Kaczyński o budowie Via Carpatia

Data: 2019-04-20 11:06:02
Autor: u2
Kaczyński o budowie Via Carpatia
https://www.stefczyk.info/2019/04/17/kaczynski-o-budowie-via-carpatia-to-niezwykle-wazny-punkt-dla-polski-oraz-wszystkich-panstw-regionu-karpat/

12:33, 2019.04.17

Kaczyński o budowie Via Carpatia: To niezwykle ważny punkt dla Polski oraz wszystkich państw regionu Karpat

Powstanie trasy Via Carpatia jest sprawą niezwykłej wagi nie tylko dla Polski, ale dla wszystkich państw regionu Karpat - podkreślił prezes PiS Jarosław Kaczyński w liście do uczestników konferencji ws. szlaku, która odbywa się w środę w Łańcucie (Podkarpackie).

W międzynarodowej konferencji "Korzyści dla regionów wynikające z wdrażania trasy Via Carpatia" biorą udział m.in. przedstawiciele Bułgarii, Turcji, Słowacji i Chorwacji.

Lider PiS w liście do uczestników konferencji wyraził nadzieję, że budowa tej drogi przyczyni się nie tylko do ożywienia wymiany handlowej i powstania nowych miejsc pracy, ale "także poprzez zwiększenie spójności tej części Europy doprowadzi do objęcia jej osobną, unijną strategią regionalną".

"Mogę z dumą przypomnieć, że u zarania projektu Via Carpatia stał mój śp. brat prezydent Lech Kaczyński, z którego inicjatywy podpisana została 13 lat temu pierwsza deklaracja łańcucka" - przypomniał Kaczyński.

Prezes PiS wśród osób, które szczególnie zaangażowały się w ten projekt, wymienił europosła PiS Tomasza Porębę, który "od wielu lat forsował na forum Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej koncepcję Via Carpatia". "Odniósł wspaniały sukces, bo przekonał, po wielkich staraniach eurodeputowanych do tego, że budowa tego szlaku komunikacyjnego połączy Bałtyk z Morzem Czarnym i Egejskim (...) i jest niezbędna do rozwoju tej części Europy" - podkreślił.

Kaczyński podziękował również ministrowi infrastruktury Andrzejowi Adamczykowi za "zabiegi w kraju i na forum międzynarodowym, dzięki którym ten projekt przybiera bardziej realny i konkretny kształt".

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem ówczesnego prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

Via Carpatia to planowany szlak międzynarodowy, który ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Docierać ma m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim.

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.

Całkowita długość tego szlaku w Polsce wyniesie ok. 760 km.

Źródło: PAP Autor: Wojciech Huk, Alfred Kyc

--
George Orwell :

Data: 2019-04-20 02:41:52
Autor: Bruno Brunowski
Kaczyński o budowie Via Carpatia
Skoro to takie ważne to dlaczego PiS zablokował na trzy lata przetargi na odcinek Rzeszów - Lublin? Przetargi ogłosiła PO, wystarczyło rozstrzygnąć.

Dlaczego nie ogłosił żadnego przetargu na odcinki powyżej Lublina i poniżej Rzeszowa? Papierologia została załatwiona przez poprzedników, wystarczyło ogłosić przetargi.

Co  z odcinkiem powyżej Białej Podlaskiej? Czemu nadal nie ma DŚU i KP?

Podsumowując Via Baltica jest dla PiS ważna tylko w czasie wyborów.

--
Bruno

Data: 2019-04-20 02:56:31
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 11:41:54 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
[...]

Oczywiście chodzi o Via Carpatia, Via Baltica pisiory muszą zbudować, gdyż ta wredna Unia dała finansowanie jeszcze przed wbiciem pierwszej łopaty i już nie da się wywinąć.

--
Bruno

Data: 2019-04-20 12:18:11
Autor: u2
W dniu 20.04.2019 o 11:41, Br Br pisze:
Podsumowując Via Baltica jest dla PiS ważna tylko w czasie wyborów.

:))))))))))))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-20 05:53:43
Autor: Zenek Kapelinder
Kaczyński o budowie Via Carpatia
Via Carpatia bardzo zle na mapie wyglada. Podobnie zle wygladaja zachodnie tereny Polski jesli idzie o naklady na rozwoj. Czy Via Carpatia ma sluzyc polaczeniu z poludniem Europy nowego Izraela jaki ma byc zbudowany na zagrabionych wschodnich terenach Polski a uprzemyslowienie zachodnich terenow niemcom chcacym wrocic do przedwojennych granic? Wyglada na to ze nalezy w wyborach do sejmu glosowac na skrajnych Narodowcow.

Data: 2019-04-20 07:09:48
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 14:53:45 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

W równoleżnikowo źle bo to drogi do Ruskich i Niemców, w południkowo źle bo na południu jest Izrael...
Oj Zenuś, Zenuś, masz pod beretem mocno nie równo.

--
Bruno

Data: 2019-04-20 16:59:23
Autor: u2
[...]

chodzi o ożywienie gospodarcze wielu krajów:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Via_Carpatia

Via Carpatia (również Via Carpathia) - budowana etapami europejska międzynarodowa trasa relacji ,,północ-południe", łącząca Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji.

Droga przebiegać ma przez Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję, stanowiąc szlak transportowy prowadzący wzdłuż granicy wschodniej UE, z Europy Środkowej do Azji, krzyżujący się z korytarzami prowadzącymi z Europy Zachodniej do Rosji i łączący się przez porty Morza Czarnego ze szlakiem TRACECA (Europa - Kaukaz - Azja)[1]. Trasa na całej długości ma mieć parametry autostrady bądź drogi ekspresowej.

--
George Orwell :

Data: 2019-04-20 08:37:33
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 16:59:24 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

Droga przebiegać ma przez Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję, stanowiąc szlak transportowy prowadzący wzdłuż granicy wschodniej UE, z Europy Środkowej do Azji, krzyżujący się z korytarzami prowadzącymi z Europy Zachodniej do Rosji i łączący się przez porty Morza Czarnego ze szlakiem TRACECA (Europa - Kaukaz - Azja)[1]. Trasa na całej długości ma mieć parametry autostrady bądź drogi ekspresowej.

A możesz Kukuryźniczku powiedzieć czemu pisiory tak nienawidzą tej dla nich niby priorytetowej drogi? I ogólnie, czemu blokują jak mogą projekty drogowe mające połączyć wschód kraju z resztą Polski? Czemu na trzy lata zablokowały budowe S19 Rzeszów-Lublin? Czemu skasowały ustalone przebiegi S12 i S74?

--
Bruno

Data: 2019-04-20 10:10:17
Autor: Zenek Kapelinder
Kaczyński o budowie Via Carpatia
Kiedys szli przez pustynie. Poniewaz sa narodem wybranym teraz kazali sobie autostrade zbudowac.

Data: 2019-04-20 21:36:48
Autor: u2
Kaczyński o budowie Via Carpatia
Kiedys szli przez pustynie. Poniewaz sa narodem wybranym teraz kazali sobie autostrade zbudowac.

w szabas ponoć nie wolno wam podróżować:))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-20 22:29:16
Autor: andal
On Sat, 20 Apr 2019 21:36:48 +0200, u2 wrote:

Kiedys szli przez pustynie. Poniewaz sa narodem wybranym teraz kazali
sobie autostrade zbudowac.

w szabas ponoć nie wolno wam podróżować:))))))))

bo w ten dzien zyd zbiera podatki

Data: 2019-04-21 09:44:23
Autor: u2
W dniu 21.04.2019 o 00:29, andal pisze:
[...]

oraz nie wolno pisać w internecie:)))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-21 07:00:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 09:44:23 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

oraz nie wolno pisać w internecie:)))))))))))))

Ani nigdzie indziej!

