Kabel VGA toTV

Data: 2014-09-10 02:30:08
Autor: rageofhonor
Kabel VGA toTV
Jak zmusuić kartę grafiki by wysyłała sygnał przez VGA lub DVI przeznaczony dla TV z S-Video lub CHINCH?
Chcę ogladać filmy z internetu za pomocą laptopa. Kupiłem kabel VGA >>> S-Video (Chinch)
Jednak jak przełączam monitory to nic się nie wyświetla na ekranie telewizora. Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w tym wypadku to karta grafiki musi wysyłać sygnał zgodny z TV out poprzez VGA. Tylko jak teraz ją zmusić do tego?

Data: 2014-09-10 08:00:08
Autor: Sławek Maculewicz
Kabel VGA toTV
Dnia 10-09-2014 o 02:30:08 rageofhonor <wein@wp.pl> napisał(a):

[...]

Ustawić odpowiednią rozdzielczość i częstotliwość ramki?
Jaki telewizor - analogowy?
--
Brak sygnaturki.

Data: 2014-09-10 08:40:38
Autor: Marek
Kabel VGA toTV

Użytkownik "Sławek Maculewicz" <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał w wiadomości news:op.xlyiyil98woxnuorgan-- 5...
[...]

Nie widzałem karty z wyjściem VGA, która obsługiwałaby częstotliwość 50 Hz,
o rozdzielczości 625 linii nie wspomnę...

Jaki telewizor - analogowy?

Pewnie analogowy, bo nie ma wejścia VGA, bo gdyby miał, to by nie szukał
rozwiązania, jak podłączyć się do S-video.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-09-10 11:19:37
Autor: BQB
Kabel VGA toTV
W dniu 2014-09-10 o 08:40, Marek pisze:

> [...]

Nie widzałem karty z wyjściem VGA, która obsługiwałaby częstotliwość 50 Hz,
o rozdzielczości 625 linii nie wspomnę...

A ja widziałem, miałem radeona - jakieś 10 lat temu, być może to był 9000 albo 9800 - nie pamiętam dokładnie, jak był podłączony TV pod wyjście TV-OUT z karty, to na monitorze podłączonym przez DSUB było 50Hz. Musiałem bios karty przerabiać, aby był na 60Hz, bo przed startem systemu, to obraz na moim 15" LCD latał tak, że widać było, że coś wyświetla, ale nie wiadomo co.

Data: 2014-09-10 12:39:29
Autor: Marek
Kabel VGA toTV

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:541017ab$0$2359$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

A ja widziałem, miałem radeona - jakieś 10 lat temu, być może to był 9000 albo 9800 - nie pamiętam dokładnie, jak był podłączony TV pod wyjście TV-OUT z karty, to na monitorze podłączonym przez DSUB było 50Hz. Musiałem bios karty przerabiać, aby był na 60Hz, bo przed startem systemu, to obraz na moim 15" LCD latał tak, że widać było, że coś wyświetla, ale nie wiadomo co.

To widziałeś kartę z wyjściem VGA, która obsługiwała standard TV (50Hz / 625 linii),
czy kartę z dodatkowym wyjściem TV-Out (bo takie to też widziałem)?

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-09-10 16:25:34
Autor: BQB
Kabel VGA toTV
W dniu 2014-09-10 o 12:39, Marek pisze:

> [...]

625 linii),
czy kartę z dodatkowym wyjściem TV-Out (bo takie to też widziałem)?

Karta była z dodatkowym wyjściem TV-Out, jednak jak było ono podłączone, to na VGA obraz był wyświetlany z częstotliwością odświeżania 50Hz (a przynajmniej tak mi monitor wyświetlał w informacjach) przez złącze DSUB - tzw. wyjście VGA.

Data: 2014-09-10 11:20:46
Autor: Sławek Maculewicz
Kabel VGA toTV
Dnia 10-09-2014 o 08:40:38 Marek <trele@fele.kuku.pl> napisał(a):

[...]

Eee tam...
http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Soft-15khz

Jaki telewizor - analogowy?

Pewnie analogowy, bo nie ma wejścia VGA, bo gdyby miał, to by nie szukał
rozwiązania, jak podłączyć się do S-video.

Bywały telewizory LCD bez wejścia VGA... ale to bez znaczenia dla  rozpatrywanego zagadnienia ;-)
--
Brak sygnaturki.

