Data: 2009-10-26 17:48:28 | |
Autor: Pavel | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Witam wszystkich forumowiczów! Jak w temacie - czy KTM 300 EXC lub CRF 250/450
nadaje się na pierwsze enduro ?? Mam 27 lat (i 115 kg i 191 cm) i trochę oleju w głowie, więc nie będę szalał. Znalazłem w ofercie importerów powyższe moto za ok. 19.500-21.500 zł i tej ceny nie chciałbym przekraczać (w zasadzie nie mogę przekroczyć; i tak muszę wziąć kredyt) - ceny za nówki!. Czy powyższe sprzęty (KTM 300 EXC lub CRF 250/450) nadają się do spokojnej, turystycznej jazdy po bezdrożach (np. po lesie) ? Czy są zbyt narwane i dzikie ? Wiem o istnieniu tzw. dual sportów, ale po pierwsze - są sporo droższe. Po drugie jest ich mały wybór w klasie pojemności 250-450 ccm. Najwięcej na Allegro jest takich maszyn jak CR-F, EXC, KX czy WR F, mało jest spokojnych enduro. Przejrzałem parę wątków w archiwum i wszyscy polecają Suzuki DR-Z 400. Nie jest zły, ale szczerze wolałbym KTM-a lub Hondę, tymbardziej że są ciut tańsze!. Czy zrobiłbym olbrzymi błąd kupując KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro, bez większego doświadczenia ? Zakładam, że będę sobie na początku powoli "pyrkał" po lesie, lekko odkręcając manetkę....Bez szaleństw! Ostatnie pytanie, jeśli nawet te maszyny są narwane i dzikie ;) to czy zniosą one spokojną jazdę i duże przebiegi, czy raczej to jest zabawa typu: "kilkanaście motogodzin i mały remoncik, kilkanaście godzin zabawy i remoncik, itd. itd." ? Dzięki za wszelkie uwagi. Paweł. -- |
|
Data: 2009-10-26 11:57:01 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 26 Paź, 18:48, " Pavel" <aster....@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Witam wszystkich forumowiczów! Jak w temacie - czy KTM 300 EXC lub CRF 250/450 Tak . To byłby olbrzymi błąd. Zwłaszcza duże 2T. Poza tym, te motocykle wogóle nie nadaja sie do pyrkania . Zwałszcza wszelkie motokrosy ( te bez lamp,stacyjek ,liczników)
Pyrkać to ty sobie mozesz dopóki nie szrpie ci na dołku i "po pyrkaniu" Niestety nie da sie ich "oswoić" . A watpliwe czy nabierzesz odpowiednich umiejetności w miare szybko?? Inne rzecz. One nie oferuja żadnego komfortu "do pyrkania " Za duzo by tłumaczyć ,ale wszystkie wyczyny exc, wr, crf-x, cr-f, rm-z kx-f nowe klx i rmx wymagaja niestety b.częstego i kosztownego serwisu. Ponadto ilość motogodzin do częśćiowego lub całkowitego remontu jest naprawde niewielka. Wszelkie "mundrości' pt mi tam jeżdzi rok i nic nie robię , kończa sie zawsze sprowadzeniem nawet b.dobrego silnika do skrajnie złego stanu. O ile wczesniej w spektakularny sposób nie opuści on tego podłego swiata :) Niektóre 2T i MX ,pod względem wymogów osługi i związanych z tym kosztów, potrafia przyprawic o ból głowy ,nawet tych niezle oswojonych z tematem. A co dopiero nowicjusza... Podsumowując . DR-Z 400 S lub E nie jest tak wymagający w obsłudze , ale malutki. Dla ciebie KTM LC 4 sie nadaje IDEALNI . Lub XR 650 R ale jest wyłacznie "kopana " i nie moze nawet sie równac z LC4 pod względem dostepu do części. -- big |
|
Data: 2009-10-26 19:40:35 | |
Autor: Pavel | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
robertbig <robertbig@wp.pl> napisał(a):
On 26 Pa=BC, 18:48, " Pavel" <aster....@NOSPAM.gazeta.pl> wrote: No tak, a DUAL SPORTów jest jak na lekarstwo. A jak sa to albo duże pojemności, albo drogie... Za nowego DR-Z rządają 3-3.5 tys. zł więcej niż za KTM-a EXC 250. > Zak=B3adam, =BFe b=EAd=EA sobie na pocz=B1tku powoli "pyrka=B3" po lesie,= No to wszystko jasne. Podsumowuj=B1c . DR-Z 400 S lub E nie jest tak wymagaj=B1cy w obs=B3udze , LC4 - wiem, ze to ideał, ale stary. A chciałem coś nowego. Nic chyba pozostaje Suzi DR-Z 400 E lub S. Bo Honda XR 650 R to juz czołg (dość cięzkie to jest). Dzieki! Pozdrawiam. Paweł -- |
|
Data: 2009-10-26 19:43:32 | |
Autor: Pavel | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
A jeszcze jedno - KTM LC4 to rozumiem 400 ? Bo, LC4 650 jest potwornie ciężki,
chyba w las, piach i błoto się średnio nadaje ? Paweł -- |
|
Data: 2009-10-26 23:31:25 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 26 Paź, 20:43, " Pavel" <aster.paw.SKA...@gazeta.pl> wrote:
A jeszcze jedno - KTM LC4 to rozumiem 400 ? Bo, LC4 650 jest potwornie ciężki, 400 jest lżejsza od 640 o 1kg. W piach błoto sie nadaje ,zwłaszcza SXC. -- Big |
|
Data: 2009-10-26 21:10:57 | |
Autor: Norbi | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Pavel pisze:
Jesli juz to DRZ w wersji E - bo wersja S jest ciezsza od "czolgu" XR 650r :) Jak dla mnie - lepiej bylo by kupic cos taniego na poczatek zeby podszkolic sie cokolwiek - nawet DT 125 - zaczaic baze i dopiero wtedy probowac cos mocniejszego - i bez kombinowania ze pojezdzilem na kumpla 250 w 2T i dalem rade... Gorzej jak kupisz nowke sztuke i po paru wyjazdach stwierdzisz ze jednak nie czujesz tego czegos i co wtedy - zostajesz z kredytem i motocyklem wartym na dziendobry 4-5 tys mniej ? To moje zdanie - Ty sie nie musisz z nim zgadzac :) Z uzywanych fajnych moto to XR 400 bys sobie poszukal i jak trafisz na dobra sztuke to bedziesz bardzo zadowolony. Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2009-10-26 20:49:43 | |
Autor: Pavel | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
> > LC4 - wiem, ze to ideał, ale stary. A chciałem coś nowego. Nic chyba pozostaj To nie wiedziałem, musze poczytać... Jak dla mnie - lepiej bylo by kupic cos taniego na poczatek Yamaha DT 125 to IMO zabawka dla dzieci. To już nie dla mnie :) Z Yamahy minmum dla mnie to WR 250 R - fajna, ale ceny zabójcze. Gorzej jak kupisz nowke sztuke i po paru wyjazdach stwierdzisz Bakcyla to już złapałem i chce jeździć, zawsze mnie ciągnęło do motocykli. To moje zdanie - Ty sie nie musisz z nim zgadzac :) No i nie zgadzam się :) Z uzywanych fajnych moto to XR 400 bys sobie poszukal Wiem, że XR 400 czy LC4 400 byłyby super, ale to już trochę stare modele. Szkoda że nie robią teraz podobnych. Chyba zdecyduje się na DR-Z 400 Norbi -- |
|
Data: 2009-10-27 11:00:46 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Pavel pisze:
Yamaha DT 125 to IMO zabawka dla dzieci. Ej, nie zapedzaj sie :-) KJ |
|
Data: 2009-10-27 11:10:50 | |
Autor: Norbi | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
KJ Siła Słów pisze:
Pavel pisze: W sumie patrzac na popisy niektorych to i skuter 50 potrafi niezle dac popalic - i jak ktos nie umie to na DT pierwsze pare wyjazdow w teren tez bedzie duzym przezyciem... W sumie zalezy czego sie oczekuje - przy jezdzie po lesie czy prostych szutrowkach to zadna filozofia - szybko DT osiagnie swoj kres... Co innego jak sie wjedzie na tor - wtedy juz nie jest tak rozowo :D Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2009-10-26 21:28:49 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Norbi pisze:
Jak dla mnie - lepiej bylo by kupic cos taniego na poczatek DT - 125 w 2T to na 115 kilo będzie mało. Można zacząć żeby nauczyć się techniki, ale szybko będzie szukał innego moto. Ja ważę 85, mam nietypowe rozmiary zębatek, niewiele praktyki a już odczuwam momentami brak "odejścia" - bo jak to z 2 T - trzeba kręcić żeby jechał. KJ |
|
Data: 2009-10-26 21:58:17 | |
Autor: Pavel | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Ja ważę 85, mam nietypowe rozmiary zębatek, niewiele praktyki a już odczuwam momentami brak "odejścia" - bo jak to z 2 T - trzeba kręcić żeby jechał. Też jestem tego zdania. DT 125 za małe, za mała moc. Chyba takim minimum jest 250 (dla dorosłych osób). Przyglądam się właśnie Husqvarnom...Co sądzicie o WR 250/300 czy TE 250/310 - która z tych 4 najlepiej spełni moje wymagania ? Pozdr. Paweł -- |
|
Data: 2009-10-26 20:34:17 | |
Autor: AlF | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Pavel wrote:
Ja ważę 85, mam nietypowe rozmiary zębatek, niewiele praktyki a już odczuwam momentami brak "odejścia" - bo jak to z 2 T - trzeba kręcić żeby jechał. moje 2 centy: -przede wszystkim kup se porzadne ubranie, helm i buty co do sprzetu to widze dwa wyjscia; -kup jak najtaniej (ale bez przesady) cokolwiek endurowatego, potem odsprzedaj i kup docelowo maszyny -albo poszukaj znajomych i potestuj roznego rodzaju sprzety -jesli chodzi o pyrkanie, to prawdopodobnie warto miec sprzet ktory da sie zarejestrowac i jedzic po publicznych drogach wszekiego rodzaju motocross (CRFn50R, YZn50R) jak i prawie motocross (w hameryce to sie nazywa trail bikes) CRFn50X, WRn50F wymaga zmiany oleju/filtra co pare godzin jazdy - warto to miec na uwadze. MX maja krotkie przekladnie i wchodza na obroty rownie szybko jak schodza z nich. nie maja kickstandu, lampy i rozrusznika. aha - kickstarter w MX buduje charakter - i to by byla ich najwieksza zaleta ;-) aha - przy twoich gabarytach prawdopodobnie dosc szybko zauwazysz ze japonczycy budu sprzet dla 150kg facetow - warto miec lepiej dobrane sprezyny w zawiesze. A. PS. jestem szczesliwym posiadaczem YZ250F od miesiaca. fajnie sie skacze :-). |
|
Data: 2009-10-26 23:25:42 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 26 Paź, 22:58, " Pavel" <aster.paw.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> Ja ważę 85, mam nietypowe rozmiary zębatek, niewiele praktyki a jużto samo co inne wyczyny i te same wymogi -- big |
|
Data: 2009-10-26 23:50:10 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 26 Paź, 20:40, " Pavel" <aster.paw.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Nowy LC 4 jest w produkcji cały czas . Stary od 2? lat juz nie . DRZ nie ma w produkcji od 3 ? lat A XR 650 R jest tylko ciut cięższy od DRZ a sporo od LC4. Pomimo że fajna jest XR ,to tylko na kopniak. I ew naprawy pochłona majatek. I tez nie jest produkowana. Ile lat ??? -- Big |
|
Data: 2009-10-27 10:55:34 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości news:84f5c595-cd78-46a6-a770-aae3b75a8b80b2g2000yqi.googlegroups.com... On 26 Paź, 20:40, " Pavel" <aster.paw.SKA...@gazeta.pl> wrote: Nowy LC 4 jest w produkcji cały czas . Stary od 2? lat juz nie . No i co z tego że xr tylko na kopniak? To jakaś wada jest? Że waży 10 kilo mniej? Dlaczego naprawy xr pochłoną majątek? Coś się tam może zepsuć takiego czego w innych moto nie ma? Naprawy jakiego moto będą tańsze? Odpowiadając na pytanie: XR na pewno była produkowana do końca 2003, nie wiem czy dłużej. pozdro greg |
|
Data: 2009-10-27 03:26:24 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 27 Paź, 10:55, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
No jest to wada. W wielu stuacjach w terenie. Czsami mozna utknąć na dobre ( głebokie błoto )Tym bardziej ,że fura czasami niechetnie odpala. Dlaczego naprawy xr pochłoną majątek? Coś się tam może zepsuć takiego czegoZepsuć sie może wszystko .Można jebnąć w drzewo, rów, kamien jak telewizor itp... Zgubic olej , zerwać się łańcuc ..itp . Czegoś niedoptrzysz przy serwisie To nie sa żadne czary to realia. Do LC4 jak nie masz ochoty rzygac tysiacami ,to zagladasz na Allegro. A wiesz jak jest w XR ??? ....jest zawsze drogo -- big |
