Kable sieciowe w tynkach

Data: 2009-09-22 23:38:03
Autor: Piotr Dworak
Kable sieciowe w tynkach
Witam,
mam nie lada problem - jestem na etapie remontu domu i projektowalem sobie całą sieć komputerową. Niestety nie przewidziałem hydrauliki  - między innymi rozmieszczenia grzejników. I tak, wyszło mi że całe 6 kabli z różnych pokojów przechodzi mi po ścianie na której hydraulik wyznaczył grzejnik. Innymi słowy, zaraz za grzejnikiem, w tynkach, będą kable sieciowe.
Czy jest to jakiś problem? Czy same sygnał może na tym ucierpieć, bądź same kable? Wyobraźcie sobie że w pokojach dokładnie za grzejnikiem, ale jakieś 1-2cm w ścianie lecą kable... Co z tym robić? Zrywać sieć i przekładać gdzie indziej? Tyle że kable już są określonej długości i zmusiłoby mnie to do innego rozmieszczenia routera w pokoju.

Pozdrawiam,
Piotr Dworak

Data: 2009-09-22 23:50:19
Autor: JoteR
Kable sieciowe w tynkach
"Piotr Dworak" napisał:

w pokojach dokładnie za grzejnikiem, ale jakieś 1-2cm w ścianie lecą kable... Co z tym robić?

Zostawić.

JoteR

Data: 2009-09-22 23:57:03
Autor: maX
Kable sieciowe w tynkach

Użytkownik "Piotr Dworak" <piotrdworak@interia.pl> napisał w wiadomości news:h9bg6j$2lro$1news.mm.pl...
[...]

Przestaw się na sieć bezprzewodową (np. wifi). Ewentualnie połącznie kablowe zostaw tylko tam gdzie ważna jest jak najwyższa prędkość.

Data: 2009-09-23 01:29:57
Autor: MC
Kable sieciowe w tynkach
Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:h9bh7b$ndd$1atena.e-wro.net...

Przestaw się na sieć bezprzewodową (np. wifi). Ewentualnie połącznie kablowe zostaw tylko tam gdzie ważna jest jak najwyższa prędkość.
A po co?

Data: 2009-09-23 20:19:30
Autor: Radosław Sokół
Kable sieciowe w tynkach
maX pisze:
Przestaw się na sieć bezprzewodową (np. wifi).

Możesz wytłumaczyć po co ma sobie robić gorzej?

WiFi jest nie tylko wolne. Jest też *zawodne*.

Data: 2009-09-24 09:02:00
Autor: kamil
Kable sieciowe w tynkach

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2009092318193100grush.one.pl...
maX pisze:
Przestaw się na sieć bezprzewodową (np. wifi).

Możesz wytłumaczyć po co ma sobie robić gorzej?

WiFi jest nie tylko wolne. Jest też *zawodne*.

Co przez to rozumiesz? Mnie od lat dziala niezawodnie, a przy dzisiejszych cenach routerow mam drugi przechodzony w szafie, gdyby pierwszy jednak za kolejnych kilka lat mial zawiesc.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-24 12:30:48
Autor: MC
Kable sieciowe w tynkach

maX pisze:
[...]

Masz niskie wymagania, mały tłok w eterze albo jedno i drugie.

Data: 2009-09-24 12:59:37
Autor: kamil
Kable sieciowe w tynkach

maX pisze:
[...]

Do przegladania WWW i sciagania czego sie da z 20mbit wystarczy mi w zupelnosci. W okolicy 7-8 sieci sasiadow i dziala dobrze, a zmienic kanal zaden problem..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-24 14:52:09
Autor: qwerty
Kable sieciowe w tynkach
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h9fmva$76l$1@inews.gazeta.pl...
Do przegladania WWW i sciagania czego sie da z 20mbit wystarczy mi w zupelnosci. W okolicy 7-8 sieci sasiadow i dziala dobrze, a zmienic kanal zaden problem..

Nic tylko pogratulować zapchanego pasma 2,4 GHz.

Data: 2009-09-24 14:05:55
Autor: kamil
Kable sieciowe w tynkach

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:h9fq1o$toa$1achot.icm.edu.pl...
[...]

To straszne, i co ja teraz biedny poczne, skoro wszystko dziala na przekor chlopakom z internetu?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-24 15:52:38
Autor: qwerty
Kable sieciowe w tynkach
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h9fqrk$n0m$1@inews.gazeta.pl...
To straszne, i co ja teraz biedny poczne, skoro wszystko dziala na przekor chlopakom z internetu?

Sprawdziłeś ile masz błędów w przesyle? Zapewne nie. ;)

Data: 2009-09-24 14:55:39
Autor: kamil
Kable sieciowe w tynkach

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:h9ftj4$2l2$1achot.icm.edu.pl...
[...]

A co mnie interesuje ilosc bledow, skoro nie wplywa w zaden sposob na zadania do ktorych router wykorzystuje? Takie rzeczy cale dnie w pracy robie, w domu chce sobie film wlaczyc i ma dzialac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-26 14:34:39
Autor: MC
Kable sieciowe w tynkach
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h9fmva$76l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Być może, ale sieć nie służy tylko do ściągania z Internetu. Poza tym faktycznie zmiana kanału nie jest problemem, niemniej jednak trochę czasu zajmuje. Zwłaszcza jak się ma kilkuurządzeniową sieć. A w łączu kablowym nie musisz zmieniać kanału.

Data: 2009-09-26 14:55:51
Autor: maX
Kable sieciowe w tynkach

Użytkownik "MC" <m5c@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9l2ce$f81$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Czasem ważna (przynajmniej w niektórych segmentach sieci) jest predkość, wtedy wifi oczywiście wysiada. Teraz powszechnie montuje się sieciówki 1GBit na płytach głównych, nawet low-endowych. I coraz częściej na płytach są po dwie sieciówki, które z reguły mozna agregować, co daje transmisję 2GBit/s, absolutnie nieporówywalną do domowych wifi. Ale do rozdzielania łącza 20 Mbit spokojnie starczy wifi. Jak chcieć obejrzeć film składowany na innym kompie też strumień wifi powinien starczyć.

Data: 2009-09-26 16:09:42
Autor: MC
Kable sieciowe w tynkach
Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:h9l30m$ann$1atena.e-wro.net...

absolutnie nieporówywalną do domowych wifi. Ale do rozdzielania łącza 20 Mbit spokojnie starczy wifi. Jak chcieć obejrzeć film składowany na innym kompie też strumień wifi powinien starczyć.

20mbps, nawet na 802.11n wcale nie jest tak łatwo osiągnąć. Ludziom się wydają różne rzeczy ponieważ rzadko kto tak naprawdę mierzy rzeczywiste transfery. I swoje robi reklama. Wi-Fi jest w modzie, a tak naprawdę rzadko kiedy może wykazać swoją wyższość nad kablem.

Data: 2009-09-26 16:53:32
Autor: maX
Kable sieciowe w tynkach

Użytkownik "MC" <m5c@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9l7fj$bju$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To postawi obok drugi router i wtedy wystarczy dwukrotnie mniejsza szybkość.

Ludziom się wydają różne rzeczy ponieważ rzadko kto tak naprawdę mierzy rzeczywiste transfery. I swoje robi reklama. Wi-Fi jest w modzie, a tak naprawdę rzadko kiedy może wykazać swoją wyższość nad kablem.

Wielu ludzi ma łącze internetowe rzędu 6MB.

Data: 2009-09-26 22:25:15
Autor: MC
Kable sieciowe w tynkach
Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:h9l9tb$su0$1atena.e-wro.net...

20mbps, nawet na 802.11n wcale nie jest tak łatwo osiągnąć.

To postawi obok drugi router i wtedy wystarczy dwukrotnie mniejsza szybkość.

Oczywiście, a w razie potrzeby trzeci i czwarty. Tylko po to, żeby udowodnić rzekomą wyższość radia nad kablem.

[...]

Powtarzam, działanie sieci nie ogranicza się do pobierania z internetu. Zwykle są wspólne dyski, drukarki i wiele innych wspólnych elementów.

Data: 2009-09-28 11:49:52
Autor: kamil
Kable sieciowe w tynkach

"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:h9lhu0$6j2$1node1.news.atman.pl...
[...]

Mowimy tu o sieci domowej, a nie ploterach przemyslowych, do ktorych wysylasz kilka GB za kazdym razem..

Najwiekszy problem moze byc z jakims serwerem plikow, ja akurat na laptopach nie trzymam nic waznego, a w desktopie mam RAID i nie zwyklem chomikowac setek filmow, wiec pojemnosc poki co wystarcza.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-24 19:32:27
Autor: Radosław Sokół
Kable sieciowe w tynkach
kamil pisze:
Co przez to rozumiesz? Mnie od lat dziala niezawodnie, a przy dzisiejszych cenach routerow mam drugi przechodzony w szafie, gdyby pierwszy jednak za kolejnych kilka lat mial zawiesc.

