KURTKA-trudny wybór

Data: 2010-10-10 12:25:36
Autor: egon
KURTKA-trudny wybór
Buty już wybrałem, padło na Chiruca-Greods Supra albo na Lomer-Lakes. Tutaj poproszę, jesli się ktoś takowy znajdzie o opinie, czy to dobre wybory wg swojego doświadczenia, czy nie.
Natomiast teraz szukam kurtki+polar. Mój wstępny wybór to WolfGang-Tirol. Czy to dobry wybór? Czy to dobra firma, w końcu polska? Może coś innego polecicie? Na co zwrócić uwagę przy doborze kurtki? O butach już sporo wiem i jest więcej opinii na necie.
Kurtak jak i buty mają mi służyć zimą, jak i latem. Zimą ma być mi w kurtce ciepło. Nie miałem nigdy kurtki z polarem. A polar jest dosyć cienki, boję się, że może będzie mi za zimno. Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję.

Data: 2010-10-10 13:14:29
Autor: Tomasz Sójka
KURTKA-trudny wybór
Dnia Sun, 10 Oct 2010 12:25:36 +0200, egon napisał(a):

[...]

Ale musisz sprecyzować swoje preferencje :) Czy chodzi ci o kurtkę z
podpinką czy osobno to i to, czy z jakąś lepszą membraną czy z tańszą; ile
chcesz wydać?... Czy będziesz ją katował tygodniami z ciężkim worem na
plecach, czy wycieczkował z małym plecaczkiem?
Osobiście jestem fanem Gore-Texu, a ostatnio i eVentu, natomiast mam ochotę
wypróbować dość modny ostatnio wariant typu softshell plus jakiś lekki
Paclite lub Precip :) Faktem jest że w górach - wyjąwszy ciężką zimę -
takie grubsze Gore to u mnie głównie zalega w plecaku.
Co do Wolfganga to mam jedną rzecz, ochraniacze z których jestem b.
zadowolony, ale raczej nie da się tej opinii ekstrapolować na kurtki.
W każdym razie - szperając po necie często można na wyprzedażach nabyć
jakieś Gore dobrej firmy w zbliżonej cenie, bądź coś nie-Gore za mniej.
Ponoć u Alviki jest wyprzedaż kurtek Thor za 339 zł... Wybór należy do ciebie. Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-10-27 12:14:58
Autor: Mamut
KURTKA-trudny wybór
Tomasz Sójka {nobody@gmail.com} naskrobał:
[...]

Sama kurtka Tirol kosztuje 500zł więc chodzi o średni poziom cenowy.
O kurtkach wolganga słyszałem, że faktycznie są wodoodporne, trzymają przy całodniowym deszczu.
Natomiast odnośnie modeli z gelantosem to nie wiem, bo kosztuja tyle, ze wolałbym bym dopłacić do gore.
Tirol ma długość 2/3, mam teraz kurtkę o tej długości ale MZ lepsze jest 3/4 - zasłania tyłek, pas biodrowy nie wypada na środku kieszeni.
Odnośnie wyboru kurtki - dla mnie istotne jest by miała: kaptur z regulacją głębokości, welur/polar wewnątrz kołnierza, tzw. kieszeń napoleońską. Dla niektórych ważna jest wentylacja pod pachami.

Data: 2010-10-11 13:50:50
Autor: Czarna Skrzynka
KURTKA-trudny wybór
egon pisze:
[...]

Hej, żona ma Wolfgang Ornak i poza tym, że ma świetne właściwości
wodoodporne to wydaje się ciężka. Tak samo plecaki Wolfganga, nieźle
zrobione ale ciężkie. Wartoby poprzymierzać :)
Czarna Skrzynka

KURTKA-trudny wybór