Kabel USB

Data: 2010-09-13 09:59:49
Autor: Kazimierz
Kabel USB
Witam.

Mam pytanie, pewnie banalne, ale chcę się upewnić.
Czy można podłączyć do komputera aparat cyfrowy używając przewodu USB od dysku zewnętrznego?

Dzięki za pomoc.
Kazimierz

Data: 2010-09-13 10:25:19
Autor: Witek Kaszkin
Kabel USB
Użytkownik "Kazimierz" napisał
[...]

Jeśli wtyczka przewodu pasuje do gniazdka aparatu to oczywiście - TAK

W.

Data: 2010-09-13 18:06:46
Autor: Dariusz K. Ładziak
Kabel USB
Użytkownik Witek Kaszkin napisał:
[...]

Nie zawsze. Mam ci ja dysk zewnętrzny Western Digital, łączony przez USB, mam do niego kabelek - z jednej strony USB, z drugiej mini USB pięciostykowe, klasyczne - i ani dysk na żadnym normalnym kablu USB z pasującą wtyczką działać nie chce ani żadne normalne urządzenie USB z gniazdem mini USB pięciostykowym nie działa na kablu od dysku - coś w nim nietypowego wymodzili i koniec.

Tak więc cholera wie - od niektórych dysków może się nadawać ale od niektórych, jak widać na załączonym obrazku - nie musi.

--
Darek

Data: 2010-09-14 09:49:29
Autor: Witek Kaszkin
Kabel USB
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał
[...]

Reasumując - podłączyć można, najwyżej nie będzie działać.
Ale trzeba mieć wyjątkowego pecha,
żeby wyżej opisany zbieg okoliczności zaistniał,
bo jeżeli kabel trzyma standard USB, to raczej jednak musi działać :)

W.

Data: 2010-09-25 21:50:39
Autor: __Maciek
Kabel USB
Mon, 13 Sep 2010 18:06:46 +0200 "Dariusz K. Ładziak"
<dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał:

Nie zawsze. Mam ci ja dysk zewnętrzny Western Digital, łączony przez
[...]
nim nietypowego wymodzili i koniec.

Widać coś pozamieniali, może D+ z D-, bo jakby +5V z GND to już by coś
zadymiło przy próbach podłączania innych urządzeń :-) Najlepiej po
prostu wziąć miernik i sprawdzić.

Może np. Chińczykowi w fabryce przewodów USB się pomyliło i oferowali
później np. 10 wagonów przewodów z taką wadą, cena oczywiście
promocyjna, a księgowy z WD sobie umyślił że w takim razie oni łykną
te przewody, a poprawi się PCB (które np. jeszcze nie były
wyprodukowane, więc nie ma problemu). Więc WD zaoszczędziło, a
dodatkowo zyskało niekompatybilne z niczym innym rozwiązanie, co
pozwala odpowiednio skasować klienta jakby zechciał nowy kabelek
kupić. :-)

Data: 2010-09-26 05:27:18
Autor: Dariusz K. Ładziak
Kabel USB
Użytkownik __Maciek napisał:
[...]

Nie, przewód zupełnie bezkarnie w obie strony idzie zamieniać z normalnym - ani podłączenie dysku przewodem normalnym ani podłączenie tym przewodem normalnego urządzenia USB nie powoduje żadnych dalszych problemów - po prostu komunikacji nie ma i tyle.

Obstawiam to ostatnie.

--
Darek

Data: 2010-09-26 10:25:24
Autor: Jacek_P
Kabel USB
"Dariusz K. Ładziak" napisal:
[...]

No to pewnie we wtyczce siedzi trochę elektroniki, a tylko zewnętrznie
wygląda to jak kabel USB.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-09-26 18:32:07
Autor: Dariusz K. Ładziak
Kabel USB
Użytkownik Jacek_P napisał:
"Dariusz K. Ładziak" napisal:
[...]

Też tak podejrzewam - ale nie rozbiorę, aż tak dociekliwy nie jestem...

--
Darek

Data: 2010-09-13 10:51:15
Autor: Maseł
Kabel USB
On 2010-09-13 09:59, Kazimierz wrote:
Witam.

Mam pytanie, pewnie banalne, ale chcę się upewnić.
Czy można podłączyć do komputera aparat cyfrowy używając przewodu USB od
dysku zewnętrznego?

Jak nie spalisz kompa, ani aparatu, to znaczy, ze moznabylo podlaczac...

A tak na serio - istnieje kilka standardow "standardowej" wtyczki
miniUSB. W  99% jest tak, ze jak ksztalt wtyczki jest taki sam to i
kolejnosc kabelkow we wtyczce tez jest taka sama, wiec powinno dzialac.

Pozdro

Maseł

Data: 2010-09-13 19:04:09
Autor: JA
Kabel USB
On 2010-09-13 10:51:15 +0200, Maseł <mmasel@poczta.onet.pl> said:

Jak nie spalisz kompa, ani aparatu, to znaczy, ze moznabylo podlaczac...

Odwrotnie.
Jeżeli spalisz coś w kompie, lub aparacie, to znaczy, że NIE można było :-))

--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2010-09-17 11:44:41
Autor: Kazimierz
Kabel USB
Sprawdzę sobie ceny oryginalnych kabli i zastanowię się, czy ryzyko się opłaca :)
Dziękuję wszystkim za pomoc.

Kazimierz

Kabel USB