Kabel VGA toTV

Data: 2014-09-10 08:30:40
Autor: Marek
Kabel VGA toTV

Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości news:540f9ab2$0$26857$65785112news.neostrada.pl...
Jak zmusuić kartę grafiki by wysyłała sygnał przez VGA lub DVI przeznaczony dla TV z S-Video lub CHINCH?
Chcę ogladać filmy z internetu za pomocą laptopa. Kupiłem kabel VGA >>> S-Video (Chinch)
Jednak jak przełączam monitory to nic się nie wyświetla na ekranie telewizora. Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w tym wypadku to karta grafiki musi wysyłać sygnał zgodny z TV out poprzez VGA. Tylko jak teraz ją zmusić do tego?

  Dobrze wyczytałeś, bo standard VGA to nie to samo co S-Video. W standardzie VGA masz
linie  RGB (kolory), linie synchronizacji V i H (choć niekoniecznie), linie I2C (też niekoniecznie,
żeby karta graficzna kompa mogła rozpoznać możliwości monitora, czyli obsługiwane rozdzielczości).
Natomiast standard S-Video to zaledwie dwie linie: luminancji (jasności) i chrominancji (koloru).
  Głównymi przyczynami nie pozwalającym tak łatwo przejść z jednego standardu do drugiego
jest odmienna częstotliwość synchronizacji i rozdzielczość. W standardzie VGA częstotliwość V
(ramki) określa ustawienie karty graficznej ("Częstotliwość odświeżania ekranu" we właściwościach
ekranu) i żadna z dostępnych tam częstotliwości nie jest zgodna ze standardem S-video (50Hz).
Co do niezgodności rozdzielczości, podobnie. We VGA nie jest dostępna rozdzielczość, którą
obsługuje standard S-video (najczęściej 625 linii).
  Tak więc, żeby z VGA uzyskać S-video musi być układ scalony, który przekonwertuje sygnał
z jednego formatu na drugi. Niektóre starsze laptopy miały wyjście S-video i dedykowany program
do jego obsługi.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-09-10 10:50:39
Autor: Grzexs
Kabel VGA toTV
[...]

E tam od razu program. Wystarczyło połączyć kablem tv z kompem i śmigało. Śmiesznie tylko wyglądał obraz na monitorze w rozdzielczości telewizyjnej.

--
Grzexs

Data: 2014-09-10 12:46:16
Autor: Marek
Kabel VGA toTV

Użytkownik "Grzexs" <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> napisał w wiadomości news:lup3d8$gpt$1node1.news.atman.pl...
[...]

Możesz napisać, jaki to był kabel i jaka była ustawiona częstotliwość odświeżania
i rozdzielczość w kompie?

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-09-10 23:13:37
Autor: Grzexs
Kabel VGA toTV
[...]

Kabel jak kabel. Zwykły S-VHS z supermarketu za 12 PLN. 3 m. Co on miał w środku, to nie wiem, bo był nierozbieralny. Częstotliwość - nie mam bladego pojęcia, karta sama się przestawiała. Jak podłączałem kabel w trakcie pracy komputera, to obraz się trochę rozjeżdżał (fragment jakby widoczny). Lepsze efekty były, gdy podłączałem przed uruchomieniem kompa.

Był taki hint - komputer (HP Compaq nc cośtam) miał wyjście S-VHS.

--
Grzexs

Data: 2014-09-11 19:07:03
Autor: 666
Kabel VGA toTV
Potwierdzam.
Do oglądania filmów dobrze się nadawało (szczególnie w rozdzielczościach filmów powszechnie spotykanych przed kilku laty, np. puszczanych z V-CD).
Do "pracy" oczywiście nie.
Przy "zwykłym" tanim kablu s-VHS były zniekształcenia, markowy (5 mb) załatwił sprawę.

-- -- -
[...]
[...]
Był taki hint - komputer (HP Compaq nc) miał wyjście S-VHS.

Kabel VGA toTV