KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Data: 2011-09-06 22:04:46
Autor: tHe mRuWa
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?
Co sądzicie o http://goo.gl/1ChnG, warto któryś przygarnąć - na rebie czy reconie? :)

Bo mój już 9 letni giant boulder: http://goo.gl/nBKRG (ale cały na alivio + amor rst omega aet;)) wymaga zdecydowanie inwestycji.

Jak policzyłem to: chciałbym nowy amor, ale nowy amor to w 90%
tylko tarcze, więc dodatkowy wydatek + koła i napęd. W sumie prawie 2tys zł :O

To już chyba lepiej dołożyć i mieć coś nowego na fajnym osprzęcie itd.

Jeżdżę XC i szukam czegoś do ok. 3tys zł, ten Kross tj. max na ile chcę sobie cenowo pozwolić.

tHe mRuWa

Data: 2011-09-06 22:15:23
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "tHe mRuWa" <ggrzes1WYTNIJ@TOgmail.com> napisał w wiadomości news:j45ucu$foa$1news.onet.pl...

Jeżdżę XC i szukam czegoś do ok. 3tys zł, ten Kross tj. max na ile chcę sobie cenowo pozwolić.

Tak i nie. Za tę cenę wątpie żebys dostał lepsze graty w gotowym rowerze i to jest głos na TAK o ile tam rzeczywiście jest Reba.

Na nie jest to, że jak  coÅ› siÄ™ stanie z wahaczem to proÅ›ciej i taniej bÄ™dzie zmienić ramÄ™ niż liczyć na gwiazdkÄ™ z nieba w postacie części bÄ…dź naprawy/regeneracji elementów z włókna wÄ™glowego. Moim zdaniem trzeba zajebiÅ›cie dbać o te elementy tym bardziej, że sÄ… narażone na Å‚aÅ„cuch oraz wszystko co leci spod kół. Również koÅ‚a nie sÄ… dla kogoÅ› ciężkiego - maÅ‚o szprych.

Generalnie to jest naprawdę niezła propozycja, ale pod pewnymi warunkami. Widzę, że w sprzedaży jest też Crime i to jest całkiem ciekawa propozyja dla kogoś kto rozważa migrację w stronę Enduro czyli cięższy i mocniejszy rower do znacznie brutalniejszego traktowania.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-06 22:29:27
Autor: tHe mRuWa
W dniu 2011-09-06 22:15, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Na nie jest to, że jak coś się stanie z wahaczem to prościej i taniej
będzie zmienić ramę niż liczyć na gwiazdkę z nieba w postacie części
bądź naprawy/regeneracji elementów z włókna węglowego. Moim zdaniem
trzeba zajebiście dbać o te elementy tym bardziej, że są narażone na
łańcuch oraz wszystko co leci spod kół. Również koła nie są dla kogoś
ciężkiego - mało szprych.

[...]

A właśnie moja waga to jakieś 83kg przy wzroście 179cm
Ano lepszego osprzętu na pewno nie znajdę w tej cenie,
tylko ta rama, ale ja raczej brutalnie roweru nie traktuje :P
(na upartego mógłbym jeździć na tym co mam - tylko wymienić napęd i koła, ale chciałbym sobie w końcu pośmigać na czymś lepszym :)

tHe mRuWa

Data: 2011-09-07 06:46:14
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "tHe mRuWa" <ggrzes1WYTNIJ@TOgmail.com> napisał w wiadomości news:j45vr8$ltj$1news.onet.pl...

[...]

Wydaje mi się, zaznaczam WYDAJE, iż przy 83 kg nie powinno być problemów tym bardziej jeżeli nie masz skłonności do katowania roweru :) Do XC rama powinna być efektywna w jeździe czyli rower powinien sprawnie nabierać prędkości. Wahacz oklej folią bezbarwną grubą taką jak do samochodów a na to dętka i będzie dobrze ;)

Pozostaje kwestia czy tam jest Reba czy Recon. Ta pierwsza będzie zdecydowanie lepsza.

