Kabel sieciowy

Data: 2011-11-15 10:51:25
Autor: _±ćęłń󶿼.
Kabel sieciowy
To albo poprowadĽ sobie peszle z drutem "pilotem" w ¶rodku, albo daj przynajmniej po dwa kable równolegle (s± też przykładowo skrętki 2-parowe kat. 5) do każdego pomieszczenia, lub jeszcze gę¶ciej.
Ja akurat przerabiam instalację rozszywaj±c na 4 pary na każdej skrętce (czyli jakby po dwie wtyczki lub dwa gniazdka na każdym końcu jednej skrętki, szczę¶liwie wszystkie gniazdka miałem podwójne), bo urz±dzeń się namnożyło (kto 10 lat temu my¶lał, ze w pokoju będ± na raz co najmniej dwa lub trzy komputery, drukarka sieciowa z ethernetem i jeszcze Bóg wie co??).
Swoj± drog± architektura sieci daisy-chain (szeregowo z urz±dzenia do urz±dzenia, zwykle na cienkim koncentryku) była znacznie łatwiejsza do rozbudowy, niż obecna z centralnym punktem.
Wi-fi nie kazdy lubi (nie wiadomo, po czyich jajkach antena akurat daje ;)))
A za 10 lat to pewnie będa głownie ¶wiatłowody, więc peszel z pilotem jak znalazł :-)
Tylko łuki łagodne rób, lub puszki.

-- -- -
Musze sobie okablowac mieszkanie :)

Data: 2011-11-15 10:57:12
Autor: januszek
Kabel sieciowy
_ąćęłńóśżź. napisa?(a):

Tylko Ĺ‚uki Ĺ‚agodne rĂłb, lub puszki.

Switche w puszce ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-11-16 13:31:20
Autor: Robson
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-15 11:57, januszek pisze:
_±ćęłń󶿼. napisa?(a):

Tylko łuki łagodne rób, lub puszki.

Switche w puszce ;P

j.

Uwazasz, ze to smieszne?
Zerknij tutaj, tak na szybko znalezione:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/uk/en/sm/WF05a/12883-12883-1137927-4172284-4172284-4273525.html

Data: 2011-11-15 16:25:19
Autor: qwerty
Kabel sieciowy
Użytkownik "_±ćęłń󶿼."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j9tg7d$8pt$1@inews.gazeta.pl...
A za 10 lat to pewnie będa głownie ¶wiatłowody, więc peszel z pilotem jak
znalazł :-)

Nie będzie, bo ¶wiatłowodu tak nie zegniesz jak miedzi.

Data: 2011-11-16 14:49:25
Autor: _±ćęłń󶿼.
Kabel sieciowy
A sk±d wiesz, jakie za 10 lat będ± ¶wiatłowody?

-- -- -

Data: 2011-11-16 16:05:56
Autor: Rafal
Kabel sieciowy
On 2011-11-16 15:49, _ąćęłńóśżź. wrote:
A skąd wiesz, jakie za 10 lat będą światłowody?

Światłowody w domu nie są wygodne (są b. wrażliwe, problemy z łączeniem), ale w komunikacji w większej skali na 100% będą, wystarczy jeden nietechniczny argument. Budowanie infrastruktury (kable podmorskie, podziemne etc) to ogromny wydatek. Czy ktos bylby na tyle szalony by to zmieniac od tak, nawet jeżeli wynajdzie się czarodziejskie medium, które będzie 10x szybsze, to przez długi czas nie zlikwiduje istniejących mediów (chociazby miedź... od ilu to lat jest? ;))

Data: 2011-11-16 16:30:03
Autor: qwerty
Kabel sieciowy
Użytkownik "_±ćęłń󶿼."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ja0ihl$2mu$1@inews.gazeta.pl...
A sk±d wiesz, jakie za 10 lat będ± ¶wiatłowody?

Już to widzę jak kto¶ w domu spawa ¶wiatłowód.

Data: 2011-11-16 14:58:57
Autor: januszek
Kabel sieciowy
qwerty napisa?(a):

Już to widzę jak ktoś w domu spawa światłowód.

Za 10 lat beda zaciskowe ;P

j.

Data: 2011-11-16 17:25:51
Autor: Radosław Sokół
Kabel sieciowy
W dniu 16.11.2011 16:30, qwerty pisze:
Już to widzę jak kto¶ w domu spawa ¶wiatłowód.

Nie trzeba spawać. Wystarczy kupić odpowiednio długie patch-
cordy, już zakończone, nawet w peszlu.

Inna sprawa, że koszty oprzyrz±dowania ł±czy ¶wiatłowodowych
nie skłaniaj± raczej do inwestowania w takie okablowanie w
domu :) Bo sam kabel ¶wiatłowodowy nie jest nawet porażaj±co
drogi.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-16 17:33:51
Autor: qwerty
Kabel sieciowy
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:2011111616255600@grush.one.pl...
Inna sprawa, że koszty oprzyrz±dowania ł±czy ¶wiatłowodowych
nie skłaniaj± raczej do inwestowania w takie okablowanie w
domu :) Bo sam kabel ¶wiatłowodowy nie jest nawet porażaj±co
drogi.

Jest tańszy od skrętki, ale masz rację - media konwerter kosztuje ok 100zł (100 Mbps), ale trzeba pamiętać, że s± ¶wiatłowody jedno i wielomodowe, ale także trzeba dobrać do długo¶ci fali.

Data: 2011-11-17 19:05:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Kabel sieciowy
On Thu, 17 Nov 2011, Robson wrote:

W dniu 2011-11-16 17:33, qwerty pisze:
ale trzeba pamiętać, że s± ¶wiatłowody jedno
i wielomodowe, ale także trzeba dobrać do długo¶ci fali.

W domu jednomody?

  Widać s± i duże domy :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-17 08:08:22
Autor: Robson
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-16 16:30, qwerty pisze:
Użytkownik "_±ćęłń󶿼." napisał w wiadomo¶ci grup
A sk±d wiesz, jakie za 10 lat będ± ¶wiatłowody?

Już to widzę jak kto¶ w domu spawa ¶wiatłowód.

spawa? Po co? Po to wynaleziono ¶wiatłowody plastikowe, tanie, proste w obróbce, wymagaj±ce posiadania minimum narzędzi - stripper do powłoki i nóĽ do cięcia na gor±co.

Data: 2011-11-18 13:30:07
Autor: JD
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-16 16:30, qwerty pisze:
Użytkownik "_±ćęłń󶿼." napisał w wiadomo¶ci grup
A sk±d wiesz, jakie za 10 lat będ± ¶wiatłowody?

Już to widzę jak kto¶ w domu spawa ¶wiatłowód.
Nie trzeba będzie spawać.
Już ponad 10 lat temu 3M wymy¶liło system wtyczek VF-45 do zarabiania ¶wiatłowodu,
jednak się nie przyj±ł i wycofali się z tego,
ale za 10 lat może wróc±.

JD

Data: 2011-11-18 13:27:45
Autor: JD
Kabel sieciowy
W dniu 2011-11-15 16:25, qwerty pisze:
Użytkownik "_±ćęłń󶿼." napisał w wiadomo¶ci grup
A za 10 lat to pewnie będa głownie ¶wiatłowody, więc peszel z pilotem jak
znalazł :-)

Nie będzie, bo ¶wiatłowodu tak nie zegniesz jak miedzi.
Promień 2,5cm. Standardowe koryta.
Tak mamy okablowane biuro od 10 lat.

JD

Kabel sieciowy