Kabel sieciowy

Data: 2011-11-14 23:11:38
Autor: Jerzy Dombczak
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-14 22:51, Andre pisze:
Witam.

Musze sobie okablowac mieszkanie :)

Docelowo siec ma wykorzystywac 1000 mbit.
Zatem czy warto dokladac do kabla 6e, czy spokojnie mozna pozostac czy 5e?
Czy warto dokladac do kabla FTP, czy wystarczy UTP?

Kable prowadzone w scianie, w odleglosci ok 10cm od 3-fazy.
Max dlugosc kabla to ok 30m.

Jesli masz duze zaklocenia to warto, ale w praktyce kat5 wystarczy z nadmiarem. Pod warunkiem ze to kabel miedziany nie zadne gowno stalowe made in china.

Data: 2011-11-14 22:17:41
Autor: Andre
Kabel sieciowy
Jerzy Dombczak napisał(a):

Jesli masz duze zaklocenia to warto, ale w praktyce kat5 wystarczy z
nadmiarem. Pod warunkiem ze to kabel miedziany nie zadne gowno stalowe
made in china.

Hmm mam zamiar kupic na allegro.
Jakies propozycje, jak rozpoznac tandete?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2011-11-15 00:34:53
Autor: btn
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-14 23:17, Andre pisze:
Jerzy Dombczak napisał(a):

[...]

Madex, Belden... warto

Data: 2011-11-15 10:51:05
Autor: Osadnik
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-14 23:11, Jerzy Dombczak pisze:
[...]

Ja kupiłem to stalowe gówno made in china bo siec ma być jako łącze anie do przewalania bóg wie jakiej ilości danych.

A teraz ciekawostka:
Zmierzyłem miernikiem opór na każdej z żył kabla made in china.
Efekt? pary "typowe" (pomarańczowa i zielona) maja bardzo dobre parametry jak na chińska tandetę jednak.. para niebieska ma gorsze a para brązowa - lepiej nie mówić. Stad pewnie do 1Gbit się nie nadaje ten kabel ale różnicy w oporze miedzy madex-em a made in china na parach 100Mbit - nie było.

Data: 2011-11-15 11:10:02
Autor: Vituniu
Kabel sieciowy
Ja kupiłem to stalowe gówno made in china bo siec ma być
jako łącze anie do przewalania bóg wie jakiej ilości danych.

Dobrze... a teraz policz oszczednosc na, powiedzmy, kartonie
kabla i porownaj z kosztami ulozenia tegoz pod tynkiem.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-11-15 11:36:12
Autor: Jerzy Dombczak
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-15 11:10, Vituniu pisze:
[...]

300zl trzeba dac za skretke kat5e sznurki do bielizny kraza na allegro po 70zl.

Data: 2011-11-15 12:12:52
Autor: Vituniu
Kabel sieciowy
300zl trzeba dac za skretke kat5e sznurki do bielizny
kraza na allegro po 70zl.

Ale ja to wiem... ;)

Chcialem tylko niesmialo zasugerowac, ze ulozenie kabli
zazwyczaj kosztuje wielokrotnie wiecej od samego kabla.
Zas samo okablowanie budynku robi sie zazwyczaj na
lata, przewidujac w miare mozliwosci przyszle potrzeby.

Z reszta - _ąćęłńóśżź (kurdesz...) ponizej dobrze prawi.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-11-15 12:13:44
Autor: kamil
Kabel sieciowy
On 15/11/2011 11:12, Vituniu wrote:
[...]

Pomijam fakt, że myślący ludzie nie wmurowują kabli, tylko plastikową osłone w którą wpuszczają potem kabel. Tak, żeby w razie gdyby chińszczyzna z Allegro przestała jednak działać, nie kuć znów całej ściany za dwa lata. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-15 12:54:39
Autor: Osadnik
Kabel sieciowy
[...]

Juz wyjaśniam.
Układałem te kable sam, w punkcie centralnym schodzi sie 44 przewody Ethernet a sa 3 magistrale, jedn po 22 przewody, druga 12 przewodów a trzecia "pionowa" 10.
Wszystkie przewody są zdublowane, a wykorzystywane sa nie tylko do Ethernetu, ale do telefonu, do sygnałów, do zbierania danych, odczytów i innych dupereli. Ethernet płynie w 5% tych przewodów.

