Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

Data: 2011-10-23 13:04:57
Autor: Pszemol
Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
Czym różni± się kable v1.3:
http://www.sears.com/shc/s/p_10153_12605_SPM5579161602P
od kabli HDMI v1.4a?

Poza cen± oczywi¶cie...

Data: 2011-10-24 09:33:55
Autor: Big Jack
Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
W wiadomo¶ci
news://news-archive.icm.edu.pl/j813fc.43s.0@poczta.onet.pl
*Pszemol* napisał(-a):

Czym różni± się kable v1.3:
http://www.sears.com/shc/s/p_10153_12605_SPM5579161602P
od kabli HDMI v1.4a?

http://pl.wikipedia.org/wiki/HDMI

--
Big Jack
         //////     GG: 660675
        ( o  o)
    -- ooO-( )-Ooo-

Data: 2011-10-24 13:38:03
Autor: Andrzej W.
Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
W dniu 2011-10-24 09:33, Big Jack pisze:
http://pl.wikipedia.org/wiki/HDMI

Na tej stronie nie ma raczej odpowiedzi na zadane pytanie...

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2011-10-24 13:54:18
Autor: Jerzy Dombczak
W dniu 2011-10-24 13:38, Andrzej W. pisze:
W dniu 2011-10-24 09:33, Big Jack pisze:
http://pl.wikipedia.org/wiki/HDMI

Na tej stronie nie ma raczej odpowiedzi na zadane pytanie...

Jest jak najbardziej ale jak ktos ma niskie IQ to fakt moze miec problemy ze zrozumieniem.

Data: 2011-10-24 07:29:17
Autor: Pszemol
"Jerzy Dombczak" <niemarozybezognia@dabczak.net> wrote in message news:j83jl6$29j$1news.onet.pl...
[...]

A czy Ty odróżniasz tabelkę z opisem standardu od opisu kabla?
Bo kabel ma mieć druty w ¶rodku a standard opisuje co po tych
drutach tam biega. W szczególno¶ci, AUDIO RETURN CHANNEL
zależy od urzadzeń bo kabel ma druty do dĽwięku te same...

Tu http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI napisali fajnie:
"Cable manufacturers are officially prohibited from marketing
the cables by HDMI standard version (for instance "HDMI 1.4 cable")
- the cables are distinguished in bitrate support only."
A na moim stoi jak byk "v1.3" :-)

A tak swoj± drog±, jak się fachowo nazywa taka funkcja która
powoduje że po wł±czeniu BD-DVD spiętego z TV z użyciem
HDMI wł±cza się automatycznie TV? A po wysłaniu "wył±cz się"
z pilota do TV wył±cza się również blue ray player?

Data: 2011-10-24 14:35:32
Autor: JDX
On 2011-10-24 14:29, Pszemol wrote:
[.....]
A czy Ty odróżniasz tabelkę z opisem standardu od opisu kabla?
Za małe IQ ma. :-)

Data: 2011-10-24 15:10:48
Autor: AS
[...]

CEC - Consumer Electronics Control

Data: 2011-10-24 15:16:46
Autor: IDKrzych
[...]

Wydaje mi się że to jest zależne od producenta i nawzajem nie zawsze kompatybilne ...
Sony to "Bravia Sync" .. u innych też jakie¶ "sync" ;) (jakie¶ "Viera Sync"?)
--
IDKrzych

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
- ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w ¶wiecie
wielowymiarowym,
w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
(S. Lem 1999)

Data: 2011-10-24 08:48:15
Autor: Pszemol
"IDKrzych" <%moj_nick%@poczta.onet.pl> wrote in message news:j83og0$ol0$1news.onet.pl...
[...]

No wła¶nie chcę wyczaić co jest grane u mnie...

Mam telewizor Samsunga i bd player Samsunga i one się nawzajem
wł±czaj±/wył±czaj±, co czasem może być wkurzaj±ce gdy chcesz tylko
wył±czyć blueraya ale NIE wył±czać TV, no ale niech im będzie...
Miłe jest zwłaszcza to, że właczasz blueraya z guzika, wkładasz płytę
a telewizor sam się wł±cza i ustawia na HDMI input 2.

Natomiast mam do odgrywania europejskich filmów w PAL odtwarzacz
DVD Pioniera (bez funkcji blueray) i mimo że jest z TV podł±czony po
kablu HDMI (do wej¶cia numer 1) to urz±dzenia się nawzajem nie widz±
i nie reaguj± na swoje wł±czanie się/wył±czanie się. Oba urz±dzenia
podł±czone s± tymi samym modelem kabla HDMI a więc to nie jest tak
że jeden kabel jest inny od drugiego i winien jest rodzaj kabla :-)

My¶lałem że to CEC idzie po kablu niezależnie od producenta sprzętu,
że jest jaki¶ standard...

Myk jest taki, że moje Samsungi s± poł±czone również przez LAN
po Ethernecie, więc muszę sprawdzić czy to będzie działać tak samo
jak je odł±czę od routera...

