Kable do klem.

Data: 2011-05-05 14:10:47
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 14:05, Iglo pisze:
Kupiłem żonie "działkowóz", coś co ją uniezależni gdy pojadę do pracy a
zabraknie cukru :-). Padło na Citroena Saxo i jak na auto za 3kzł jest całkiem
ok :-). Prawie nie zgnity i motor suchy.. Jednak jak to staroć to ma różne
"patenty" po poprzednich użyszkodnikach... Sprawa wygląda tak, że komuś się
skończył akumulator, nie kupił takiego jak należy tylko z odwrotnym (+) i (-),
zamontował odwrotnie i przedłużył klemy jakimiś kawałkami kabla (wygląda na
linkę 2.5 kwadrat) dokręcając do starych klem i montując nowe. Ledwo co
zaizolowane lataÅ‚o to luźno wywoÅ‚ujÄ…c w mych oczach wizjÄ™ pożaru..  I siÄ™
zastanawiam jak z tego wybrnąć, najłatwiej by było kupić nowy, prawidłowy aku,
ale doprowadzenie cytrynki do stanu bezpiecznej jazdy tiptop  już pociÄ…gnęło
850zł i więcej mi się nie uśmiecha, pozatym aku kręci żwawo i go szkoda..
Wpadłem na pomysł odwiedzenia szrotu, wycięcia porządnych grubych kabli z
jakiegoÅ› autka i zrobienia tego jak jest tylko porzÄ…dnie -czyli jak? Pewnie
odciąć oryginalne klemy, ale jak połączyć te oryginalne kable z nowymi
przedłużkami? Jakaś śruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z góry dzięki
za podpowiedzi..

Jedź do sklepu zajmującego się Car Audio, kup ze 2m kabla zasilającego np 35mm2 albo 50mm2 do tego 4 grube oczka i 2 klemy dedykowane do CA. Zalutuj oczka zakręć klemy i będzie super. Mam tak w kilku pojazdach i rewelacja.

Kabel kosztuje z 20zł za metr klemy po 10zl sztuka, oczka po 1zł i masz nowitki dobry gruby kabel.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 16:15:29
Autor: Iglo
Kable do klem.

Jedź do sklepu zajmuj�cego si� Car Audio, kup ze 2m kabla zasilaj�cego np 35mm2 albo 50mm2 do tego 4 grube oczka i 2 klemy dedykowane do CA. Zalutuj oczka zakr�� klemy i b�dzie super. Mam tak w kilku pojazdach i rewelacja.

Kabel kosztuje z 20z� za metr klemy po 10zl sztuka, oczka po 1z� i masz nowitki dobry gruby kabel.

Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na koñcu nowe klemy
i oczka skrêciæ?

Data: 2011-05-05 18:48:58
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 18:15, Iglo pisze:

[...]

Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na końcu nowe klemy
i oczka skręcić?

Na obu końcach grube oczka średnica otworu fi10mm i grubość oczka jakieś 3-4mm to zalutować na oba końce kabla (najlepiej palnikiem gazowym do instalacji CO)
Do klem przykręcasz oczka śrubą fi 8mm z podkładką zwykłą i sprężynową żeby się nie odkręcało, ewentualnie klemy kupujesz z otworami takie jak np ta:
http://allegro.pl/klema-dodatnia-plus-ghost-2x10-20-mm2-i1587591806.html
Wtedy oczka tylko po jednej stronie kabla, do rozrusznika i do masy.
Wychodzi chyba najkorzystniej taki zestaw złożyć.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 20:03:20
Autor: J.F.
Kable do klem.
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipukdr$m2q$1news.onet.pl...
W dniu 2011-05-05 18:15, Iglo pisze:
Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na końcu nowe klemy
i oczka skręcić?

Bedzie ciezko potem zaizolowac.

Na obu końcach grube oczka średnica otworu fi10mm i grubość oczka jakieś 3-4mm to zalutować na oba końce kabla (najlepiej palnikiem gazowym do instalacji CO)

Izolacja z kabla zejdzie :-(

ewentualnie klemy kupujesz z otworami takie jak np ta:
http://allegro.pl/klema-dodatnia-plus-ghost-2x10-20-mm2-i1587591806.html

mocowanie kabli fachowe, ale te klemy sie jakos potem rygluje ?