Data: 2011-09-07 08:39:03
Autor: tHe mRuWa
W dniu 2011-09-07 06:46, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

1 jest z 2009 i tam jest reba i hamulce prawdopodobnie Shimano LX,
pozostałe to 2010 i recon oraz hamulce Avid Juicy 5.
Tylko czytam i nie ma zgodności wśród internautów co do wyższości reby nad reconem. Główny plus recona to łatwość jego prawidłowego ustawienia.

tHe mRuWa

Data: 2011-09-07 08:48:32
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "tHe mRuWa" <ggrzes1WYTNIJ@TOgmail.com> napisał w wiadomości news:j473i6$2e8$1news.onet.pl...

[...]

Generalnie to ja jestem za Rebą jako użyszkodnik Pike'a ;) Uważam, że tysiące postów w stylu "jak ustawić rebę" bierze się z ultra niskiej kultury technicznej oraz braku cierpliwości. Na ustawienia dual aira potrzeba nieco czasu i pompki a ludzie chcą już szybko, od razu, teraz mieć etc.

Jeżeli to są nowe hample LX z klamką Servo Wave to są ok i nie powinieneś mieć z nimi problemów. Do Juicy _MUSISZ_ mieć zestaw do odpowietrzania i pomimo tego, że w tej chwili są zamienniki po 40 PLN to kwestia idealnego spasowania tak jak oryginału jest dyskusyjna.

Rzuciłem okiem jeszcze raz na te 3 oferty i jest zdrowy miszmasz w specyfikacjach. Jeżeli poważnie myślisz nad tym rowerem to poproś o spis i zdjęcia tego co jest przykręcone do danego egzemplarza a nie kopiuj-wklej ze strony krossa.

Data: 2011-09-07 10:07:23
Autor: tHe mRuWa
W dniu 2011-09-07 08:48, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

To oczywiste, w końcu 1000zł ten rower nie kosztuje;)
Ten z 2010 z reconem i avidami jest lzejszy o 0.5kg i ma lockout obu amortyzatorow manetka z kierownicy, a ten z 2009 nie wiem.

tHe mRuWa

Data: 2011-09-07 10:13:59
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "tHe mRuWa" <ggrzes1WYTNIJ@TOgmail.com> napisał w wiadomości news:j478np$mia$1news.onet.pl...
[...]

Mozliwość blokowania zwiechy jest naprawde fajna. Co do wagi to już teraz uważam, że ktoś popłynął z tą różnicą 0,5 kg ;)

Data: 2011-09-07 07:35:23
Autor: ArekM
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Co sądzicie o http://goo.gl/1ChnG, warto któryś przygarnąć - na rebie
czy reconie? :)

Hmm... te tylne widły sie nie połamią? :) Strasznie delikatnie to wygląda ...

--
Pzdr!

Data: 2011-09-07 07:47:39
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "ArekM" <arkadiusz_matuszak@jakismail.com> napisał w wiadomości news:j46vqk$sce$2inews.gazeta.pl...

Co sądzicie o http://goo.gl/1ChnG, warto któryś przygarnąć - na rebie
czy reconie? :)

Hmm... te tylne widły sie nie połamią? :) Strasznie delikatnie to wygląda ...

Stawiam na to, że to jest metalowy rdzeń owinięty włóknem dla lepszego efektu.

Data: 2011-09-07 08:45:25
Autor: ArekM
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Co sądzicie o http://goo.gl/1ChnG, warto któryś przygarnąć - na rebie
czy reconie? :)

Hmm... te tylne widły sie nie połamią? :) Strasznie delikatnie to
wyglÄ…da ...

Stawiam na to, że to jest metalowy rdzeń owinięty włóknem dla lepszego
efektu.

Jesli dobrze pamiętam, to scalpel ma podobne rozwiązanie - ale wydawało mi sie to to masywniejsze :)

--
Pzdr

Data: 2011-09-07 08:49:53
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "ArekM" <arkadiusz_matuszak@jakismail.com> napisał w wiadomości news:j473tt$9tk$1inews.gazeta.pl...

