Kaczyński łże jak zwykle.

Data: 2010-10-29 08:17:40
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Kaczyński łże jak zwykle.
Jarosław Kaczyński zaczął mówić o przyszłości polityki regionalnej. Ten ważny temat samorządowej kampanii wyborczej podjął kilka dni temu w Białymstoku. I słusznie, bo trzeba dyskutować, co robić, by pomoc publiczna i fundusze unijne były jak najlepiej wydawane.

Niestety, lider PiS z tego tematu uczynił pałkę, by rąbnąć nią rząd. I jak zawsze, gdy polityczna złość zaślepia, rozminął się z faktami.

Stwierdził bowiem, że rząd proponuje Polakom strategię polaryzacyjno-dyfuzyjną, która zakłada "koncentrację środków, tempa rozwoju, bogactwa w metropoliach" (cytaty za PAP). Nieprawda. Rządowa Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego opiera się na założeniu wspierania wszystkich centrów rozwoju. Nie tylko metropolii - jak twierdzi Kaczyński - lecz 18 ośrodków wojewódzkich oraz centrów lokalnych, jak Przemyśl w woj. podkarpackim albo Radom w woj. mazowieckim.

Kaczyński przekonuje: doświadczenia Polski i innych krajów pokazują, że proponowana przez rząd strategia "po prostu nie wychodzi", bo "nie ma tej dyfuzji". A czyż dyfuzją bogactwa nie jest objęcie okolicznych gmin miejską siecią komunikacji, tysiące miejsc pracy w dużych miastach dla przyjezdnych pracowników, zamówienia dla firm z prowincji na dobra i usługi konsumowane w miastach?

Swoją tezę prezes PiS uzasadniał tak: - Warszawa jest bogatsza [w przeliczeniu na głowę mieszkańca] od jakiegokolwiek państwa Unii, pomijając Luksemburg, ale czy w związku z tym Mazowszanie się bogaci?

Jak można rzetelnie porównywać pojedyncze miasta z całymi państwami? Jeśli Warszawa ma być bogatsza od Francji, to od czego konkretnie: od Paryża czy od zapyziałej wioski w Masywie Centralnym? Warszawski PKB per capita to ok. 25 tys. euro. Ten sam wskaźnik dla Londynu to 89,3 tys. euro (336 proc. średniego PKB per capita w Unii), dla Brukseli - 59,4 tys. euro (233 proc. normy), a dla regionu Ile-de-France (Paryż z przyległościami) - 42 tys. euro.

Kaczyński już ukuł teorię, że rządowa strategia rozwoju ma jeden cel - polityczny: - Niektórzy chcą sobie stworzyć stałe zaplecze, tych, którzy będą na nich zawsze głosowali.

Ręce opadają. Prezes PiS już wie, że za unijne pieniądze Platforma chce sobie wychować armię wyborców. W takim razie - dlaczego rządowa strategia przewiduje kontynuację Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, matecznika PiS? Dziś dzięki niemu statystyczny mieszkaniec Podkarpacia dostaje więcej unijnej pomocy niż mieszkaniec Opolszczyzny.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,8586022,Prezes_a_fakty.html#ixzz13j4BYHZ5

Przemysław Warzywny

--

"Chcę wprowadzić nowy świecki obyczaj, że politycy odpowiadają przed ludźmi,
 a nie przed hierarchią kościelną -mówił premier Donald Tusk w Radiu TOK FM,

Data: 2010-10-29 08:21:30
Autor: rAzor
Uwaga! Kawecki wdepnął w GWno!
Darz bór! Użytkownik... he he - Jarek nie obronił kżyża raczył napisać:

Sátoraljaújhely

Data: 2010-10-29 14:59:11
Autor: MH
Uwaga! Kawecki wdepnął w GWno!
Darz bór! Użytkownik... he he - Jarek nie obronił kżyża raczył napisać:

[ciach]

Powyżej mamy świadectwo poziomu intelektualnego elektoratu pisu , chcącego
zabrać głos w dyskusji.. W istocie dał tylko głos wzorując się na swym idolu ,
czyli takie ple.. , ple.. MH

Data: 2010-10-29 09:45:52
Autor: Tomek
Kaczyński łże jak zwykle.
[...]

Niby prawda. Ale to taka prawda z księdz Tisznera... podaj, jakie środki mają dostać aglomeracje, a jakie - mniejsze ośrodki. Może być globalnie albo na jednego mieszkańca...
Tomek

Data: 2010-10-29 01:51:34
Autor: zbig
Kaczyński łże jak zwykle.
On 29 Paź, 09:45, "Tomek" <ten...@tlen.pl> wrote:
> [...]

mają dostać aglomeracje, a jakie - mniejsze ośrodki. Może być globalnie albo

Sądzę, że przede wszystkim powinien podać to Kaczyński formułując
oskarżenia. W innym przypadku to tylko propagandowa sieczka.

Data: 2010-10-29 12:20:19
Autor: Tomek
Kaczyński łże jak zwykle.

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:f5bab4e3-a3aa-499f-81b6-d59e06f6577330g2000yql.googlegroups.com...
> [...]

Sądzę, że przede wszystkim powinien podać to Kaczyński formułując
oskarżenia. W innym przypadku to tylko propagandowa sieczka.

Słyszałem wywiad z Gęsicką, w króym podawała te konkrety. Wypunktowała cały ten "regionalny niedorozwój" aż miło... Podając konkretne kwoty.
Tomek

Data: 2010-10-29 14:51:49
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Kaczyński łże jak zwykle.

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał

Słyszałem wywiad z Gęsicką, w króym podawała te konkrety. Wypunktowała cały ten "regionalny niedorozwój" aż miło... Podając konkretne kwoty.

Równie precyzyjnie jak  w przypadku "niewykorzystania funduszy unijnych"?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-29 17:06:33
Autor: cirrus
Kaczyński łże jak zwykle.
[...]

Eeee, przecież jak zwykle on wie, ale nie powie.

--
stevep

Kaczyński łże jak zwykle.