Kabriolet w ogóle

Data: 2011-05-18 09:09:14
Autor: Vlad The Ripper
Kabriolet w ogóle

Użytkownik "Jackare" <123@123.tralala.com> napisał w wiadomości news:iqun7f$l2p$1node2.news.atman.pl...
chyba chce kabrioleta. Z doświadczeń z jazdy kabrioletami:
parenaście lat temu corvette cabrio przez około 3 dni - pętanie się po mieście i palenie gum
co jakiś czas vw kubelwagen, ale toto jedzie 40 km/h i powiedzmy że bardziej "roadster" niż cabrio i przy tej prędkości w 70 letniej blaszance nie ma miarodajnych odczuć.
tak więc czy ktos mnie zasypie sensownymi argumentami "chłopie daj sobie spokój bo....." czy spokojnie kupowac w ciemno kabrioleta i cieszyć się wiatrem we włosach i niebem gwiaździstym nad głową.
Czy kabrio ma jakieś istotne cechy przez które jest mniej komfortowy w eksploatacji od auta ze stałą budą?
P.S.
To nie ma być główne i jedyne auto w domu. Powiedzmy że zabawka z założeniem że jak się uprę to trasę 500-700 km też nią zrobię.

Szukałbym jakiegoś z hardtopem, to likwiduje sporo wad kabrioletu. Dach jednak poprawia znacznie sztywność nadwozia. Poza tym hardtopu nie przebije byle złośliwiec jakimś szpikulcem. Kolega z pracy miał mx5 starszą z miękim dachem i zmienił na nowszą z hard topem, według jego relacji niebo a ziemia. Z zamkniętym dachem w zasadzie jak normalne auto, a z otwartym normalnie jak kabriolet. Dodam,  że jeżdzi cały rok, bo to jego jedyne auto, z tym, że po prostu niewiele jeździ.

Data: 2011-05-18 10:14:38
Autor: Jarek Andrzejewski
Kabriolet w ogóle
On Wed, 18 May 2011 09:09:14 +0200, "Vlad The Ripper"
<os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:

Z zamkniętym dachem w zasadzie jak normalne auto, a z otwartym normalnie jak kabriolet. Dodam,  że jeżdzi cały rok, bo to jego jedyne auto, z tym, że po prostu niewiele jeździ.

ten dach po zdjęciu mieści się gdzieś w aucie czy trzeba w garażu
zostawić?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-05-18 01:20:49
Autor: Przemek V
Kabriolet w ogóle

<os^$_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl> wrote:
> [...]
>prostu niewiele jeździ.

ten dach po zdjęciu mieści się gdzieś w aucie czy trzeba w garażu

W MX-5 poprzedniej generacji hardtop musi mieszkać w garażu. Tu widać:

http://allegro.pl/hardtop-mazda-mx5-mx-5-hard-top-warszawa-i1603994239.html

Data: 2011-05-18 10:23:43
Autor: Vlad The Ripper
Kabriolet w ogóle

[...]

W tym akurat konkretnym mx5 i w innych z hardtopem jakie widziałem był składany i chował się z tyłu podobnie jak w kabrioletach z miękkim dachem. Chociaż może są auta, w których jest zdejmowany/zakładany ręcznie.

Data: 2011-05-18 10:23:46
Autor: Mariusz Chwalba
Kabriolet w ogóle
On 18.05.2011 10:14, Jarek Andrzejewski wrote:

[...]

Zależy od samochodu; http://www.youtube.com/watch?v=Gdf74OQTzjM

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba