KRS został wadliwie wybrany?

Data: 2020-02-15 08:27:06
Autor: z
KRS został wadliwie wybrany?
Skoro jeden Sędzia miał feler i nie posiadał wymaganych podpisów to czy cała KRS została nieprawnie wybrana gdyż głosowano nad całą listą a nie nad poszczególnymi sędziami?

Data: 2020-02-15 02:44:54
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 lutego 2020 08:27:08 UTC+1 użytkownik z napisał:
Skoro jeden Sędzia miał feler i nie posiadał wymaganych podpisów to czy cała KRS została nieprawnie wybrana gdyż głosowano nad całą listą a nie nad poszczególnymi sędziami?

Dokładnie.

--
Bruno

Data: 2020-02-15 04:29:55
Autor: Konopny
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> [...]
> Skoro jeden Sędzia miał feler i nie posiadał wymaganych podpisów to czy > cała KRS została nieprawnie wybrana gdyż głosowano nad całą listą a nie > nad poszczególnymi sędziami?

Jest podpis, albo go nie ma.
Wcisnęło się guzik do głosowania, albo nie.

Data: 2020-02-15 04:46:21
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 lutego 2020 13:29:56 UTC+1 użytkownik Konopny napisał:
użytkownik Bruno Brunowski napisał:

Tak, jest, a za chwilę go nie ma: "O wycofaniu przez PiS kandydatury Jastrzębskiego jako pierwszy poinformował w środę portal Onet.pl. Dziennikarze informowali, że POSŁOWIE RZĄDZĄCEJ PARTII ROZMAWIAJĄ Z OSOBAMI, KTÓRE PODPISAŁY SIĘ POD WNIOSKIEM O ZGŁOSZENIE JASTRZĘBSKIEGO I NAMAWIAJĄ ICH, ABY WYCOFALI SWOJE POPARCIE

- Z tego, co wiem, to kandydatura Roberta Jastrzębskiego jest wycofana, ale dlaczego i jak, to nie wiem - potwierdził Polskiej Agencji Prasowej poseł Ast. Dodał, że w tej sytuacji pozostają dwie kandydatury "
https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103087,25428547,pis-znow-zmienia-zdanie-ws-kandydatow-do-tk-robert-jastrzebski.html

Jeszcze nie wciśnięto, trwają przygotowania do głosowania, czyli zgłaszanie i weryfikacja kandydatów. Patrz wyżej.

Wcisnęło się guzik do głosowania, albo nie.
I po wciśnięciu klamka zapada, głos w urnie, nic nie można wycofać.

--
Bruno

Data: 2020-02-15 13:28:18
Autor: z
W dniu 2020-02-15 o 11:44, Bruno Brunowski pisze:
[...]

Hmmm.

A jak to jest w wyborem Trybunału Konstytucyjnego?

Jeśli dwóch z pięciu ma feler i nie powinni być wybrani to cała uchwała jest nieważna i trzeba ją cofnąć a nie tylko tych dwóch sędziów?

Data: 2020-02-15 07:52:23
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 lutego 2020 13:30:02 UTC+1 użytkownik z napisał:

A jak to jest w wyborem Trybunału Konstytucyjnego?

Jeśli dwóch z pięciu ma feler i nie powinni być wybrani to cała uchwała jest nieważna i trzeba ją cofnąć a nie tylko tych dwóch sędziów?

I tu jest ta drobna różnica, której nie ogarniasz. Sędziów TK wybiera się pojedynczo. Każde głosowanie to oddzielny dokument o wyborze.

W przypadku KRS głosowano hurtowo: "Za ustaloną w poniedziałek przez sejmową komisję sprawiedliwości i praw człowieka listą 15 kandydatów na członków KRS, głosowało 267 posłów, nikt nie głosował przeciw, dwóch posłów wstrzymało się od głosu."
https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1109122,nowi-czlonkowie-krs.html

--
Bruno

Data: 2020-02-15 21:11:51
Autor: z
KRS został wadliwie wybrany?

Potrafisz to udowodnić. Pisiorstwo az tak NAKŁAMAŁO?

Data: 2020-02-15 12:25:00
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 lutego 2020 21:11:54 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2020-02-15 o 16:52, Bruno Brunowski pisze:

Potrafisz to udowodnić. Pisiorstwo az tak NAKŁAMAŁO?

Przecież to jest powszechnie wiadoma rzecz. Wystarczy sięgnąć do archiwum Sejmu.

I umówmy się, ja nic nie muszę udowadniać, to ewentualnie ty możesz sobie potwierdzić w innym źródle.

--
Bruno

Data: 2020-02-15 16:34:06
Autor: z
KRS został wadliwie wybrany?
Nikt nie odpowie?

Data: 2020-02-15 16:50:20
Autor: boukun
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zależy, jak zostali wybrani, jeśli razem jedną uchwałą, to cała uchwała nieważna, a co za tym idzie, wybór wszystkich.

boukun

Data: 2020-02-15 10:14:25
Autor: u2
W dniu 15.02.2020 o 08:27, z pisze:
Skoro jeden Sędzia miał feler i nie posiadał wymaganych podpisów to czy cała KRS została nieprawnie wybrana gdyż głosowano nad całą listą a nie nad poszczególnymi sędziami?

to że 4 się wycofało post factum nie czyni listy poparcia nieważnej

Data: 2020-02-15 02:52:29
Autor: Bruno Brunowski

Nie post factum, a przed rozpoczęciem procedury, w Sejmie. PiS zna takie przypadki: https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103087,25428547,pis-znow-zmienia-zdanie-ws-kandydatow-do-tk-robert-jastrzebski.html

--
Bruno

Data: 2020-02-15 11:05:05
Autor: boukun
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Czyni!
Oczywistym jest, że tak, jak można udzielić poparcia kandydatowi do neo-KRS,
tak też można to poparcie wycofać. Wszelkie analogie do głosowania w
wyborach i braku możliwości cofnięcia takiego głosu są nietrafione - akt
poparcia to nie akt głosowania (głosował dopiero Sejm) a poparcie kandydata
spełnia zupełnie inne funkcje niż głos w wyborach.

Dopóki nie dochodzi do zakończenia procedury zgłoszeń, wycofanie poparcia
jest jak najbardziej możliwe. Widać to choćby przy liście poparcia sędziego
Leszka Mazura, na której kilka rubryk zostało zamazanych. Kancelaria Sejmu
na stronie internetowej informuje, że "Poz 4, 10 i 40 wykazu nie były brane
pod uwagę - zostały wykreślone przed złożeniem dokumentu przez Pełnomocnika
do Marszałka Sejmu".

Błędne są tym samym opinie prawne zamówione przez Kancelarię Sejmu, zgodnie
z którymi wycofanie poparcia jest niemożliwe. Według opinii prawnej którą
dysponuje natomiast Stowarzyszenie Sędziów Polskich "Iusitita", swoje głosy
trójka sędziów mogła jak najbardziej wycofać. Oznacza to nie mniej, ni
więcej, że sędziego Nawackiego poparło dwudziestu czterech sędziów, zatem
nie dysponował on odpowiednią ilością głosów poparcia i do Krajowej Rady
Sądownictwa (niezależnie od jej prawnej dysfunkcjonalności) wybrany być nie
mógł. Co więcej, skoro głosowanie odbywało się nad jedną, całościową listą
sędziów, wybór wszystkich jest nieważny a sama rada działa nielegalnie
(niezależnie od niekonstytucyjnego jej utworzenia na podstawie sprzecznych z
ustawą zasadniczą przepisów).

boukun

KRS został wadliwie wybrany?