Kabel sygna³owy VGA do monitora.

Data: 2011-10-14 17:38:45
Autor: Jacek Maciejewski
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Hi!
Spotyka siê czasem stare monitory CRT bez kabla sygna³owego zamontowanego
na sta³e. Czy ten kabel sygna³owy (z jednego koñca jest DB9 a z drugiego
DB15 bez kilku pinów) który siê do³±cza do gniazda VGA z ty³u monitora jest
znormalizowany na tyle ¿eby bez obaw wykorzystaæ do jednego monitora kabel
pochodz±cy od innego typu? --
Jacek

Data: 2011-10-14 17:41:20
Autor: Andrzej Libiszewski
[...]

Tak.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2011-10-14 18:54:26
Autor: Jacek Maciejewski
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Dnia Fri, 14 Oct 2011 17:41:20 +0200, Andrzej Libiszewski napisa³(a):

Tak.

No i w³a¶nie nie. Wykopa³em kabel o którym wiedzia³em ¿e gdzie¶ le¿y i
spróbowa³em go zastosowaæ. I okaza³o siê ¿e w monitorze gniazdo jest
15-pinowe a nie 9-pinowe... A kabelek ma 9 pinów. To jest taki monitor jak
na linku:
http://www.dooyoo.co.uk/crt-monitor/sony-gdm-w900/details/.  Nie znam tego z³±cza. Czy tu powinien byæ zastosowany kabel 15/15 pinów
po³±czonych wprost? Czy jaki¶ inny wynalazek?

--
Jacek

Data: 2011-10-14 20:37:59
Autor: Antoni Adamiak
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Dnia Fri, 14 Oct 2011 18:54:26 +0200, Jacek Maciejewski napisa³(a):

No i w³a¶nie nie. Wykopa³em kabel o którym wiedzia³em ¿e gdzie¶ le¿y i
spróbowa³em go zastosowaæ. I okaza³o siê ¿e w monitorze gniazdo jest
15-pinowe a nie 9-pinowe... A kabelek ma 9 pinów. To jest taki monitor jak

AFAIR DB9 to mia³y Herculesy i CGA...

DB15 VGA jest znormalizowany.

Antoni Adamiak

Data: 2011-10-15 05:57:35
Autor: RadoslawF
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Dnia 2011-10-14 20:37, U¿ytkownik Antoni Adamiak napisa³:

[...]

Nie tylko.
http://www.hardwarebook.info/9_to_15_pin_VGA
Mia³em kiedy¶ monitor VGA z gniazdem 9pin.

Pozdrawiam

Data: 2011-10-15 10:34:28
Autor: Andrzej Libiszewski
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Dnia Fri, 14 Oct 2011 18:54:26 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Dnia Fri, 14 Oct 2011 17:41:20 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Tak.

No i właśnie nie. Wykopałem kabel o którym wiedziałem że gdzieś leży i
spróbowałem go zastosować. I okazało się że w monitorze gniazdo jest
15-pinowe a nie 9-pinowe... A kabelek ma 9 pinów. To jest taki monitor jak
na linku:
http://www.dooyoo.co.uk/crt-monitor/sony-gdm-w900/details/.  Nie znam tego zÅ‚Ä…cza. Czy tu powinien być zastosowany kabel 15/15 pinów
połączonych wprost? Czy jakiś inny wynalazek?

DB15 jest normalnym i typowym złączem VGA i kablem DB15-DB15 powinieneś go
łączyć z komputerem.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
A world is supported by four things ... the learning of the wise,

Data: 2011-10-17 23:31:23
Autor: Remek
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" napisa³:

No i w³a¶nie nie. Wykopa³em kabel o którym wiedzia³em ¿e gdzie¶ le¿y i
spróbowa³em go zastosowaæ. I okaza³o siê ¿e w monitorze gniazdo jest
15-pinowe a nie 9-pinowe... A kabelek ma 9 pinów.