Wtedy oczka tylko po jednej stronie kabla, do rozrusznika i do masy.
Wychodzi chyba najkorzystniej taki zestaw złożyć.

Albo wybrac z jakiegos zlomu gotowe.

J.

Data: 2011-05-06 02:21:23
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 20:03, J.F. pisze:
[...]

Co ciężko zaizolować? Oczko przykręcone do rozrusznika albo klemy? Po co?

Na obu końcach grube oczka średnica otworu fi10mm i grubość oczka
jakieś 3-4mm to zalutować na oba końce kabla (najlepiej palnikiem
gazowym do instalacji CO)

Izolacja z kabla zejdzie :-(

Oryginalna izolacja zejdzie? No co Ty, to dla upartych włożyć w peszle.

ewentualnie klemy kupujesz z otworami takie jak np ta:
http://allegro.pl/klema-dodatnia-plus-ghost-2x10-20-mm2-i1587591806.html

mocowanie kabli fachowe, ale te klemy sie jakos potem rygluje ?

Tak, z boku wkręca się inbusa 5mm, który całość zaciska.

Wtedy oczka tylko po jednej stronie kabla, do rozrusznika i do masy.
Wychodzi chyba najkorzystniej taki zestaw złożyć.

Albo wybrac z jakiegos zlomu gotowe.

Można i tak ale wtedy ma się stare parchy ciekawe z czym mniej roboty.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-06 20:52:29
Autor: J.F.
Kable do klem.
U¿ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2011-05-05 18:15, Iglo pisze:
Znaczy zamiast starych klem oczko, na nowym kablu oczko i na koñcu
nowe klemy i oczka skrêciæ?

Bedzie ciezko potem zaizolowac.

Co ciê¿ko zaizolowaæ? Oczko przykrêcone do rozrusznika albo klemy? Po co?

wydawalo mi sie ze Iglo chcial kabel przedluzac - tzn nie schylac sie
do rozrusznika, tylko zdjac/odciac kleme, zamontowac oczko, zrobic
drugi kawalek z klema i oczkiem, oczka skrecic.
w zasadzie poprawnie, ale nie powinny sie nieizolowane przewodniki pod
napieciem poniewierac po aucie.

Na obu koñcach grube oczka ¶rednica otworu fi10mm i grubo¶æ oczka
jakie¶ 3-4mm to zalutowaæ na oba koñce kabla (najlepiej palnikiem
gazowym do instalacji CO)
Izolacja z kabla zejdzie :-(
Oryginalna izolacja zejdzie? No co Ty, to dla upartych w³o¿yæ w peszle.

Izolacja to chyba z PVC, on mieknie przy 70-80 C.

ewentualnie klemy kupujesz z otworami takie jak np ta:
http://allegro.pl/klema-dodatnia-plus-ghost-2x10-20-mm2-i1587591806.html
mocowanie kabli fachowe, ale te klemy sie jakos potem rygluje ?
Tak, z boku wkrêca siê inbusa 5mm, który ca³o¶æ zaciska.

Upierdliwe troche.

J.

Data: 2011-05-07 09:02:58
Autor: Lewis
Kable do klem.
W dniu 2011-05-06 20:52, J.F. pisze:

[...]

Ale zrobienie nowego kabla od a do z nie wyjdzie dużo drożej a znacznie lepiej.

Izolacja to chyba z PVC, on mieknie przy 70-80 C.

U mnie nie ma z tym problemu nagrzewany palnikiem zaczyna się topić dość późno

Upierdliwe troche.

Czy ja wiem, mi to problemu nie sprawia a klema trzyma się bardzo dobrze. Wg mnie dużo wygodniej niż normalna klema skręcana śrubą na końcu klemy

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-07 09:55:08
Autor: J.F.
Kable do klem.
On Sat, 07 May 2011 09:02:58 +0200,  Lewis wrote:
[...]

Ale zrobienie nowego kabla od a do z nie wyjdzie du¿o dro¿ej a znacznie lepiej.

Oczywiscie, tylko kolega mial chyba inna koncepcje, ktora prostowalem
:-)

Izolacja to chyba z PVC, on mieknie przy 70-80 C.
U mnie nie ma z tym problemu nagrzewany palnikiem zaczyna siê topiæ do¶æ pó¼no

no coz, ja mam doswiadczenie z cienszymi kabelkami i lutownica -
wesolo nie jest.

J.

Kable do klem.