Data: 2014-09-10 08:30:40
Autor: Marek
Kabel VGA toTV

Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości news:540f9ab2$0$26857$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  Dobrze wyczytałeś, bo standard VGA to nie to samo co S-Video. W standardzie VGA masz
linie  RGB (kolory), linie synchronizacji V i H (choć niekoniecznie), linie I2C (też niekoniecznie,
żeby karta graficzna kompa mogła rozpoznać możliwości monitora, czyli obsługiwane rozdzielczości).
Natomiast standard S-Video to zaledwie dwie linie: luminancji (jasności) i chrominancji (koloru).
  Głównymi przyczynami nie pozwalającym tak łatwo przejść z jednego standardu do drugiego
jest odmienna częstotliwość synchronizacji i rozdzielczość. W standardzie VGA częstotliwość V
(ramki) określa ustawienie karty graficznej ("Częstotliwość odświeżania ekranu" we właściwościach
ekranu) i żadna z dostępnych tam częstotliwości nie jest zgodna ze standardem S-video (50Hz).
Co do niezgodności rozdzielczości, podobnie. We VGA nie jest dostępna rozdzielczość, którą
obsługuje standard S-video (najczęściej 625 linii).
  Tak więc, żeby z VGA uzyskać S-video musi być układ scalony, który przekonwertuje sygnał
z jednego formatu na drugi. Niektóre starsze laptopy miały wyjście S-video i dedykowany program
do jego obsługi.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-09-10 10:50:39
Autor: Grzexs
Kabel VGA toTV
[...]

E tam od razu program. Wystarczyło połączyć kablem tv z kompem i śmigało. Śmiesznie tylko wyglądał obraz na monitorze w rozdzielczości telewizyjnej.

--
Grzexs

Data: 2014-09-10 12:46:16
Autor: Marek
Kabel VGA toTV

Użytkownik "Grzexs" <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> napisał w wiadomości news:lup3d8$gpt$1node1.news.atman.pl...
[...]

Możesz napisać, jaki to był kabel i jaka była ustawiona częstotliwość odświeżania
i rozdzielczość w kompie?

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-09-10 23:13:37
Autor: Grzexs
Kabel VGA toTV
[...]

Kabel jak kabel. Zwykły S-VHS z supermarketu za 12 PLN. 3 m. Co on miał w środku, to nie wiem, bo był nierozbieralny. Częstotliwość - nie mam bladego pojęcia, karta sama się przestawiała. Jak podłączałem kabel w trakcie pracy komputera, to obraz się trochę rozjeżdżał (fragment jakby widoczny). Lepsze efekty były, gdy podłączałem przed uruchomieniem kompa.

Był taki hint - komputer (HP Compaq nc cośtam) miał wyjście S-VHS.

--
Grzexs

Data: 2014-09-11 19:07:03
Autor: 666
Kabel VGA toTV
Potwierdzam.
Do oglądania filmów dobrze się nadawało (szczególnie w rozdzielczościach filmów powszechnie spotykanych przed kilku laty, np. puszczanych z V-CD).
Do "pracy" oczywiście nie.
Przy "zwykłym" tanim kablu s-VHS były zniekształcenia, markowy (5 mb) załatwił sprawę.

-- -- -
[...]
[...]
Był taki hint - komputer (HP Compaq nc) miał wyjście S-VHS.

Data: 2014-09-10 15:38:33
Autor: PiteR
Kabel VGA toTV
rageofhonor pisze tak:

Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w tym wypadku to karta grafiki musi wysyłać sygnał zgodny z TV out poprzez VGA.
Tylko jak teraz ją zmusić do tego?

It will work with laptops and desktops with VGA cards that has
TV-Out function capability through the VGA connector. Please check your PC & Video Card manual or manufacturer to make
sure that your VGA card has TV-Out function capability through the
VGA connector to ensure this cable will work for you! Sprawdź czy Twój lap w ogóle to obsługuje.

--
Piter

Data: 2014-09-11 08:22:25
Autor: Robert Winkler
Kabel VGA toTV
W dniu 2014-09-10 o 02:30, rageofhonor pisze:
[...]

Czytałeś to?
Wątek stary, ale jak widać,
sposób naciągania na allegro jest ciągle żywy.

Jak chcesz oglądać sygnał z wyjścia VGA na telewizorze,
to potrzebujesz konwerter, a nie przejściówkę,
potrzebujesz czegoś takiego:
http://allegro.pl/konwerter-pc-vga-na-tv-s-video-pal-ntsc-rgb-rca-av-i4516926259.html

/Robert

Data: 2014-09-11 22:14:32
Autor: rageofhonor
Kabel VGA toTV

[...]

Właśnie pobadałem tę przejściówkę trochę miernikiem i ciekawe wyniki dostałem
Pin 12 kabel biały
Pin 6 kabel żółty
Pin 11 czerwony
masa >>> masa

S-viedo

1s 7 v color (4)
2s 8 v lum (3)
3s masa (2)
4s brak (1)

Przypuszczam że to zwykly kabel RGB tylko końcówki mają inne kolory i wyglądają jak od video. Czytałem ten post na elektrodzie po tym jak nie udało mi się uzyskać obrazu. Niestety nie sprawdzę czy to faktycznie kabel RGB bo wejście od magnetowidu/nagrywarki DVD z HDD który posiada go jest obecnie ciężko dostępne. Niestety moja karta grafiki należy do takich które nie wysyłają sygnału zgodnego z TV. Laptop nie posiada też wyjścia S-Video TV Out. A TV to ma wejścia Scart i Chinch. Ewentualnie DV. Tylko nigdy tego nie testeowałem.

Kabel VGA toTV