KRS Z30 ale czemu Z3 ? przy bilansie ?

Data: 2010-04-28 08:30:34
Autor: lukeskyobi
KRS Z30 ale czemu Z3 ? przy bilansie ?
Poszedł do KRS Z30, protokół zgrom z uchwałami, bilans rachunek zis, informacja
dodatkowa, sprawozdanie zarządu, opinia rewid .... ale czemu SG chce Z3 i KRS ZY ?
I co mam wpisać w ten Z3 ?
Pogubiłem się dzięki za pomoc.

Data: 2010-04-28 08:51:58
Autor: lukeskyobi
KRS Z30 ale czemu Z3 ? przy bilansie ?
Czy chodzi o to ?
8.W celu wpisania wzmianki o złożonych sprawozdaniach finansowych i innych
dokumentach należy wypełnić załącznik KRS-ZN „Sprawozdania finansowe i inne
dokumenty”.

Ale w SG dali mi samo Z3 i ZY a nie mówili nic o ZN a z ww. wynika, że musiałoby
byc ZN, dodam więcej, że mecenas składał Z30 i nie załącztył tam Zn

Data: 2010-04-28 09:04:42
Autor: lukeskyobi

 --

ZN takie samo info jak z30 część C - czy dobrze rozumiem z30 - daje dokumenty
ale muszę jeszcze raz poinformować z3 a zmienie wpisu ?

Data: 2010-04-28 10:02:56
Autor: lukeskyobi
Czyzby bład KRS ?
W rejestrze przedsiębiorców należy złożyć wymagane dokumenty w ciągu 15 dni od
dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego. Gdy sprawozdanie finansowe nie
podlegało badaniu przez biegłego rewidenta zarząd składa:
- sprawozdanie finansowe, tj. bilans, rachunek zysków i strat oraz informację
dodatkową,
- sprawozdanie z działalności spółki,
- protokół ze zwyczajnego zgromadzenia wspólników zawierający uchwały w sprawie
zatwierdzenia sprawozdań oraz podziału zysku lub pokrycia straty.
Stanowi o tym art. 69 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz. U.
z 2002 r. nr 76, poz. 694 ze zm.).
Wpis wzmianki o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego i innych dokumentów
następuje na wniosek. Wnosi się go na właściwym formularzu. W sytuacji, gdy
spółka jedynie składa sprawozdanie powinna posłużyć się drukiem KRS – Z30
„Wniosek o zmianę wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym – sprawozdania finansowe i
inne dokumenty”. Koszt złożenia dokumentów w rejestrze przedsiębiorców to 290
zł. Składa się na niego kwota opłaty sądowej w wysokości 40 zł oraz opłaty za
ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym – 250 zł. Opłaty można uiścić
łącznie na rachunek bankowy lub w kasie sądu, w którym funkcjonuje wydział
gospodarczy KRS, do którego składany jest wniosek.

Z kolei jeżeli przy okazji składania sprawozdania finansowego zgłaszane są także
zmiany danych w rejestrze, wówczas podstawą wniosku jest formularz KRS – Z3, do
którego załącznikiem jest m.in. KRS – ZN sprawozdania finansowe i inne
dokumenty. Od takiego wniosku spółka uiszcza jedną opłatę sądową za wpis zmiany
w rejestrze, tj. 400 zł plus 250 zł za ogłoszenie w MSiG.

NADMIENIAM, że u nas nie ma żadnych zmian, a KRS oprócz Z30 chce Z3 i ZY !!!

Data: 2010-04-28 08:18:41
Autor: Olgierd
Czyzby bład KRS ?
Dnia Wed, 28 Apr 2010 10:02:56 +0200, lukeskyobi napisał(a):

NADMIENIAM, że u nas nie ma żadnych zmian, a KRS oprócz Z30 chce Z3 i ZY

Bo pewnie NIP i REGON nie są wpisane do rejestru (dział 1 rubryka 1 poz. 2)? Nie bój nic, rób co trzeba -- wpis tych danych jest bez opłaty. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-28 10:37:10
Autor: lukeskyobi
Czyzby bład KRS ?
> [...]

Bo pewnie NIP i REGON nie są wpisane do rejestru (dział 1 rubryka 1 poz. 2)? Nie bój nic, rób co trzeba -- wpis tych danych jest bez opłaty. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Nie mam teraz KRS aby w niego zerknąć, bo mi na odległość mówi kadrowa, ale w
rejestrze online jest nasz regon w internecie, więc chyba chodzi o NIP, tylko,
że każą go złożyć z Z3 czyli chyba jako załącznik, ale nie wiem czy mam teraz
zaznaczyć w z3 to samo co w z30 (odnośnie sprawozdania finansowego) ? Moim
zdaniem nie, czeli, że wypełnie dane identyfikacyjne, reszta bez zmian i kreski
i tylko w D11 zaznacze pkt. 11 (KRS ZY) ?

Obawiam się że złożenie Z# uruchomi dodatkowe płatności, przyznaje nie patrzyłem
czy zwolnienie o którym mówisz wynika z rodzaju wpisu czy z rodzaju wniosku z3 z30

Data: 2010-04-28 08:59:03
Autor: Olgierd
Czyzby bład KRS ?
Dnia Wed, 28 Apr 2010 10:37:10 +0200, lukeskyobi napisał(a):

Nie mam teraz KRS aby w niego zerknąć, bo mi na odległość mówi kadrowa,
ale w rejestrze online jest nasz regon w internecie, więc chyba chodzi o
NIP,

No to pewnie tak.

[...]

Tak, KRS-ZY jest załącznikiem do KRS-Z3. Akurat w zakresie sprawozdania te formularze są lekko popieprzone. Jeśli składałbyś tylko dokumenty związane z zamknięciem roku, wypełniasz KRS-
Z30. Ale skoro musisz też złożyć KRS-ZY, a więc KRS-Z3, to zamiast KRS-
Z30 składasz KRS-ZN. To jest w zasadzie to samo, z tym, że Z30 "idzie sam", a jeśli dajesz Z3, to już nie możesz złożyć Z30.

Obawiam się że złożenie Z# uruchomi dodatkowe płatności, przyznaje nie
patrzyłem czy zwolnienie o którym mówisz wynika z rodzaju wpisu czy z
rodzaju wniosku z3 z30

Wpisanie NIP i REGON nie podlega opłacie, więc jeśli nie będziecie wnosić o inne zmiany, nie będzie dopłaty do 650 zł.

Data: 2010-04-30 12:28:08
Autor: lukeskyobi
Czyzby bład KRS ?
> [...]

Wpisanie NIP i REGON nie podlega opłacie, więc jeśli nie będziecie wnosić o inne zmiany, nie będzie dopłaty do 650 zł.

Bardzo konkretnie i na temat - wielkie dzięki. Co prawda mój KRS przyjął Z30 a
potem chciał i przyjął Z3 i ZY ;)) ale liczy się efekt finalny. Dziękuję za
profesjonalizm.