Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   KROSS LEVEL F7 za 3300zĹ‚ - warto?

KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Data: 2011-09-08 19:00:21
Autor: Marcin J.
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?
Użytkownik "tHe mRuWa" <ggrzes1WYTNIJ@TOgmail.com> napisał w wiadomości news:j45ucu$foa$1news.onet.pl...
Co sądzicie o http://goo.gl/1ChnG, warto któryś przygarnąć - na rebie czy reconie? :)

Tak teoretycznie (bo nie jeĹşdziĹ‚em na tym). To konstrukcja OIDP stworzona ok 2001 roku przez A-PRO (X-Fusion itp). Zdaje siÄ™, ĹĽe promowali jÄ… razem z VPP, jak widać VPP siÄ™ przyjęło, a soft-taile... no cóż, rynek wymaga dynamiki :). Co do dziwnych, cienkich i podejrzanych elementĂłw - myĹ›lÄ™, ĹĽe plamy nie dali i nic siÄ™ nie zĹ‚amie, nie pÄ™knie ani nie wygnie na trwaĹ‚e. Nie sÄ…dzÄ™ teĹĽ, aby oszczÄ™dzali na wĹ‚Ăłknie wÄ™glowym, zresztÄ… byĹ‚aby to wÄ…tpliwa oszczÄ™dność. Jedyne do czego mogÄ™ siÄ™ przyczepić to potencjalna wiotkość boczna. O ile ruchy poprzeczne wydajÄ… siÄ™ dobrze stabilizowane o tyle  ze skrÄ™tnymi moĹĽe być gorzej ale przedpiĹ›ca (boe) twierdzi, ĹĽe jest sztywna, wiÄ™c pewnie nie jest tak Ĺşle.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-09-08 18:33:20
Autor: asd
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?
tak z ciekawo¶ci zapytam co to znaczy, tak precyzyjniej rower soft-tail? google głównie na motocykle wskazuje

--


Data: 2011-09-08 20:40:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b1pg$dag$1inews.gazeta.pl...
tak z ciekawo¶ci zapytam co to znaczy, tak precyzyjniej rower soft-tail? google głównie na motocykle wskazuje

Rower z elastycznym tyłem (b±dĽ górn± rur±, która przechodzi w podsiodłow± - była taka szosówka), który pracuje bez punktów obrotu tzn. ruch elementów jest powodowany elastyczno¶ci± materiału a nie łożyskiem.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 31/08/2011 "nowo¶ć" od Yeti Cycles?

Data: 2011-09-08 19:01:05
Autor: asd
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Rower z elastycznym tyłem (b±dĽ górn± rur±, która przechodzi w podsiodłow± - była taka szosówka), który pracuje bez punktów obrotu tzn. ruch elementów jest powodowany elastyczno¶ci± materiału a nie łożyskiem.

aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku?
to s± wogóle jakie¶ plusy takiej konstrukcji, oprócz wagi bo jak porównuje to min. 2kg mniej waży ten kross niż jaki¶ pełnoprawny full?

--


Data: 2011-09-08 21:08:33
Autor: kamil/Endurorider.pl
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b3dh$ig5

aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku?
to s± wogóle jakie¶ plusy takiej konstrukcji, oprócz wagi bo jak porównuje to
min. 2kg mniej waży ten kross niż jaki¶ pełnoprawny full?

Skoku jest tyle ile założy projektant ramy i to nie jest kwestia samego systemu zawieszenia. Rama taka jak ten kross powinna dobrze się zbierać w czasie przy¶pieszania i nie bujać czyli efektywno¶ć jazdy. Parę postów wyżej pisał użyszkodnik takowej więc jego dopytaj o wrażenia z jazdy.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 31/08/2011 "nowo¶ć" od Yeti Cycles?

Data: 2011-09-08 21:08:38
Autor: Hokan Ashir
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b3dh$ig5$1inews.gazeta.pl...

aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku?
to s± wogóle jakie¶ plusy takiej konstrukcji, oprócz wagi bo jak porównuje to
min. 2kg mniej waży ten kross niż jaki¶ pełnoprawny full?


Pełnoprawny full o takim skoku waży 2 kg *mniej* niż ten Kross.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-09-09 07:42:37
Autor: ...::QRT::...
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?
Dnia Thu, 8 Sep 2011 21:08:38 +0200, Hokan Ashir napisał(a):

Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b3dh$ig5$1inews.gazeta.pl...

aha to dlatego jest np. 50mm, a nie min. 100mm skoku?
to s± wogóle jakie¶ plusy takiej konstrukcji, oprócz wagi bo jak porównuje to
min. 2kg mniej waży ten kross niż jaki¶ pełnoprawny full?


Pełnoprawny full o takim skoku waży 2 kg *mniej* niż ten Kross.

I leszcze może kosztuje 3200? Ogarnij sie troche i przestań pisać takie brednie.

Data: 2011-09-09 08:17:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomo¶ci

Pełnoprawny full o takim skoku waży 2 kg *mniej* niż ten Kross.

I leszcze może kosztuje 3200?
Ogarnij sie troche i przestań pisać takie brednie.

Dokładnie to samo miałem napisać. Trzymajmy się pułapu cenowego wyznaczonego przez autora w±tku.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 31/08/2011 "nowo¶ć" od Yeti Cycles?

Data: 2011-09-09 10:51:21
Autor: Marcin J.
KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?
Użytkownik " asd" <corepl.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4b1pg$dag$1inews.gazeta.pl...
tak z ciekawo¶ci zapytam co to znaczy, tak precyzyjniej rower soft-tail? google głównie na motocykle wskazuje


Chciałem podać linka do Wikipedii
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_suspension#Soft_tail
ale "Soft tails have no moving parts, besides the shock/elastomer" trochę kłjue w oczy ;). My¶lę, że nie ma oficjalnej definicji soft taila, a nawet pisowni (razem, odobno, z my¶lnikiem). Z grubsza można przyj±ć, że soft tailem jest każda rama posiadaj±ca tylne zawieszenie, w który przynajmniej jeden punkt obrotu (zawias) został zast±piony elestycznym elementem. F7 jest do¶ć skrajnym przypadkiem, w którym klasycznych zawiasów nie ma w ogóle. Porównaj ten design z np. Cannondale Scalpel 2005 lub Gary Fisher Sugar (tam brakuje tylko po jednym punkcie obrotu (w róznych miejscach)), czy z nowszymi Scalpelami (chyba od 2007, brak dwóch zawiasów). Poza tym można jeszcze zwrócić uwagę na możliwo¶ć generowania wirtualnego punktu obrotu przez takie elastyczne połaczenia. Cannondale podobno trochę nad tym popracował, czy A-PRO również - tego nie wiem.
Przy okazji - F7 wydaje się mieć rosn±ce przełożenie, co potencjalnie daje szansę wykorzystania całych 50 mm skoku ale może też zbyt łatwo dobijać. Z drugiej strony je¶li zastosowali amortyzator o skoku 38 mm, to takie połaczenie daje bardzo małe przełozenie ¶rdenie, co z kolei wymaga odpowiedniego tuningu tłumika - taki ze standardowym ustawieniem będzie zbyt twardy, bardziej wyczuwalne będ± też opory statyczne (mała czuło¶ć).

--
Pozdrowionka
marcin

KROSS LEVEL F7 za 3300zł - warto?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona