Kable do klem.

Data: 2011-05-05 14:20:16
Autor: J.F.
Kable do klem.
Użytkownik "Iglo" <fajnefele@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
skończył akumulator, nie kupił takiego jak należy tylko z odwrotnym (+) i (-),
zamontował odwrotnie i przedłużył klemy jakimiś kawałkami kabla (wygląda na
linkę 2.5 kwadrat) dokręcając do starych klem i montując nowe. Ledwo co
zaizolowane latało to luźno wywołując w mych oczach wizję pożaru..

Przez tyle lat sie nie zapalil, to moze poczekac do wymiany aku :-)

Wpadłem na pomysł odwiedzenia szrotu, wycięcia porządnych grubych kabli z
jakiegoś autka i zrobienia tego jak jest tylko porządnie -czyli jak? Pewnie
odciąć oryginalne klemy, ale jak połączyć te oryginalne kable z nowymi
przedłużkami? Jakaś śruba? Skręcić i lutować?

Jak masz dostep do zakuwarki - wsadzic w miedziana rurke i zacisnac.
Moze gdzies znajdziesz "kostki" laczeniowe na duzy przekroj - ja sobie kiedys musialem dac dwie ciensze.

Kabel 16mm jest do dostania luzem w hurtowniach. Dosc drogi, ale ile go potrzebujesz ?
Klemy tez mozna kupic, choc fabryczne lepiej zacisniete niz na dwoch malych srubkach.
Ale potem trzeba sie postarac oczko na koncu dobrze zacisnac :-)

Moze faktycznie poszukaj gotowych dlugich przewodow ... tylko w obu przypadkach trzeba gdzies pod auto nurkowac zeby wymienic.

J.

Kable do klem.