płatności na fakturze dla jakiejś szkoły),

Tyle, że to oznacza robienie JEDNEJ faktury podwójnie.

odkryłem OOo i dopóki
się sam księgowałem, dopóty sobie OOo chwaliłem.

No ja sobie tego zupełnie nie wyobrażam, choć moja Książka po wydruku
zajmuje 1 stronę poziomą A4, czasami 2.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-13 13:15:15
Autor: Gotfryd Smolik news
KPiR - jaki program jest najlepszy?
On Mon, 11 Apr 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Mam niewielką skalę [...]
Koszt takiej obsługi jest dla mnie koszmarny.

  Ale to chyba tylko w wersji z psem za ćwierć miliona
(nowych złotych).
  Którego to psa, co ciekawsze, udało się sprzedać ;)

  Po polsku: mvoicem nie jest sam z takim poglądem.
  Też wpisuję do "tabelek".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-10 11:54:43
Autor: rAzor
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Darz bór! Użytkownik... he he - Przemysław Adam Śmiejek raczył napisać:

Calc jest za darmo. :-)
--
Sátoraljaújhely

Data: 2011-04-10 19:36:59
Autor: Papa.Smerf
Órzytkownik "rAzor" napisał::
[...]

za darmo do urzytku niekomercyjnego, dla DG pewnie jest płatny, ale nie mam
pojęcia ile:O)

Data: 2011-04-11 02:15:08
Autor: BartekK
W dniu 2011-04-10 19:36, Papa.Smerf pisze:
Openoffice, Excel.
Calc jest za darmo. :-)
za darmo do urzytku niekomercyjnego, dla DG pewnie jest płatny, ale nie mam
pojęcia ile:O)
Nie masz pojęcia to nie pisz.
Nie jest płatny.

Data: 2011-04-10 21:18:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.04.2011 11:54, rAzor pisze:
Darz bór! Użytkownik... he he - Przemysław Adam Śmiejek raczył napisać:
To, że cena gra rolę drugorzędną, to pewnie nie znaczy ,,wybierzmy
ekstremalnie drogie rozwiązanie''.
Calc jest za darmo. :-)

Po pierwsze primo: Zależy jak mierzyć cenę.
Po drugie primo: Calc nie jest programem księgowym, o jaki pytał pytający.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-10 22:13:55
Autor: Maciej Ślużyński
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:insvpt$1nr$3news.onet.pl...
W dniu 10.04.2011 11:54, rAzor pisze:
Darz bór! Użytkownik... he he - Przemysław Adam Śmiejek raczył napisać:

Po drugie primo: Calc nie jest programem księgowym, o jaki pytał pytający.

Uściślę - pytający pyta o program dostępny na przykład w Media Markcie, albo innym sklepie.

Taki, żeby robił wszystkie deklaracje, a jakby się dalo - żeby je też "umiał" wysłać ;-)

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

Data: 2011-04-10 22:20:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.04.2011 22:13, Maciej Ślużyński pisze:

Uściślę - pytający pyta o program dostępny na przykład w Media Markcie,
albo innym sklepie.

Taki, żeby robił wszystkie deklaracje, a jakby się dalo - żeby je też
"umiał" wysłać ;-)

No to mówiłem o Małej Księgowości Rzeczpospolitej. Dostepna na Allegro
za jakieś 20zł.
Aktualizacje są darmowe przez rok, co roku wychodzi nowa wersja i trzeba
ją albo upolować za około 8zł w kiosku lub kupić se na Alledrogo.

Ja używam.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-10 22:37:21
Autor: cef
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

No to mówiłem o Małej Księgowości Rzeczpospolitej.
Ja używam.

Zrezygnowałeś z Ali Streamsoftu z powodu płatnych aktualizacji?

Data: 2011-04-10 22:58:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.04.2011 22:37, cef pisze:
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
No to mówiłem o Małej Księgowości Rzeczpospolitej.
Ja używam.
Zrezygnowałeś z Ali Streamsoftu z powodu płatnych aktualizacji?

Jaki ma sens płacenie takiej kasy, skoro MK RP jest tańsza i ma do tego
magazyn i fakturowanie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-10 23:42:06
Autor: cef
[...]