Jesli dobrze pamiętam, to scalpel ma podobne rozwiązanie - ale wydawało mi sie to to masywniejsze :)

Subtelny wygląd ma budzić skojarzenia z niską wagą :P

Data: 2011-09-07 13:43:05
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 06 Sep 2011 22:04:46 +0200, tHe mRuWa napisał(a):

[...]

imo chyba warto. Aczkolwiek softail to taka doÅ›c egzotyczna konstrukcja  :D

Dziwne te wersje albo reba + dualcontrol albo recon + zwykłe manetki…
Korbty też w każdej aukcji inne :)

Data: 2011-09-07 17:47:15
Autor: tHe mRuWa
W dniu 2011-09-07 13:43, ...::QRT::... pisze:

imo chyba warto. Aczkolwiek softail to taka doÅ›c egzotyczna konstrukcja  :D

Dziwne te wersje albo reba + dualcontrol albo recon + zwykłe manetki…

o ile dobrze zrozumiałem to przez hamulce - z reba są shimano lx, ale z reconem już avidy, więc dualcontrol nie pasuje (jeśli gadam głupoty to sorki)

Korbty też w każdej aukcji inne :)

to któreś są lepsze od pozostałych czy tylko tak organoleptycznie oceniłeś ;)

tHe mRuWa

Data: 2011-09-07 18:15:09
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 07 Sep 2011 17:47:15 +0200, tHe mRuWa napisał(a):

[...]

to własnie te lx
http://allegro.pl/kross-level-f7-za-50-ceny-okazja-i1799595900.html
ale zgadza sie do avidów cieżko by dualcontrol założyć :)

Korbty też w każdej aukcji inne :)

to któreś są lepsze od pozostałych czy tylko tak organoleptycznie oceniłeś ;)

jak na moje jeden pies - bierz Å‚adniejsze :D

zasadniczo w sumie cieżki orzech do zgryzienia - męczyć sie z
dualcontrolami i cieszyć rebą, czy mieć normalne manetki ale recona.

Data: 2011-09-07 18:24:55
Autor: Kosu
On 2011-09-06 22:04, tHe mRuWa wrote:
Co sądzicie o http://goo.gl/1ChnG, warto któryś przygarnąć - na rebie
czy reconie? :)

Przerażająca konstrukcja ramy. Te dolne rurki węglowe są na pewno
wypełnione metalem (ciekawe jakim... obawiam się że stalą :)). Na
złączach są wsunięte w alu i przykręcone śrubami... Dziwnie też wygląda
ta płaska blacha między damperem i rurą podsiodłową...

Poza tym hamulce tarczowe i 24 szprychy...

Ogólnie rower złożony z super części, ale w wątpliwy sposób
przymocowanych do wątpliwej ramy. No i piszą coś o 12.6kg. Chyba bez kół :)

Nie mogę znaleźć w internecie ofert sprzedaży używanych F7. Albo są
takie genialne, że nikt się nie pozbywa, albo żaden nie przetrwał od
zakończenia produkcji (2009?).

Poza tym na RebÄ™ nie licz. Wszystkie trzy sÄ… na Reconie :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-09-07 18:49:13
Autor: tHe mRuWa
W dniu 2011-09-07 18:24, Kosu pisze:
On 2011-09-06 22:04, tHe mRuWa wrote:
[...]

wydaje mi się że wagi nie przekłamują - tu koleś opisuje że zszedł z wagą do 10,5kg

Nie mogę znaleźć w internecie ofert sprzedaży używanych F7. Albo są
takie genialne, że nikt się nie pozbywa, albo żaden nie przetrwał od
zakończenia produkcji (2009?).

2010, ale chyba wtedy przynajmniej kilka opisów połamania tej ramy by się znalazło :)

Poza tym na RebÄ™ nie licz. Wszystkie trzy sÄ… na Reconie :)

Jeden jest na rebie ten z dualcontrolami - rocznik 2009,
pozostałe (z 2010) i masz rację - recon i raczej w ten model będę celował. Zbliżonego roweru tylko innej firmy + "pewniejsze" rozwiązanie wahacza nie kupię w tej cenie :( a więcej na prawdę nie chcę wydawać...

tHe mRuWa

Data: 2011-09-07 19:05:45
Autor: Kosu
On 2011-09-07 18:49, tHe mRuWa wrote:
2010, ale chyba wtedy przynajmniej kilka opisów połamania tej ramy by
się znalazło :)

Może wszyscy użytkownicy zginęli w trakcie jazdy :P.
Nie no poważnie - nie wiem jak solidna jest ta rama, ale na oko jest
dość oryginalna. Jak na moje ostrożne usposobienie - zbyt oryginalna :].
No i osobiście 24 szprych to nawet bym do Vek nie przeznaczył (ważę 78 kg).

