Kabel DVI/HDMI. Myślałem że się da.

Data: 2013-03-13 10:59:57
Autor: 4CX250
Kabel DVI/HDMI. Myślałem że się da.
Chciałem sobie w kanciapie usprawnić życie. Wywaliłem  z komputera już wysłużoną kartę analog TV/VGA  ATI All in Wonder.
Podłączyłem wyjście HDMI z tunera DVBT do wejścia DVI w drugim monitorze i który czasem na drugim wejściu jakie ma, VGA podłączony będzie do kompa jako drugi monitor. Podłączenie tunera i monitora niby odpowiednim  kablem i kupa. Obrazu brak. Monitor LCD to starszy już model 1280x1024. Czyżby brakowało mu wyższej rozdzielczosci natywnej, czy jak? A może kabel nie w tą stronę co trzeba?

Marek

Data: 2013-03-13 16:47:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 13 Mar 2013 10:59:57 +0100, 4CX250 napisał(a):

[...]

Powinno pójść na 720p i niższych. Może trzeba w tunerze najpierw ustawić?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-03-14 08:03:46
Autor: 4CX250
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:jdhfcp3yjqt5.dlglepper.institute.com...
[...]

To już sprawdzałem. Podłączam dekoder do normalnego TV, przestawiam na 720, jest obraz. Idę na górę podłączam pod monitor i kupa.

Marek

Data: 2013-03-13 22:32:31
Autor: Maciej Bebenek
Kabel DVI/HDMI. Myślałem że się da.
"4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> wrote:
Chciałem sobie w kanciapie usprawnić Ĺźycie. Wywaliłem  z komputera juĹź
wysłuĹźoną kartę analog TV/VGA  ATI All in Wonder.
[...]

Były trzy rodzaje gniazd DVI: tylko cyfrowe, tylko analogowe i mieszane
(odpowiednio -I, -A i -D). SprawdĹş co masz w tym monitorze.

Data: 2013-03-13 23:19:34
Autor: Waldek Godel
Dnia 13 Mar 2013 22:32:31 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

Były trzy rodzaje gniazd DVI: tylko cyfrowe, tylko analogowe i mieszane
(odpowiednio -I, -A i -D). Sprawdź co masz w tym monitorze.

posądzasz tuner DVB-T o analogowe DVI? Serio? Serio serio?

A monitor jeżeli ma, to ma obydwa standardy.

Data: 2013-03-13 23:37:41
Autor: Maciej Bebenek
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

A monitor jeĹźeli ma, to ma obydwa standardy.

Nie, tunera nie podejrzewam, szybciej monitor, co chyba wyraziłem powyżej
;-)

Data: 2013-03-14 00:04:31
Autor: Waldek Godel
Dnia 13 Mar 2013 23:37:41 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

Nie, tunera nie podejrzewam, szybciej monitor, co chyba wyraziłem powyżej
;-)

Monitora też nie powinieneś. --

Data: 2013-03-14 08:14:48
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Zdziwiłbyś się, jaki sprzęt ludziska posiadają ;-)

Data: 2013-03-14 08:10:38
Autor: 4CX250
Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:5140fe7f$0$1259$65785112news.neostrada.pl...

Były trzy rodzaje gniazd DVI: tylko cyfrowe, tylko analogowe i mieszane
(odpowiednio -I, -A i -D). SprawdĹş co masz w tym monitorze.

Monitor ma dwa gniazda. VGA i DVI. Mam do wyboru ręcznie przyciskiem wejście które ma być aktywne albo ustawić w trybie auto.
Na gnieździe DVI przyjmuje poprawnie sygnał z karty graficznej zarówno cyfrowy wprost z wyjścia DVI karty jak i z wyjścia VGA tejże karty, z tym że oczywiście w drugim przypadku za pomocą dodatkowej przejściówki VGA->DVI .
Coś mi teraz świta że może monitor nie obsługuje niskich częstotliwości odświeżania.

Marek

Data: 2013-03-14 08:14:16
Autor: Maciej Bebenek
[...]

To może jednak przejściówka HDMI-DVI nie bangla?

Data: 2013-03-14 12:37:20
Autor: MF[PL]
W dniu 2013-03-14 10:03, Waldek Godel pisze:
Dnia 14 Mar 2013 08:14:16 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

To może jednak przejściówka HDMI-DVI nie bangla?

Kawałek drucika?

A może brak HDCP na DVI w monitorze?

Data: 2013-03-14 13:05:04
Autor: 4CX250
Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:khsd8o$er$1mx1.internetia.pl...

A może brak HDCP na DVI w monitorze?

Chyba na odwrót jeśli już.  Zresztą po co w monitorze HDCP??? Czyżby technika poszła do przodu i komuś udało się nagrać cokolwiek na gołym monitorze?

Marek

Data: 2013-03-14 13:17:49
Autor: MF[PL]
W dniu 2013-03-14 13:05, 4CX250 pisze:> Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości

> Chyba na odwrót jeśli już.

No właśnie nie za bardzo.

> Zresztą po co w monitorze HDCP???

A no po to żebyś nie miał problemów z podłączeniem urządzeń HDMI/DVI

> Czyżby technika poszła do przodu i komuś udało się nagrać cokolwiek
> na gołym monitorze?