Kasa nie jest jakaś ogromna, wyjdzie niewiele więcej niż MK.
A magazynu i fakturowania faktycznie w Ali nie ma. Trzeba sobie coś dokupić.
Ja tego akurat u siebie nie potrzebuję.
Do innej firmy potrzebowałem kiedyś samo fakturowanie z magazynem
(ale z rozliczaniem produkcji) i nic sensownego do 500zł nie znalazłem,
więc można śmiało polecać do małej firmy takie "protezki" jak MK.

Data: 2011-04-11 10:15:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.04.2011 23:42, cef pisze:
Kasa nie jest jakaś ogromna, wyjdzie niewiele więcej niż MK.

Nie wiem, od czasu jak mnie wyciulali, to nie chcę mieć ze StreamSoftem
żadnych układów. Podpisałem z debilami umowę i znalazłem klienta na ich
produkt. Kupili Alę.
Pół roku później chcieli kupić Ewę czy tam Agę, nie pamiętam. A
Streamsoft pierdnął, że nie sprzeda, bo muszę od nowa podpisać umowę.
Uznałem, że handlem się nie zajmuję i że mam w dupie naganianie im
klientów, skoro chcą co pół roku nową umowę.

A magazynu i fakturowania faktycznie w Ali nie ma. Trzeba sobie coś
dokupić.

No i w sumie wychodzi spora suma, a po co? MK RP ma gorszy interfejs,
ale większe możliwości i niższą cenę.

Do innej firmy potrzebowałem kiedyś samo fakturowanie z magazynem
(ale z rozliczaniem produkcji) i nic sensownego do 500zł nie znalazłem,
więc można śmiało polecać do małej firmy takie "protezki" jak MK.

Nie wiem, nie prowadzę produkcji. A StreamSoft ma produkcję? Zupełnie
się na tym nie znam.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-11 14:55:53
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?
spróbuj czegoś online, ja polecam oczywiście nasze rozwiązanie :

http://elaboro.pl

takie podejście to przyszłość tego typu programów.

--
Elaboro Online System
Przyjazne oprogramowanie dla firm

Data: 2011-04-11 14:59:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 11.04.2011 14:55, Elab pisze:

takie podejście to przyszłość tego typu programów.

No tak... Oddawanie swoich danych innym to marzenie każdego w
dzisiejszych czasach/

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-14 09:12:07
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?

dzisiejszych czasach/

zwłaszcza w dzisiejszych czasach, bo długoterminowo nie ma odwrotu od outsourcingu i chcąc nie chcąc coraz więcej rzeczy musimy zlecać innym: od kateringu, do opieki nad dziećmi, systemy informatyczne w modelu SaaS to tylko niewielka część rynku usług.

Pewnie w tym co napisałeś wyraziłeś obawy o bezpieczeństwo danych ... to chcę cię uspokoić,ustawa o ochronie danych osobowych daje dość mocne narzędzia prawne do egzekwowania swoich praw, i uwierz systemy zdalne są o niebo lepiej zabezpieczone (sprzętowo i systemowo), niż "serwer na zapleczu" stawiany przez znajomego informatyka nie wspominając o Windowsie zainstalowanym na laptopie służącym w wolnej chwili do przeglądania internetu.

http://elaboro.pl/bezpieczenstwo

Data: 2011-04-14 09:21:34
Autor: Jarek Andrzejewski
KPiR - jaki program jest najlepszy?
On Thu, 14 Apr 2011 09:12:07 +0200, Elab <elaboro@poczta.onet.pl>
wrote:

chcę cię uspokoić,ustawa o ochronie danych osobowych daje dość mocne narzędzia prawne do egzekwowania swoich praw, i uwierz systemy zdalne są

a jakie dane osobowe są w KPiR i w jaki sposób UoODO chroni przed np.
przekazaniem danych przedsiębiorstwa konkurencji?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-15 08:56:06
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?

a jakie dane osobowe są w KPiR i w jaki sposób UoODO chroni przed np.
przekazaniem danych przedsiębiorstwa konkurencji?

elaboro.pl to więcej niż KPiR ( nie będę się rozpisywał zapraszam na stronę ), a jeśli chodzi o samą ustawę to odsyłam do źródeł.