Data: 2011-11-15 12:55:21
Autor: Osadnik
Kabel sieciowy
[...]

A, i koszt, za skrzynkę chińszczyzny 305m zapłaciłem 140zł a za madexa bym zapłacił jakieś 400zł.

Data: 2011-11-15 13:04:50
Autor: Jerzy Dombczak
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-15 12:55, Osadnik pisze:
[...]

O qrwa ale oszczednosc !  I dziwic sie ze autostrady rozpadaja sie po 3 latach jak takie spece z koziej dupy biora sie za to o czym nie maja pojecia.

Data: 2011-11-15 14:08:11
Autor: zly
Kabel sieciowy
Dnia Tue, 15 Nov 2011 13:04:50 +0100, Jerzy Dombczak napisał(a):

O qrwa ale oszczednosc !  I dziwic sie ze autostrady rozpadaja sie po 3 latach jak takie spece z koziej dupy biora sie za to o czym nie maja pojecia.

google: Osadnik pl.pregierz :>
--
marcin

Data: 2011-11-15 15:28:36
Autor: Osadnik
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-15 13:04, Jerzy Dombczak pisze:
[...]

Po pierwsze, to mój dom nie biuro/firma/zakład produkcyjny (tam na kablach nie szczędzę bo płaci klient)
Po drugie, 3/4 tych przewodów leży w ścianie nie używana. Być może nigdy nie będzie użyta.
Po trzecie, cały czas mamy jakiś postęp technologiczny, technologie bezprzewodowe na coraz większym polu są tanie i dostępne.
Po czwarte, inwestycja jest na 15 lat, po tym czasie możliwe ze nie będę tu mieszkał a nowy właściciel zburzy dom i postawi coś nowego zamiast bawić się w remonty lub w ogóle nie będzie korzystał z tego okablowania.

Data: 2011-11-15 12:35:02
Autor: Artur\(m\)
Kabel sieciowy

Użytkownik "Jerzy Dombczak" <niemarozybezognia@dabczak.net> napisał w wiadomości news:j9tdbv$caj$1news.onet.pl...

[...]

Nastepny przyglup ktory twierdzi ze przeciez siec mozna robic na sznurach od bielizny !

Zobacz, jak to patrząc w lustro, innych się widzi takimi samymi.
....czytaj powoli, może powoli rozumujesz?

Jakim ty qrwa mac miernikiem mierzyles baranie?

Spytaj się, qrwa,  kogoś w okolicy mądrego to Ci powie.
....albo wróć do szkoły, ... idź na elektrodę też Ci wyjaśnią.
Masz spore braki.

Artur(m)

Data: 2011-11-15 12:41:43
Autor: Jerzy Dombczak
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-15 12:35, Artur(m) pisze:

[...]

I nastepny przyglup !

Data: 2011-11-16 10:36:25
Autor: Artur\(m\)
Kabel sieciowy

Użytkownik "Jerzy Dombczak" <niemarozybezognia@dabczak.net> napisał w wiadomości news:j9tj5i$e5h$2news.onet.pl...

I nastepny przyglup !
Ja się z takimi nie szapie nie obrażam
Słucham tylko jego dgłosu
PLUMMM...

Artur(m)

Data: 2011-11-15 12:51:37
Autor: Robson
Kabel sieciowy

A teraz ciekawostka:
Zmierzyłem miernikiem opór na każdej z żył kabla made in china.

Mało ciekawe. Lepiej podaj konkretne wartości, jakie zmierzyłeś. A opór jest najmniej znaczącym parametrem, bo takie kable powinno sie rozpatrywać jak falowody. I jeszcze jeden, może nie parametr, ale cecha kabli. Niezmienność parametrów przewodów w czasie. Jak stal pod miedzią zacznie rdzewieć, co się wtedy zacznie dziać?

Data: 2011-11-16 13:36:51
Autor: Tom
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-15 10:51, Osadnik pisze:

[...]

Oporność przewodu raczej nie ma większego wpływu na "jakość" kabla bardziej chyba liczy się impedancja.

T.

Kabel sieciowy