KRRiT i bezkarne radio Rydzyka

Data: 2011-05-21 21:33:43
Autor: Przemysław W
KRRiT i bezkarne radio Rydzyka
Czy kolejny skład KRRiT polegnie na próbie wyegzekwowania prawa wobec Radia Maryja? Szef KRRiT: - Dotychczas stwierdzone naruszenia nie miały takiego ciężaru, żeby karać pieniężnie albo odbierać koncesję.
Radio Maryja redemptorysty o. Tadeusza Rydzyka to jedyny w Polsce nadawca społeczny. Oznacza to, że w zamian za zwolnienie z corocznej opłaty koncesyjnej (7 mln zł) nie może nadawać reklam. Radio Maryja ten zapis koncesji łamie od lat. Żadne z wezwań kilku poprzednich rad nic nie dawało. O. Rydzyk upomnienia ignoruje.

Tak samo jak wezwanie obecnej KRRiT, by "zaniechał nadawania treści dyskryminujących ze względu na narodowość". Rada zareagowała w ten sposób m.in. na wypowiedzi Jana Kobylańskiego, prezesa Unii Stowarzyszenia i Organizacji Polonijnych Ameryki Łacińskiej i sponsora Radia Maryja, z marca: "Będzie tylu przedstawicieli Polaków katolików, ilu jest nas w Polsce, a nie taka parodia, że dzisiaj w rządzie czy parlamencie Polaków prawdziwych nie ma nawet 30 proc. Muszą w Polsce rządzić Polacy".

Już po tym na antenie Radia Maryja słychać i reklamy, i treści dyskryminujące. Monitoring przeprowadził Rafał Maszkowski (informatyk, to on pisze skargi na radio Rydzyka do KRRiT). Kilka przykładów:

- 14 maja w Radiu Maryja wystąpił Grzegorz Braun (ten, który w kwietniu na KUL obrażał abp. Życińskiego).

W audycji "Rozmowy niedokończone" narzekał na roszczenia środowisk żydowskich i rzekomą uległość państwa polskiego: "Chodzi o to, żeby bronić państwo polskie przed katastrofą finansową. Jestem ciekaw, co przywiezie pan Obama i czy wystąpi w jakiejkolwiek innej sprawie do naszych rządzących poza sprawą rewindykacji roszczeń majątkowych. Rząd amerykański wziął na siebie rolę plenipotenta diaspory żydowskiej w USA i na świecie".

- Braun stwierdził też, że "Biały Dom występuje w charakterze gościa z bejsbolem, który będzie wymuszał ten haracz, zażąda, żeby kłaść pieniądze na stół". - A kto stanie naprzeciwko Obamy i Clinton? Pożal się Boże mężowie i żony stanu. Któż może wierzyć w ich niezależność? - kpił.

- Mówił też o "układzie wrocławskim": "We Wrocławiu jest zdrada stanu, zdrada elit. Największy na świecie konsulat niemiecki zatrudnia 800 osób. Gdybym dostał książkę telefoniczną, kto tam pracuje, to myślę, że nitki biografii zaplatają się z nitkami biografii >Ojców Wrocławia <".

Obrażał także marszałka Sejmu Grzegorza Schetynę ("już w latach 80. był dostrzeżony przez wojskowe służby tajne, PRL-owskie, sowieckie. Te służby pilotowały jego karierę"). Podobnie mówił o Rafale Dutkiewiczu, prezydencie Wrocławia.

- 13 maja lżono homoseksualistów. Dr Marek Czachorowski z KUL nazwał lubelski festiwal Transeuropa, poświęcony wielokulturowości, ekologii, a także prawom mniejszości seksualnych, "festiwalem sodomitów" i "sodomskim maratonem", na który "udały się zastępy sodomitów". - Celem imprezy jest przekonanie nas wszystkich, a zwłaszcza młodzieży, że sodomia jest miłością. Jeśli zgodzimy się z tym, to miłością może być wszystko, łącznie z wysyłaniem narodów na śmierć - mówił Czachorowski.

Co na to rada? Szef KRRiT Jan Dworak: - Jesteśmy przeciwni cenzurze prewencyjnej. Nadawców co jakiś czas kontrolujemy. Skontrolujemy też i Radio Maryja. I wtedy przekonamy się, czy podporządkowuje się do naszych wezwań, czy nie.

"Gazeta": - Dlaczego KRRiT nie jest w stanie sprawdzić, a Rafał Maszkowski może, czy nadawca wywiązuje się z zapisów koncesji, czy przestrzega ustawy medialnej, zwłaszcza gdy był tyle razy w tej sprawie upominany? - Jeżeli dostaniemy skargę pana Maszkowskiego, do którego pracowitości odnoszę się z uznaniem, to potraktujemy ją poważnie. I jeżeli okaże się, że p. Maszkowski opisuje poważne naruszenia koncesji czy ustawy, to będziemy wyciągali z tego konsekwencje - odpowiada Dworak. A kolejne pismo do KRRiT Rafał Maszkowski już wysłał. Wymienia w nim przykłady ukrytych reklam, które pojawiły się w Radiu Maryja już po upomnieniu.