Data: 2011-04-14 22:39:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 14 Apr 2011, Elab wrote:

http://elaboro.pl/bezpieczenstwo

  Abstrahując od sprawy zabezpieczenia przed ew. "wycieknięciem",
spytam od strony prawnej.
  Raczej z ciekawości :)
  Wiadomo, że z rzadka zdarzają się "akcje" policji, przy których
sprzęt jest zajmowany. "Bo tak" (de facto, formalnie pod różnymi
zarzutami które nie implikują potrzeby zajęcia *sprzętu*).
  Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem
dostępu w takim przypadku?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-15 01:22:52
Autor: tomek
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Dnia 2011-04-14, o godz. 22:39:11
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

On Thu, 14 Apr 2011, Elab wrote:

> [...]

zarzutami które nie implikują potrzeby zajęcia *sprzętu*).
  Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem

Zażalenie na zajęcie sprzętu ;)

Tomek

Data: 2011-04-15 08:53:15
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?

Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem
dostępu w takim przypadku?

Zastosowaliśmy dość proste rozwiązanie, Serwery trzymamy poza Polską
,co więcej aby spać spokojnie mamy także serwery lustrzane poza UE.

Data: 2011-04-15 09:07:23
Autor: mvoicem
(15.04.2011 08:53), Elab wrote:

Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem
dostępu w takim przypadku?

Zastosowaliśmy dość proste rozwiązanie, Serwery trzymamy poza Polską

Poza Polską nie ma aresztowań?

,co więcej aby spać spokojnie mamy także serwery lustrzane poza UE.

To jest mechanizm techniczny, ale jaki jest prawny?

O ile rozumiem Gotfryda - to chodzi o to, że jeżeli Wasz klient straci
dostęp do danych w skutek zaaresztowania serwera przez francuskiego,
niemieckiego, amerykańskiego lub innnego policjanta, to w jaki sposób
może uzyskać dostęp do tych danych? Dla uproszczenia załóżmy że
zaaresztowali wam serwer główny i wszystkie backupy, albo zaaresztowali
serwer i Was, przez co nie ma kto odzyskać backupów :).

p. m.

Data: 2011-04-15 10:50:25
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?
  Dla uproszczenia załóżmy że
zaaresztowali wam serwer główny i wszystkie backupy, albo zaaresztowali
serwer i Was, przez co nie ma kto odzyskać backupów :).

nie ma sensu zastanawiać się nad absurdalnymi założeniami, bo wnioski będą równie absurdalne ... ale nawet idąc tym tropem to prawdopodobieństwo takiego sceneriusza w porównaniu np. z "aresztowaniem" serwera i danych klienta jest o wiele wiele mniejsze, co pokazuje po raz kolejny wyższość rozwiązania :-) outsourcingowego.

Rozumiem że obawy wynikają z tego że żyjemy w UE gdzie trzeba przewidywać każdy scenariusz nawet najbardziej nieprawdopodobny ... no cóż rzeczywistości nie jesteśmy w stanie zmienić.

Data: 2011-04-15 11:23:20
Autor: mvoicem
(15.04.2011 10:50), Elab wrote:
[...]

No nie wiem czy takie absurdalne. Znam kilka przypadków (z prasy, z
grup, z osobistego doświadczenia znajomych) kiedy policja pod takim czy
innym pretekstem weszła i zabrała wszystko co przypomina komputer,
podobno (być może urban legend) raz się załapał na to grzejnik.

I załóżmy że backupy nie działają (zdarza się nawet najlepszym). Co
wtedy? Do kogo mam się udać po moje dane których jestem pozbawiony i na
jakiej podstawie prawnej?

[...]

Raczej Wasze wypowiedzi wskazują na to że nie jesteście zupełnie na taką
okoliczność przygotowani i wyższość *waszego* rozwiązania
outsourcingowego jest dyskusyjna.

p. m.

Data: 2011-04-15 12:52:56
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?