Data: 2019-04-21 16:04:44
Autor: u2
W dniu 21.04.2019 o 16:00, Jakub A. Krzewicki pisze:
W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 09:44:23 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

oraz nie wolno pisać w internecie:)))))))))))))

Ani nigdzie indziej!

czyli żydki ściepowe to podróby prawdziwych żydków:)))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-22 10:54:35
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 16:04:44 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]
>   >> oraz nie wolno pisać w internecie:)))))))))))))
> czyli żydki ściepowe to podróby prawdziwych żydków:)))))))))))))))

To tak jak w tym kawale z 1968, że wyjechały nieużyDki a zostały przeżyDki? ;)

Data: 2019-04-20 17:31:08
Autor: andal
On Sat, 20 Apr 2019 10:10:17 -0700, Zenek Kapelinder wrote:

Kiedys szli przez pustynie. Poniewaz sa narodem wybranym teraz kazali
sobie autostrade zbudowac.

malo tego

za przejscie przez morze czerwone tez nie zaplacili

Data: 2019-04-22 08:48:46
Autor: Vict7
Kaczyński . To Żydom powinno się zapłacić.
Użytkownik "andal" <andal@andal.org> napisał w wiadomości news:q9fl0s$9p9$1gioia.aioe.org...

za przejscie przez morze czerwone tez nie zaplacili

Żydówka urodziła Jezusa. Żydzi wychowali Jezusa.
To Żydom powinno się zapłacić.

Data: 2019-04-22 15:25:39
Autor: andal
On Mon, 22 Apr 2019 08:48:46 +0200, Vict7 wrote:

Użytkownik "andal" <andal@andal.org> napisał w wiadomości

za przejscie przez morze czerwone tez nie zaplacili

Żydówka urodziła Jezusa. Żydzi wychowali Jezusa.
To Żydom powinno się zapłacić.

Jezus nie byl zydem, Maria nie byla zydowka

ale zydzi potrafia wszystko przywlaszczyc

Data: 2019-04-20 14:04:03
Autor: Lepudruk
[...]

https://nowiny24.pl/via-carpatia-ma-byc-gotowa-za-10-lat-to-wielka-szansa-dla-podkarpacia/ar/6100113

Dalsza budowa trasy zależna jest od relacji i dotacji z UE, a te jak wiadomo
nie wyglądaja dobrze.

https://oko.press/3000-km-drogowych-klamstw-morawieckiego-znowu-przed-wyborami-polska-ruinie/

"Bo gdy rząd PO-PSL przejmował rządy w 2007 roku zastał po pierwszym rządzie
PiS (2005-2007) jedynie ambitną mapkę z narysowaną siecią dróg, pokrywającą
cały kraj drogami autostradowymi i ekspresowymi. Nie było przetargów,
przygotowanej dokumentacji, wykupionych gruntów."

"w latach 2006-2007, gdy rządził PiS, oddano do użytku ok. 150 km autostrad
i ok. 100 kilometrów dróg ekspresowych."

"Obecnie - głównie dzięki pracy rządu Tuska  - jest w Polsce 1638 kilometrów
autostrad i 1833 kilometrów dróg ekspresowych. Dla przypomnienia, w 2007
roku, gdy upadł pierwszy rząd PiS było 700 km autostrad i 300 km dróg
ekspresowych."

"Rząd PiS ogłosił przetargi na nią, ale budowę tej trasy planował już rząd
PO-PSL, bo na tę inwestycję naciskała Komisja Europejska (droga ma połączyć
stare kraje Unii z Litwą, Łotwą i Estonią)."

Łatwo jest chwalić się czymś czego się nie zrobiło.

M. Morawiecki prezentując uzębienie otwiera kolejne drogi których budowe
rozpoczęto za czasów PO-PSL.

- Lepudruk -

Data: 2019-04-20 14:28:20
Autor: u2
W dniu 20.04.2019 o 14:04, Lepudruk pisze:
Dalsza budowa trasy zależna jest od relacji i dotacji z UE, a te jak wiadomo
nie wyglądaja dobrze.

serio ? znowu straszysz nas ciemnych moherów, że obetniesz dotacje ?:)))))))

--
George Orwell :

Kaczyński o budowie Via Carpatia