KUPNO-SPRZEDAŻ SAMOCHODU A OC PILNE

Data: 2009-04-26 18:58:23
Autor: ArmenVanBuran
KUPNO-SPRZEDAŻ SAMOCHODU A OC PILNE
luko2@go2.pl napisał(a):

Kupi=B3em wczoraj samoch=F3d mojej =BFonie. Niestety nie odpowiada mej
wybrance to auto z kilku powod=F3w.

Ahhhh te kobiety ;)

Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych,
Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
Komunikacyjnych mówi co następuje:

Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem
30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

2. W razie niewypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie określonym w ust. 1, zakład
ubezpieczeń dokonuje ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu udzielanej
ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu, z uwzględnieniem
zniżek przysługujących nabywcy oraz zwyżek go obciążających, w ramach
obowiązującej taryfy składek.

Art. 32. 1. Zbywca pojazdu mechanicznego jest obowiązany do przekazania nabywcy
dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia OC posiadaczy
pojazdów mechanicznych oraz do powiadomienia zakładu ubezpieczeń, w terminie
30 dni od dnia zbycia pojazdu mechanicznego, o fakcie zbycia tego pojazdu i o
danych osobowych nabywcy.

2. Skutki wyrządzenia szkody po dniu zbycia pojazdu mechanicznego nie
 obciążają zbywcy tego pojazdu.

Czyli Ty musisz wszystko załatwić do 5 maja.
Tzn. sprzedać i złożyć wypowiedzenie polisy + przedstawić umowę sprzedaży

Data: 2009-04-26 21:59:46
Autor: rabar-bar

Użytkownik " ArmenVanBuran" <armenvanburan@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt2asf$8h8$1inews.gazeta.pl...
luko2@go2.pl napisał(a):

Czyli Ty musisz wszystko załatwić do 5 maja.
Tzn. sprzedać i złożyć wypowiedzenie polisy + przedstawić umowę sprzedaży

Mając na uwadze, że informacja o kolejnej sprzedaży "unieważnia" jego wypowiedzenie.
Z chwilą kolejnej zmiany właściciela na ostatniego nabywcę przechodzi ubezpieczenie i to on podejmuje decyzję co dalej.

pozdrawiam
raB

Data: 2009-04-26 13:24:11
Autor: luko2
KUPNO-SPRZEDAŻ SAMOCHODU A OC PILNE
Dziękuje za odpowiedz.
Wychodzi wdłg mnie takie coś;
- sprzedaje z tą polisą która jest czyli ważna do 5 maja i nie muszę
płacić za ubezpieczenie dla nowego właściciela - on musi po 5 maja
zdecydować zostaje w tej firmie czy zmienia ja tak?

Data: 2009-04-26 23:40:07
Autor: MarcinJM
luko2@go2.pl pisze:
[...]

Ty sprzedajesz auto, polisa zmiania wlasciela automatycznie. Ty NIE MOZESZ jej wypowiedziec po sprzedazy bo przestales byc strona.
Z momentem sprzedazy nie masz wplywu na dalszy los polisy. Mozesz (nie masz obowiazku) powiadmomic ZU o zbyciu pojazdu. I to wszystko.

MarcinJM

Data: 2009-04-27 10:46:07
Autor: KP
KUPNO-SPRZEDAŻ SAMOCHODU A OC PILNE
Słuchajcie a co w sytuacji gdy do tego 5 maja nie wypowie umowy ubezpieczenia OC? Zostanie zawarta? Jesli tak to na kogo? Czy może zostanie rozwiazana automatycznie?

pzdr.
KP

Data: 2009-04-27 02:12:05
Autor: BearBag
On 27 Kwi, 10:46, "KP" <kam...@gazeta.pl> wrote:
Słuchajcie a co w sytuacji gdy do tego 5 maja nie wypowie umowy
ubezpieczenia OC? Zostanie zawarta? Jesli tak to na kogo? Czy może zostanie
rozwiazana automatycznie?

zostanie przedluzona o rok na osobe ktora 5 maja bedzie wlascicielem
pojazdu przy uwzglednieniu jego znizek/zwyzek.

Data: 2009-04-27 12:47:57
Autor: J.F.
On Mon, 27 Apr 2009 02:12:05 -0700 (PDT),  BearBag wrote:
[...]

Z prawem wypowiedzenia w ciagu 30 dni po zakupie ..

J.

Data: 2009-04-27 03:52:45
Autor: BearBag
KUPNO-SPRZEDAŻ SAMOCHODU A OC PILNE

>zostanie przedluzona o rok na osobe ktora 5 maja bedzie wlascicielem
>pojazdu przy uwzglednieniu jego znizek/zwyzek.

Z prawem wypowiedzenia w ciagu 30 dni po zakupie ..

no chyba ze kupila to auto mniej niz 30dni przed 5tym maja.

Data: 2009-04-27 14:46:43
Autor: KP
KUPNO-SPRZEDAZ SAMOCHODU A OC PILNE

Z prawem wypowiedzenia w ciagu 30 dni po zakupie ..

no chyba ze kupila to auto mniej niz 30dni przed 5tym maja.

A kto placi za ta ewentualna róznicze? np ubezpieczenie do 5 maja, umowa kupna-sprzedazy z 30 kwietnia.

Jak to wtedy wyglada?

pzdr.
KP

Data: 2009-04-27 06:34:49
Autor: BearBag
KUPNO-SPRZEDAZ SAMOCHODU A OC PILNE

A kto placi za ta ewentualna róznicze? np ubezpieczenie do 5 maja, umowa
kupna-sprzedazy z 30 kwietnia.

Jak to wtedy wyglada?

pytasz o to 5 dni? to nikt.
Po 5tym licza juz wedlug znizek nabywcy.

Data: 2009-04-27 16:34:39
Autor: KP
> [...]

>Jak to wtedy wyglada?

pytasz o to 5 dni? to nikt.

Po 5tym licza juz wedlug znizek nabywcy.

Chodzilo mi o 25 dni, czyli o okres 30 dni na wypowiedzenie umowy OC czyli za okres do 30.05.

Pzdr.
KP

Data: 2009-04-27 10:14:43
Autor: BearBag
KUPNO-SPRZEDAZ SAMOCHODU A OC PILNE

Chodzilo mi o 25 dni, czyli o okres 30 dni na wypowiedzenie umowy OC czyli
za okres do 30.05.

nie ma zadnych 25 dni, umowa sie konczy, a nowa ktora sie "przedluzy"
na kolejny rok bedzie juz na nabywce i obliczona na podstawie jego
znizek od pierwszego dnia czyli 6tego maja.

Data: 2009-04-27 14:58:31
Autor: J.F.
On Mon, 27 Apr 2009 14:46:43 +0200,  KP wrote:
Z prawem wypowiedzenia w ciagu 30 dni po zakupie ..
no chyba ze kupila to auto mniej niz 30dni przed 5tym maja.

No chyba ze nie ..

A kto placi za ta ewentualna róznicze? np ubezpieczenie do 5 maja, umowa kupna-sprzedazy z 30 kwietnia.

Jak to wtedy wyglada?

Poprosimy o latwiejszy zestaw pytan :-)

Ale wydaje sie ze nabywca.

Z tym ze wydaje sie ze nabywca moze tez wypowiedziec umowe "w normalnym trybie" i nie bedzie ona przedluzona ponad 5 maja, tylko powinien to odpowiednio sformulowac zeby nie wpasc w 30 dniowy
termin obowiazywania :-)

J.

KUPNO-SPRZEDAŻ SAMOCHODU A OC PILNE