Raczej Wasze wypowiedzi wskazują na to że nie jesteście zupełnie na taką
okoliczność przygotowani i wyższość *waszego* rozwiązania
outsourcingowego jest dyskusyjna.

w mojej ocenie technicznie na pewno jest to zdecydowanie lepiej rozwiązane ... np. u nas serwery są zduplikowane w 3 datacenter w różnych strefach czasowych, politycznych, prawnych itp itd, backupy są robione co 2 godziny uważam że "normalna" firma nie zbliża się nawet do tego typu zabezpieczeń.

jeśli chodzi o *prawne rozwiązania*, wiadomo że żyjemy w czasach w których jak piszesz to nawet czajnik można zaaresztować ;-) ... no ale popadając w paranoje, to idąc tym tropem to najlepiej by było tatuować swoje dane na plecach :-)

Data: 2011-04-15 16:47:17
Autor: tomek
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Dnia 2011-04-15, o godz. 12:52:56
Elab <elaboro@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Dużo się nie pomyliłeś ;)
http://www.youtube.com/watch?v=KfbGLxB5b5A&feature=related

Tomek

Data: 2011-04-15 17:47:43
Autor: mvoicem
(15.04.2011 12:52), Elab wrote:

[...]

Nijak to nie przybliża nas do tematu który zaczął Gotfryd .. jak?

Jako profesjonaliści w tej dziedzinie, powinniście mieć jakąś odpowiedź
na to (da się, nie da się), a nie uchylać się od odpowiedzi gadając coś
o paranojach.

p. m.

Data: 2011-04-15 19:50:08
Autor: ąćęłńóśźż
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Excel.

-- -- -

Data: 2011-04-15 22:58:37
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?

Jako profesjonaliści w tej dziedzinie, powinniście mieć jakąś odpowiedź
na to (da się, nie da się), a nie uchylać się od odpowiedzi gadając coś
o paranojach.

Gotfryd zapytał:

"Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem
dostępu?"

w mojej ocenie te pytanie dotyczy de facto zabezpieczeń technicznych, a nie prawnych. Bo każdy kto choć trochę liznął ten temat, to wie że prawnie w informatyce (począwszy od Microsoftu, przez łącza TPSA, do baz danych oracla nawet tych za miliony dolarów), nikt niczego nie gwarantuje i wszyscy załączają klauzule o nieodpowiadaniu za dane a w zasadzie nieodpowiadaniu za cokolwiek, proponuję przeczytać jakąkolwiek licencję po której od razu się pozbędzie złudzeń ...

Data: 2011-04-15 23:02:44
Autor: mvoicem
(15.04.2011 22:58), Elab wrote:

[...]

O ile znam Gotfryda, to jakby chciał się zapytać o de-facto
zabezpieczenia techniczne, to by nie napisał "prawny" i to jeszcze z
wytłuszczeniem.

A przychodzi mi do głowy jeszcze jedna możliwość, że Gotfrydowi chodzi o
zapis w umowie mówiący "kliencie, jak nie będziesz miał dostępu do
swoich danych to zwracamy ci wszystkie twoje koszty, straty i utracone
przychody a na dodatek dorzucamy XX kpln tytułem kary umownej" lub
równoważnie.

Gotfrydzie, czy może byś się tak odezwał? Bo tak sobie rzuciłeś pytanie
w eter a my się musimy z tym pytaniem męczyć ;)

p. m.

Data: 2011-04-16 09:32:08
Autor: Piotrek
On 2011-04-15 23:02, mvoicem wrote:
[...]

No ale przecież w realnym świecie nikt Ci nie gwarantuje 100% dostępności serwisu, danych, etc.

Owszem, zdarzają się usługi ze SLA na poziomie 99.999% ale raczej dotyczą infrastruktury technicznej, kosztują majątek i dalej nie jest to 100% dostępności.

Piotrek

Data: 2011-04-16 12:45:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 16 Apr 2011, Piotrek wrote:

On 2011-04-15 23:02, mvoicem wrote:
[...]

  Akurat nie to miałem na myśli, niemniej:

No ale przecież w realnym świecie nikt Ci nie gwarantuje 100% dostępności serwisu, danych, etc.

