Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kable do klem.

Kable do klem.

Data: 2011-05-05 12:05:55
Autor: Iglo
Kable do klem.
Kupiłem żonie "działkowóz", co¶ co j± uniezależni gdy pojadę do pracy a
zabraknie cukru :-). Padło na Citroena Saxo i jak na auto za 3kzł jest całkiem
ok :-). Prawie nie zgnity i motor suchy.. Jednak jak to staroć to ma różne
"patenty" po poprzednich użyszkodnikach... Sprawa wygl±da tak, że komu¶ się
skończył akumulator, nie kupił takiego jak należy tylko z odwrotnym (+) i (-),
zamontował odwrotnie i przedłużył klemy jakimi¶ kawałkami kabla (wygl±da na
linkę 2.5 kwadrat) dokręcaj±c do starych klem i montuj±c nowe. Ledwo co
zaizolowane latało to luĽno wywołuj±c w mych oczach wizję pożaru..  I się
zastanawiam jak z tego wybrn±ć, najłatwiej by było kupić nowy, prawidłowy aku,
ale doprowadzenie cytrynki do stanu bezpiecznej jazdy tiptop  już poci±gnęło
850zł i więcej mi się nie u¶miecha, pozatym aku kręci żwawo i go szkoda..
Wpadłem na pomysł odwiedzenia szrotu, wycięcia porz±dnych grubych kabli z
jakiego¶ autka i zrobienia tego jak jest tylko porz±dnie -czyli jak? Pewnie
odci±ć oryginalne klemy, ale jak poł±czyć te oryginalne kable z nowymi
przedłużkami? Jaka¶ ¶ruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z góry dzięki
za podpowiedzi.. --


Data: 2011-05-05 14:10:47
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 14:05, Iglo pisze:
Kupiłem żonie "działkowóz", coś co ją uniezależni gdy pojadę do pracy a
zabraknie cukru :-). Padło na Citroena Saxo i jak na auto za 3kzł jest całkiem
ok :-). Prawie nie zgnity i motor suchy.. Jednak jak to staroć to ma różne
"patenty" po poprzednich uĹĽyszkodnikach... Sprawa wyglÄ…da tak, ĹĽe komuĹ› siÄ™
skończył akumulator, nie kupił takiego jak należy tylko z odwrotnym (+) i (-),
zamontował odwrotnie i przedłużył klemy jakimiś kawałkami kabla (wygląda na
linkę 2.5 kwadrat) dokręcając do starych klem i montując nowe. Ledwo co
zaizolowane lataĹ‚o to luĹşno wywoĹ‚ujÄ…c w mych oczach wizjÄ™ poĹĽaru..  I siÄ™
zastanawiam jak z tego wybrnąć, najłatwiej by było kupić nowy, prawidłowy aku,
ale doprowadzenie cytrynki do stanu bezpiecznej jazdy tiptop  juĹĽ pociÄ…gnęło
850zł i więcej mi się nie uśmiecha, pozatym aku kręci żwawo i go szkoda..
Wpadłem na pomysł odwiedzenia szrotu, wycięcia porządnych grubych kabli z
jakiegoĹ› autka i zrobienia tego jak jest tylko porzÄ…dnie -czyli jak? Pewnie
odciąć oryginalne klemy, ale jak połączyć te oryginalne kable z nowymi
przedłużkami? Jakaś śruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z góry dzięki
za podpowiedzi..


Jedź do sklepu zajmującego się Car Audio, kup ze 2m kabla zasilającego np 35mm2 albo 50mm2 do tego 4 grube oczka i 2 klemy dedykowane do CA. Zalutuj oczka zakręć klemy i będzie super. Mam tak w kilku pojazdach i rewelacja.

Kabel kosztuje z 20zł za metr klemy po 10zl sztuka, oczka po 1zł i masz nowitki dobry gruby kabel.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-05 16:15:29
Autor: Iglo
Kable do klem.


Jedź do sklepu zajmuj�cego si� Car Audio, kup ze 2m kabla zasilaj�cego np 35mm2 albo 50mm2 do tego 4 grube oczka i 2 klemy dedykowane do CA. Zalutuj oczka zakr�� klemy i b�dzie super. Mam tak w kilku pojazdach i rewelacja.

Kabel kosztuje z 20z� za metr klemy po 10zl sztuka, oczka po 1z� i masz nowitki dobry gruby kabel.

Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na końcu nowe klemy
i oczka skręcić?

