Kabriolet w ogóle

Data: 2011-05-18 08:46:13
Autor: Mariusz Chwalba
Kabriolet w ogóle
On 17.05.2011 22:51, Jackare wrote:
chyba chce kabrioleta. Z doświadczeń z jazdy kabrioletami:
parenaście lat temu corvette cabrio przez około 3 dni - pętanie się po
mieście i palenie gum
co jakiś czas vw kubelwagen, ale toto jedzie 40 km/h i powiedzmy że
bardziej "roadster" niż cabrio i przy tej prędkości w 70 letniej
blaszance nie ma miarodajnych odczuć.
tak więc czy ktos mnie zasypie sensownymi argumentami "chłopie daj sobie
spokój bo....." czy spokojnie kupowac w ciemno kabrioleta i cieszyć się
wiatrem we włosach i niebem gwiaździstym nad głową.
Czy kabrio ma jakieś istotne cechy przez które jest mniej komfortowy w
eksploatacji od auta ze stałą budą?

Poszukaj jakiegoś hardtopa - przy zamkniętym dachu jeździ się jak
zwykłym coupe. Z otwartym dachem mało komfortowo przekracza się tak powiedzmy 130 - zaczyna w środku być głośno. Na codzień dojeżdżam do/z
pracy po mieście z otwartym dachem i nie zarejestrowałem problemów.

Co do hałasu - dużą różnicę robi zamknięcie okien.

Jak się władujesz w korek, zawsze można zamknąć dach i dać obieg
wewnętrzny, to kilkanaście sekund trwa. Kurzyć się w środku owszem -
kurzy, na myjni zwykle biorę od razu mycie i odkurzanie wnętrza.

Podsumowując: mając wybór, kupiłbym drugi raz.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-18 00:29:03
Autor: Przemek V
Kabriolet w ogóle
On May 18, 8:46 am, Mariusz Chwalba <mari...@chwalba.net> wrote:
> [...]

kurzy, na myjni zwykle biorę od razu mycie i odkurzanie wnętrza.

        Podsumowując: mając wybór, kupiłbym drugi raz.

Tylko dodam, że w starych MX-5 zapięcie dachu trwa krócej niż w
jakimkolwiek cabrio z hardtopem. Obracasz się przez prawe ramie,
podnosisz prawą ręką dach i zapinasz 2 klamry. Trwa od 5 do 10 sekund
w zależności od wprawy i gibkości :

Kabriolet w ogóle