  Ale możliwości zawarcia umowy z odszkodowaniem to nie wyklucza.

Owszem, zdarzają się usługi ze SLA na poziomie 99.999% ale raczej dotyczą infrastruktury technicznej, kosztują majątek i dalej nie jest to 100% dostępności.

  mvoicem nie chodzi o 100% dostępności, wręcz przeciwnie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-16 10:45:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 15 Apr 2011, Elab wrote:

w mojej ocenie te pytanie dotyczy de facto zabezpieczeń technicznych, a nie prawnych.

  Nie, pytanie było zadane literalnie.
  Jak moje dane byłyby w biurze podatkowym, to byłbym "kryty" przez
par.8, 9 i 31 rozp. o KPiR.
  MOGĘ "wynieść" dokumenty (w tym KPiR w postaci elektronicznej,
biuro też nie musi pisać po kartkach), ale zwolniony z obowiązku
"mania u siebie" dokumentacji i ksiąg jestem *tylko* wtedy,
kiedy przepisy mi na to pozwalają.
  Do biura - pozwalają.
  Ale warunkiem jest że tam zanoszę dokumenty - mają być razem
z księgą, albo u mnie albo w biurze. Nie widzę innych opcji :D
"W razie prowadzenia księgi przez biuro rachunkowe, zapisy są
dokonywane w porzadku chronologicznym na podstawie dowodów"
- czyli biuro nie może wprowadzać danych na podstawie oświadczenia
podatnika (na podstawie oświadczenia, to może zaliczyć w koszty
albo poradzić podatnikowi że lepiej nie wpisywać, ale do
*wpisania* ma mieć *dokument*, nawet jeśli będzie to "faktura
prosto z drukarki" :P)
  Przepisanie danych z dokumentów przez podatnika (czyli oświadczenie
podatnika, że ma takie dokumenty) tym samym nie wchodzi w rachubę.
  Czyli o tej ścieżce postępowania mowy IMVHO nie ma (jeśli się
mylę, poproszę o wskazanie podstawy prawnej - w sąsiednim
wątku widać że owszem, czasami się mylę, a brak znajomości
jakiejś regulacji wśród iluś tysięcy stron DU rocznie dziwny
nie jest).

Bo każdy kto choć trochę liznął ten temat, to wie że prawnie
w informatyce (począwszy od Microsoftu, przez łącza TPSA, do baz danych oracla nawet tych za miliony dolarów), nikt niczego nie gwarantuje

  No właśnie nie, *przepisy* gwarantują.
  Jak prowadzący DG "odda" dokumenty do biura rachunkowego, zgłasza USowi
adres pod którym je złożył i jest kryty.
  Jak *jemu* bądź *jego biuru* policja, prokurator czy ktoś taki
zwinie akta, to art.217 KPA, art.217 KPK itd stanowią "podstawę"
do skierowania tam kontrolerów.
  Mogą sami wyciągać od prokuratora albo zawiesić postępowanie, nie mogą
(prowadzącego DG) wsadzić za "brak dokumentacji".

  Pytam, bo na mój gust w przypadku "zdalnego biura" (dokumenty u siebie,
dane "gdzieś w świecie") najwyraźniej nie ma żadnej prawnej ochrony
na wypadek 'wypadku'.
"Pan do przyszłej środy przedstawi dokumenty albo grzywna".

  Żeby nie było - w innym poście zaznaczałem, że w .pl to w sumie
nic dziwnego :], że formalności rozjeżdżają się z życiem.
  Ale tak mi wychodzi.

i wszyscy załączają klauzule o nieodpowiadaniu za dane

  Biuro podatkowe też?

a w zasadzie nieodpowiadaniu za
cokolwiek, proponuję przeczytać jakąkolwiek licencję

  A ja proponuję przeczytać akty prawne :D
  I przypominam, że ustawa ma pierwszeństwo nad umową.

  Właśnie o to chodzi, że *nie* chodzi o "odpowiedzialność
za program". Chodzi o "odpowiedzialność podmiotu", a w wałkowanym
przypadku - prawo do przeniesienia odpowiedzialności za przechowanie
KPiR, bo ono implikuje automatyczne "przekierowanie" żądań
w razie ingerencji innych organow państwa.

po której od razu się pozbędzie złudzeń ...