--


Data: 2011-05-05 18:48:58
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 18:15, Iglo pisze:


Jedź do sklepu zajmuj�cego si� Car Audio, kup ze 2m kabla zasilaj�cego
np 35mm2 albo 50mm2 do tego 4 grube oczka i 2 klemy dedykowane do CA.
Zalutuj oczka zakr�� klemy i b�dzie super. Mam tak w kilku pojazdach i
rewelacja.

Kabel kosztuje z 20z� za metr klemy po 10zl sztuka, oczka po 1z� i masz
nowitki dobry gruby kabel.

Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na końcu nowe klemy
i oczka skręcić?

Na obu końcach grube oczka średnica otworu fi10mm i grubość oczka jakieś 3-4mm to zalutować na oba końce kabla (najlepiej palnikiem gazowym do instalacji CO)
Do klem przykręcasz oczka śrubą fi 8mm z podkładką zwykłą i sprężynową żeby się nie odkręcało, ewentualnie klemy kupujesz z otworami takie jak np ta:
http://allegro.pl/klema-dodatnia-plus-ghost-2x10-20-mm2-i1587591806.html
Wtedy oczka tylko po jednej stronie kabla, do rozrusznika i do masy.
Wychodzi chyba najkorzystniej taki zestaw złożyć.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-05 20:03:20
Autor: J.F.
Kable do klem.
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipukdr$m2q$1news.onet.pl...
W dniu 2011-05-05 18:15, Iglo pisze:
Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na końcu nowe klemy
i oczka skręcić?

Bedzie ciezko potem zaizolowac.

Na obu końcach grube oczka średnica otworu fi10mm i grubość oczka jakieś 3-4mm to zalutować na oba końce kabla (najlepiej palnikiem gazowym do instalacji CO)

Izolacja z kabla zejdzie :-(

ewentualnie klemy kupujesz z otworami takie jak np ta:
http://allegro.pl/klema-dodatnia-plus-ghost-2x10-20-mm2-i1587591806.html

mocowanie kabli fachowe, ale te klemy sie jakos potem rygluje ?

Wtedy oczka tylko po jednej stronie kabla, do rozrusznika i do masy.
Wychodzi chyba najkorzystniej taki zestaw złożyć.

Albo wybrac z jakiegos zlomu gotowe.

J.

Data: 2011-05-06 02:21:23
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 20:03, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ipukdr$m2q$1news.onet.pl...
W dniu 2011-05-05 18:15, Iglo pisze:
Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na końcu
nowe klemy
i oczka skręcić?

Bedzie ciezko potem zaizolowac.

Co ciężko zaizolować? Oczko przykręcone do rozrusznika albo klemy? Po co?

Na obu końcach grube oczka średnica otworu fi10mm i grubość oczka
jakieś 3-4mm to zalutować na oba końce kabla (najlepiej palnikiem
gazowym do instalacji CO)

Izolacja z kabla zejdzie :-(

Oryginalna izolacja zejdzie? No co Ty, to dla upartych włożyć w peszle.


ewentualnie klemy kupujesz z otworami takie jak np ta:
http://allegro.pl/klema-dodatnia-plus-ghost-2x10-20-mm2-i1587591806.html

mocowanie kabli fachowe, ale te klemy sie jakos potem rygluje ?

Tak, z boku wkręca się inbusa 5mm, który całość zaciska.

Wtedy oczka tylko po jednej stronie kabla, do rozrusznika i do masy.
Wychodzi chyba najkorzystniej taki zestaw złożyć.

Albo wybrac z jakiegos zlomu gotowe.

MoĹĽna i tak ale wtedy ma siÄ™ stare parchy ciekawe z czym mniej roboty.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-06 20:52:29
Autor: J.F.
Kable do klem.
On Fri, 06 May 2011 02:21:23 +0200,  Lewis wrote:
W dniu 2011-05-05 20:03, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2011-05-05 18:15, Iglo pisze:
Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na końcu
nowe klemy i oczka skręcić?

Bedzie ciezko potem zaizolowac.

Co ciężko zaizolować? Oczko przykręcone do rozrusznika albo klemy? Po co?

wydawalo mi sie ze Iglo chcial kabel przedluzac - tzn nie schylac sie
do rozrusznika, tylko zdjac/odciac kleme, zamontowac oczko, zrobic
drugi kawalek z klema i oczkiem, oczka skrecic.
w zasadzie poprawnie, ale nie powinny sie nieizolowane przewodniki pod
napieciem poniewierac po aucie.

Na obu końcach grube oczka ¶rednica otworu fi10mm i grubo¶ć oczka
jakie¶ 3-4mm to zalutować na oba końce kabla (najlepiej palnikiem
gazowym do instalacji CO)
Izolacja z kabla zejdzie :-(
Oryginalna izolacja zejdzie? No co Ty, to dla upartych włożyć w peszle.

Izolacja to chyba z PVC, on mieknie przy 70-80 C.

ewentualnie klemy kupujesz z otworami takie jak np ta:
http://allegro.pl/klema-dodatnia-plus-ghost-2x10-20-mm2-i1587591806.html
mocowanie kabli fachowe, ale te klemy sie jakos potem rygluje ?
Tak, z boku wkręca się inbusa 5mm, który cało¶ć zaciska.

Upierdliwe troche.


J.

Data: 2011-05-07 09:02:58
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-06 20:52, J.F. pisze:

wydawalo mi sie ze Iglo chcial kabel przedluzac - tzn nie schylac sie
do rozrusznika, tylko zdjac/odciac kleme, zamontowac oczko, zrobic
drugi kawalek z klema i oczkiem, oczka skrecic.
w zasadzie poprawnie, ale nie powinny sie nieizolowane przewodniki pod
napieciem poniewierac po aucie.

Ale zrobienie nowego kabla od a do z nie wyjdzie duĹĽo droĹĽej a znacznie lepiej.

Izolacja to chyba z PVC, on mieknie przy 70-80 C.

U mnie nie ma z tym problemu nagrzewany palnikiem zaczyna się topić dość późno

Upierdliwe troche.

Czy ja wiem, mi to problemu nie sprawia a klema trzyma się bardzo dobrze. Wg mnie dużo wygodniej niż normalna klema skręcana śrubą na końcu klemy

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-07 09:55:08
Autor: J.F.
Kable do klem.
On Sat, 07 May 2011 09:02:58 +0200,  Lewis wrote:
W dniu 2011-05-06 20:52, J.F. pisze:
wydawalo mi sie ze Iglo chcial kabel przedluzac - tzn nie schylac sie
do rozrusznika, tylko zdjac/odciac kleme, zamontowac oczko, zrobic
drugi kawalek z klema i oczkiem, oczka skrecic.
w zasadzie poprawnie, ale nie powinny sie nieizolowane przewodniki pod
napieciem poniewierac po aucie.

Ale zrobienie nowego kabla od a do z nie wyjdzie dużo drożej a znacznie lepiej.

Oczywiscie, tylko kolega mial chyba inna koncepcje, ktora prostowalem
:-)

Izolacja to chyba z PVC, on mieknie przy 70-80 C.
U mnie nie ma z tym problemu nagrzewany palnikiem zaczyna się topić do¶ć póĽno

no coz, ja mam doswiadczenie z cienszymi kabelkami i lutownica -
wesolo nie jest.

J.

Data: 2011-05-05 14:20:16
Autor: J.F.
Kable do klem.
Użytkownik "Iglo" <fajnefele@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
skończył akumulator, nie kupił takiego jak należy tylko z odwrotnym (+) i (-),
zamontował odwrotnie i przedłużył klemy jakimi¶ kawałkami kabla (wygl±da na
linkę 2.5 kwadrat) dokręcaj±c do starych klem i montuj±c nowe. Ledwo co
zaizolowane latało to luĽno wywołuj±c w mych oczach wizję pożaru..

Przez tyle lat sie nie zapalil, to moze poczekac do wymiany aku :-)

Wpadłem na pomysł odwiedzenia szrotu, wycięcia porz±dnych grubych kabli z
jakiego¶ autka i zrobienia tego jak jest tylko porz±dnie -czyli jak? Pewnie
odci±ć oryginalne klemy, ale jak poł±czyć te oryginalne kable z nowymi
przedłużkami? Jaka¶ ¶ruba? Skręcić i lutować?

Jak masz dostep do zakuwarki - wsadzic w miedziana rurke i zacisnac.
Moze gdzies znajdziesz "kostki" laczeniowe na duzy przekroj - ja sobie kiedys musialem dac dwie ciensze.

Kabel 16mm jest do dostania luzem w hurtowniach. Dosc drogi, ale ile go potrzebujesz ?
Klemy tez mozna kupic, choc fabryczne lepiej zacisniete niz na dwoch malych srubkach.
Ale potem trzeba sie postarac oczko na koncu dobrze zacisnac :-)

Moze faktycznie poszukaj gotowych dlugich przewodow ... tylko w obu przypadkach trzeba gdzies pod auto nurkowac zeby wymienic.

J.

Data: 2011-05-05 14:33:28
Autor: Albercik
Kable do klem.
W dniu 05.05.2011 14:05, Iglo pisze:
Kupiłem żonie "działkowóz", co¶ co j± uniezależni gdy pojadę do pracy a
zabraknie cukru :-). Padło na Citroena Saxo i jak na auto za 3kzł jest całkiem
ok :-). Prawie nie zgnity i motor suchy.. Jednak jak to staroć to ma różne
"patenty" po poprzednich użyszkodnikach... Sprawa wygl±da tak, że komu¶ się
skończył akumulator, nie kupił takiego jak należy tylko z odwrotnym (+) i (-),
zamontował odwrotnie i przedłużył klemy jakimi¶ kawałkami kabla (wygl±da na
linkę 2.5 kwadrat) dokręcaj±c do starych klem i montuj±c nowe. Ledwo co
zaizolowane latało to luĽno wywołuj±c w mych oczach wizję pożaru..  I się
zastanawiam jak z tego wybrn±ć, najłatwiej by było kupić nowy, prawidłowy aku,
ale doprowadzenie cytrynki do stanu bezpiecznej jazdy tiptop  już poci±gnęło
850zł i więcej mi się nie u¶miecha, pozatym aku kręci żwawo i go szkoda..
Wpadłem na pomysł odwiedzenia szrotu, wycięcia porz±dnych grubych kabli z
jakiego¶ autka i zrobienia tego jak jest tylko porz±dnie -czyli jak? Pewnie
odci±ć oryginalne klemy, ale jak poł±czyć te oryginalne kable z nowymi
przedłużkami? Jaka¶ ¶ruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z góry dzięki
za podpowiedzi..


Zobacz gdzie się kończ± te przewody?
Może uda Ci się znaleĽć na tyle długi żeby nie musieć kombinować z przedłużaniem.
A jeżeli już chcesz przedłużać to znajdĽ co¶ podobnego do tego:
http://www.elektrohurtownie.pl/Oferta_obrazy/320/Miniatury/477.jpeg
z tym że linka przed przykręceniem ¶rubk± powinna być zarobiona w tulejkę. Cało¶ć owijasz ta¶m± izolacyjn± i potem pakujesz do izolacji termokurczliwej, będzie git. Zabezpiecz to przed przetarciem od drgań,tz zamocuj tak żeby nie "dyndało".

Data: 2011-05-05 15:16:36
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 14:05, Iglo pisze:
Kupiłem żonie "działkowóz", co¶ co j± uniezależni gdy pojadę do pracy a
zabraknie cukru :-). Padło na Citroena Saxo i jak na auto za 3kzł jest całkiem
ok :-). Prawie nie zgnity i motor suchy..

Nie chce straszyć, ale sprawdĽ ł±czenie podłogi bagażnika z wewnętrznymi nadkolami, tam prawie zawsze jest ogrom rdzy.
Trzeba na to zwracać szczególn± uwagę, bo tylna belka jest mocowana tylko do podłogi.



--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2011-05-05 13:41:03
Autor: Iglo
Kable do klem.
Michał \HoMMeR\ Paszek <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał(a):
W dniu 2011-05-05 14:05, Iglo pisze:
> Kupiłem żonie "działkowóz", co¶ co j± uniezależni gdy pojadę do pracy a
> zabraknie cukru :-). Padło na Citroena Saxo i jak na auto za 3kzł jest całkie
m
> ok :-). Prawie nie zgnity i motor suchy..

Nie chce straszyć, ale sprawdĽ ł±czenie podłogi bagażnika z wewnętrznymi nadkolami, tam prawie zawsze jest ogrom rdzy.
Trzeba na to zwracać szczególn± uwagę, bo tylna belka jest mocowana tylko do podłogi.


Jest trochę, lewa strona jako¶ się trzyma, ale z prawej jest gorzej. Jak się
ociepli zrobię wstawki z blachy i jako¶ zabezpieczę w ramach popołudniowych
zabaw motoryzacyjnych. Na szczę¶cie tylna belka w miarę ¶wieżo po regeneracji
więc choć ten problem z głowy. Szukaj±c toczydła za 3 koła napotykałem na
takie przegnite truchła, że te trochę w bagażniku to cud miód :-). Najgorsze
były Fiesty i Corsy, francuzy stosunkowo najlepiej się trzymały, choć
polowałem na Twingo (miałem już 2, więc wiedziałem co w trawie piszczy) to
jednak zdecydował stan konkretnego egzemplarza. To Saxo z 98r miało przeguby
na wykończeniu i dr±żek biegów latał jak chochla w grochówce. Cóż, półosie
nowe, jakie¶ simmeringi ,płyny, jakie¶ gumki w zawiasie, 2 opony, urwana
antena, zatarte, zardzewiałe zawiasy... Wiadomo. Nie jest lekko. Jeszcze
zamkn±ć sprawę akumulatora i założyć centralny zamek i jako dojazdówka do wsi
i na targ 2 razy w tygodniu jak znalazł.. A na zimę jak wrócimy do DC to
pewnie zostanie na działce do wiosny :-).



--


Data: 2011-05-05 15:52:58
Autor: Michał Gut
Kable do klem.
i na targ 2 razy w tygodniu jak znalazł.. A na zimę jak wrócimy do DC to
pewnie zostanie na działce do wiosny :-).

nie rob tego albo pozycz go komus kto bedzie nim jezdzil.
bedziesz mial sito z hamulcow po polroczu. jedno z moich autek stalo niedotykane ze 3 do 5 miesiecy i efektem jest korozja tarcz i bebnow. chrobocze i bije podczas hamowania.... nowe szczeki bebny i tarcze juz czekaja na montaz. z tamtymi hamulcami nie da sie jechac.

Data: 2011-05-05 16:06:48
Autor: Iglo
Kable do klem.
Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał(a):
> i na targ 2 razy w tygodniu jak znalazł.. A na zimę jak wrócimy do DC to
> pewnie zostanie na działce do wiosny :-).

nie rob tego albo pozycz go komus kto bedzie nim jezdzil.
bedziesz mial sito z hamulcow po polroczu. jedno z moich autek stalo niedotykane ze 3 do 5 miesiecy i efektem jest korozja tarcz i bebnow. chrobocze i bije podczas hamowania.... nowe szczeki bebny i tarcze juz czekaja na montaz. z tamtymi hamulcami nie da sie jechac.

Zobaczymy, trochę się obawiam ,że do jesieni między żon± a dojazdówk± zostanie
zawi±zana przyjaĽń i trzeba będzie kupić zimówki etc :-). Zreszt±, sam już go
polubiłem trochę. Taki "samochód samochód", poza wtryskiem żadnej elektroniki,
a to odmiana jak się przesiadam z Laguny II..

--


Data: 2011-05-05 18:27:05
Autor: Michał Gut
Kable do klem.
i dobrze - lepiej mu na zdrowie wyjdzie (jazda caloroczna a nie sam zakup zimowek:))
nie patrz sie na to ze kupiles za 3k a wlozysz 1,5k.
no chyba ze planujesz go sprzedac za pol roku:)

nowy samochod traci w ciagu roku po kilka-kilkanascie kpln:) wiec wyobraz sobei ze kupiles sobie nowke sztuke i ta roczna strate w pakuj w podniesienie jego stanu technicznego:)
bedzie jezdzil jak nowka sztuka:)

Data: 2011-05-05 18:19:02
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 14:05, Iglo pisze:

przedłużkami? Jakaś śruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z góry dzięki
za podpowiedzi..

W marketach (we wro w lerła merleó) są działy z "kablami" ... na tych działach są kosze z "końcówkami" z rolki, czy z odcinkami, których klienci nie wzięli ... zniżka 40 % :) ... kup kable 35 - 50 mm2 i działaj ... oczka nie oczka - masz tego pod dostatkiem ...

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-05 20:04:39
Autor: J.F.
Kable do klem.
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:ipuill$d1u$2node2.news.atman.pl...
W marketach (we wro w lerła merleó) są działy z "kablami" ... na tych działach są kosze z "końcówkami" z rolki, czy z odcinkami, których klienci nie wzięli ... zniżka 40 % :) ... kup kable 35 - 50 mm2 i działaj ... oczka nie oczka - masz tego pod dostatkiem ...

Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?


J.