Jeden jest na rebie ten z dualcontrolami - rocznik 2009,

Na zdjęciu owszem. Jeśli wierzysz, że to ten rower kupisz :). Opis jest
zdecydowanie niezwiązany z modelem na fotce :). Jest też trochę...
amatorski ("Korba: Truvativ Vectrax D2 Disc").

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-09-07 10:30:03
Autor: Kuba Abuk
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?
On 2011-09-07 18:49, tHe mRuWa wrote:

> 2010, ale chyba wtedy przynajmniej kilka opisów po³amania tej ramy by
> siê znalaz³o :)

Mo¿e wszyscy u¿ytkownicy zginêli w trakcie jazdy :P.

Etam. Spotka³em ostatnio na maratonie jednego i nie móg³ siê
nachwaliæ:)

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-09-07 19:46:57
Autor: tHe mRuWa
W dniu 2011-09-07 19:05, Kosu pisze:
On 2011-09-07 18:49, tHe mRuWa wrote:
[...]

rozmawiałem + dostałem potwierdzenie na maila błędu w opisie,
bo rzeczywiście opis jakby to ktoś zupełnie nie zorientowany pisał

tHe mRuWa

Data: 2011-09-08 10:30:26
Autor: AlbertStonoga
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?
Kosu <665@epf.pl> napisa³(a):
Mo¿e wszyscy u¿ytkownicy zginêli w trakcie jazdy :P.
Nie no powa¿nie - nie wiem jak solidna jest ta rama, ale na oko jest
do¶æ oryginalna. Jak na moje ostro¿ne usposobienie - zbyt oryginalna :].
No i osobi¶cie 24 szprych to nawet bym do Vek nie przeznaczy³ (wa¿ê 78 kg).

Moje 90 kilo wozi siê trzeci sezon na 24 szprychach per ko³o. Dotychczas nie
stwierdzi³em problemów wynikaj±cych z ma³ej liczby szprych.
Dodatkowo, jakiego¶ czas temu, ko³a dosta³y tarcze (185).
 Mo¿e to tylko szczê¶liwy zbieg okoliczno¶ci, ale przy zderzeniu z klocem
betonowym wygi±³ siê stalowy widelec, wygiê³a siê o¶ piasty a felga zderzenia
specjalnie nie odczu³a.

Albert Stonoga

Data: 2011-09-08 12:51:57
Autor: ...::QRT::...
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?
Dnia Thu, 8 Sep 2011 10:30:26 +0000 (UTC), AlbertStonoga napisa³(a):

Kosu <665@epf.pl> napisa³(a):

wygi±³e¶ o¶ przedniej piasty? szcun :D

Data: 2011-09-07 19:34:01
Autor: Hokan Ashir
[...]

Nie warto. Cóż ci po Rebie czy Reconie jak masz wątpliwej jakości zawieszenie, do tego wahacz zlożony jak z klocków LEGO?
Sercem fulla jest zawsze rama, dużo bardziej niż w HT. Naprawdę poszukaj fajnego sztywniaka w tej cenie, bo słaby full irytuje dużo bardziej niż słaby HT.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-09-07 19:59:12
Autor: ...::QRT::...
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?
Dnia Wed, 7 Sep 2011 19:34:01 +0200, Hokan Ashir napisa³(a):

U¿ytkownik "tHe mRuWa" <ggrzes1WYTNIJ@TOgmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j45ucu$foa$1news.onet.pl...
Co s±dzicie o http://goo.gl/1ChnG, warto który¶ przygarn±æ - na rebie czy reconie? :)

Nie warto. Có¿ ci po Rebie czy Reconie jak masz w±tpliwej jako¶ci zawieszenie, do tego wahacz zlo¿ony jak z klocków LEGO?
Sercem fulla jest zawsze rama, du¿o bardziej ni¿ w HT. Naprawdê poszukaj fajnego sztywniaka w tej cenie, bo s³aby full irytuje du¿o bardziej ni¿ s³aby HT.

ale to nie jest full :)

Data: 2011-09-07 22:02:05
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Hokan Ashir" <hokan.ashir@gmail.com> napisał w wiadomości news:4e67ab1c$0$2438$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Rama ma gwarę i jak pęknie to będą wymieniać to raz. Dwa:określenie "klocki lego" odnosi sie do każdej ramy FS de facto. Trzy to wydaje mi się, że widziałem ten rower na żywo i o ile nie mogę mu odmówić dziwności to poza tym był raczej ok.