  Nienienie.
  Jak prowadzący DG *sam* *sobie* zniszczy dane za pomocą
*czyjegoś* oprogramowania (co jest wysoce prawdopodobne, wliczając
w to wirusa, który w końcu jest "czyjś"), to oczywiście za
to odpowiada.
  Administracyjnie (odpowiada) a nie można wykluczyć że i karnie.
  Ale sytuacja kiedy policja "zabiera dane" wygląda inaczej,
z tym, że wygląda inaczej jak te dane zabierze prowadzącemu
DG a inaczej jeśli "bo akurat u szwagra były" (pomijając co
później US zrobi z prowadzącym i szwagrem z tytułu niewykazania
usługi).

  IMVHO, nie możecie stanowić "biura podatkowego" w rozumieniu
rozporządzenia o KPiR (mylę się?), a w takim układzie stanowicie
jedynie "harddysk" użyszkodnika (czyli podatnika).
  Tak w uproszczeniu.
  Bardzo dobry, technicznie trudny do odcięcia harddysk (z wyjątkiem
przypadku padnięcia operatora sieci), za to prawnie nie powodujący
ochrony podatnika "przecież oddałem dane zgodnie z rozporządzeniem".

<komentarz>
  Równie IMVHO, sensowne by było, żeby tenże użyszkodnik miał
na *swoim* harddysku kopię *swoich* danych - wtedy byłby
kryty. Oczywiście, powinien mieć również do tych danych dostęp
(czyli co najmniej interface umożliwiający dostęp offline
readonly do tej kopii, w zasadzie z wymogiem "formatu
KPiR" i możliwości wydruku).

  Pytanie zasadnicze:
  Czy tak jest?

<\komentarz>

  Jak zaznaczyłem - pytam bardziej z ciekawości, bo sam należę
do grupy z małą ilością transakcji "excel każdemu wystarczy" ;)

pzdr, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS)

Data: 2011-04-16 12:42:15
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?

Pytanie zasadnicze:
Czy tak jest?

przeczytałem raz, przeczytałem drugi ... i zgadzam się że jesteśmy raczej dyskiem twardym, a nie biurem rachunkowym ;-)

Jeśli chodzi o prawne zabezpieczenia to w ujęciu jakim się pytasz ich nie ma ( i chyba na dzień dzisiejszy być nie może), jedyne co *prawnie* zabezpieczamy to to że dane klienta, będę jego danymi ( czyli my ich nie będziemy oglądać, ani udostępniać innym  itp itd )

  Jeśli chodzi o kopię u użytkownika, to można oczywiście zgrać dane w kilku formatach ( od "wydruków w pdf", przez export do symfoni, do plików xml )

Jeśli chodzi o gwarancję techniczne ( dostęp, błędy itp itd ) , to nikt w branży IT takich gwarancji nie daje ( i my też ich nie dajemy ).

w podsumowaniu, generalnie sami zachęcamy klientów do korzystania z biur rachunkowych ( które mają dostęp online do systemu ) co pozwala część operacyjną ( faktury, koszty itp itd ) prowadzić w firmie, a część sprawozdawczą do US, ZUS prowadzić w biurze

Data: 2011-04-16 12:50:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 16 Apr 2011, Elab wrote:

jedyne co *prawnie* zabezpieczamy to to że dane klienta, będę jego danymi ( czyli my ich nie będziemy oglądać, ani udostępniać innym  itp itd )

  To "umownie" :)
(gwarancja nie wynika z prawa, a z umowy).
  Klienta może jeszcze interesować czy te dane są technologicznie
niedostępne, a mówiąc po polsku - zaszyfrowane tak, że bez hasła
użytkownika nie da się ich rozszyfrować, czy tylko dostęp jest
ograniczany (ale możliwy).

