KRUS A ZUS

Data: 2012-10-11 04:44:57
Autor: suryga
KRUS A ZUS
Podobno ZUS to nie podatek ale nie ma innej grupy.
A przechodząc do szczegółów :

Jakiś czas temu odziedziczyłem po dziadkach kawałek ziemi, (powierzchnia powyżej 3 ha i to przed ślubem).
Przez ostatnie pięć lat pracowałem na umowę o pracę.
W tym momencie nie mam pracy.
Poszedłem do Urzędu Pracy a tam usłyszałem że ponieważ mam > 3ha to muszę sie ubezpieczyć w KRUS-ie. Gdy poszedłem do KRUS-u na moje pytanie co się stanie jak zacznę znowu pracować. Pani odpowiedziała że znowu wrócę pod skrzydła ZUS-u.
Najbardziej wkurza mnie to że płacąc wszystko zgodnie z prawem przez ostatnie kilka lat nic z tego nie mam. A w tym momencie muszę opłacać jeszcze składkę z własnej kieszeni na KRUS.

Żeby było jeszcze ciekawiej:
W tym momencie moja żona ma możliwość przejścia na kontrakt managerski. Pytanie:
Czy da się to sensownie poukładać (zoptymalizować finansowo)?
Jeśli tak proszę o kontakt na priv-a. Ewentualnie kto mi może takiej informacji udzielić.
Nie oczekuje że będzie to za darmo.

KRUS A ZUS