Generalnie gdybym mnie interesowało xc to bym to kupił bo sztywną ramę przejściową zawsze można tanio kupić a potem złożyć graty na docelowej ramie FS

Bez względu na wszystko nie można zaprzeczyć, że za te cenę dostaje się sporo fajnych gratów.

Data: 2011-09-08 10:26:31
Autor: BoE74
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?
Jeżdżę XC i szukam czegoś do ok. 3tys zł, ten Kross tj. max na ile chcę sobie cenowo pozwolić.

Poniewaz widze troche teorii nt. tej ramy postanowilem cos od siebie skrobnac.. z praktyki. O osprzecie sie nie wypowiem.. :-)

Przejezdzilem na tej ramie 1,5 sezonu - nascie wyscigow Mazvia, Grabek, Golonko.. wiec troche doswiadczen z nia mam..
Wazy przyzwoicie (ok 2500g z firmowym damperem i zdalna blokada), zawsze ustawialem cisnienie (wymaga malego z racji sprezynujacej blachy w zawieszniu i widelek) tak aby pracowal jako softtail - wiec o pracy jako full nie wypowiem sie.
Jak dla mnie - wlasnie na wyscigi jest super.. sztywna bocznie i czuje sie znacznie wiekszy komfort. Przez caly okres uzywania nic z nia sie nie stalo. Zmienilem teraz na sztywna weglowke bo lzejsza i 'scigancka' i nie wiem czy w przyszlym sezonie nie wroce do F7.

Aby nie bylo tak rozowo - przy grubej oponie i kleistym blocie, ma wieksza tendencje do zapychania sie tylny 'wachacz'.

boe

Data: 2011-09-08 19:00:21
Autor: Marcin J.
[...]

Tak teoretycznie (bo nie jeździÅ‚em na tym). To konstrukcja OIDP stworzona ok 2001 roku przez A-PRO (X-Fusion itp). Zdaje siÄ™, że promowali jÄ… razem z VPP, jak widać VPP siÄ™ przyjęło, a soft-taile... no cóż, rynek wymaga dynamiki :). Co do dziwnych, cienkich i podejrzanych elementów - myÅ›lÄ™, że plamy nie dali i nic siÄ™ nie zÅ‚amie, nie pÄ™knie ani nie wygnie na trwaÅ‚e. Nie sÄ…dzÄ™ też, aby oszczÄ™dzali na włóknie wÄ™glowym, zresztÄ… byÅ‚aby to wÄ…tpliwa oszczÄ™dność. Jedyne do czego mogÄ™ siÄ™ przyczepić to potencjalna wiotkość boczna. O ile ruchy poprzeczne wydajÄ… siÄ™ dobrze stabilizowane o tyle  ze skrÄ™tnymi może być gorzej ale przedpiÅ›ca (boe) twierdzi, że jest sztywna, wiÄ™c pewnie nie jest tak źle.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-09-08 18:33:20
Autor: asd
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?
tak z ciekawo¶ci zapytam co to znaczy, tak precyzyjniej rower soft-tail? google g³ównie na motocykle wskazuje

Data: 2011-09-08 20:40:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?

U¿ytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j4b1pg$dag$1inews.gazeta.pl...
tak z ciekawo¶ci zapytam co to znaczy, tak precyzyjniej rower soft-tail? google g³ównie na motocykle wskazuje

Rower z elastycznym ty³em (b±d¼ górn± rur±, która przechodzi w podsiod³ow± - by³a taka szosówka), który pracuje bez punktów obrotu tzn. ruch elementów jest powodowany elastyczno¶ci± materia³u a nie ³o¿yskiem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-08 19:01:05
Autor: asd
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisa³(a):
Rower z elastycznym ty³em (b±d¼ górn± rur±, która przechodzi w podsiod³ow± - by³a taka szosówka), który pracuje bez punktów obrotu tzn. ruch elementów jest powodowany elastyczno¶ci± materia³u a nie ³o¿yskiem.

aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku?
to s± wogóle jakie¶ plusy takiej konstrukcji, oprócz wagi bo jak porównuje to min. 2kg mniej wa¿y ten kross ni¿ jaki¶ pe³noprawny full?