Jeśli chodzi o kopię u użytkownika, to można oczywiście zgrać dane w kilku formatach ( od "wydruków w pdf", przez export do symfoni, do plików xml )

  No to nie mam dalszych pytań :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-16 09:34:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 15 Apr 2011, Elab wrote:

w mojej ocenie technicznie na pewno jest to zdecydowanie lepiej rozwiązane ... np. u nas serwery są zduplikowane w 3 datacenter w różnych strefach czasowych, politycznych, prawnych itp itd

  :)
  Problemem jest jak udostępnić te dane klientom, uniemożliwiając
jednocześnie policji ich zbiorcze "zaaresztowanie" (przez brak dostępu).

  Rzecz jasna, scenariusz takiego zamknięcia dostępu wydaje się
nieprawdopodobny. Ale z drugiej strony, przypominam że była
już akcja policji (w Polsce) wpadającej do centrum bankowego.
  Żeby nie było - mieli podstawy, i wszyscy zdajemy sobie sprawę
że wyliczone megazłote "strat producentów" podawane później
w prasie są z kapelusza, niemniej skoro administratorzy zrobili
sobie na macierzach serwer filmowy... (a przynajmniej tak to
opisywano w prasie).

jeśli chodzi o *prawne rozwiązania*, wiadomo że żyjemy w czasach w których jak piszesz to nawet czajnik można zaaresztować ;-)

  No i to jest problem właśnie :(
  Prowadzący DG ma mieć dokumentację "do okazania w US", z jedynym
wyjątkiem wskazania biura rachunkowego.
  Jak mu zaaresztują komputer, to pokazuje papier z policji,
prokuratury lub sądu i mówi "ten organ zajął, są aktualnie
p.o. mojego biura, idźcie tam" ;)
  Odesłanie do serwera "gdzieś w Brazylii" może być trudne :]

... no ale popadając w paranoje, to idąc tym tropem to najlepiej by było tatuować swoje dane na plecach :-)

  :)
  J.w. - problemem jest brak mechanizmów prawnych.
  Całkiem jak w setkach innych spraw, choćby słynnej "jazdy na zamek"
przy zwężeniu jezdni (niby promowana, ale przepisy dają wyraźne
fory "egzekutorom" własnego pasa).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-15 10:08:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 15.04.2011 08:53, Elab pisze:

Jaki *prawny* mechanizm chroni dane klientów przed brakiem
dostępu w takim przypadku?

Zastosowaliśmy dość proste rozwiązanie, Serwery trzymamy poza Polską

hihihihi... Więc po co była gadka o Ustawie :D

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-15 10:40:17
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?

hihihihi... Więc po co była gadka o Ustawie :D

ale za te dane wg. ustawy odpowiadamy tak czy owak ...

Data: 2011-04-15 12:09:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 15.04.2011 10:40, Elab pisze:

hihihihi... Więc po co była gadka o Ustawie :D

ale za te dane wg. ustawy odpowiadamy tak czy owak ...

Ale zdajecie sobie sprawę, że te dane niekoniecznie są osobowe, a nijak
nie jest sensownym oddawanie ich cudzym ludziom.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-15 12:57:53
Autor: Elab
KPiR - jaki program jest najlepszy?

Ale zdajecie sobie sprawę, że te dane niekoniecznie są osobowe, a nijak
nie jest sensownym oddawanie ich cudzym ludziom.

Jak napisałem wcześniej, dla jednych to ma sens, dla innych nie, możesz gotować sobie sam, skorzystać z dań na wynos, albo iść do knajpy to twój wybór

Data: 2011-04-14 14:36:34
Autor: radekp@konto.pl
KPiR - jaki program jest najlepszy?
Sat, 9 Apr 2011 20:56:24 +0200, w <inqa4s$q43$1@opal.icpnet.pl>, Maciej
Ślużyński <maciejsl@icpnet.pl> napisał(-a):

JWT - który program komputerowy polecacie do prowadzenia KPiR?

Podpowiem, że raczej coś niezbyt skomplikowanego, ale mającego wszystkie niezbędne funkcje ;-)

Cena gra rolę, ale drugorzędną.

Zobacz oprogramowanie reset2 (google: wrocław reset2).
Demo do ściągnięcia, z wersji dosowej byłem b. zadowolony.

KPiR - jaki program jest najlepszy?