Data: 2011-10-24 16:35:34
Autor: BartekK
Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
W dniu 2011-10-24 15:48, Pszemol pisze:
Myślałem że to CEC idzie po kablu niezależnie od producenta sprzętu,
ĹĽe jest jakiĹ› standard...
Niestety nie-standard, w dodatku nie z każdym każdy chce działać.
Ideałem by było jakby działało tak prosto i dobrze jak DDC/pnp w monitorach w kablu VGA/DVI, ale jak zwykle w hdmi musieli przekombinować z DRM i innymi cudami.
Sam walczyłem długo i niezbyt namiętnie, by komputer podłączony po HDMI do telewizora Samsung usypiał go idąc spać, i budził włączając się (czyli jak zwykły monitor komputerowy). Odpowiedz Samsunga - nie da się, prosze sobie kupić monitor.

Myk jest taki, że moje Samsungi są połączone również przez LAN
po Ethernecie, więc muszę sprawdzić czy to będzie działać tak samo
jak je odłączę od routera...
Ethernet nic do tego nie ma

Data: 2011-10-24 09:44:28
Autor: Pszemol
"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:j83tac$2kj$1mx1.internetia.pl...
[...]

Chyba jednak coś ma, bo TV przełącza się na "źródło" z listy DLNA.

Data: 2011-10-25 13:48:43
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:j83c5e.78k.0poczta.onet.pl...
[...]

Nie, nie ma - sprawdziłem bez podłączonego Ethernet - zachowuje się tak samo.

Data: 2011-10-24 17:04:19
Autor: JDX
On 2011-10-24 15:48, Pszemol wrote:
[.....]
Natomiast mam do odgrywania europejskich filmów w PAL odtwarzacz
DVD Pioniera (bez funkcji blueray)
Filmy w PAL na DVD? A cóż to takiego? :-)

My¶lałem że to CEC idzie po kablu niezależnie od producenta sprzętu,
że jest jaki¶ standard...
Z http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC:
CEC wiring is mandatory, although implementation of CEC in a product is optional.

Data: 2011-10-24 10:37:35
Autor: Pszemol
On 2011-10-24 15:48, Pszemol wrote:
[.....]
Natomiast mam do odgrywania europejskich filmów w PAL
odtwarzacz DVD Pioniera (bez funkcji blueray)
Filmy w PAL na DVD? A cóż to takiego? :-)

To jest taki DVD w którym film zakodowany jest z ilo¶ci± linii
i często¶ci± od¶wieżania ramki odpowiadaj±c± systemowi PAL
w przeciwieństwie do systemu amerykańskiego NTSC.
Wiele (większo¶ć?) odtwarzaczy DVD na rynku amerykańskim
nie jest w stanie poradzić sobie z odtwarzaniem europejskich
płyt nawet gdy zakodowany na nich region jest '0', czyli dowolny
odtwarzacz powinien je w teorii odegrać.

Mieszkam w USA i chc±c ogl±dać europejskie filmy na DVD
kupionych w Europie muszę mieć niestety co¶ więcej niż
mój blueray player od Samsunga kupiony w sklepie w USA...
Odtwarzacz jaki posiadam ma ustawienia co do formatu video
i nazwane s± PAL/NTSC mimo że sygnał zakodowany faktycznie
nie jest na płycie zapisywany to jednak liczba linii i od¶wieżanie
ramki robi najwyraĽniej dla tego sprzetu zasadnicz± różnicę.

Te nazwy PAL/NTSC używane s± nagminnie na okładkach
płyt DVD do oznaczenia ilo¶ci linii i od¶wieżania ramki...
Masz zwykle ikonę globusa z numerem regionu, np 1 dla
Europy a 2 dla USA a pod globusem drukowanymi literami
PAL lub NTSC mimo iż kolor nie jest kodowany PAL/NTSC.

Data: 2011-10-25 17:09:54
Autor: jerzu
Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
On Mon, 24 Oct 2011 15:16:46 +0200, IDKrzych
<%moj_nick%@poczta.onet.pl> wrote:

Sony to "Bravia Sync" .. u innych też jakie¶ "sync" ;) (jakie¶ "Viera Sync"?)

W Panasonicu VieraLink, w Samsungu Anynet+. Z własnego do¶wiadczenia
wiem, że nagrywarka Samsunga nie gada wcale z TV LG, za to gada nie do
końca OK z TV Panasonica. Sony PS3 gada w obie strony z TV Panasonica.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-24 14:22:00
Autor: Andrzej W.
W dniu 2011-10-24 13:54, Jerzy Dombczak pisze:
Jest jak najbardziej ale jak ktos ma niskie IQ to fakt moze miec
problemy ze zrozumieniem.

To je¶li Kolega byłby taki miły to niech przełoży mi informacje zawarte na tej stronie no odpowiedz której oczekuje pytaj±cy.
Oczywi¶cie je¶li tak banalne zadanie nie ur±ga intelektowi Kolegi.

--
Pozdrawiam,
AWa.

Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a