KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?

Data: 2012-08-20 02:49:11
Autor: Rafał \"SP\" Gil
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
Z cyklu : kto ma pierwszeństwo ...

Pomijam charakter strony, i w "ciemno" zakładam, że taki znak istnieje ... sorry, ale mimo mojej kreatywności nie ogarniam. Jeśli tam nie ma przejazdu kolejowego/tramwajowego to nie dźwigam znaku:

http://i3.zombiak.pl/2012/08/odbyt13453155565972.jpg

Jeśli ci na głównej mają zaliczyć STOP, to co mają zrobić ci na podporządkowanej ? Jebnąć se karczycho i spierdalać na wstecznym ???
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-20 05:17:25
Autor:
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
begin Rafał \"SP\" Gil
... sorry, ale mimo mojej kreatywności nie ogarniam.

Czego?

Jeśli ci na głównej mają zaliczyć STOP, to co mają zrobić ci na
podporządkowanej ? Jebnąć se karczycho i spierdalać na wstecznym ???

Pewnie też mają swoje stopy.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-20 06:51:54
Autor: Krzysztof 45
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
Jeśli ci na głównej mają zaliczyć STOP, to co mają zrobić ci na
podporządkowanej ? Jebnąć se karczycho i spierdalać na wstecznym ???
W tej piosence jest chyba odpowiedz i ten zestaw znaków też.
http://www.wgrane.pl/d30350bc7bd99734b933b1dc199ed846
--
Krzysiek

Data: 2012-08-20 07:08:22
Autor: HoMMeR
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
Z cyklu : kto ma pierwszeństwo ...

Pomijam charakter strony, i w "ciemno" zakładam, że taki znak istnieje
... sorry, ale mimo mojej kreatywności nie ogarniam.

Prawa odnoga drogi z pierwszeństwem jest jednokierunkowa? STOP z uwagi na bardzo słabą widoczność spowodowaną budynkiem na rogu? Dla mnie całkiem rozsądne.

Data: 2012-08-20 07:42:13
Autor: J.F.
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
Dnia Mon, 20 Aug 2012 02:49:11 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil" napisa³(a):
Z cyklu : kto ma pierwszeñstwo ...
Pomijam charakter strony, i w "ciemno" zak³adam, ¿e taki znak istnieje ... sorry, ale mimo mojej kreatywno¶ci nie ogarniam. Je¶li tam nie ma przejazdu kolejowego/tramwajowego to nie d¼wigam znaku:

http://i3.zombiak.pl/2012/08/odbyt13453155565972.jpg

Normalny - z prawej jest jednokierunkowa glowna i skreca w lewo.
Je¶li ci na g³ównej maj± zaliczyæ STOP, to co maj± zrobiæ ci na podporz±dkowanej ? Jebn±æ se karczycho i spierdalaæ na wstecznym ???

Tez maja Stop ? Ci z lewej moze niekoniecznie, bo np maja lepszy widok na
sytuacje i nie trzeba :-)

J.

Data: 2012-08-20 11:18:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
Hello Rafa³,

Monday, August 20, 2012, 2:49:11 AM, you wrote:

[...]

Maja ust±piæ. A tu zapewne chodzi o to, ¿e jadacy spod tego znaku
prosto wje¿d¿ali na skrzy¿owanie prosto pod pojazdy jad±ce z prawej.

Sam siê 15 lat temu tak wpieprzy³em w betoniarkê, rado¶nie jad±c
g³ówn± na wprost na podobnym skrzy¿owaniu ale inaczej oznaczonym - nie
zauwa¿y³em tabliczki pod znakiem :( I nie by³em tam ani pierwszy ani
ostatni, który tak zrobi³.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-20 09:21:15
Autor:
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
begin RoMan Mandziejewicz
Sam się 15 lat temu tak wpieprzyłem w betoniarkę, radośnie jadąc główną
na wprost na podobnym skrzyżowaniu ale inaczej oznaczonym - nie
zauważyłem tabliczki pod znakiem :( I nie byłem tam ani pierwszy ani
ostatni, który tak zrobił.

To wtedy dokonałeś tego słynnego crash-testu Poldożera?

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-20 13:40:46
Autor: Robert_J
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
Sam siê 15 lat temu tak wpieprzy³em w betoniarkê, rado¶nie jad±c
g³ówn± na wprost na podobnym skrzy¿owaniu ale inaczej oznaczonym - nie
zauwa¿y³em tabliczki pod znakiem

To znaczy ¿e nie jecha³e¶ g³ówn±, a ZJE¯D¯A£E¦ z g³ównej ;-)))). A to powa¿na ró¿nica :-)).

