Kac Markus i Włodzimierz

Data: 2015-03-30 09:38:17
Autor: mkarwan
Kac Markus i Włodzimierz
Markus Kac (ur. 30 listopada 1918 w Świlczy syn Fiszela, zm. 5 listopada
2005 w Katowicach) - polski działacz komunistyczny żydowskiego pochodzenia,
w latach 1953-1956 naczelnik Wydziału Śledczego Wojewódzkiego Urzędu
Bezpieczeństwa Publicznego w Stalinogrodzie, w latach 1951-1953 naczelnik
Wydziału Śledczego WUBP w Gdańsku oraz w latach 1949-1951 zastępca
naczelnika Wydziału Śledczego gdańskiego WUBP. Skazany w marcu 1996 r. wśród
11 stalinowskich oprawców, razem z Adamem Humerem, dyrektorem Departamentu
Śledczego Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego. Sąd udowodnił im znęcanie
się nad więźniami politycznymi w czasach stalinowskich[1]
Zmarł w Katowicach. Pochowany jest na cmentarzu żydowskim przy ulicy
Kozielskiej. Markus Kac, jeden z 12 byłych ubeków skazanych w 1996 r. w
procesie Humera za zbrodnie przeciwko ludzkości.
Skazany na 6 lat pozbawienia wolności.
Markus Kac swojej kary nigdy nie odsiedział.
źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/Markus_Kac
http://www.panstwo.net/1260-bestie-6
http://ollo.salon24.pl/78139,wybiorcza-pamiec-czyli-kac-o-kacu
http://www.bibula.com/?p=15473
http://www.panstwo.net/uploads/imagecache/200s/foto/2008/05/pil_3.jpg
http://namesfs.yadvashem.org/YADVASHEM/25021429_389_1732/386.JPG

Włodzimierz Kac (ur. 1951 w Gdańsku) - polski działacz społeczności
żydowskiej, od 2002 przewodniczący Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w
Katowicach, syn Markusa Kaca (1918-2005).
http://www.sztetl.org.pl/getfile2.php?class=image&m=&x=1000&y=800&id=23258
(...)Urodziłem się w 1951 r. w Gdańsku, ale od dziecka jestem w Katowicach.
Chodziłem do Piecka, to taka szkoła TPD.
Nie było religii, więc chodziło do tej szkoły wielu Żydów.
źródło  http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82odzimierz_Kac