- 11 maja o. Dariusz Drążek reklamował zajęcia w WSKSiM, a o. Rydzyk podkreślał, że szkoła jest "wysoko notowana", że uczą w niej "bardzo dobrzy wykładowcy". - 12 maja nadano prawie dwugodzinną audycję zachwalającą WSKSiM. Pracownicy szkoły zachęcali do pytania się o różne kierunki studiów i kursy dostępne w WSKSiM, podając specjalny numer telefonu. Zachwalali, że "WSKSiM z wyprzedzeniem dostosowuje się do wymogów rynku edukacyjnego". Reklama miała również charakter negatywny. O. T. Rydzyk przedstawił inne uczelnie, zwłaszcza uniwersytety, jako "wypaczające osobowość" i ostrzegał, że na KUL studenci stają się ateistami.

Nadal reklamowany jest również "Nasz Dziennik". - 11 maja o 02.28 o. Rydzyk mówił: "Ta ogólnopolska prasa codzienna, czysto polska, to już tylko >Nasz Dziennik <, proszę państwa, i czytając go, kupując go, wspieracie, by on istniał dalej", po czym wyemitowano stałą reklamę "NDz" nadawaną przez Radio Maryja po około dziewięć razy dziennie.

- To nie wygląda na rażące łamanie koncesji - komentuje Dworak. Nie zamierzamy być okrutni dla nadawców, ale przeanalizujemy skargę p. Maszkowskiego. Żadne łamanie prawa nie może zostać bez reakcji. Ale nie będziemy karać za niemądre wypowiedzi, nawet jeśli uważamy je za głęboko niestosowne.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9638512,KRRiT_i_bezkarne_radio_o__Rydzyka.html#ixzz1N17sRNT2

Przemek

--

"Wyjście jest tylko jedno. Radiu Maryja należy odebrać status nadawcy
społecznego, z którym od początku ma wspólnego tyle, co Jarosław Kaczyński

Data: 2011-05-21 12:40:52
Autor: Hans Kloss
Platfonska swołocz za cienka na Rydzyka
On 21 Maj, 21:33, PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:
 "Alleluja i do przodu".

Tak jest! ;) Raz sierpem raz młotem w platfonską hołotę. Dobra robota
w wykonaniu rozgłośni padre Rydzyka, która od lat wywołuje nie
kontrolowany wylew piany na czerwonych ryjach platfonskiej swołoczy- i
tak ma pozostać ;).
J-23

Data: 2011-05-21 22:35:44
Autor: pluton
Platfonska swołocz za cienka na Rydzyka
 Dobra robota
w wykonaniu rozgłośni padre Rydzyka, która od lat wywołuje

A jak zajebiscie umacnia szacun obywateli dla panstwa i prawa.
I wreszcie wszyscy wiedza, co oznacza 'sprawiedliwosc'.

Nullification

Data: 2011-05-21 15:15:07
Autor: Hans Kloss
On 21 Maj, 22:35, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:

A jak zajebiscie umacnia szacun obywateli dla panstwa i prawa.
I wreszcie wszyscy wiedza, co oznacza 'sprawiedliwosc'.

Tak pluto, masz rację.  Sprawiedliwość jest wtedy jak policja
polityczna zwija ludzi bo "mogli obrazić" durnia komoruskiego, matoła
tuska albo innego platfonsa.
"Szacun" obywateli do państwa od takiego zwijania rośnie jak cholera.
A sprawiedliwość jest wtedy jak można bezkarnie wymyślać Prezydentowi
RP od chamów, łajniaków albo upośledzonych kurdupli- oczywiście pod
warunkiem że ów prezydent jest "nie nasz". Bo od "naszego"wara,
inaczej poszczujemy brygadą antyterrorystyczną i  powsadzamy do
aresztów.
J-23

Data: 2011-05-21 15:25:20
Autor: matador
On 22 Maj, 00:15, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
> [...]

warunkiem że ów prezydent jest "nie nasz". Bo od "naszego"wara,
inaczej poszczujemy brygadą antyterrorystyczną i  powsadzamy do

Pozwolę się wkleić z adekwatnym wierszykiem z salonu24:

#
Absztyfikanci od Donalda
i SLD-owskie równe chłopy,
Co podliczacie swoje salda,
wy honorowe mizeroty.
Warszawskie bubki, żygolaki,
z szajką wytwornych pind na kupę,
cwaniaki, franty, zabijaki.
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę.

Wy hazardowi rwacze kasy
Rychy i Zbychy z Mirem w odwodzie
Wy POlszewickie przekrętasy
Bez przerwy na złodziejskim głodzie
Którzy amnezją powaleni
zbieracie się w bandycką kupę
Nie wszyscy tutaj wymienieni,
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę.

I wy, oszuści i blagierzy,
Wypierdy bez polskiego ducha
Myślicie, że wam naród wierzy
- usunie Was stąd zawierucha.
Karne pętaki i szturmowcy,
co grać gotowi nawet trupem
I rekordziści, i sportowcy,
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę.