Data: 2012-08-20 20:53:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
Hello Robert_J,

Monday, August 20, 2012, 1:40:46 PM, you wrote:

[...]

Ale¿ ja doskonale wiem, co zrobi³em. W b³±d wprowadzi³ mnie znak D1.
Tabliczka pod znakiem zla³a siê dok³adnie ze znakiem przystanku i mózg
jej nie zanalizowa³.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-20 14:08:29
Autor: Adam P³aszczyca
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
[...]

Ale co w tym niezrozumia³ego?
Droga z prawej jest jednokierunkowa i ma pierwszeñstwo przejazdu. Skoro jest z prawej, to wyje¿d¿aj±c trzeba ust±piæ pierwszeñstwa tym, którzy ni± nadje¿d¿aj±. No i oczywi¶cie nie mo¿na w niu± skrêciæ.

Cóz dziwnego?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2012-08-20 14:20:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
W dniu 2012-08-20 14:08, Adam PÅ‚aszczyca pisze:

Ale co w tym niezrozumiałego?
Droga z prawej jest jednokierunkowa i ma pierwszeństwo przejazdu. Skoro
jest z prawej, to wyjeżdżając trzeba ustąpić pierwszeństwa tym, którzy nią
nadjeżdżają. No i oczywiście nie można w niuą skręcić.
Cóz dziwnego?

Nadmiar znaków. Jeśli droga po prawo jest jednokierunkowa, i z niej coś nadjeżdża, a my chcemy w lewo lub na wprost, to STOP jest zbędny. Dziwić się potem, że naród nie patrzy na znaki, jak znaków stawiamy NA POTĘGĘ. Nie jestem jakimś globtroterem, ale patrzając na oznakowanie w innych krajach odnoszę wrażenie, że nie mają nadwyżki firmy produkujące znaki.
Wystarczyłby znak z informacją jak przebiega pierwszeństwo + nakaz jazdy na wprost lub w lewo. A tak, mamy Znak ZAKAZU, znak o pierwszeństwie, stop i św krzysztofa ;)

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-20 18:12:21
Autor: PK
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
On 2012-08-20, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:
Nadmiar znaków. Jeśli droga po prawo jest jednokierunkowa, i z niej coś nadjeżdża, a my chcemy w lewo lub na wprost, to STOP jest zbędny. Dziwić się potem, że naród nie patrzy na znaki, jak

BiorÄ…c pod uwagÄ™ to, jak konkretna jest dyspozycja STOP, nie bardzo
rozumiem gdzie widzisz ten nadmiar. Chyba że umiesz to jakoś
wyjaśnić...

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-20 21:59:45
Autor: J.F.
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
Dnia Mon, 20 Aug 2012 14:20:10 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil" napisa³(a):
Nadmiar znaków. Je¶li droga po prawo jest jednokierunkowa, i z niej co¶ nadje¿d¿a, a my chcemy w lewo lub na wprost, to STOP jest zbêdny. Dziwiæ siê potem, ¿e naród nie patrzy na znaki, jak znaków stawiamy NA POTÊGÊ. Nie jestem jakim¶ globtroterem, ale patrzaj±c na oznakowanie w innych krajach odnoszê wra¿enie, ¿e nie maj± nadwy¿ki firmy produkuj±ce znaki.

Swoja droga ciekawe ... bo przeciez u nas sa znaki postawione przepisowo, i
to europejsko przepisowo ..

Wystarczy³by znak z informacj± jak przebiega pierwszeñstwo + nakaz jazdy na wprost lub w lewo. A tak, mamy Znak ZAKAZU, znak o pierwszeñstwie, stop i ¶w krzysztofa ;)

Eeee tam - znakow tyle samo, a potem i tak bys sie pytal co to wszystko ma
znaczyc - w koncu droga glowna w prawo prowadzi czy nie.
To juz smiem twierdzic ze lepszy wyrazny zakaz.

J.

Data: 2012-08-21 10:37:55
Autor: J.F
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

A tak swoja droga - to jak byloby najlepiej oznakowac to miejsce ?
Postawic znak podporzadkowania A7, tabliczke z przebiegiem drogi i nakaz/zakaz ?

Czy bedzie wtedy jasna sytuacja przy skrecie w lewo ?

J.

Data: 2012-08-21 12:09:56
Autor: Rafał \"SP\" Gil
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
W dniu 2012-08-21 10:37, J.F pisze:

Eeee tam - znakow tyle samo, a potem i tak bys sie pytal co to
wszystko ma
znaczyc - w koncu droga glowna w prawo prowadzi czy nie.
To juz smiem twierdzic ze lepszy wyrazny zakaz.

