Kabina prysznicowa

Data: 2009-02-23 10:39:38
Autor: Adax
Kabina prysznicowa
Witam! Mam nadzieję, że ten temat kabinki można tu zapodać, bo nie znam innej grupy :)
Będę robił remont mieszkania w bloku, mala łazienka 200x170 cm i mam tam już 15 lat najprostszą kabinkę narożną bez żadnych "wodotrysków" 90x90. Wiem, że ten rozmiar dla tej łazienki jest optymalny, więc nic większego nie chciałbym umieszczać.

Rozglądając się w salonach, widzę wiele bajerów, a czytając w necie cztam wiele złych opini o tych bajerach ;)
Co sądzicie o kabinie z hydromasażem (dod. pompa) i sauną? Jaki model ew. byłby w tym najlepszy?

Podaję pierwszy lepszy przykład chińskiej "Kostaryki", która fajowo wygląda, a ponoć wszytko to, to ponoć tylko gadżety.
http://www.allegro.pl/item560668957_kabina_prysznicowa_90_kostaryka_sauna_hydromasaz.html

B. proszę o dyskusję i podzielenie się doświadczeniem. Pozdrawiam

Data: 2009-02-23 12:32:51
Autor: Tatko
Kabina prysznicowa
Adax wrote:
[...]

Mam coś podobnego i niepowiedział bym że to gadżet działa świetnie.

Data: 2009-02-23 11:51:50
Autor: brombel
Kabina prysznicowa

Mam coś podobnego i niepowiedział bym że to gadżet działa świetnie.

Ciekaw jestem ile czasu już tą kabine używasz.

Widziałem taką kabinę u znajomego i już po miesiącu użytkowania
działałała tylko deszczownia i nic więcej.
Lecz nie musi to być wina kabiny tylko np. wody lub montażu

Data: 2009-02-23 18:40:23
Autor: Adax
Kabina prysznicowa
Użytkownik "Tatko" <and_em@interia.pl> napisał w wiadomości news:gnu22f$ei9$1nemesis.news.neostrada.pl...
Adax wrote:
[...]

Dzięki za odzew. Też chciałem kupić, ale naczytałem się pod tym linkiem dużo okropności, ale przypuszczam, że pewnie montaż był do bani:
http://www.ceneo.pl/;0151234565-10.htm#productOpinions

Czy hydromasaż jest możliwy bez dod. pompy i cyrkulacji? Cała woda bezużytecznie ucieka :(  Z drugiej strony przynajmniej nie słychać buczenia. U mnie na piętrze jest niskie ciśnienie wody, więc te "bicze" będą tylko prysznicem :)
A jak z parowaniem, dozownikami itp? Wszysko OK? Bo możliwe, że konkurencja powypisywała te złe opinie.
Poproszę o więcej szczegółów i podzielić się ze mną wraeniem. Pozdrawiam

Data: 2009-03-03 10:03:14
Autor: Jackare
Kabina prysznicowa
Użytkownik "Adax" <AdaxTNIJ@op.pl> napisał w wiadomości news:gntqsu$8lu$1news.onet.pl...
[...]

Do tego typu kabiny musisz doprowadzać filtrowaną wodę, musisz więc kupić i zamontować filtr, np sedymentacyjny, w którym mniejwięcej raz w miesiącu będziesz musiał wymienić wkład, przy założeniu że to popularny filtr 10".
Jeżeli masz niezależne doprowadzenia wody ciepłej i zimnej - musisz mieć dwa takie filtry. Dobrze byłoby mieć te filtry tylko na ujęciu do kabiny bo inaczej będziesz musiał wkłady wymieniać częściej.
Jeżeli masz twardą wodę - filtr pomoże tylko częściowo- wyeliminuje zanieczyszczenia mechaniczne, przydałoby się złoże jonizacyjne do zmiękczania wody, przynajmniej ciepłej.
Filr musiałbyś mieć w takim miejscu aby wymiana wkładów nie była jakimś koszmarem.
Bez filtra, te wszystskie dysze i dyszeczki natryskowe mają szansę pozatykać się w kilka tygodni, zwłaszcza w pierwszym, najbardziej atrakcyjnym i intensywnym okresie używania kabiny.
--
Jackare

Data: 2009-03-03 20:33:59
Autor: Tatko
Kabina prysznicowa
Jackare wrote:
[...]

Mam podobną i nic się nie zatyka a poatym wsztstkie dysze są rozbieralne i łatwe do czyszczenia

Data: 2009-03-03 21:12:48
Autor: Jackare
Kabina prysznicowa

[...]

Tu gdzie mieszkam - w Bytomiu bez filtrów nie da rady. Przez pięć lat eksploatacji bojlera nazbierało się w nim na dnie tyle zwykłego piasku naniesionego z wodociągu, że grzałka wystawala ponad jego warstwę jakieś 2-3 cm.
U znajomych i rodziny gdzie są takie kabiny, bez filtrów były pozatykane w 2-3 tygodnie. Do tego woda jest twarda i osadza kamień.
Dla kontrastu: przez rok mieszkałem w Krakowie i przez ten rok na grzałce czajnika nie osadził się ani gram kamienia. Nawet nie zmatowiała.
--
Jackare

Kabina prysznicowa