Wajdy i Kutze wskroś ponure,
Hołdysy, bez mózgowej Kory.
Podskakiwacze pod kulturę,
którzy bezwiednie robią w pory.
Uczone małpy, ścisłowiedy,
Co oglądacie świat przez lupę
I wszystko wiecie: co, jak, kiedy,
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę.

I jeszcze Bolek dureń krewki,
Co dużo chciałby, a nie może,
oraz "profesor" Bartoszewski
(Pan wie już za co, "profesorze" !)
I ty za młodu nie dorżnięta
Pitero, co masz taki tupet,
że szczujesz na nas swe szczenięta;
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę.

I ty półhrabku z Ruskiej Budy
co Putinowi liżesz zadek,
sprzedajesz Polskę - tobie kudy
patriotyzmu trzymać spadek.
I europejscy marzyciele,
zebrani w malowniczą trupę
Z ryżym i miernym kpem na czele,
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę.

I ty fortuny skurwysynu,
gówniarzu uperfumowany,
Co splendor oraz spleen Londynu
Nosisz na gębie zakazanej,
I ty, co mieszkasz dziś w pałacu,
A srać chodziłeś pod chałupę,
Ty, spod Lublina łże-pajacu,
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę.

I wy głupawi niewolnicy,
sondaży co wam mózg lasują,
"autorytetów" zwolennicy,
które naprawdę na was plują.
I wy warszawskie wykształciuchy,
co nadstawiacie władzy pupę,
głosując jak więzienne juchy,
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę. *

Wy z komuchami w lewej flance,
ciągnący z Polski grubą rentę,
szerzący dziś moralną francę,
niszczący wszystko to co święte,
I ty, proroku z TVN-u,
co mózg związany masz na supeł,

 i w własnym szambie brak ci tlenu.
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę.

I wy, o których zapomniałem,
lub pominąłem was przez litość,
to nie dlatego, że się bałem,
Ale, że taka was obfitość,
I ty, cenzorze, co za wiersz ten
zapewne skażesz mnie na ciupę,
Iżem się stał świntuchów hersztem,
Całujcie wy mnie wszyscy w dupę !...
#

http://lubczasopismo.salon24.pl/nieuczesane/post/210474,calujcie-mnie-w-dupe-wersja-2010

Pozdrawiam,

matador.

Data: 2011-05-21 14:38:06
Autor: Darecki
Przemysław W wrote:
Czy kolejny skład KRRiT polegnie na próbie wyegzekwowania prawa wobec Radia Maryja?

Napisz kolejny dosnos, moze przed smiercia uda ci sie cos wiecej niz nerwowe obgryzanie paznokci.

Data: 2011-05-21 22:31:03
Autor: Grzegorz Z.
Darecki napisał:

Przemysław W wrote:
Czy kolejny skład KRRiT polegnie na próbie wyegzekwowania prawa wobec Radia Maryja?

Napisz kolejny dosnos, moze przed smiercia uda ci sie cos wiecej niz nerwowe obgryzanie paznokci.

A co złego w donosach? Przecież pisowski Zespół ds. Promocji Wolności
Przekazu i Poszanowania Zasad Dialogu Społecznego w Komunikacji temu
właśnie służy.

Data: 2011-05-22 09:47:33
Autor: Darecki
KRRiT i bezkarne radio Rydzyka
Grzegorz Z. wrote:

A co złego w donosach

Absolutnie nic zlego, pod warunkiem, ze donosiciel wywodzi sie ze srodowiska zydokomuny :)

Data: 2011-05-23 18:08:08
Autor: Grzegorz Z.
Darecki napisał:

Grzegorz Z. wrote:

A co złego w donosach

Absolutnie nic zlego, pod warunkiem, ze donosiciel wywodzi sie ze srodowiska zydokomuny :)

"Drugie doniesienie złożył senator PiS Stanisław Kogut (nie chciał być
oskarżycielem posiłkowym)"

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9647911,Ruszyl_proces_Dody__Piosenkarka_oskarzona_o_obraze.html Dużo żydokomuny w tym picie macie.

Data: 2011-05-22 18:11:35
Autor: Jaksa
KRRiT i bezkarne radio Rydzyka
On Sat, 21 May 2011 21:33:43 +0200, Przemysław W <BroĂąmy RP przed  <pisem@...pl> wrote:

Czy kolejny skład KRRiT polegnie na prĂłbie wyegzekwowania prawa wobec  Radia Maryja? Szef KRRiT: - Dotychczas stwierdzone naruszenia nie miały  takiego ciężaru, Ĺźeby karać pieniężnie albo odbierać koncesję.

Mysle ze GW, NIE, Polityka, Polsat i TVN powinny miec cofniete koncesje.

Trudno udawac ze sytuacja w ktorej skryminalizowana bandycka zydoubecja
dysponuje mainstreamowymi mediami jest naturalna albo pozadana.

Jaksa

KRRiT i bezkarne radio Rydzyka