Data: 2011-09-08 19:00:21 | |
Autor: Marcin J. | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
Użytkownik "tHe mRuWa" <ggrzes1WYTNIJ@TOgmail.com> napisał w wiadomości news:j45ucu$foa$1news.onet.pl...
Co sądzicie o http://goo.gl/1ChnG, warto któryś przygarnąć - na rebie czy reconie? :) Tak teoretycznie (bo nie jeździłem na tym). To konstrukcja OIDP stworzona ok 2001 roku przez A-PRO (X-Fusion itp). Zdaje się, że promowali ją razem z VPP, jak widać VPP się przyjęło, a soft-taile... no cóż, rynek wymaga dynamiki :). Co do dziwnych, cienkich i podejrzanych elementów - myślę, że plamy nie dali i nic się nie złamie, nie pęknie ani nie wygnie na trwałe. Nie sądzę też, aby oszczędzali na włóknie węglowym, zresztą byłaby to wątpliwa oszczędność. Jedyne do czego mogę się przyczepić to potencjalna wiotkość boczna. O ile ruchy poprzeczne wydają się dobrze stabilizowane o tyle ze skrętnymi może być gorzej ale przedpiśca (boe) twierdzi, że jest sztywna, więc pewnie nie jest tak źle. -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2011-09-08 18:33:20 | |
Autor: asd | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
tak z ciekawo¶ci zapytam co to znaczy, tak precyzyjniej rower soft-tail? google głównie na motocykle wskazuje
-- |
|
Data: 2011-09-08 20:40:42 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b1pg$dag$1inews.gazeta.pl... tak z ciekawo¶ci zapytam co to znaczy, tak precyzyjniej rower soft-tail? google głównie na motocykle wskazuje Rower z elastycznym tyłem (b±dĽ górn± rur±, która przechodzi w podsiodłow± - była taka szosówka), który pracuje bez punktów obrotu tzn. ruch elementów jest powodowany elastyczno¶ci± materiału a nie łożyskiem. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 31/08/2011 "nowo¶ć" od Yeti Cycles? |
|
Data: 2011-09-08 19:01:05 | |
Autor: asd | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Rower z elastycznym tyłem (b±dĽ górn± rur±, która przechodzi w podsiodłow± - była taka szosówka), który pracuje bez punktów obrotu tzn. ruch elementów jest powodowany elastyczno¶ci± materiału a nie łożyskiem. aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku? to s± wogóle jakie¶ plusy takiej konstrukcji, oprócz wagi bo jak porównuje to min. 2kg mniej waży ten kross niż jaki¶ pełnoprawny full? -- |
|
Data: 2011-09-08 21:08:33 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b3dh$ig5 aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku? Skoku jest tyle ile założy projektant ramy i to nie jest kwestia samego systemu zawieszenia. Rama taka jak ten kross powinna dobrze się zbierać w czasie przy¶pieszania i nie bujać czyli efektywno¶ć jazdy. Parę postów wyżej pisał użyszkodnik takowej więc jego dopytaj o wrażenia z jazdy. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 31/08/2011 "nowo¶ć" od Yeti Cycles? |
|
Data: 2011-09-08 21:08:38 | |
Autor: Hokan Ashir | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b3dh$ig5$1inews.gazeta.pl...
Pełnoprawny full o takim skoku waży 2 kg *mniej* niż ten Kross. Pozdrawiam HA |
|
Data: 2011-09-09 07:42:37 | |
Autor: ...::QRT::... | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
Dnia Thu, 8 Sep 2011 21:08:38 +0200, Hokan Ashir napisał(a):
Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b3dh$ig5$1inews.gazeta.pl... I leszcze może kosztuje 3200? Ogarnij sie troche i przestań pisać takie brednie. |
|
Data: 2011-09-09 08:17:22 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomo¶ci Pełnoprawny full o takim skoku waży 2 kg *mniej* niż ten Kross. Dokładnie to samo miałem napisać. Trzymajmy się pułapu cenowego wyznaczonego przez autora w±tku. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 31/08/2011 "nowo¶ć" od Yeti Cycles? |
|
Data: 2011-09-09 10:51:21 | |
Autor: Marcin J. | |
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto? | |
Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b1pg$dag$1inews.gazeta.pl...
tak z ciekawo¶ci zapytam co to znaczy, tak precyzyjniej rower soft-tail? google głównie na motocykle wskazuje Chciałem podać linka do Wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_suspension#Soft_tail ale "Soft tails have no moving parts, besides the shock/elastomer" trochę kłjue w oczy ;). My¶lę, że nie ma oficjalnej definicji soft taila, a nawet pisowni (razem, odobno, z my¶lnikiem). Z grubsza można przyj±ć, że soft tailem jest każda rama posiadaj±ca tylne zawieszenie, w który przynajmniej jeden punkt obrotu (zawias) został zast±piony elestycznym elementem. F7 jest do¶ć skrajnym przypadkiem, w którym klasycznych zawiasów nie ma w ogóle. Porównaj ten design z np. Cannondale Scalpel 2005 lub Gary Fisher Sugar (tam brakuje tylko po jednym punkcie obrotu (w róznych miejscach)), czy z nowszymi Scalpelami (chyba od 2007, brak dwóch zawiasów). Poza tym można jeszcze zwrócić uwagę na możliwo¶ć generowania wirtualnego punktu obrotu przez takie elastyczne połaczenia. Cannondale podobno trochę nad tym popracował, czy A-PRO również - tego nie wiem. Przy okazji - F7 wydaje się mieć rosn±ce przełożenie, co potencjalnie daje szansę wykorzystania całych 50 mm skoku ale może też zbyt łatwo dobijać. Z drugiej strony je¶li zastosowali amortyzator o skoku 38 mm, to takie połaczenie daje bardzo małe przełozenie ¶rdenie, co z kolei wymaga odpowiedniego tuningu tłumika - taki ze standardowym ustawieniem będzie zbyt twardy, bardziej wyczuwalne będ± też opory statyczne (mała czuło¶ć). -- Pozdrowionka marcin |