"KRS działa nielegalnie"

Data: 2020-02-14 20:34:06
Autor: boukun
"KRS działa nielegalnie"
Na listach poparcia różnych kandydatów część nazwisk się powtarza, co nie jest oczywiście zabronione, ale kontrowersje budzą zupełnie inne kwestie, a mianowicie to, czy każdy z sędziów dysponował w ogóle dwudziestoma pięcioma głosami poparcia od swoich kolegów. Gdyby tak nie było, to wybór kandydata byłby wadliwy, a tym samym wybór wszystkich sędziów do neo-KRS byłby obarczony wadą prawną, ponieważ głosowanie w Sejmie odbywało się nad całą listą piętnastu kandydatów na członków tego organu, a nie nad poszczególnymi, pojedynczymi kandydaturami.

- Ja mam 28 podpisów, to nie ulega najmniejszej wątpliwości - tak sędzia Maciej Nawacki, członek neo-KRS, jeszcze niedawno wyjaśniał opinii publicznej. Podpisów pod jego listą rzeczywiście jest dwadzieścia osiem, problem jednak w tym, że trójka sędziów swoje podpisy wycofała. Nadto, kandydata Nawackiego poparł sam... kandydat Nawacki. Również to budzi zasadnicze wątpliwości, nie taka jest przecież idea zbierania podpisów pod kandydaturami do tego organu - chodziło o pokazanie, że sędzia jest reprezentantem środowiska sędziowskiego, które wysunęło, niejako "oddolnie", propozycję jego kandydatury (choć pamiętajmy, że poprzednia ustawa pozwalała na dużo bardziej reprezentatywny wybór sędziów).

Oczywistym jest, że tak, jak można udzielić poparcia kandydatowi do neo-KRS, tak też można to poparcie wycofać. Wszelkie analogie do głosowania w wyborach i braku możliwości cofnięcia takiego głosu są nietrafione - akt poparcia to nie akt głosowania (głosował dopiero Sejm) a poparcie kandydata spełnia zupełnie inne funkcje niż głos w wyborach.

Dopóki nie dochodzi do zakończenia procedury zgłoszeń, wycofanie poparcia jest jak najbardziej możliwe. Widać to choćby przy liście poparcia sędziego Leszka Mazura, na której kilka rubryk zostało zamazanych. Kancelaria Sejmu na stronie internetowej informuje, że "Poz 4, 10 i 40 wykazu nie były brane pod uwagę - zostały wykreślone przed złożeniem dokumentu przez Pełnomocnika do Marszałka Sejmu".

Błędne są tym samym opinie prawne zamówione przez Kancelarię Sejmu, zgodnie z którymi wycofanie poparcia jest niemożliwe. Według opinii prawnej którą dysponuje natomiast Stowarzyszenie Sędziów Polskich "Iusitita", swoje głosy trójka sędziów mogła jak najbardziej wycofać. Oznacza to nie mniej, ni więcej, że sędziego Nawackiego poparło dwudziestu czterech sędziów, zatem nie dysponował on odpowiednią ilością głosów poparcia i do Krajowej Rady Sądownictwa (niezależnie od jej prawnej dysfunkcjonalności) wybrany być nie mógł. Co więcej, skoro głosowanie odbywało się nad jedną, całościową listą sędziów, wybór wszystkich jest nieważny a sama rada działa nielegalnie (niezależnie od niekonstytucyjnego jej utworzenia na podstawie sprzecznych z ustawą zasadniczą przepisów).

https://opinie.wp.pl/janik-dwa-lata-walki-oplacily-sie-listy-poparcia-do-krs-nareszcie-jawne-opinia-6478655683577473a

Kaśka
42 min. temu

Nie trzeba być sędzią ani prawnikiem, żeby rozumieć, że na listach poparcia wyklucza się poparcie samego siebie!!!!! Co za de..il mógł taką głupotę uczynić? Tylko Nawacki!

Kot
28 min. temu

Nawacki po targaj swoją listę rzekomego poparcia bo jest ona nie kompletna brakuje 3 podpisów niezależnych sędziów . Przepisy są dla wszystkich dla Nawackiego też

Otóż
5 min. temu

Sam fakt podpisania się na samego siebie świadczy o tym gościu jak najgorzej, gdzie Honor , przyzwoitość ,

Data: 2020-02-14 12:19:24
Autor: Bruno Brunowski
"KRS działa nielegalnie"
bokun skopiował "problem jednak w tym, że trójka sędziów swoje podpisy wycofała"

Piątka, czyli miał 23 podpisy.

A twierdzącym, że podpisów nie można wycofać przypominam kandydaturę prof. Jastrzębskiego do TK i znikające poparcie: https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-pis-wycofal-kandydature-jastrzebskiego-do-tk-poslowie-sami-n,nId,3345041

Można wycofać podpisy? Można.

--
Bruno

Data: 2020-02-14 22:25:37
Autor: boukun
"KRS działa nielegalnie"
Użytkownik "Bruno Brunowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozostaje jedynie kwestia, czy można poprzeć samego siebie, tak jak można na samego siebie oddać głos w wyborach. Ponoć prawo tego nie zabrania i nie reguluje, a że moralnie uwłacza godności sędziego...

boukun

Data: 2020-02-15 06:50:25
Autor: Runt
"KRS działa nielegalnie"
W dniu 2020-02-14 o 22:25, boukun pisze:

Pozostaje jedynie kwestia, czy można poprzeć samego siebie, tak jak można na samego siebie oddać głos w wyborach.

Kto "bogatemu" zabroni głosować na samego siebie? ;-)

Ponoć

Ponoć powiadasz ;-)

prawo tego nie zabrania i nie reguluje,

Oczywiscie dotyczy tylko i wyłącznie działań PiS ;-)

a że moralnie uwłacza godności sędziego...

Tej NIETYKALNEJ KAŚCIE ;-)))

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-02-15 04:33:08
Autor: Konopny
"KRS działa nielegalnie"
użytkownik boukun napisał:

[...]

Są podpisy, guzik do głosowania na "Tak" został wciśnięty.
Koniec kropka. Wycofali srali, być może liczyli na jaki paraliż
a tu dupa.

Data: 2020-02-15 04:53:00
Autor: Bruno Brunowski
"KRS działa nielegalnie"
W dniu sobota, 15 lutego 2020 13:33:09 UTC+1 użytkownik Konopny napisał:
użytkownik boukun napisał:

> - Ja mam 28 podpisów, to nie ulega najmniejszej wątpliwości - tak sędzia > Maciej Nawacki, członek neo-KRS, jeszcze niedawno wyjaśniał opinii > publicznej. Podpisów pod jego listą rzeczywiście jest dwadzieścia osiem, > problem jednak w tym, że trójka sędziów swoje podpisy wycofała.

Są podpisy,
Przed wciśnięciem guzika podpisów nie było.

guzik do głosowania na "Tak" został wciśnięty.

Głosowanie jest nie ważne z powodu nie spełnienia wymogów formalnych.

--
Bruno

Data: 2020-02-15 06:47:07
Autor: Runt
"KRS działa nielegalnie"
W dniu 2020-02-14 o 20:34, boukun pisze:
[...]
Jakiś ty naiwny. "Prawda" ukrywana przez miesiące nagle została objawiona. Nie zastanawia cię dlaczego dopiero teraz?
Nic ci nie mówi: "klika okrągłostołowa"?

Data: 2020-02-15 10:51:45
Autor: boukun
"KRS działa nielegalnie"
Użytkownik "Runt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Mówi, ale jak nie PiS, to kto?

boukun