|
Data: 2009-10-27 13:11:49 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości news:91fa922e-4103-431b-831a-ba8b16397523s15g2000yqs.googlegroups.com... On 27 Paź, 10:55, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote: No jest to wada. W wielu stuacjach w terenie. Czsami mozna utknąć na Jak źle odpala znaczy źle wyregulowana. Znaczy mam na myśli xr-ke. Moja odpala od drugiego kopa choćby nie wiem ile fikołków wywaliła. No chyba że mówisz o ktm-ie... :-) Bo wiesz skąd pochodzi nazwa ktm? To skrót od "kick ten minutes" :-) Dlaczego naprawy xr pochłoną majątek? Coś się tam może zepsuć takiego czegoZepsuć sie może wszystko .Można jebnąć w drzewo, rów, kamien jak Ależ sie zgadzam! Zepsuć sie może wszystko we wszystkim. Tylko nie widzę dlaczego w xr bardziej. Do LC4 jak nie masz ochoty rzygac tysiacami ,to zagladasz na Allegro. http://allegro.pl/listing/search.php?string=lc4&from_showcat=1&category=158 http://allegro.pl/listing/search.php?category=158&from_showcat=1&p=3&string=xr nie widzę porażających różnic ani w ilości ani w dostępności ani w cenie części pozdro greg |
|
Data: 2009-10-27 05:29:53 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 27 Paź, 13:11, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
To sobie przeczytaj co masz w linku głownie XR 600 ale nie XR 650 I to RRRRRRR ! Nie L ! Dociera? .. -- Big -- |
|
Data: 2009-10-27 15:30:10 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości news:755f8db7-afe2-4080-aec1-> nie widzę porażających różnic ani w ilości ani w dostępności ani w cenie Aaa no dobra, 650 to ja bym nie kupował, faktycznie. Rzadkość w Polsce. Co nie zmienia faktu, że dziesięcioletni i w dobrym stanie pewno by mniej kosztował eksploatacyjnie niż nowy crf 450, cene zakupu już pomijam. RRRRRRR ! Nie L ! Sie nie denerwuj, kolego... Dociera?.... i takie komentarze też sobie daruj. pozdro greg |
|
Data: 2009-10-27 13:45:32 | |
Autor: Norbi | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
greg pisze:
Moj DRZ - wersja tylko kopana odpala od pierwszego w opcji jak zimny i jak rozgrzany - gorzej jest w przypadku jak sie z myjni wyjezdza wtedy na takim srednim rozgrzaniu bywa roznie... ale w wiekszosci wystarczy ssanie i spokojnie do domu bo szkoda nowych opon :) Ciekawi mnie tylko kiedy kumplom w terenie siadzie akumulator w ich DRZ-tach - co wtedy - na razie czekam na take zdazenie :) Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2009-10-27 13:49:47 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-27 13:45:32 +0100, Norbi <norbisz1@o2.pl> said:
Jak źle odpala znaczy źle wyregulowana. Znaczy mam na myśli xr-ke. Moja odpala od drugiego kopa choćby nie wiem ile fikołków wywaliła. No chyba że mówisz o ktm-ie... :-) A jak tam w czasie kompieli błotnych, albo na stromych piaszczystych podjazdach po wycięciu figury - też jest tak słodko? Ciekawi mnie tylko kiedy kumplom w terenie siadzie akumulator w ich Znaczy to ortodoksyjni wyznawcy przestrzegania religijnego zakazu używania prostownika? ;-) BTW na pych też się da, zwłaszcza jeśli jest kolega, który może drugim sprzętem podholować, albo popchnąć za podnóżek. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-28 10:15:04 | |
Autor: Norbi | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
de Fresz pisze:
w kaluzy do polowy baku dalo rade od kopa - problem tylko byl ze trzeba bylo zejsc na prawo i lewa noga kopac a to jest troche trudniejsze :) co do podjazdow to nie wiem - nie podjezdzalem nigdy tak zeby lezec ogolnie moje male umiejetnosci skutecznie mnie hamuja przed probami ale wszystko przedemna :) Po glebie na torze sie wstaje - otrzepuje, sprawdza czy nic sie nie urwalo - kop i dalej... Wszystko sprowadza sie do odpowiedniego ustawienia tloka i tyle :) Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2009-10-29 10:56:40 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-28 10:15:04 +0100, Norbi <norbisz1@o2.pl> said:
A jak tam w czasie kompieli błotnych, albo na stromych piaszczystych podjazdach po wycięciu figury - też jest tak słodko? Mi tam lewą kopie się dobrze ;-) co do podjazdow to nie wiem - nie podjezdzalem nigdy tak zeby lezec Nooo. Chyba że jesteś już zdrowo zmachany, musisz najpierw wykopać motocykl, albo go odwrócić na stoku i sprowadzić (nie zawsze da się wsiąść), a na koniec, gdy padasz już na ryj, jeszcze odkopać bydle, bo się ciut zalało. NIe wiem, może to ja jestem aż taki cienias, ale są chwile, gdy po czymś takim, jak już zagada, to mi się wcale nie chce dalej jeździć. Poleżałbym ;-) Wszystko sprowadza sie do odpowiedniego ustawienia tloka i tyle :) Zwłaszcza jak się nie ma autodeko. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-29 11:11:31 | |
Autor: Zapek | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał
Norbi <norbisz1@o2.pl> said: Wszystko sprowadza sie do odpowiedniego ustawienia tloka i tyle :) A ja mam wrazenie,ze przez to moje autodeko wlasnie trudniej mi zlapac kompreche. Chyba,ze nie potrafie ;) Ale nie widze potrzeby auto jak ma sie dodatkowo reczny deko. -- Zapek xr600r |
|
Data: 2009-10-29 11:55:04 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-29 11:11:31 +0100, "Zapek" <zapek@konto.pl> said:
Zwłaszcza jak się nie ma autodeko. Ja nie mam wogóle auto (taki trefny rocznik), nieraz kopałem sprzęty z podwójnym i IMHO jest wtedy zdecydowanie łatwiej. Może trudniej się nauczyć pozycji tłoka, ale często wystarczy pizgnąć odpowiednio mocno i nawet ze złego ustawienia odpali, albo nie mocno a kilka razy pod rząd. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-29 11:15:00 | |