Jeden mniej. Znak z przebiegiem drogi z pierwszeństwem (ten na samym dole) a nad nimi miast 2 znaków jeden znak NAKAZ JAZDY PROSTO LUB W LEWO.

A tak swoja droga - to jak byloby najlepiej oznakowac to miejsce ?
Postawic znak podporzadkowania A7, tabliczke z przebiegiem drogi
i nakaz/zakaz ?

J.W.

Czy bedzie wtedy jasna sytuacja przy skrecie w lewo ?

Sytuacja jest tutaj jasna, ale ktoÅ› przytula pieniÄ…dz za znaki.
Uderzające podobieństwo do obwodnicy kępna. Był przetarg, ktoś przytulił hajs za słupki rozdzielające pasy, to że były zbędne i że zostaną od razu w pień wycięte nikogo nie interesowało.
Tu też oznakowanie jest zbędne. Ale dojeżdżając do skrzyżowania imho więcej uwagi poświęcimy na analizę co autor miał na myśli niźli na działanie za kółkiem.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-21 16:56:18
Autor: J.F
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
Użytkownik ""RafaÅ‚ \"SP\" Gil""  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Ale nie ma znaku z przebiegiem drogi z pierwszenstwem. To jest tabliczka dodatkowa do znakow A7, D1, B20 itp. Ale nie do znaku "nakaz jazdy prosto lub w lewo" :-)

Ok, mozna by zmienic (po uzgodnieniu w Genewie), ale czy to dobry pomysl ?
Zobaczysz nakaz, tabliczke ze jestes na glownej drodze ... i wypadek spowodujesz, nawet nie bardzo zmeczony.

To juz bardziej mi sie podoba moj pomysl:

A tak swoja droga - to jak byloby najlepiej oznakowac to miejsce ?
Postawic znak podporzadkowania A7, tabliczke z przebiegiem drogi
i nakaz/zakaz ?
J.W.

Ale bedziesz przynajmniej mial wyrazny znak "ustap pierwszenstwa", skoro i tak masz sprawdzic i ustapic

Czy bedzie wtedy jasna sytuacja przy skrecie w lewo ?
Sytuacja jest tutaj jasna, ale ktoÅ› przytula pieniÄ…dz za znaki.

Akurat oznakowanie jest przepisowe, wiec watpie, ale chcialem zwrocic uwage ze skrecajac w lewo mamy pierwszenstwo przed jadacymi z przeciwka prosto ... czy jednak nie mamy ?

Nie wiem jakie tam intencje mial projektant i jakie sa potrzeby - ale inne oznakowanie moze to zmienic.

Tu też oznakowanie jest zbędne. Ale dojeżdżając do skrzyżowania imho więcej uwagi poświęcimy na analizę co autor miał na myśli niźli na działanie za kółkiem.

No, twoj pomysl znaku nakazu i tabliczki to tez wymaga dluzszego zastanowienia ..

J.

Data: 2012-08-22 18:54:35
Autor: Gotfryd Smolik news
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
On Tue, 21 Aug 2012, J.F wrote:

U¿ytkownik ""Rafa³ \"SP\" Gil""  napisa³ w wiadomo¶ci
Jeden mniej. Znak z przebiegiem drogi z pierwszeñstwem (ten na samym dole) a nad nimi miast 2 znaków jeden znak NAKAZ JAZDY PROSTO LUB W LEWO.

[...]
To juz bardziej mi sie podoba moj pomysl:

A tak swoja droga - to jak byloby najlepiej oznakowac to miejsce ?
Postawic znak podporzadkowania A7, tabliczke z przebiegiem drogi
i nakaz/zakaz ?

  Ale, pomijaj±c wyci±gniête przez Was wzajemnie argumenty, obaj
proponujecie to samo: uznaæ, ¿e znak STOP jest niepotrzebny.

  Bo skoro zamiast STOP mo¿na postawiæ A-7 i "nic to nie zmieni",
to znaku B-20 w ogóle nie potrzeba.
  A je¶li co do tego ostatniego siê nie zgadzamy, to przedstawione
miejsce jest takim, w którym zdecydowanie powinien byæ.

Akurat oznakowanie jest przepisowe, wiec watpie, ale chcialem zwrocic uwage ze skrecajac w lewo mamy pierwszenstwo przed jadacymi z przeciwka prosto ... czy jednak nie mamy ?