Data: 2011-05-05 22:31:33
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Kable do klem.
On 2011-05-05 20:04, J.F. wrote:
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:ipuill$d1u$2node2.news.atman.pl...
W marketach (we wro w lerła merleó) s± działy z "kablami" ... na tych
działach s± kosze z "końcówkami" z rolki, czy z odcinkami, których
klienci nie wzięli ... zniżka 40 % :) ... kup kable 35 - 50 mm2 i
działaj ... oczka nie oczka - masz tego pod dostatkiem ...

Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

ROTFL :-) O to samo miałem pytać :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-05-06 00:06:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 20:04, J.F. pisze:

Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

Mam doświadczenia z kablami z marketów - takowych bym nie zastosował ... grubość kabla jak mój kciuk - miedzi co kot napłakał. Jak już robić kable to "po piździe" takie żeby mieć gwarancję w razie "niemożności" odpalenia, że to nie kable są przyczyną. Koszt zwiększasz sumarycznie o 20 PLN, a spokój - rzecz bezcenna. Z takich kabli jesteś w stanie zassać taki prąd, jaki potrzebuje silnik, i nie pieprzysz się z czekaniem, niech się aku podładuje.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-06 00:16:47
Autor: Michał Gut
Kable do klem.
zgoda w calej rozciaglosci
ale nie zmienia to faktu ze 50mm kwadrat to ciut sporo:) nawet jak na warunki ciÄ…gania po 300-400 amperow:)
a te kable marketowe to fakt - nie znalazlem nigdzie takiego badziewia cinskiego jak tam.
 kiedys w lokalnym sklepie moto kupilem porzadne kable (odpalalem na nich auto nawet jak nie dawaly rady inne oraz odpalilem punciakiem stara z zasiarczonymi akumulatorami:)))))))) i juz nigdy wiecej ich tam nie widzialem. maja teraz chinole jak inni. a te jedne jedyne kabelki z miekka izolacja ggrzecznie sobie leza i sa uzywane od czasu do czasu:) jak nie mnie to ja kogos:)

Data: 2011-05-06 00:26:04
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kable do klem.
W dniu 2011-05-06 00:16, Michał Gut pisze:
zgoda w calej rozciaglosci
ale nie zmienia to faktu ze 50mm kwadrat to ciut sporo:) nawet
jak na warunki ciÄ…gania po 300-400 amperow:)

Ale podałem 35 - 50 mm ... cena za 50 mm2 nawet po upuście 40 % w lerła odstraszy. Dałem wędkę, a nie rybę :P

nigdy wiecej ich tam nie widzialem. maja teraz chinole jak inni.
a te jedne jedyne kabelki z miekka izolacja ggrzecznie sobie
leza i sa uzywane od czasu do czasu:) jak nie mnie to ja kogos:)

Najzwyklejsze "spawalnicze" z markieta. Właśnie w żuku tak porobiliśmy "dodatkowy" akumulator ... Plus z dodatkowego aku j est puszczony "2x35 mm2" i minus tak samo - koszty znikome. Jak widzę ludzi dających 50 -100 PLN za "kable rozruchowe" to mnie skręca - wg mojej metody kupisz porządne miedziaki o dużym przekroju i porządne "krokodyle" lub klemy W tej samej cenie lub niższej - i w ogóle nie musisz się obawiać o "ich jakość" ... Tylko i wyłącznie do tego piłem. Nie piłem do tego, żeby robić se rozruchowe na przekroju metr kwadrat :)
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-06 08:46:30
Autor: Albercik
Kable do klem.
W dniu 06.05.2011 00:16, Michał Gut pisze:
kiedys w lokalnym sklepie moto kupilem porzadne kable (odpalalem na nich
auto nawet jak nie dawaly rady inne oraz odpalilem punciakiem stara z
zasiarczonymi akumulatorami:))))))))
Zawsze mi siÄ™ wydawaĹ‚o ĹĽe star ma instalacje 24V, jakim cudem  odpaliĹ‚ z 12V? tym bardziej ĹĽe sam stwierdzasz ĹĽe miaĹ‚ akumulatory(w liczbie mnogiej)

Data: 2011-05-06 10:05:28
Autor: Przemysław Czaja
Kable do klem.

UĹĽytkownik "Albercik"

Zawsze mi siÄ™ wydawaĹ‚o ĹĽe star ma instalacje 24V, jakim cudem  odpaliĹ‚ z 12V? tym bardziej ĹĽe sam stwierdzasz ĹĽe miaĹ‚ akumulatory(w liczbie mnogiej)

A Stary 660 nie miaĹ‚y czasem  instalacji 12V ?