Autor: Norbi | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
de Fresz pisze:
Mi tam lewą kopie się dobrze ;-) OIDP w KTM-ie kopnik jest po lewej - popraw jesli sie myle ale nie mialem nigdy do czynienia z KTM - ja w DRZ mam po prawej :)
Kup YZ 426 - wtedy po takiej glebie sobie troche polezysz - zeby nie zalac swiecy kopaniem od razu... :) Zwłaszcza jak się nie ma autodeko. W DRZ to latwo sie ustawia - naciskasz dekompresator naciskasz kopnik az odskoczy wajcha - najlepiej minimalnie jeszcze przeciagnac i kop... Szczerze mowiac szybciej odpalam w ten sposob niz znajomy RMZ 250 z autodeko :) Tyle ze ja z kopania to doktorat robilem jak uczylem sie odpalac DR-ke 350 :) Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2009-10-29 12:01:14 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-29 11:15:00 +0100, Norbi <norbisz1@o2.pl> said:
de Fresz pisze: W LC4 po lewej, w bodaj wszystkich EXC jak reszta, po prawej. Zwłaszcza jak się nie ma autodeko. To jak w każdym. Ale tam i tak jest autodeko, ktore zmniejsza opór przy za lekkim kopie i nie blokuje tłoka przed następnym kopem. Wbrew pozorom to dużo zmienia. Prawdziwym tfardzielom chętnie udostępnie swoją LC4, która jest chyba jednym z najtrudnieszych moturów do przekopania, celem np. sprawdzenia swoich umiejętności lub doszlifowania techniki. Odrobinka upokorzenia w gratisie ;-) Nie, Kef? ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-29 17:34:56 | |
Autor: AlF | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
de Fresz wrote:
to dużo zmienia. Prawdziwym tfardzielom chętnie udostępnie swoją LC4, która jest chyba jednym z najtrudnieszych moturów do przekopania, celem np. sprawdzenia swoich umiejętności lub doszlifowania techniki. Odrobinka upokorzenia w gratisie ;-) tutejsi Arizonscy spece od dirtu mowia - ze to buduje charakter :-). ja przezyzlem swoje upokozenie na YZ250F ('08 ma wieksza kompresje i jest jeszcze trudniej) i moge stwierdzic ze to jest prawda. przezyzlem tez upokorzenie wyzszego stopnia jak kopalem i kopalem i kopalem i kopalem tak z piec minut dopuki sobie uswiadomilem ze z krosach jest takie cos jak zawor paliwa ktory w moim FZ-1 nie istnieje .... :-) |
|
Data: 2009-10-30 01:35:29 | |
Autor: Nikanor | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 29 Paź, 11:15, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:
Tyle ze ja z kopania to doktorat robilem Ach, przypomniałeś mi, że moja od półtora miesiąca nie ruszana w garażu tęskni. Poszedłem, przelałem, podpompowałem ze ssaniem i odpaliła z drugiego kopa. Kochana dziewczyna :) A po pierwszych randkach chciałem pizgnąć i sprzedać w cholerę. -- Nikanor [DL650, DR350, Agility 125] |
|
Data: 2009-10-30 10:14:47 | |
Autor: Norbi | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Nikanor pisze:
Dokladnie - poczatki byly trudne - po 20 minutach kopania jak pot zalewal oczy udawalo sie czasem... Po zdoktoryzowaniu sie - faktycznie na zimno odpalala od 2-go od 1-go nigdy... taka wredna byla... :) Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2009-10-27 16:57:08 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-27 11:26:24 +0100, robertbig <robertbig@wp.pl> said:
Do LC4 jak nie masz ochoty rzygac tysiacami ,to zagladasz na Allegro. A tu warto jeszcze nadmienić o dostępności części. Z KTMem jest... chujowo delikatnie mówiąc. W takim podwarszawskim Free&Fun średni czas oczekiwania to pomiędzy 2 tygodnie, a 3 miesiące, w zależności od szczęścia i humoru gościa, który się tym zajmuje. Poznański Rapid czy krakowski TW też nigdy nie słyneli z jakiejś szczególnej terminowości, ludzie sobie radzą jakimiś niezależnymi kanałami z Czech czy wogóle HGW skąd. A w takiej Hondzie czy Suzuki zwykle ściągnięcie czegokolwiek zajmuje ze 2-3 dni robocze. Z cenami też bywa różnie, KTM zazwyczaj tańszy od japońców, ale są pierdoły kosztujące chore pieniądze - ot głupia kopka do LC4 to circa 500 zł, przerywacz kierunków Hella 300 zł (a u Helli dokładnie ten sam - 100 zł) itp. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-27 09:22:31 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 27 Paź, 16:57, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:
On 2009-10-27 11:26:24 +0100, robertbig <robert...@wp.pl> said: Zmien sklep.Koniecznie. Ze względu na ceny, terminy , pewne osby z kierownictwa ... A w takiej Hondzie czy Suzuki zwykle ściągnięcie czegokolwiek zajmuje Fakt. Ale u dobrego dilera to jest ogrom części na miejscu +kilka kilkanascie dni na zamówione. a propo suzuki ..rzeczywiście 3 dni i 250 zł za zaworek iglicowy do RMX 50 .Chce sie zyc... A cały problem z KTM polega od zarania, na olewczej działalności TW. Znam to od 11 lat min. Z cenami też bywa różnie, KTM zazwyczaj tańszy od japońców, ale sąKickstarter LC to kosztuje 300zł do Japonii 700. Zmień sklep. -- Big |
|
Data: 2009-10-27 17:33:42 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-27 17:22:31 +0100, robertbig <robertbig@wp.pl> said:
A w takiej Hondzie czy Suzuki zwykle ściągnięcie czegokolwiek zajmuje Znasz takiego w Polsce? a propo suzuki ..rzeczywiście 3 dni i 250 zł za zaworek iglicowy do No dobra, do Dell'Orto w KTMie całe ~40 zł. Po 3 tygodniach czekania. Tak naprawdę był po 2, ale zapomnieli zadzwonić czy napisać mejla. Jak po niego przyjechałem, to znalezienie (bo kolegi nie ma) zajęło tylko 45 minut. Z cenami też bywa różnie, KTM zazwyczaj tańszy od japońców, ale są To podrzuć jakieś namiary na coś sensownego, pewnie nie tylko ja chętnie skorzystam. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-27 10:24:33 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 27 Paź, 17:33, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:
Np NMR Lublin Tomasz Skórzyński. Ja u niego zapłaciłem za Kick 280 pln. Plecam tez Auner Polska B.Biała -Krywultowie Sklepy czeskie i niemieckie. P.s F&F mieli zamknąć do końca roku :D I wyjebać na bruk kilku osłow znanych i skompromitowanych w środowisku motocyklistów juz od drugiej połowy lat 90-tych. A którzy tam uchodza za bosów :)))))))))))) ???.....ehhh -- Big |
|
Data: 2009-10-28 09:07:48 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości news:d394fb97-fb9f-4d11-a1d8- P.s F&F mieli zamknąć do końca roku :D No nie wydaje mi się Jak tam byłem tydzień temu to towaru nawalone po sufit, nowe marki (znaczy mówie o ciuchach). Motocykli też pełno, samych kateemów z dziesięć, gdyż F&F to nie tylko ktm, tam jest też sklep suzuki i kawasaki (i też motocykli pełno) dużo quadów i takich tam... Nie widać ani wyprzedaży ani śladów ograniczania działalności I wyjebać na bruk kilku osłow znanych i skompromitowanych w środowisku Jeśli o mnie chodzi to Zenek, który mi przynosi do przymierzalni spodnie w odpowiednim rozmiarze wcale nie musi być motocyklistą.Ważniejsze, żeby chciał pracować i pomóc klientowi a nie chował się po kątach. Rzecz w tym, że tam nikomu nie zalezy, żeby cokolwiek sprzedać. Są na to za dumni albo jakoś tak... poniżej ich godności jest praca w sklepie. Ale co tam robią w takim razie? Ostatnio przymierzałem spodnie i wypiąłem z nich podpinki (dwie warstwy). Potem zdjąłem to wszytko i oddałem sprzedawcy, mówiąc "przepraszam, ale musiałem wypiąć podpinki to pan wepnie, okej?" Minę zrobił jakbym mu nasrał do tych spodni i słowem sie nie odezwał. No co to jest do diabła, od czego on tam jest? Ani doradzić nie umiał, ani nawet znaleźć rozmiaru... to co on tam robi? Może zmienią kierownictwo, ale skoro drugi rok tolerują taki stan to wątpię. Albo właściciel nie rozumie że utrzymuje bandę darmozjadów, albo tam nie chodzi o sprzedawanie czegokolwiek. pozdr greg |
|
Data: 2009-10-28 02:31:22 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 28 Paź, 09:07, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
To taki warszawski stajl. Podobny jest w Larsson -Połczyńska. Na Gochowskiej jest sopko. Taka dygresja. Czasy się zmieniały. "Opakowanie ładniejsze " a obyczaje jak za komuny !? Chamstwo , grubiaństwo, drobnomieszczaństwo :) Może zmienią kierownictwo, ale skoro drugi rok tolerują taki stan to wątpię.Ptaszki coś o tym ćwierkały :) -- Big |
|
Data: 2009-10-28 11:04:14 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
"robertbig" <robertbig@wp.pl> wrote in message news:fb508ae5-bf7d-4015-9c87-92b187ada46bz41g2000yqz.googlegroups.com... On 28 Paź, 09:07, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote: To taki warszawski stajl. Podobny jest w Larsson -Połczyńska. Na Gochowskiej jest sopko. Ja nie wiem, czy to taki stajl, z taką marną obsługą nie spotkałem się nigdzie indziej, w Larssonie nie byłem. Jeszcze co do terminów sprowadzania części: mam tylko doświadczenia z Hondą Plaza - termin - 4 dni robocze i _nigdy_ nie było dłużej, jest miło i profesjonalnie. Dlatego lubię miec Hondy :-) Ceny - no cóż, motocyklizm to w ogóle drogie hobby jest... Może F&F to jakaś pralnia jest rzeczywiście i klient tylko przeszkadza... pozdro greg |
|
Data: 2009-10-28 13:16:18 | |
Autor: Kuczu | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
greg pisze:
Cienko. Znam dealera Hondy w Warszawie ktory sporwadza czesci w 2 dni. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-10-29 10:58:25 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-28 13:16:18 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Jeszcze co do terminów sprowadzania części: mam tylko doświadczenia z Hondą Plaza - termin - 4 dni robocze i _nigdy_ nie było dłużej Bywają różnice w tym co oferują Ziutkowi, co raz do roku zamawia 5 śrubek, a stale coś biorącymi warsztatami. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-29 11:38:51 | |
Autor: Kuczu | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
de Fresz pisze:
Bywają różnice w tym co oferują Ziutkowi, co raz do roku zamawia 5 śrubek, a stale coś biorącymi warsztatami. Dealer Hondy. Rozumiesz ? Dealer sprowadza czesci dla klientow. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-10-29 12:05:25 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-29 11:38:51 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
de Fresz pisze: Oraz dla warsztatów nieposiadających autoryzacji, które inaczej oficjalnie nie kupią części. Jak się ma znajomości, to można być traktowanym jak te drugie, jak się wejdzie z ulicy, można dostać ciut dłuższe terminy. Przykładem może być warszawska Honda na Malowniczej, w której znajomy warsztat dostaje w 2 dni, a ja (i inne znane mi osoby) dostawałem po 3-5. W sumie to i tak rypka, bo to jest wystarczająco szybko. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-29 15:46:13 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
"de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> wrote in message news:hcbp01$je9$2inews.gazeta.pl... On 2009-10-28 13:16:18 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said: No to się podziel tą znajomoscią. pozdro greg |
|
Data: 2009-10-29 07:53:32 | |
