Kabriolet w ogóle

Data: 2011-05-17 22:31:16
Autor: Przemek V
Kabriolet w ogóle
On May 17, 10:51 pm, "Jackare" <1...@123.tralala.com> wrote:
chyba chce kabrioleta. Z doświadczeń z jazdy kabrioletami:
parenaście lat temu corvette cabrio przez około 3 dni - pętanie się po
mieście i palenie gum
co jakiś czas vw kubelwagen, ale toto jedzie 40 km/h i powiedzmy że bardziej
"roadster" niż cabrio i przy tej prędkości w 70 letniej blaszance nie ma
miarodajnych odczuć.
tak więc czy ktos mnie zasypie sensownymi argumentami "chłopie daj sobie
spokój bo....." czy spokojnie kupowac w ciemno kabrioleta i cieszyć się
wiatrem we włosach i niebem gwiaździstym nad głową.
Czy kabrio ma jakieś istotne cechy przez które jest mniej komfortowy w
eksploatacji od auta ze stałą budą?
P.S.
To nie ma być główne i jedyne auto w domu. Powiedzmy że zabawka z założeniem
że jak się uprę to trasę 500-700 km też nią zrobię.

Przejedź się Mazdą MX-5. Kupisz pełnooletnią za jakieś 12 tys zł a jak
stwierdzisz, że to cię nie kręci to sprzedasz za 10 tys zł. następną
wiosną. Tanie, niezniszczalne a radocha z jazdy czasami jest większa
niż w Ferrari. Ja swoją mam od 11 lat i dalej daje banana. Z peemesu
chyba ze 3 osoby już zaraziłem. Wejdź na forum MX-5 i sobie poczytaj
jak większość userów jest zakręcona. W miejscu mieszkasz idealnym do
takiego auta - w sobotę albo niedzielę raniutko zrzucasz dach, godzina
jazdy i jesteś w górach - Szczyrk, Salmopol, Wisła, wiatr we włosach,
zapachy, dźwięki. Odkryjesz zupełnie inne oblicze motoryzacji i nie
chodzi wcale o grzanie jak dziki chociaż tutaj też daje radę.

Za 40 lat wolisz wnukom opowiadać jak prawie kupiłeś kabrio czy z
babcią pokazywać im taki album:
http://picasaweb.google.com/przemv/Miata#

Od strony praktycznej - dobrze mieć garaż albo przynajmniej parking
strzeżony na noc i jednak nie parkować w jakichś totalnie kryminalnych
miejscach. Na zimę można ale nie trzeba założyć hardtop i masz
normalne dwuosobowe RWD. Ja gdy kupiłem swoją w styczniu 2000 to przez
rok jeździłem nią na codzień, w tym tak do -5 stopni ze zdjętym
dachem.

Powodzenia

Data: 2011-05-18 08:20:31
Autor: Lukasz
Kabriolet w ogóle
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości news:94e55b04-257c-40d4-b823-2edbc231a1ee14g2000yqo.googlegroups.com...
[...]

moje marzenie :) niestety pod pretekstem "dla żony do dojazdu po bułki" nie kupię bo w 3 osoby już nie pojedzie a czasem trzeba, na kolejne auto na parkingu na razie mnie nie stać, a jeszcze nie czas wymienić motocykl na to auto (choć kusząca perspektywa)

Lukasz

Data: 2011-05-18 11:27:15
Autor: Jackare
Kabriolet w ogóle
[...]

bardzo ładny samochodzik - piekny wręcz, jednakże w moim przypadku wyklucza go jego dwuosobowość. Muszę zakładać że w przejażdżkach uczestniczymy wszyscy, czyli: żona, synek, moja skromna osoba i nasza psina.
Podobają mi się proste bryły kabrioletów, np:
audi: http://allegro.pl/audi-cabriolet-cabrio-kabriolet-i1605034578.html, http://allegro.pl/audi-cabrio-kabrio-kabriolet-80-b4-i1616126760.html

stratus: http://otomoto.pl/chrysler-stratus-piekny-kabriolet-C18651711.html

BMW: http://otomoto.pl/bmw-318-kabriolet-zarejestrowana-48-C18892111.html

i inne w tego typu stylistyce.
--
Jackare

Data: 2011-05-18 04:21:43
Autor: Przemek V
Kabriolet w ogóle
On May 18, 11:27 am, "Jackare" <1...@123.tralala.com> wrote:

[...]

Niestety 4 osobowe kabrio mają to do siebie, że pasażerowie tylnych
foteli są mocno targani wiatrem już przy dosyć niskich prędkościach. W
2 osobowych albo 4 osobowych kabrio, gdy jadą nimi 2 osoby, da się
zamontować windszota za plecami pierwszego rzędu foteli i wtedy można
spokojnie do 100 km/h jeździć bez wielkiego czochrania. Musiałbyś
sprawdzić czy synowi to nie przeszkadza (psom na ogół odpowiada :) ),
no i być może tutaj różne auta się różnie zachowują. Nie kojarzę też
patentu żeby windszot był za drugim rzędem foteli ale może ktoś coś
takiego robi.