  Oczywi¶cie. Skoro droga z pierwszeñstwem ma przebieg wg tabliczki.

Tu te¿ oznakowanie jest zbêdne. Ale doje¿d¿aj±c do skrzy¿owania imho wiêcej uwagi po¶wiêcimy na analizê co autor mia³ na my¶li ni¼li na dzia³anie za kó³kiem.

No, twoj pomysl znaku nakazu i tabliczki to tez wymaga dluzszego zastanowienia ..

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-22 19:25:58
Autor: PK
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
On 2012-08-22, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Bo skoro zamiast STOP można postawić A-7 i "nic to nie zmieni",
to znaku B-20 w ogóle nie potrzeba.

Mam wrażenie, że tu nie chodzi o to, czy STOP jest potrzebny czy nie.
Chodzi o to, że większość kierowców (może i wypowiadający się tu) go
olewa. Więc skoro olewam znak, to po co go w ogóle stawiają? O taka
logika :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-22 18:58:28
Autor: Gotfryd Smolik news
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
On Mon, 20 Aug 2012, "Rafa³ \"SP\" Gil" wrote:

Nadmiar znaków.
[...]
Nie jestem jakim¶ globtroterem, ale patrzaj±c na oznakowanie
w innych krajach odnoszê wra¿enie, ¿e nie maj± nadwy¿ki firmy produkuj±ce znaki.

  Np. tu:

http://www.dpreview.com/challenges/Entry.aspx?ID=651766

Wystarczy³by znak z informacj± jak przebiega pierwszeñstwo + nakaz jazdy na wprost lub w lewo.

  I wszêdzie gdzie jest B-20 wystarczy³by A-7, po co nam nadmiarowy
znak, prawda?
  Cechê "inny z ty³u" maj± oba, wiêc to nie argument.
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-22 20:22:19
Autor: Rafał \"SP\" Gil
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?

Nadmiar znaków.
[...]
Nie jestem jakimÅ› globtroterem, ale patrzajÄ…c na oznakowanie
w innych krajach odnoszę wrażenie, że nie mają nadwyżki firmy
produkujÄ…ce znaki.
  Np. tu:
http://www.dpreview.com/challenges/Entry.aspx?ID=651766
Wystarczyłby znak z informacją jak przebiega pierwszeństwo +
nakaz jazdy na wprost lub w lewo.
  I wszÄ™dzie gdzie jest B-20 wystarczyÅ‚by A-7, po co nam nadmiarowy
znak, prawda?
  CechÄ™ "inny z tyÅ‚u" majÄ… oba, wiÄ™c to nie argument.
  ;)

Zmierzam do sytuacji, których moim zdaniem dałoby się uniknąć bez najmniejszego problemu, gdyby kierujący nie musiał prowadzić zaciekłej analizy.

O dokładnie takie zdarzenia mi chodzi:
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wracali-z-pogrzebu-cudem-unikneli-tragedii,210264.html

Tak, zamierzam sprowadzić to do poziomu "absurdu", że jeśli skrzyżowanie ma być okraszone więcej jak 5 znakami, to lepiej jebnąć je równorzędne i mieć z głowy :)

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-22 21:09:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
Hello Rafa³,

Wednesday, August 22, 2012, 8:22:19 PM, you wrote:

[...]

Zmierzam do sytuacji, których moim zdaniem da³oby siê unikn±æ
bez najmniejszego problemu, gdyby kieruj±cy nie musia³ prowadziæ zaciek³ej analizy.
O dok³adnie takie zdarzenia mi chodzi:
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/wracali-z-pogrzebu-cudem-unikneli-tragedii,210264.html
Tak, zamierzam sprowadziæ to do poziomu "absurdu", ¿e je¶li
skrzy¿owanie ma byæ okraszone wiêcej jak 5 znakami, to lepiej jebn±æ je równorzêdne i mieæ z g³owy :)

Tam sa DWA skrzy¿owania i ¶lepy kierowca.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-22 21:10:01
Autor: Rafał \"SP\" Gil
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?

[...]
Tam sa DWA skrzyżowania i ślepy kierowca.

I transparentne zrównoważone oznakowanie ? :D

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-22 21:18:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
Hello Rafa³,

Wednesday, August 22, 2012, 9:10:01 PM, you wrote:

[...]
I transparentne zrównowa¿one oznakowanie ? :D

Jak ¶lepym trzeba byæ, ¿eby nie widzieæ migaj±cego STOPu?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-22 22:06:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?

Jak ślepym trzeba być, żeby nie widzieć migającego STOPu?

