Kable do klem.

Data: 2011-05-05 18:19:02
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 14:05, Iglo pisze:

przedłużkami? Jakaś śruba? Skręcić i lutować? Czym zaizolować? Z góry dzięki
za podpowiedzi..

W marketach (we wro w lerła merleó) są działy z "kablami" ... na tych działach są kosze z "końcówkami" z rolki, czy z odcinkami, których klienci nie wzięli ... zniżka 40 % :) ... kup kable 35 - 50 mm2 i działaj ... oczka nie oczka - masz tego pod dostatkiem ...

RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-05 20:04:39
Autor: J.F.
Kable do klem.
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:ipuill$d1u$2node2.news.atman.pl...
[...]

Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

J.

Data: 2011-05-05 22:31:33
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Kable do klem.
On 2011-05-05 20:04, J.F. wrote:
U¿ytkownik ""Rafa³ \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:ipuill$d1u$2node2.news.atman.pl...
W marketach (we wro w ler³a merleó) s± dzia³y z "kablami" ... na tych
dzia³ach s± kosze z "koñcówkami" z rolki, czy z odcinkami, których
klienci nie wziêli ... zni¿ka 40 % :) ... kup kable 35 - 50 mm2 i
dzia³aj ... oczka nie oczka - masz tego pod dostatkiem ...

Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

ROTFL :-) O to samo mia³em pytaæ :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-05-06 00:06:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kable do klem.
W dniu 2011-05-05 20:04, J.F. pisze:

Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

Mam doświadczenia z kablami z marketów - takowych bym nie zastosował ... grubość kabla jak mój kciuk - miedzi co kot napłakał. Jak już robić kable to "po piździe" takie żeby mieć gwarancję w razie "niemożności" odpalenia, że to nie kable są przyczyną. Koszt zwiększasz sumarycznie o 20 PLN, a spokój - rzecz bezcenna. Z takich kabli jesteś w stanie zassać taki prąd, jaki potrzebuje silnik, i nie pieprzysz się z czekaniem, niech się aku podładuje.

Data: 2011-05-06 00:16:47
Autor: Michał Gut
Kable do klem.
zgoda w calej rozciaglosci
ale nie zmienia to faktu ze 50mm kwadrat to ciut sporo:) nawet jak na warunki ciÄ…gania po 300-400 amperow:)
a te kable marketowe to fakt - nie znalazlem nigdzie takiego badziewia cinskiego jak tam.
 kiedys w lokalnym sklepie moto kupilem porzadne kable (odpalalem na nich auto nawet jak nie dawaly rady inne oraz odpalilem punciakiem stara z zasiarczonymi akumulatorami:)))))))) i juz nigdy wiecej ich tam nie widzialem. maja teraz chinole jak inni. a te jedne jedyne kabelki z miekka izolacja ggrzecznie sobie leza i sa uzywane od czasu do czasu:) jak nie mnie to ja kogos:)

Data: 2011-05-06 00:26:04
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kable do klem.
W dniu 2011-05-06 00:16, Michał Gut pisze:
zgoda w calej rozciaglosci
ale nie zmienia to faktu ze 50mm kwadrat to ciut sporo:) nawet
jak na warunki ciÄ…gania po 300-400 amperow:)

Ale podałem 35 - 50 mm ... cena za 50 mm2 nawet po upuście 40 % w lerła odstraszy. Dałem wędkę, a nie rybę :P

nigdy wiecej ich tam nie widzialem. maja teraz chinole jak inni.
a te jedne jedyne kabelki z miekka izolacja ggrzecznie sobie
leza i sa uzywane od czasu do czasu:) jak nie mnie to ja kogos:)

Najzwyklejsze "spawalnicze" z markieta. Właśnie w żuku tak porobiliśmy "dodatkowy" akumulator ... Plus z dodatkowego aku j est puszczony "2x35 mm2" i minus tak samo - koszty znikome. Jak widzę ludzi dających 50 -100 PLN za "kable rozruchowe" to mnie skręca - wg mojej metody kupisz porządne miedziaki o dużym przekroju i porządne "krokodyle" lub klemy W tej samej cenie lub niższej - i w ogóle nie musisz się obawiać o "ich jakość" ... Tylko i wyłącznie do tego piłem. Nie piłem do tego, żeby robić se rozruchowe na przekroju metr kwadrat :)

Data: 2011-05-06 08:46:30
Autor: Albercik
Kable do klem.
W dniu 06.05.2011 00:16, Michał Gut pisze:
kiedys w lokalnym sklepie moto kupilem porzadne kable (odpalalem na nich
auto nawet jak nie dawaly rady inne oraz odpalilem punciakiem stara z
zasiarczonymi akumulatorami:))))))))
Zawsze mi siÄ™ wydawaÅ‚o że star ma instalacje 24V, jakim cudem  odpaliÅ‚ z 12V? tym bardziej że sam stwierdzasz że miaÅ‚ akumulatory(w liczbie mnogiej)

Data: 2011-05-06 10:05:28
Autor: Przemysław Czaja
Kable do klem.

Użytkownik "Albercik"

Zawsze mi siÄ™ wydawaÅ‚o że star ma instalacje 24V, jakim cudem  odpaliÅ‚ z 12V? tym bardziej że sam stwierdzasz że miaÅ‚ akumulatory(w liczbie mnogiej)

A Stary 660 nie miaÅ‚y czasem  instalacji 12V ?