1) Dobry AP Linksysa wiesza mi się po przesłaniu półtora
    gigabajta danych w krótkim czasie.

2) Wiele, nawet dobrych! kart sieciowych WiFi (np. Intela)
    okazjonalnie traci link i trzeba je wyłączać i włączać
    na nowo żeby w ogóle zobaczyły sieć.

3) W mojej okolicy jest już z 6 sieci WiFi; cud, że nikt
    mnie nie zagłusza.

Biorąc pod uwagę, że Ethernet kablowy jest znacznie szybszy
i równie tani, a do tego nie sieje tak po ciele w paśmie
2.4 GHz i nie kłóci się z Bluetooth i mikrofalówkami --
nie widzę powodu, by babrać się w WiFi tam, gdzie można
iść kablami.

Data: 2009-09-24 22:31:05
Autor: tg
Kable sieciowe w tynkach
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2009092417322900grush.one.pl...
1) Dobry AP Linksysa wiesza mi się po przesłaniu półtora
   gigabajta danych w krótkim czasie.

albo nie jest dobry, albo ma spaprany soft, co lepsze linksysy
zwlaszcza z tomato chodza mi bezproblemowo miesiacami, a padaja
jedynie jak pradu brak

2) Wiele, nawet dobrych! kart sieciowych WiFi (np. Intela)
   okazjonalnie traci link i trzeba je wyłączać i włączać
   na nowo żeby w ogóle zobaczyły sieć.

zdaza sie, ale czesto jest to kwestia sterownikow - lub
moze czegos nie teges w usludze w xp - mialem cos
podobnego z 4965, trzeba ja bylo wylaczyc i zalaczyc po
uruchomieniu systemu i co kilka godzin tak samo...
ten sam sprzet po odpaleniu backtracka dzialal stabilnie
dniami

3) W mojej okolicy jest już z 6 sieci WiFi; cud, że nikt
   mnie nie zagłusza.

u mnie okolo 10, na szczescie dalo sie znalezc kanal
z odpowiednim odstepem, fakt ze masa ap dziala z moca o wiele
wieksza niz potrzebna, ale w zastosowaniach domowych
zazwyczaj wifi sie sprawdza

[...]

z tym sie zgadzam w calej rozciaglosci, jezeli ma sie juz
polozone kabelki lub mozna to w miare prosto zrobic to nie
ma sie nad czym zastanawiac, ale i ap bywa wygodny kiedy
trzeba cos na szybko lub w bezkablowej okolicy podlaczyc

Data: 2009-09-26 22:36:44
Autor: MC
Kable sieciowe w tynkach
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:52aaf$4abbe555$59641b7f$20129news.upc.ie...
[...]

Potwierdzam odczucie Radka. Niestety wiele ruterów, niekoniecznie Linksysów, przerywa pracę pod większym obciążeniem. Niekoniecznie się wiesza, czasem ruszają po wystygnięciu.

[...]

A ja nie miałem nic takiego ani z Intelem 5100, ani 5300. Owszem, zatrzymywał się ruter, ale akurat nie karta w lapku.

ten sam sprzet po odpaleniu backtracka dzialal stabilnie
dniami

Wyobrażam sobie, że sztuczne zwolnienie transferu może zapobiegać przegrzewaniu się i wieszaniu. Ale to następny gol do siatki bezprzewodowej.

[...]

Wi-Fi jest mocno przereklamowane. Owszem wygodne, ale spotym kosztem.

Data: 2009-10-10 14:33:58
Autor: Radosław Sokół
Kable sieciowe w tynkach
tg pisze:
albo nie jest dobry, albo ma spaprany soft, co lepsze linksysy

Mnie to nie obchodzi. Kupiłem Linksysa, firma cieszy się
dosyć dobrą opinią i ma związki z Cisco. AP nie kosztował
wcale tak mało, a przy przesyłaniu kilkuset megabajtów
danych wiesza się. Oczywiście, wina AP, ale takie problemy
z sieciami WiFi to niestety nie kwestia kilku modeli AP,
ale rzecz częsta.

zdaza sie, ale czesto jest to kwestia sterownikow - lub
moze czegos nie teges w usludze w xp - mialem cos

Co nie zmienia faktu, że cały sposób transmisji danych jest
niedopracowany w stosunku do sieci przewodowych, gdzie takie
coś praktycznie się nie zdarza.

u mnie okolo 10, na szczescie dalo sie znalezc kanal
z odpowiednim odstepem, fakt ze masa ap dziala z moca o wiele
wieksza niz potrzebna, ale w zastosowaniach domowych
zazwyczaj wifi sie sprawdza

Co w większej kamienicy, gdzie w odległości 100 m może być
kilka mieszkań, już stanowi problem. Jeszcze gorzej jest
z blokiem, odległości między sąsiadami jeszcze większe.

ma sie nad czym zastanawiac, ale i ap bywa wygodny kiedy
trzeba cos na szybko lub w bezkablowej okolicy podlaczyc

Oczywiście. Ale tymczasowo lub doraźnie, albo dla urządzeń
stricte przenośnych. Dla komputera stacjonarnego należy
pociągnąć kabelek.