Autor: Artur Zabroński | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 29 Paź, 15:46, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote:
>> Cienko. Znam dealera Hondy w Warszawie ktory sporwadza czesci w 2 dni.http://groups.google.pl/group/pl.rec.motocykle/msg/cb099663f06a191d -- Artur Zygzak 12 |
|
Data: 2009-10-29 16:13:34 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-29 15:53:32 +0100, Artur Zabroński <artur.zabronski@gmail.com> said:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.motocykle/msg/cb099663f06a191dCienko. Znam dealera Hondy w Warszawie ktory sporwadza czesci w 2 dni. Szkoda tylko że od osób innych niż dobrzy znajomi żądają przedpłaty/zaliczki na poczet części. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-30 14:33:25 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hccbeu$q8$1inews.gazeta.pl... On 2009-10-29 15:53:32 +0100, Artur Zabroński <artur.zabronski@gmail.com> said: eee temu to ja sie nie dziwie poza tym co za różnica kiedy zapłacisz, tak czy siak zapłacic trzeba, nie? w hondzie plaza też ode mnie brali zaliczki, chyba przy dwóch pierwszych zamówieniach teraz już mnie chyba mają w bazie albo co, bo przez telefon zamawiam i nic nie marudzą, a że przejeżdzam koło nich praktycznie codziennie to sobie przy okazji odbieram i jest greg |
|
Data: 2009-10-30 14:49:13 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-30 14:33:25 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said:
Szkoda tylko że od osób innych niż dobrzy znajomi żądają przedpłaty/zaliczki na poczet części. Gdyby złożył zamówienie za tysia czy dwa, to też bym ich zrozumiał. Ale akurat wtedy chciałem zamówić króćce za 200 zł. poza tym co za różnica kiedy zapłacisz, tak czy siak zapłacic trzeba, nie? Niby tak, ale to trochę kwestia lenistwa, trochę mentalności. Bo tak: zamawiam, oni przesyłają mi dane do przelewu, ja powiedzmy dopiero wieczorem składam przelew. Przy dobrych wiatrach może będzie następnego dnia, ale raczej z zaksięgowaniem, sprawdzeniem tego przez właściwą osobę itede, to będzie dzień kolejny. Jeszcze na wszelki wypadek telefon do nich czy dotarło, czy zamówili i kiedy będzie. Oki, zamawiają, jest po dwóch dniach. Przyjeżdżam, dopłacam resztę, odbieram. Na Malowniczą wysyłam mejla, dostaję odpowiedź "zamówienie przyjęte, odbiór powinien być na czwartek". Jadę, na miejscu płacę kartą, wychodzę. Do obu miejsc mam równie blisko/daleko, ceny te same. No to jednak wolę drugą wersję. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-11-01 19:58:42 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hceqsp$949$1inews.gazeta.pl... On 2009-10-30 14:33:25 +0100, "greg" <greg@fakeaddress.com> said: No tak, ale popatrz na to z ich strony: po co im króćce za 200, jakbyś sie wycofał z zakupu? poza tym co za różnica kiedy zapłacisz, tak czy siak zapłacic trzeba, nie? No tak, faktycznie wygodniej. Czyli Malownicza. pozdrawiam greg |
|
Data: 2009-11-01 22:22:44 | |
Autor: AL | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
greg pisze:
No tak, ale popatrz na to z ich strony: po co im króćce za 200, jakbyś sie wycofał z zakupu? Po co w sklepie ryzykowac zakup jakiegokolwiek towaru nie lepiej tylko katalogi?. Samobójcy w sklepach choćby komputerowych posiadają towar szybciej taniejący niż osprzęt motocyklowy. Nie lepiej sprowadzać na zapisy? -- AL F650 & LC4 |
|
Data: 2009-11-03 13:10:28 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "AL" <aluczak@spam.akcent.pl> napisał w wiadomości news:4aedfc28$1news.home.net.pl... greg pisze: Myślę, że różnorodność towaru w sklepach komputerowych jest mniejsza. Ten sam procesor, dysk, czy karta graficzna pasować będzie do milionów komputerów. A króćce niekoniecznie: są do konkretnej marki, modelu i rocznika nawet czasami. Ile takich moto masz w Olsztynie np? max kilka? A jeszcze żeby mu sie zepsuły i jeszcze do twojego sklepu przyszedł po to? No rzadkość, przyznasz. Owszem są rzeczy ustandaryzowane typu żarówki, czy łożyska, ale większość jest absolutnie specyficzna. Ponadto używając analogii komputerowych jeszcze: kto dziś w elektronice urządzenia bedzie szukał uszkodzenia i wymieniał jakieś - no nie wiem - tranzystory powiedzmy? Uszkodzony element kosztuje kilkadziesiąt groszy pewnie, ale robocizna jest droższa niż nowy podzespół. Czyli zamiast szukać króćców wymieniłbyś silnik i tyle. A jeszcze: znajdź mi dziś w sklepie komputerowym kość pamięci 2 MB do mojej karty graficznej 3dfx voodoo sprzed 15 lat. Może być nie od ręki, niech sprowadzą, poczekam 4 dni. Jak widzisz nie ma łatwego przełożenia na inne branże. Rzczeczy, które musisz przymierzyć wiszą na wieszakach, reszta jest w katalogach z wyjątkiem może opon, klocków czy filtrów, co się często sprzedają. Mnie to nie dziwi, rozumiem ich uwarunkowania, wiem, że dzięki temu jest taniej, moge poczekać 4 dni, ale właśnie 4, nie 14. A i tak fantastyczną sprawą jest to, że te części do np 15-letnich motocykli w ogóle są. Bo do 3dfx voodoo nie ma. pozdro greg |
|
Data: 2009-11-04 09:14:55 | |
Autor: Jasio | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "greg" <greg@fakeaddress.com> napisał w wiadomości news:hcp6jh$nfi$1inews.gazeta.pl...
Ee tam. Ja ostatnio słyszałem piękne stwierdzenie: "Przecież Honda w Polsce to powinna mieć najmniej jeden silnik od Preluda w częściach. A nie, żeby 2miesiące trzeba było czekać na koło pasowe." (: A wracając do meritum - stwierdzenie "większość jest absolutnie specyficzna" jest trochę na wyrost.