O sensie/bezsensie wszelkich zabezpieczeń nie chce mi się dyskutować

Data: 2013-03-14 15:49:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 14 Mar 2013 13:05:04 +0100, 4CX250 napisał(a):

Chyba na odwrót jeśli już.  Zresztą po co w monitorze HDCP??? Czyżby technika poszła do przodu i komuś udało się nagrać cokolwiek na gołym monitorze?

Po to, żeby poinformował o tym urządzenie nadające sygnał.

Data: 2013-03-14 17:03:11
Autor: BaX
Kabel DVI/HDMI. Myślałem że się da.

To może jednak przejściówka HDMI-DVI nie bangla?

Kawałek drucika?

Gdyby to miało w te strone działać to np. przegrywanie z tunerów cyfrowych PPV nie było by problemem. Od strony TUNERA do monitora HDMI->DVI raczej nie zadziała, w drugą stronę bez problemu tzn. DVI->HDMI.

Data: 2013-03-14 16:50:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 14 Mar 2013 17:03:11 +0100, BaX napisał(a):

Gdyby to miało w te strone działać to np. przegrywanie z tunerów cyfrowych PPV nie było by problemem. Od strony TUNERA do monitora HDMI->DVI raczej nie zadziała, w drugą stronę bez problemu tzn. DVI->HDMI.

Dlaczego miałoby nie działać? Działa świetnie. Oczywiście z takim drobiazgiem, że wyświetli tylko materiały nie wymagające
HDCP

Data: 2013-03-15 12:30:08
Autor: BaX
[...]

No i w tym właśnie haczyk, tuner pewnie chce HDCP.

Data: 2013-03-14 20:35:03
Autor: nom

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:51404e29$0$1231$65785112news.neostrada.pl...
Chciałem sobie w kanciapie usprawnić życie. Wywaliłem  z komputera już wysłużoną kartę analog TV/VGA  ATI All in Wonder.
Podłączyłem wyjście HDMI z tunera DVBT

Po pierwsze jaki to tuner, czy ustawiłeś w tunerze odświeżanie 60Hz?
Rzadko który monitor LCD obsługiwał 50Hz, jak nie masz w ustawienia DVB-T 60Hz to przestaw na NTSC. :-)

Data: 2013-03-15 09:53:33
Autor: 4CX250
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:514226ed$0$1265$65785112news.neostrada.pl...
Po pierwsze jaki to tuner, czy ustawiłeś w tunerze odświeżanie 60Hz?
Rzadko który monitor LCD obsługiwał 50Hz, jak nie masz w ustawienia DVB-T 60Hz to przestaw na NTSC. :-)

Czyli jednak moje podejrzenie co do tego, że monitor może nie obsługiwać tak niskiej częstotliwości, może być słuszne.
Napewno nie mam możliwości przestawienia w tunerze częstotliwości odświeżania więc pozostaje sprawdzić w NTSC.

Marek

Data: 2013-03-15 16:58:14
Autor: Cavallino

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5142e191$0$1213$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A przelotkę na pewno masz z hdmi na dvi, a nie odwrotnie?

Data: 2013-03-24 18:25:54
Autor: 4CX250
Kabel DVI/HDMI. Myślałem że się da.
Wczoraj na tym kabelku dla jego sprawdzenia puściłem obraz z laptoka na TV 42". Obraz żyletka.

Data: 2013-03-24 19:47:13
Autor: Cavallino

Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kincv5$1fd1$1@news2.ipartners.pl...
Wczoraj na tym kabelku dla jego sprawdzenia puściłem obraz z laptoka na TV 42". Obraz żyletka.

Rozumiem, że laptok ma wyjście hdmi.

Data: 2013-03-24 18:24:21
Autor: 4CX250
Kabel DVI/HDMI. Myślałem że się da.
Problem rozwiązany.
Dopiero po przestawieniu w NTSC i na rozdzielczośc 720x480 31kHz/60Hz obraz się pojawił. Kiepsko ale jest.

Marek

Data: 2013-03-26 14:48:34
Autor: Jingiel
Kabel DVI/HDMI. My�la�em �e si� da .
W dniu 2013-03-24 18:24, 4CX250 pisze:
Problem rozwi�zany.
Dopiero po przestawieniu w NTSC i na rozdzielczo�c 720x480 31kHz/60Hz obraz
siďż˝ pojawiďż˝. Kiepsko ale jest.

Marek

Bo ty wcześniej ustawiałeś 720i i na TV miałeś obraz, a do monitora musisz ustawić 720p.

--
Jingiel

Data: 2013-03-26 15:07:03
Autor: 4CX250
Kabel DVI/HDMI. My�la�em �e si� da.
Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxxx.xxx> napisał w wiadomości news:5151a72f$0$1259$65785112news.neostrada.pl...
Bo ty wcześniej ustawiałeś 720i i na TV miałeś obraz, a do monitora musisz ustawić 720p.

Nie ma Ĺźadnego obrazu na 720p zarĂłwno w PAL jak i NTSC.  A na TV miałem obraz w kaĹźdej rozdzielczości, nawet 1080.

Kabel DVI/HDMI. Myślałem że się da.