Jak widać na załączonym obrazku - można.
Gdybanie, ale gdybam, że kierowca mógł skoncentrować się na "kakofonii" znaków po prawej, i "najważniejszy" sygnał został pominięty.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-21 01:04:41
Autor: Olkopis
karczycho won stÄ…d !

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości
 Jebnąć se karczycho i spierdalać na wstecznym ???

Zgadza siÄ™, wygolona paÅ‚o !  Jebnij sobie w karczycho, najlepiej 5-cio
kilowym mlotkiem. Albo lepiej - niech inne karczycho pierdolnie ciÄ™
i spierdalaj na najwyższym biegu na CB, do woźniców, albo pod budkę
z piwem, obszczymurku.

Data: 2012-08-21 01:37:10
Autor: anacron
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
Z cyklu : kto ma pierwszeństwo ...

Pomijam charakter strony, i w "ciemno" zakładam, że taki znak istnieje
... sorry, ale mimo mojej kreatywności nie ogarniam.

Z prawej jest jednokierunkowa z zakazem wjazdu, ale posiadająca pierwszeństwo. STOP, bo widoczność zerowa. Banalnie proste, a zgrywasz takiego inteligenta.

--
anacron

Data: 2012-08-21 12:06:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
W dniu 2012-08-21 01:37, anacron pisze:

Z prawej jest jednokierunkowa z zakazem wjazdu, ale posiadajÄ…ca
pierwszeństwo. STOP, bo widoczność zerowa. Banalnie proste, a
zgrywasz takiego inteligenta.

twoja mama nie narzekała.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-21 17:52:53
Autor: anacron
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
[...]

Porażające i Ty śmiałeś mi... Zresztą nieważne, bo to przecież takie Polskie. Na zakończenie zwyczajowym "Spieprzaj dziadu" się pożegnam.

--
anacron

Data: 2012-08-21 22:28:57
Autor: Rafał \"SP\" Gil
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
W dniu 2012-08-21 17:52, anacron pisze:

Porażające i Ty śmiałeś mi... Zresztą nieważne, bo to przecież
takie Polskie. Na zakończenie zwyczajowym "Spieprzaj dziadu" się
pożegnam.

Eeee , motylińska pipko, zawodzisz mnie. Liczyłem na stek kurew (jak na filmiku do obcej osoby) lub chociaż jakieś konkretne groźby .... pizdowaciejesz ... znajomi się od ciebie przez to odwracają.

No kiedy ostatni raz byłeś na kawce u komendanta ?

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-21 23:05:36
Autor:
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
begin Rafał \"SP\" Gil
Eeee , motylińska pipko, zawodzisz mnie. Liczyłem na stek kurew (jak na
filmiku do obcej osoby) lub chociaż jakieś konkretne groźby ....
pizdowaciejesz ... znajomi siÄ™ od ciebie przez to odwracajÄ….

Czytam Was od paru lat i mam wrażenie, że Wasza kultura osobista jest na podobnym poziomie. :)) Intelekt zresztą też. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-22 11:41:10
Autor: Liwiusz
KTO MA PIERWSZEŃSTWO ?
[...]

Zastanawiające, ktoś się podpisuje swoim imieniem i nazwiskiem, na GL ma piękny profil, a takie pyskówki prowokuje. Dno.

--
Liwiusz

Data: 2012-08-22 11:48:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
KTO MA PIERWSZEÑSTWO ?
Hello Liwiusz,

Wednesday, August 22, 2012, 11:41:10 AM, you wrote:

Pora¿aj±ce i Ty ¶mia³e¶ mi... Zreszt± niewa¿ne, bo to przecie¿
takie Polskie. Na zakoñczenie zwyczajowym "Spieprzaj dziadu" siê
po¿egnam.
Eeee , motyliñska pipko, zawodzisz mnie. Liczy³em na stek kurew (jak na
filmiku do obcej osoby) lub chocia¿ jakie¶ konkretne gro¼by ....
pizdowaciejesz ... znajomi siê od ciebie przez to odwracaj±.
No kiedy ostatni raz by³e¶ na kawce u komendanta ?
Zastanawiaj±ce, kto¶ siê podpisuje swoim imieniem i nazwiskiem, na GL ma
piêkny profil, a takie pyskówki prowokuje. Dno.

Ale o kim Ty teraz? Bo dla mnie oczywistym prowokatorem jest niejaki
Matoliñski AKA anacron (tylko nie czepiaj siê przekrêcenia nazwisk -
biorê przyk³ad z niego).

--
Best regards,
 RoMan