Data: 2011-05-06 18:20:58
Autor: Michał Gut
Kable do klem.
A Stary 660 nie miaĹ‚y czasem  instalacji 12V ?

ten mial 24v
jeden podladowalem najpierw z kwadrans(z punciaka) a potem do drugiego kable i jakos ruszyl. jak probowalismy ladowac jeden i drugi i uruchamiac to nie dalo sie:) z drutami i owszem:)

Data: 2011-05-06 01:54:57
Autor: J.F.
Kable do klem.
On Fri, 06 May 2011 00:06:46 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-05 20:04, J.F. pisze:
Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

Mam do¶wiadczenia z kablami z marketów - takowych bym nie zastosował ... grubo¶ć kabla jak mój kciuk - miedzi co kot napłakał. Jak już robić kable to "po piĽdzie" takie żeby mieć gwarancję w razie "niemożno¶ci" odpalenia, że to nie kable s± przyczyn±.

Nie wiem czy pamietasz jak ci beemke odpalalem. Kabli bylo po 3m, do tego 4 krokodyle i co - i odpalila bez szemrania,
a kabelki byly 16 czy nawet 10 mmkw.

Koszt zwiększasz sumarycznie o 20 PLN, a spokój - rzecz bezcenna.

Ale koszt wykonania rosnie, bo wiecej miedzi do zamocowania :-)
No chyba ze w klemach masz otwor 35, i zamocowac kabel 16mm to jest
problem :-)

J.

Data: 2011-05-06 02:42:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kable do klem.
W dniu 2011-05-06 01:54, J.F. pisze:

Mam doświadczenia z kablami z marketów - takowych bym nie
zastosował ... grubość kabla jak mój kciuk - miedzi co kot
napłakał. Jak już robić kable to "po piździe" takie żeby mieć
gwarancję w razie "niemożności" odpalenia, że to nie kable są
przyczynÄ….
Nie wiem czy pamietasz jak ci beemke odpalalem.
Kabli bylo po 3m, do tego 4 krokodyle i co - i odpalila bez szemrania,
a kabelki byly 16 czy nawet 10 mmkw.

a , panie ... pamięć szwankuje :) ... Właśnie ze szemraniem było .... sapała, że brak prądu po podpięciu. A ja ostatnio "dużymi" kablami odpalałem dużego diesla z małej benzyny :) ... Po zapięciu kabli benzymna mało nie zgasła, jak padnięty aku "siorbnął" to co potrzebował + rozruch dużego diesla :)

Koszt zwiększasz sumarycznie o 20 PLN, a spokój - rzecz bezcenna.
Ale koszt wykonania rosnie, bo wiecej miedzi do zamocowania :-)
No chyba ze w klemach masz otwor 35, i zamocowac kabel 16mm to jest
problem :-)

Ale co ? Wolisz dać 40 PLN i mieć gówno, czy dać 60 PLN i mieć sprzęt nie do zajebania ?

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-06 20:44:42
Autor: J.F.
Kable do klem.
On Fri, 06 May 2011 02:42:31 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-06 01:54, J.F. pisze:
Nie wiem czy pamietasz jak ci beemke odpalalem.
Kabli bylo po 3m, do tego 4 krokodyle i co - i odpalila bez szemrania,
a kabelki byly 16 czy nawet 10 mmkw.

a , panie ... pamięć szwankuje :) ... Wła¶nie ze szemraniem było ... sapała, że brak pr±du po podpięciu. A ja ostatnio "dużymi" kablami odpalałem dużego diesla z małej benzyny :) ...

ALE twoja beemka to 2.5D, a ja wtedy .. nie przyjechalem scierka ? Czyli malym gazem :-)

Koszt zwiększasz sumarycznie o 20 PLN, a spokój - rzecz bezcenna.
Ale koszt wykonania rosnie, bo wiecej miedzi do zamocowania :-)
No chyba ze w klemach masz otwor 35, i zamocowac kabel 16mm to jest
problem :-)

Ale co ? Wolisz dać 40 PLN i mieć gówno, czy dać 60 PLN i mieć sprzęt nie do zajebania ?

Widzisz - wydaje mi sie za 40 zl mozna miec calkiem dobry sprzet, a
skoro nie widac roznicy to po co przeplacac :-)
A i za 60 pln mozesz miec g*, jesli nie potrafisz porzadnie kabla
zacisnac.