Data: 2011-09-08 21:08:33
Autor: kamil/Endurorider.pl
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?

U¿ytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j4b3dh$ig5

aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku?
to s± wogóle jakie¶ plusy takiej konstrukcji, oprócz wagi bo jak porównuje to
min. 2kg mniej wa¿y ten kross ni¿ jaki¶ pe³noprawny full?

Skoku jest tyle ile za³o¿y projektant ramy i to nie jest kwestia samego systemu zawieszenia. Rama taka jak ten kross powinna dobrze siê zbieraæ w czasie przy¶pieszania i nie bujaæ czyli efektywno¶æ jazdy. Parê postów wy¿ej pisa³ u¿yszkodnik takowej wiêc jego dopytaj o wra¿enia z jazdy.

Data: 2011-09-08 21:08:38
Autor: Hokan Ashir
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?

U¿ytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j4b3dh$ig5$1inews.gazeta.pl...

aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku?
to s± wogóle jakie¶ plusy takiej konstrukcji, oprócz wagi bo jak porównuje to
min. 2kg mniej wa¿y ten kross ni¿ jaki¶ pe³noprawny full?

Pe³noprawny full o takim skoku wa¿y 2 kg *mniej* ni¿ ten Kross.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-09-09 07:42:37
Autor: ...::QRT::...
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?
Dnia Thu, 8 Sep 2011 21:08:38 +0200, Hokan Ashir napisa³(a):

[...]

I leszcze mo¿e kosztuje 3200? Ogarnij sie troche i przestañ pisaæ takie brednie.

Data: 2011-09-09 08:17:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
KROSS LEVEL F7 za 3300z³ - warto?

U¿ytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisa³ w wiadomo¶ci

Pe³noprawny full o takim skoku wa¿y 2 kg *mniej* ni¿ ten Kross.

I leszcze mo¿e kosztuje 3200?
Ogarnij sie troche i przestañ pisaæ takie brednie.

Dok³adnie to samo mia³em napisaæ. Trzymajmy siê pu³apu cenowego wyznaczonego przez autora w±tku.

Data: 2011-09-09 10:51:21
Autor: Marcin J.
[...]

Chcia³em podaæ linka do Wikipedii
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_suspension#Soft_tail
ale "Soft tails have no moving parts, besides the shock/elastomer" trochê k³jue w oczy ;). My¶lê, ¿e nie ma oficjalnej definicji soft taila, a nawet pisowni (razem, odobno, z my¶lnikiem). Z grubsza mo¿na przyj±æ, ¿e soft tailem jest ka¿da rama posiadaj±ca tylne zawieszenie, w który przynajmniej jeden punkt obrotu (zawias) zosta³ zast±piony elestycznym elementem. F7 jest do¶æ skrajnym przypadkiem, w którym klasycznych zawiasów nie ma w ogóle. Porównaj ten design z np. Cannondale Scalpel 2005 lub Gary Fisher Sugar (tam brakuje tylko po jednym punkcie obrotu (w róznych miejscach)), czy z nowszymi Scalpelami (chyba od 2007, brak dwóch zawiasów). Poza tym mo¿na jeszcze zwróciæ uwagê na mo¿liwo¶æ generowania wirtualnego punktu obrotu przez takie elastyczne po³aczenia. Cannondale podobno trochê nad tym popracowa³, czy A-PRO równie¿ - tego nie wiem.
Przy okazji - F7 wydaje siê mieæ rosn±ce prze³o¿enie, co potencjalnie daje szansê wykorzystania ca³ych 50 mm skoku ale mo¿e te¿ zbyt ³atwo dobijaæ. Z drugiej strony je¶li zastosowali amortyzator o skoku 38 mm, to takie po³aczenie daje bardzo ma³e prze³ozenie ¶rdenie, co z kolei wymaga odpowiedniego tuningu t³umika - taki ze standardowym ustawieniem bêdzie zbyt twardy, bardziej wyczuwalne bêd± te¿ opory statyczne (ma³a czu³o¶æ).

--
Pozdrowionka
marcin

KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?