Data: 2009-09-26 19:40:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Kable sieciowe w tynkach
On Thu, 24 Sep 2009, kamil wrote:

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote

WiFi jest nie tylko wolne. Jest też *zawodne*.

Co przez to rozumiesz? Mnie od lat dziala niezawodnie

  Popatrz na to z drugiej strony: *jeszcze* działa.
  Byłeś pionierem, wiec sąsiedzi jeszcze nie puścili "lodówki po wifi".

  Wtykam się, bo dywagacja jest ogólnej natury: to tak jak z samochodami.
  Jak się ma samochód, to "jest lepiej".
  Do czasu, aż na 100m pasa ruchu przypada 75 chętnych do przejechania.
  Piechotą przejdą (co to jest 75 chętnych na 100m i 3m szerokości?),
rowerem przejadą, samochodem... kiedyś też się uda ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-25 04:00:31
Autor: astro
Kable sieciowe w tynkach
Uzytkownik Radosław Sokół <rsokol@magsoft.compl> napisal w wiadomosci
WiFi jest nie tylko wolne. Jest też *zawodne*.

Na dodatek zre wiecej energii elektrycznej (choc w rocznych wydatkach ma to
niewielki udzial) i bardziej obciaza procesor (szczegolnie jesli siec jest
szyfrowana, a ta przeciez trzeba zabezpieczyc). --
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-09-23 07:30:25
Autor: Jacek Maciejewski
Kable sieciowe w tynkach
Dnia Tue, 22 Sep 2009 23:38:03 +0200, Piotr Dworak napisał(a):

Czy jest to jakiś problem?

Ja nie widzę problemu, zostaw.
--
Jacek

Data: 2009-09-23 08:41:50
Autor: Schweinchen
Kable sieciowe w tynkach

"Piotr Dworak" <piotrdworak@interia.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h9bg6j$2lro$1news.mm.pl...
[...]

A ten kaloryfer to zasilany w.cz? Czy moze energia mikrofalową? No i jakby miał mały przenośny reaktor walizkowy, to też bym się obawiał zakłóceń.

:))))))))))))))

Data: 2009-09-24 22:03:04
Autor: Piotr W.
Kable sieciowe w tynkach
Przecież kaloryfer nie będzie się rozgrzewał ( i ściana z kablami przy okazji) do 200 st C..:)
Ile będzie miał  ?  w mrozy  ze 70 st C. . To kablom nie zaszkodzi.
Miałem całe lata skrętkę przeciągniętą między mną a sąsiadem z dołu poprzez przepust
prowadzący rurki zasilające kaloryfery. Przewód miał więc bezpośrednią styczność z gorącą rurą.
I nic się nie działo.

pozdrowienia  Piotr W.

Data: 2009-09-24 22:52:24
Autor: ąćęłńóśźż
Kable sieciowe w tynkach
Ale mowa o podsłuchu.
Jak kabel idzie za kaloryferem to w węźle cieplnym mogą Twoje domowe pornosy oglądać.
JaC

-- -- -

Przecież kaloryfer nie będzie się rozgrzewał

Data: 2009-09-26 13:04:01
Autor: Piotr Dworak
Kable sieciowe w tynkach
Oki, wielkie dzięki za pomoc. W takim razie kabelki zostawiam.

Pozrawiam,
Piotr Dworak

Data: 2009-09-26 20:47:22
Autor: agent73
Kable sieciowe w tynkach
On Sat, 26 Sep 2009 13:04:01 +0200, Piotr Dworak
<piotrdworak@interia.pl> wrote:

Oki, wielkie dzięki za pomoc. W takim razie kabelki zostawiam.

Tylko zwróć uwagę, żeby Ci tych kabelków, zgodnie z prawami Murphiego
(czy jakoś tak), nie przewiercili przy zakładaniu grzejnika ;-)

--
A.

Kable sieciowe w tynkach