Data: 2011-05-06 18:20:58
Autor: Michał Gut
Kable do klem.
A Stary 660 nie miaÅ‚y czasem  instalacji 12V ?

ten mial 24v
jeden podladowalem najpierw z kwadrans(z punciaka) a potem do drugiego kable i jakos ruszyl. jak probowalismy ladowac jeden i drugi i uruchamiac to nie dalo sie:) z drutami i owszem:)

Data: 2011-05-06 01:54:57
Autor: J.F.
Kable do klem.
On Fri, 06 May 2011 00:06:46 +0200,  Rafa³ "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-05 20:04, J.F. pisze:
Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

Mam do¶wiadczenia z kablami z marketów - takowych bym nie zastosowa³ ... grubo¶æ kabla jak mój kciuk - miedzi co kot nap³aka³. Jak ju¿ robiæ kable to "po pi¼dzie" takie ¿eby mieæ gwarancjê w razie "niemo¿no¶ci" odpalenia, ¿e to nie kable s± przyczyn±.

Nie wiem czy pamietasz jak ci beemke odpalalem. Kabli bylo po 3m, do tego 4 krokodyle i co - i odpalila bez szemrania,
a kabelki byly 16 czy nawet 10 mmkw.

Koszt zwiêkszasz sumarycznie o 20 PLN, a spokój - rzecz bezcenna.

Ale koszt wykonania rosnie, bo wiecej miedzi do zamocowania :-)
No chyba ze w klemach masz otwor 35, i zamocowac kabel 16mm to jest
problem :-)

J.

Data: 2011-05-06 02:42:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kable do klem.
W dniu 2011-05-06 01:54, J.F. pisze:

[...]
przyczynÄ….
Nie wiem czy pamietasz jak ci beemke odpalalem.
Kabli bylo po 3m, do tego 4 krokodyle i co - i odpalila bez szemrania,
a kabelki byly 16 czy nawet 10 mmkw.

a , panie ... pamięć szwankuje :) ... Właśnie ze szemraniem było .... sapała, że brak prądu po podpięciu. A ja ostatnio "dużymi" kablami odpalałem dużego diesla z małej benzyny :) ... Po zapięciu kabli benzymna mało nie zgasła, jak padnięty aku "siorbnął" to co potrzebował + rozruch dużego diesla :)

[...]

Ale co ? Wolisz dać 40 PLN i mieć gówno, czy dać 60 PLN i mieć sprzęt nie do zajebania ?

Data: 2011-05-06 20:44:42
Autor: J.F.
Kable do klem.
On Fri, 06 May 2011 02:42:31 +0200,  Rafa³ "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-06 01:54, J.F. pisze:
Nie wiem czy pamietasz jak ci beemke odpalalem.
Kabli bylo po 3m, do tego 4 krokodyle i co - i odpalila bez szemrania,
a kabelki byly 16 czy nawet 10 mmkw.

a , panie ... pamiêæ szwankuje :) ... W³a¶nie ze szemraniem by³o ... sapa³a, ¿e brak pr±du po podpiêciu. A ja ostatnio "du¿ymi" kablami odpala³em du¿ego diesla z ma³ej benzyny :) ...

ALE twoja beemka to 2.5D, a ja wtedy .. nie przyjechalem scierka ? Czyli malym gazem :-)

[...]

Ale co ? Wolisz daæ 40 PLN i mieæ gówno, czy daæ 60 PLN i mieæ sprzêt nie do zajebania ?

Widzisz - wydaje mi sie za 40 zl mozna miec calkiem dobry sprzet, a
skoro nie widac roznicy to po co przeplacac :-)
A i za 60 pln mozesz miec g*, jesli nie potrafisz porzadnie kabla
zacisnac.

Oczywiscie jak pisalem moze tez byc i odwrotnie - wydasz 40 zl,
skrecisz kleme do oporu, a tu kabelek wylata :-)

J.

Data: 2011-05-06 08:54:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
Kable do klem.
On 2011-05-05, Rafa³ "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

Czy wy nie przesadzacie z tymi przekrojami ?

Mam do¶wiadczenia z kablami z marketów - takowych bym nie zastosowa³ ... grubo¶æ kabla jak mój kciuk - miedzi co kot nap³aka³.

Z rozruchowymi to tak jest, ale jak w markecie budowlanym we¼miesz
przewód z dzia³u elektrycznego to bêdzie mia³ w³a¶ciwy przekrój.
 --
Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-05-05 21:19:20
Autor: Wmak
Kable do klem.
Rafa³ \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa³(a):
> [...]

W marketach (we wro w lerła merleó) są działy z "kablami" ... na tych działach są kosze z "końcówkami" z rolki, czy z odcinkami, których klienci nie wzięli ... zniżka 40 % :) ... kup kable 35 - 50 mm2 i działaj ... oczka nie oczka - masz tego pod dostatkiem ...

 Tak czytam o tych pomys³ach cha³upniczego sztukowania kabli albo biegania po z³omowiskach i mam inny pomys³ - chyba s± jeszcze sklepy z czê¶ciami do poloneza - jak pamiêtam, bo zak³ada³em takie kable do Chryslera (w³a¶nie by³y sztukowane, chyba jeszcze w Ameryce cienkim przewodem na supe³) i by³y dosyæ d³ugie, zarówno plusowy jak i minusowy, z porz±dnie zalanymi o³owianymi klemami i zaprasowanymi oczkami od strony startera i masy.

Data: 2011-05-06 10:31:02
Autor: Wmak
Kable do klem.
 Wmak <w.mak.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³(a):
d³ugie, zarówno plusowy jak i minusowy, z porz±dnie zalanymi o³owianymi klemami i zaprasowanymi oczkami od strony startera i masy.

Z nudów zapyta³em o takie kable w sklepie
http://auto_fosa.firmacja.pl/
S± kable, d³ugi plusowy 59z³, krótki minusowy chyba 12z³

--

Kable do klem.