KUP w KPiR

Data: 2009-10-19 22:35:30
Autor: Piotr
KUP w KPiR
Witam,

1os.DG, KPiR, VAT+UE,
Czy dobrze wyczytałem i zrozumiałem że faktury za artykuły żywnościowe do firmy w KPiR ujmuję w kwocie brutto jako "pozostałe wydatki" bez odliczania VAT'u?
Z góry dziękuję za podpowiedzi,

Piotr

Data: 2009-10-20 05:59:11
Autor: jureq
KUP w KPiR
Dnia Mon, 19 Oct 2009 22:35:30 +0200, Piotr napisał(a):

1os.DG, KPiR, VAT+UE,
Czy dobrze wyczytaÂłem i zrozumiaÂłem Âże faktury za artykuÂły ÂżywnoÂściowe
do firmy w KPiR ujmujĂŞ w kwocie brutto jako "pozostaÂłe wydatki" bez
odliczania VAT'u?
Z gĂłry dziĂŞkujĂŞ za podpowiedzi,

A co to są za "artykuły żywnościowe"?
Masz sklep spoĹźywczy?
A może wydajesz wystawne przyjęcie dla kontrahentów?
Skąd my mamy to wiedzieć?

Data: 2009-10-20 08:24:48
Autor: Piotr
KUP w KPiR
Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości :
A co to są za "artykuły żywnościowe"?
Masz sklep spożywczy?
A może wydajesz wystawne przyjęcie dla kontrahentów?
Skąd my mamy to wiedzieć?

Artykuły spożywcze "zużywane" na skromny poczęstunek kontrahentów w firmie, który to poczęstuenk "nie nosi znamion wytworności, okazałości ani wystawności" (herbata, cukier, soki, ciastka) i jest normalnym wydatkiem "ponoszonym w celu uzyskania przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów".

Piotr

Data: 2009-10-20 08:35:34
Autor: jureq
KUP w KPiR
Dnia Tue, 20 Oct 2009 08:24:48 +0200, Piotr napisał(a):

ArtykuÂły spoÂżywcze "zuÂżywane" na skromny poczĂŞstunek kontrahentĂłw w
firmie, ktĂłry to poczĂŞstuenk "nie nosi znamion wytwornoÂści, okazaÂłoÂści
ani wystawnoÂści" (herbata, cukier, soki, ciastka) i jest normalnym
wydatkiem "ponoszonym w celu uzyskania przychodĂłw lub zachowania albo
zabezpieczenia Œród³a przychodów".

No to rubryka w KPiR - tak jak piszesz, ale nie widzę powodu do nieodliczania VAT-u

Data: 2009-10-20 22:56:33
Autor: Piotr
KUP w KPiR
Użytkownik "jureq"  napisał w wiadomości

No to rubryka w KPiR - tak jak piszesz, ale nie widzę powodu do
nieodliczania VAT-u

Dziękuję, z tym vatem to wydawało mi się że gdzieś wyczytalem że spożywki sie nie odlicza i wyszedłem z zalożenia że dla bezpieczeństwa może nie odliczać..

Piotr

KUP w KPiR