Ale pieprzysz. Pyta³e¶ o inny typ monitora, ale chyba chodzi³o o taki z 9 SUB.
Jak gniazdo nie pasuje, to jak chcesz pod³aczyæ? Dlatego jest inne, aby jakis
debil nie pod³±czy³ kabla do np. gniazda sieciowego. Przestañ siê wyg³upiaæ.
Zaraz pewnie spytasz, czy wtyk 32 pinowy mo¿na pod³aczyæ do gniazda 42 pin.
paranoja.

Remek

Data: 2011-10-24 14:18:23
Autor: _±æê³ñ󶼿
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Przecie¿ mas wyra¼nie napisane pod monitorem:

Connections
1x display/video-VGA-15pin HD D-Sub(HD-15)-1
1x display/video-VGA-BNC-5

Data: 2011-10-15 08:33:01
Autor: Pszemol
"Jacek Maciejewski" <jacmac@o2.pl> wrote in message news:2dq4troclj9u$.1ejnep0458bii.dlg40tude.net...
Spotyka siê czasem stare monitory CRT bez kabla sygna³owego zamontowanego
na sta³e. Czy ten kabel sygna³owy (z jednego koñca jest DB9 a z drugiego
DB15 bez kilku pinów)

Ja widzia³em tylko kable które po obu stronach maj± DB15.
Jeste¶ pewny, ¿e dobrze sprawdzi³e¶ ¿e tam jest DB9 a nie DB15?

Data: 2011-10-15 16:33:58
Autor: Jacek Maciejewski
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Dnia Sat, 15 Oct 2011 08:33:01 -0500, Pszemol napisa³(a):

Jeste¶ pewny, ¿e dobrze sprawdzi³e¶ ¿e tam jest DB9 a nie DB15?

Na pewno.
--
Jacek

Data: 2011-10-15 16:47:13
Autor: Tom01
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
W dniu 15.10.2011 16:33, Jacek Maciejewski pisze:
Na pewno.

No to na moje kaprawe oko, albo to jest np RS-232 albo wyj¶cie video standardu CGA/EGA czyli mocno historyczny komputer.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotê zapytaæ mnie o monitory specjalistyczne?

Data: 2011-10-15 18:29:36
Autor: RadoslawF
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Dnia 2011-10-15 16:47, U¿ytkownik Tom01 napisa³:
W dniu 15.10.2011 16:33, Jacek Maciejewski pisze:
Na pewno.

No to na moje kaprawe oko, albo to jest np RS-232 albo wyj¶cie video standardu CGA/EGA czyli mocno historyczny komputer.

A to jest RS czy CGA/EGA ?
:-)

Pozdrawiam

Data: 2011-10-15 18:45:32
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
Dnia 2011-10-15, o godz. 16:47:13
Tom01 <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisa³(a):

W dniu 15.10.2011 16:33, Jacek Maciejewski pisze:
> Na pewno.

No to na moje kaprawe oko, albo to jest np RS-232 albo wyj¶cie video standardu CGA/EGA czyli mocno historyczny komputer.

Nie - czê¶æ starych monitorów VGA  CRT mia³o jako wej¶cie sygna³u
z³±cze DB9 ¿eñskie (z dziurkami). RS-232 zwykle mia³ gniazdo mêskie - z
ig³ami. Kable do monitoa po jednej stronie mia³y mêskie DB15 (do karty
VGA) i mêskie DB9 do monitora. Zw³aszcza w mono monitorach to siê
zdarza³o. Czy mia³o to jaki¶ standard nie mam pojêcia.

Zdrówko

Data: 2011-10-17 23:34:59
Autor: Remek
Kabel sygna³owy VGA do monitora.
U¿ytkownik "Tom01" napisa³:

No to na moje kaprawe oko, albo to jest np RS-232 albo wyj¶cie video
standardu CGA/EGA czyli mocno historyczny komputer.

Niekoniecznie komputer. Ja mam jeszcze gdzie¶ w ¶mieciach monitor 14" ze z³±czem
DB9, a kabel ma z drugiej strony DSUB15 i pasuje do karty wspó³czesnego sprzêtu.

Remek

Kabel sygna³owy VGA do monitora.