Ale jakbyś chciał kupić spodnie pod kolor kurtki sprzed 15lat - to też nie będzie. Jak widzisz nie ma łatwego przełożenia na inne branże. Tego bym się trzymał. Bo oprócz szybkiego tanienia części komputerowych jest też kwestia o wiele większej konkurencyjności czy alternatywnych kanałów dystrybucji. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-10-30 14:30:09 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "Artur Zabroński" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:8d9e97d7-1a61-42eb-9518-18e6411b7b16m16g2000yqc.googlegroups.com... On 29 Paź, 15:46, "greg" <g...@fakeaddress.com> wrote: >> Cienko. Znam dealera Hondy w Warszawie ktory sporwadza czesci w 2 dni.http://groups.google.pl/group/pl.rec.motocykle/msg/cb099663f06a191d ach motorista.... no bede sie tam musiał przejechać kiedyś, dla samego obejrzenia chociażby, skoro tyle osób ich chwali dzieki i pozdro greg |
|
Data: 2009-10-29 13:48:34 | |
Autor: Zefir | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Dnia 27-10-2009 o 18:24:33 robertbig <robertbig@wp.pl> napisał(a):
On 27 Paź, 17:33, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote: Plecam tez Auner Polska B.Biała -Krywultowie Potwierdzam. Jak miałem zabytkową padakę z 92 roku to parę rzeczy tam kupowałem. Nie wiem jak teraz, ale wtedy (ok. 1,5 roku temu) bardzo często jeździli zagramanicę i części przywozili bez czekania na łaskę polskiego importera. Szybko, w ludzkich cenach i z profesjonalną poradą gratis.. -- Pzdr. Zefir m600/xx |
|
Data: 2009-10-27 17:20:58 | |
Autor: greg | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hc758k$7fd$1inews.gazeta.pl... On 2009-10-27 11:26:24 +0100, robertbig <robertbig@wp.pl> said: Tak, właśnie, ten sklep to kompletna porażka jesli chodzi o kulturę zajęcia się klientem. Ponieważ mieszkam tuż koło nich to wpadam czasem, coś tam czasem kupię, ale za każdym razem wychodzę wkurwiony na maksa. Sprzedawcy siedzą przy biurku, jedzą jakieś spaghetti bez żadnej żenady, muzyka dudni, w ogóle nie są zainteresowani klientem. Nighdy mi się nie zdarzyło, żeby ktoś podszedł i zapytał: czego pan szuka, jaki rozmiar, zaraz pokażemy... no dramat. Jak sam podejdę, poczekam aż przełknie i o coś zapytam to najczęściej machnie łapą: tam wisi, pan se obejrzy. Może odrobinę lepiej jest na parterze w samym dziale kateema ale piętro z ciuchami to pomyłka kompletna. Nawet kiedyś poprosiłem kierownika i zwróciłem na to uwagę, podziękował, ale nic sie nie zmieniło. Za każdym razem obiecuję sobie, że to ostatni raz, no ale wybór maja duży... pozdro greg |
|
Data: 2009-10-27 12:20:17 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-26 18:48:28 +0100, " Pavel" <aster.paw@NOSPAM.gazeta.pl> said:
Witam wszystkich forumowiczów! Jak w temacie - czy KTM 300 EXC lub CRF 250/450 Było tu już o tym parę razy, ale skoro i tak mało się ostatnio dzieje, to nie będę odsyłał do Gugla. Do lajtowego pyrkania po lesie to wystarczy XT660, Trampek i tym podobne sprzęty. To co sobie wybrałeś w topiku, to hardkorowe enduro do ścigania - oględnie mówiąc sprzęty wyczynowe, ze wszystkimi wadami i zaletami takich rozwiązań. Jesteś ciężki, nic nie napisałeś jak z kondycją oraz wcześniejszymi motocyklowymi doświadczeniami, a to trochę zmienia. Tak ogólnie - 450 raczej będzie Tobą zamiatać - to sprzęty naprawdę brutalnie oddające moc - subiektywnie stwierdzam, że EXC czy TE 450 wkręcają się szybciej i oddają brutalniej moc od takiego GSXRa 750, którego raczej nikt o zdrowych zmysłach nie poleciłby początkującemu. O EXC300 wogóle możesz zapomnieć w kontekscie swoich warunków. Jak już, to raczej 250 4t, acz przy Twojej masie będzie słabo z momentem, choć na początek, do nauki powinno w zupełności styknąć. Ale przy zdecydowaniu się na nią, nie nastawiaj się raczej na długi związek - sezon-dwa i jest spora szansa, że będzie Ci brakowało mocy (momentu) i zaczniesz rozglądać się za czymś mocniejszym. Tak więc kupowanie nówki raczej mija się sensem. Zalety 250 - nowe są leciutkie (5-8 kilo w porównaniu do 450 naprawdę da się odczuć w terenie) oraz nauczy Cię dobrze zgrywać gaz z biegami - 450 ma taki zapas, że pod tym względem rozleniwia - jak odkręcisz, to pomruczy, stęknie, zrobi rozpierduchę i pojedzie (albo np. przewinie przez plecy), w 250 się tak nie da, bo poprostu zdechnie. Z klasy wyczynowej możnaby jeszcze się przyjrzeć TE310 i EXC400 - nie miałem okazji z tymi nowymi, ale mogą to być ciekawe sprzęty środka. Tylko trochę słabo, jeśli komuś przyjdzie do głowy startować w zawodach, choć paradoksalnie przy dobrej technice może mieć to plusy. Druga ciekawa opcja, to dual sporty - nieśmiertelna DRZ-E (nie S), LC4 czy nowe 690, XR650 (w Stanach jeszcz z rok czy 2 temu można było kupić nówki). Wady to większa masa od wyczynówek (zwłaszcza w KTM-ach), zaletą jest większa bezobsługowość. Z własnego doświadczenia z LC4 powiem, że jest to fajny sprzęt, który naprawdę w terenie wjedzie wszędzie - problem tylko w tym, że z racji masy nie każdy tego dokona - wymaga ona lepszej techniki oraz świetnej kondycji, bo te ~140 kg naprawdę pieruńsko męczy w kopnym piachu, lepkim błocie, czy na bardzo technicznych trasach/torach (krętych, wyboistych). No i kiepsko lata, co nie znaczy zupełnie, że się nie da. Rzecz w tym, że na lżejszych sprzętach będzie po prostu znacznie łatwiej, więc po co się tak męczyć? DRZ-E to naprawdę fajny sprzęt, którym masz szanse polatać spokojnie ze 2-3 lata, a większość zmienia głównie z racji słabych zawiasów, które przestają wystarczać, oraz jednak nie aż tak niskiej masy. I IMHO nie ma co się aż tak napalać na nówkę, lepiej poszukać 2-3 latka w dobrym stanie. No i raczej szukaj sprzętów z magicznym guziczkiem - pal sześć te 5 kilo - on naprawdę niesamowicie ułatwia życie, nie tylko początkującym. Pewnym problemem dla Ciebie będzie też to, że większość enduraków ma zawiasy strojone na jakieś 75-85 kg - przy cięższych zawodnikach dobrze jest zmienić sprężyny na twardsze, choć nie sądzę aby przez pierwsze miesiące miało to aż tak kolosalne znaczenie. Zakładam, że będę sobie na początku powoli "pyrkał" po lesie, lekko odkręcając Jaaaasssne ;-) Ostatnie pytanie, jeśli nawet te maszyny są narwane i dzikie ;) to czy zniosą W wyczynówkach przeglądy co ok. 15 motogodzin, czyli w zależności od zaangażowania co 2-10 tygodni. Brzmi poważnie, ale to raptem z półtora litra oleju, sprawdzenie luzów zaworowych i czy jakaś istotna śrubka się nie odkręciła. Żywotoność jest różnoraka, w serwisówkach od 450 można znaleźć zalecenia, że tłok powinien być wymieniony po ok. 80-120 motogodzinach, w praktyce, przy amatorskim latania i spokojnie daje się pociągnąć 200-300 mth. A jeszcze BTW - nie wiem czy Ci zależy, ale tytułowe CRF 2/4-50X (czyli wersje enduro) w Polsce nie mają homologacji, bo importer z jakichś przyczyn nie załatwił. Paradoksalnie sprzęty ściągnięte z zagranicy miewają. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-27 05:58:43 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 27 Paź, 12:20, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:
MX co 5mth . Jak luzy na płytkach ( raczej standard) to juz mniej rózowo. Brzmi poważnie, ale to raptem z półtora litra oleju, sprawdzenie luzów zaworowych i czy jakaś istotna śrubka I co po tych 200- 300mth ( niezły rozrzut) zostaje z silnika ?? Jak norma to 100mth dla korby a dla tłoka połowę. Troche da sie przeciągnąć. Ale po 300mth to z nowego cylindra i tłkoka zostaja smieci. Na bide z z slekcji A skoczysz do D i to przy jajowatym cylku. Powtarzam tez ,że o ile KTM -owi wychodzi to na niezdrowie tzn z -5kpln. A i on potrafi pieknie sie wysypać .Ma kilka wrazliwych ( wybuchowych )miejsc. To wiele innych marek dokonuje gwałtownych i spektakularnych zgonów z powodu powikłań rozrządowo ,korbowo ,tłokowych itp,itp. Co do US to tam robia niemal wszystko. Dopiero co patrzyłem , akurat . Mozna bez problemu znalezc XR 650R i nawet CR500 w kilku wersjach ! Są nowe DRZ400 a nawet DR 650SE. Co do LC4 to cieżki jest fakt .Ale tez duzy moment pozwala na robienie wielu rzeczy na niskich obrotach. Zamiast sie ciskac na boki na wykręconym silniku. Który jest wtedy dosyc trudny do ogarnięcia, lub nieogarnialny. -- Big |
|
Data: 2009-10-27 14:40:31 | |
Autor: de Fresz | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 2009-10-27 13:58:43 +0100, robertbig <robertbig@wp.pl> said:
W wyczynówkach przeglądy co ok. 15 motogodzin, czyli w zależnościod A nie do końca, bo przy płytkach najczęściej (przy w miarę nowym, niezakatowanym sprzęcie) wystarczy skontrolować, wymiana wychodzi znacznie rzadziej, niż za każdym razem. Ale fakt, jak już trzeba skorygować luz, to więcej jebania - raz że koszt płytek, dwa że więcej roboty. Brzmi poważnie, ale to raptem z półtora Zupełnie jak i niezły rozrzut jest w sposobie użytkowania przez różnych ludzi. zostaje z silnika ?? Jak Zależy jak się lata. Dla amatora po tych 200-300 mth najczęściej do wymiany jest tłok, może korba (na wszelki wielki lub tylko łożyska) i w zależności od stanu łańcuch nierządu. No i z tytanowymi zaworami potrafią być już jaja, bo się wycierają. Praktyka jest taka, że latając weekendowo, do nowego sprzęta zagląda się dopiero po 2, 3 albo nawet i 4 latach. Podobnie jak z legendami o trwałości dwuciachów - jakiś czas temu spotkałem gościa, który w 200EXC ma nalatane ponad 300 mth na oryginalnym tłoku. Wedle mądrości ludowych się nie da, ale widać nikt jego motocyklowi o tym nie powiedział. Ale po 300mth to z nowego cylindra i tłkoka Czy Ty aby na pewno mówisz o nowych sprzętach, niezakatowanych przez (pseudo) zawodników i serwisowanych jak trzeba? Na bide z z slekcji A skoczysz do D i to przy jajowatym cylku. No pacz, znajomy w EXC450 z kapitalką zamknął się w 2,5k zł. W warsztacie. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-10-27 10:13:30 | |
Autor: robertbig | |
KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ?? | |
On 27 Paź, 14:40, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:
> Brzmi poważnie, ale to raptem z półtora Nie da się. Czasami amatorska jazda mocno obciąża układ korbowo- tłokowy wyczynowego silnika . Jak ci wiadomo.
Nie da sie porcztaj co napisałem o stanie cylindra po takim przebiegu. To że sie tłok nie urwał ,nie jest sukcesem. Tłumaczyłem to wszystkim znajomym z blizszej i dalszej oklolicy. Nikt nie słuchał . Teraz maja sieczke w silnikach. Wszystie sztuki ładnie smigały. W tym 2 nówki. Wszyscy amatorzy. Niektórzy b.spokojni ludzie... To pewnie jak w tym kawale o ruskich zegarkach :) Cos nie tak ma z licznikiem lub baniakiem. > Ale po 300mth to z nowego cylindra i tłkoka na pewno. > Na bide z z slekcji A skoczysz do D i to przy jajowatym cylku. No byc może zamknął sie w jakimś warsztacie z jakąś kapitalka i dwoma i pół kpln. Rózne sa zboczenia . I rózne imiona. Ale na pewno nie wyremontował za to silka EXC 450 z robocizna. Bo- korba Prox 700 + 100 przekładka ,tłok Vertex 700 ,rozrzad tylko org 240 ,łozyska , uszczelniacze uszczelki lekko 1000 , zawory 2x120+ 2x250 spężyny 4x85 + przekładka 200. To juz +4kpln Teraz mierzymy cylinder i jest po 300mth na 1tłoku 1950 pln do wydania. Pózniej przegladamy skrzynie ,sprzegło , głowicę , pompy a zawsze cos sie znajdzie Zajrzyjmy jeszcze do gaziora . A aa ....ta jebana blaszka !!! Poprosze 550 pln. Bo przeciez nikt nornalny jak wywala +4kpln nie robi głupich oszczędności . Żeby mu inwestycja starczyła na 2 tygodnie? No nie ? A jest jeszcze pare datali ,co nie prowadziłem wywodu na ich temat :) Ja widze ,że wiele takich silników rozebrałes i wyremontowałeś . Bo ja taki mistrz nie jestem żeby za 2.5 zrobić. I robie hobbystycznie za grosze . A czy wiesz ile kasuja w F&F za robote przy remoncie + zestrojenie + te 4-6 kpln za graty ? O ile nie zapodaja orginałów -korba 1500+ 2 łozyska na wał i masz 2500 he,he ...itp, itd.... A propo ludowych mądrości. Na temat LC4 ,walczyłem z nimi od jakichś 13 lat. Ach co to za znawcy byli ...Jaki to szit te KTM . Niestety wielu zawodników tez miało proste recepty na zycie japnia cacy -inne szit Dziś wiekszość czci KTM . Ale walcze z innymi "ludowyni mądrościami " Pozwolisz że text EXC i 300mth zapodam w rubryce humor na innym forum ? To by było na tyle z mojej strony. Dziekuje za uwagę. -- Big |
|