Jakieś 15 lat temu wynająłęm na 4 dni Stratusa cabrio w Stanach i
zjeździłem Nową Anglię. Fajna zabawa ale to był pierwszy raz kiedy
miałem do czynienia z kabrio więc najarany byłem strasznie na cały
klimat do tego stopnia, że po tej przejażdżce wiedziałem już, że chcę
coś bez dachu.

Data: 2011-05-18 04:34:34
Autor: Przemek V
Kabriolet w ogóle
On May 18, 1:21 pm, Przemek V <przem...@gmail.com> wrote:
> [...]

miałem do czynienia z kabrio więc najarany byłem strasznie na cały
klimat do tego stopnia, że po tej przejażdżce wiedziałem już, że chcę

Dorzucę tylko, że jeśli prawdą jest to co piszą w tym ogłoszeniu ze
Stratusem o bezwypadkowości to wygląda na ciekawe auto. Jeśli to jest
oryginalny dach i fotele to żeby być w takim stanie po 10+ latach auto
musiało być zadbane, garażowane i używane jako drugi albo trzeci
samochód. Do Twoich celów typu przejażdżki z całą familią i tak więcej
mocy nie potrzebujesz a samo auto nie jest demonem skręcania więc te 2
litry zupełnie wystarczają.  W BMW i Audi będzie z tyłu dużo ciaśniej
no i trochę powiewa dresowagenami a taki Chrysler jest czymś trochę
nietuzinkowym jak na Polskę.

Data: 2011-05-18 15:10:32
Autor: Seba
Kabriolet w ogóle
Dnia Wed, 18 May 2011 04:34:34 -0700 (PDT), Przemek V napisał(a):
stratus:http://otomoto.pl/chrysler-stratus-piekny-kabriolet-C18651711.html
<ciach>
a taki Chrysler jest czymś trochę
nietuzinkowym jak na Polskę.

O! To od _dzidka_ auto (vide email w ogłoszeniu) - jakby nie było to z 5
pkt. do lansu jak nic na PMSie ;-)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-05-19 09:32:06
Autor: Jackare
Kabriolet w ogóle
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości news:84ab6f37-6c37-42bc-b729-e36b748a8f31k17g2000vbn.googlegroups.com...

[...]

No i właśnie przyznam szczerze że wpadł mi on w oko bardziej niż te europejskie. Taki lotniskowiec kabrio po pierwsze mi się podoba a po drugie myślę że gdyby wypadło nim zrobić dłuższą trasę pod dachem - będzie komfortowo i niemęcząco. Silnik jak dla mnie wystarczający - nie musi być demonem osiągów. Cały ten temat wymaga jeszcze konsultacji rodzinnych - dziecko jest na tyle małe że musi jeździć w foteliku - będzie więc narażone na wianie jeszcze bardziej. Pies jest ogromny i lubi jeździć z głową wystającą z samochodu :). Jeszcze się okaże że po tych konsultacjach będę jeździł bez dachu tylko z psem i wtedy kupię miatę bo muszę przyznać że podoba mi się wyjątkowo :)))))
Na razie jak widać jestem na etapie rozważań i poszukiwań więc póki co wybieram typy a nie konkretny pojazd.
Pożyjemy zobaczymy....
--
Jackare

Data: 2011-05-18 11:26:24
Autor: Piotr Klimek
Kabriolet w ogóle
Dnia (Wed, 18 May 2011 04:21:43 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za Przemek V
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Pozwole sobie wtracic jeszcze swoje pytanie do Ciebie Przemku :)
Czy jesli ktos ma hardtop w MX5 to nie ma wtedy zwyklego miekkiego dachu?

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-05-18 13:29:47
Autor: Przemek V
Kabriolet w ogóle
On 18 Maj, 13:26, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
[...]

Mówimy o MX-5 poprzedniej generacji czyli tzw. NA i NB. Miękki dach
jest zawsze a po złożeniu miękkiego można założyć hardtop. Aktualna
MX-5 (NC), jako jedyne współczesne auto występuje w dwóch wersjach -
wyłącznie z dachem szmacianym albo wyłącznie ze składanym dachem
twardym.

Data: 2011-05-19 06:57:45
Autor: Piotr Klimek
Kabriolet w ogóle
Dnia (Wed, 18 May 2011 13:29:47 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za Przemek V
[...]

Dzieki za informacje. Jak by Ci sie chcialo to chetnie bym poczytal tak w
skrocie jakie sa zalety hardtopa :)

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Kabriolet w ogóle