Oczywiscie jak pisalem moze tez byc i odwrotnie - wydasz 40 zl,
skrecisz kleme do oporu, a tu kabelek wylata :-)

J.

Data: 2011-05-06 08:54:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
Kable do klem.
On 2011-05-05, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

Mam do¶wiadczenia z kablami z marketów - takowych bym nie zastosował ... grubo¶ć kabla jak mój kciuk - miedzi co kot napłakał.

Z rozruchowymi to tak jest, ale jak w markecie budowlanym weĽmiesz
przewód z działu elektrycznego to będzie miał wła¶ciwy przekrój.
 --
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-05-05 21:19:20
Autor: Wmak
Kable do klem.
Rafał \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisał(a):
W dniu 2011-05-05 14:05, Iglo pisze:

> przedłużkami? Jakaś śruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z gór
y dzięki
> za podpowiedzi..

W marketach (we wro w lerła merleó) są działy z "kablami" ... na tych działach są kosze z "końcówkami" z rolki, czy z odcinkami, których klienci nie wzięli ... zniżka 40 % :) ... kup kable 35 - 50 mm2 i działaj ... oczka nie oczka - masz tego pod dostatkiem ...

 Tak czytam o tych pomysłach chałupniczego sztukowania kabli albo biegania po złomowiskach i mam inny pomysł - chyba s± jeszcze sklepy z czę¶ciami do poloneza - jak pamiętam, bo zakładałem takie kable do Chryslera (wła¶nie były sztukowane, chyba jeszcze w Ameryce cienkim przewodem na supeł) i były dosyć długie, zarówno plusowy jak i minusowy, z porz±dnie zalanymi ołowianymi klemami i zaprasowanymi oczkami od strony startera i masy.


--


Data: 2011-05-06 10:31:02
Autor: Wmak
Kable do klem.
 Wmak <w.mak.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): 
długie, zarówno plusowy jak i minusowy, z porz±dnie zalanymi ołowianymi klemami i zaprasowanymi oczkami od strony startera i masy.


Z nudów zapytałem o takie kable w sklepie
http://auto_fosa.firmacja.pl/
S± kable, długi plusowy 59zł, krótki minusowy chyba 12zł

--


Data: 2011-05-05 22:00:03
Autor: Adam Płaszczyca
Kable do klem.
Dnia Thu, 5 May 2011 12:05:55 +0000 (UTC), Iglo napisał(a):

odci±ć oryginalne klemy, ale jak poł±czyć te oryginalne kable z nowymi
przedłużkami? Jaka¶ ¶ruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z góry dzięki

Lutować, zaizolować koszulk± termokurczliw± (najlepiej 2-3 warstwy jedna na
drug±. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-05-06 10:04:18
Autor: tck
Kable do klem.

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:c1.01.3QQRsw$0LYmike.oldfield.org.pl...
Dnia Thu, 5 May 2011 12:05:55 +0000 (UTC), Iglo napisał(a):

odci±ć oryginalne klemy, ale jak poł±czyć te oryginalne kable z nowymi
przedłużkami? Jaka¶ ¶ruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z góry dzięki

Lutować, zaizolować koszulk± termokurczliw± (najlepiej 2-3 warstwy jedna na
drug±.


a ja bym sie zorientowal jak dlugie sa te dotychczasowe i jaki dostep jest do rozrusznika i  miejsca gdzie podpieta jest masa- moze zamiast rzezbic w g..nie zrobic nowe, dluzsze i wymienic?


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2011-05-06 10:46:25
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-06 10:04, tck pisze:

a ja bym sie zorientowal jak dlugie sa te dotychczasowe i jaki dostep
jest do rozrusznika i miejsca gdzie podpieta jest masa- moze zamiast
rzezbic w g..nie zrobic nowe, dluzsze i wymienic?


O właśnie, o tym od początku mówię ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-09 22:36:55
Autor: Adam Płaszczyca
Kable do klem.
Dnia Fri, 6 May 2011 10:04:18 +0200, tck napisał(a):

a ja bym sie zorientowal jak dlugie sa te dotychczasowe i jaki dostep jest do rozrusznika i  miejsca gdzie podpieta jest masa- moze zamiast rzezbic w g..nie zrobic nowe, dluzsze i wymienic?

Powodzenia. Ja jestem leniwy. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Kable do klem.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona