Kaczyński opowie jak lobbował za jedną z firm organizujących wideoloterie?

Data: 2009-11-03 08:27:26
Autor: Roger Perejro
Kaczyński opowie jak lobbował za jedną z firm organizujących wideoloterie?
Politycy Platformy Obywatelskiej chcą, by prezydent Lech Kaczyński stanął przed komisją śledczą badającą aferę hazardową. Wskazują, że za czasów AWS, jeszcze jako minister sprawiedliwości, miał lobbować . "Jeśli są wątpliwości, to trzeba je wyjaśnić" - mówi polityk z kierownictwa klubu PO.

Ale czy wezwanie prezydenta przed komisję śledczą jest w ogóle możliwe? Jednoznacznej wykładni prawnej nie ma, nie wiadomo nawet, czy prezydent przed komisją może w ogóle zeznawać. "W świetle dotychczasowego orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego i praktyki komisja śledcza raczej nie może liczyć na skuteczne wezwanie prezydenta do stawienia się w celu złożenia zeznań" - podkreśla konstytucjonalista dr Ryszard Piotrowski.

Platforma się jednak upiera. "Jeśli są wątpliwości, to trzeba je wyjaśnić" - podkreśla nasz rozmówca z kierownictwa klubu PO. I dodaje: "Mamy informacje, że Lech Kaczyński jeszcze jako minister sprawiedliwości lobbował na rzecz jednej z firm zajmujących się wideoloteriami".

Jedyne dotychczas znane informacje łączące prezydenta z hazardem pochodziły z 2006 roku. Media opisywały, że Lech Kaczyński spotkał się z Józefem Blassem, konsultantem amerykańskiej firmy G-Tech, który za doprowadzenie w 2001 roku do kontraktu tej firmy z Totalizatorem Sportowym dostał 20 mln dolarów. Twierdził potem, że była to suma przeznaczona na "monitorowanie polskiego rządu". Jego spotkanie z prezydentem w lutym 2006 roku miał zorganizować społeczny doradca Kaczyńskiego Michał Kleiber - szkolny kolega Blassa.

Prezydent i hazard? To śmieszne

W Sejmie są aż trzy projekty uchwał powołujących komisje, a tylko do jednej, tej autorstwa Platformy, wpisano wideoloterie. Dlaczego? "To nie przypadek, chcemy wyjaśnienia roli, jaką minister sprawiedliwości w rządzie AWS, pan Lech Kaczyński, odegrał w tej sprawie. O tym, że lobbował na rzecz jednej z firm zajmujących się wideoloteriami, mówiła między innymi ówczesna minister skarbu Aldona Kamela-Sowińska. Tę sprawę trzeba wyjaśnić" - przekonuje nasz rozmówca. Kamela-Sowińska jednak wszystkiemu zaprzecza. "To są jakieś bzdury. Nigdy nic takiego nie mówiłam, nawet nie wiem, co to są wideoloterie" - podkreśla.

Platforma liczy jednak na to, że PiS będzie zmuszone zgodzić się na przesłuchanie prezydenta. "Wtedy, gdy komisja śledcza, badając aferę Rywina, chciała przesłuchać Aleksandra Kwaśniewskiego, to właśnie środowisko Prawa i Sprawiedliwości najgłośniej krzyczało, że to skandal i że wobec prawa wszyscy są równi" - przypomina jeden z naszych rozmówców. "Dlatego Kaczyński nie będzie miał wyjścia i będzie musiał się pojawić" - zapowiada ważny polityk PO.

PiS nie mówi "nie", ale jednocześnie podkreśla, że taki wniosek byłby kolejnym dowodem na to, że Platforma całą sprawę afery hazardowej chce zamieść pod dywan. "To typowe dla PO odwracanie kota ogonem. W sprawie afery hazardowej trzeba wyjaśnić rolę Chlebowskiego, Drzewieckiego, Schetyny i wreszcie premiera Tuska, a nie prezydenta" - mówi Adam Hofman z PiS.

Kwaśniewski przed komisją nie stanął

W 2003 roku komisja śledcza badająca aferę Rywina chciała powołać na świadka Aleksandra Kwaśniewskiego. Ten oświadczył jednak: "Ja mogę się stawić. Mogę zaśpiewać i zatańczyć, tylko po co? I przed komisją ostatecznie się nie pojawił. Dwa lata później prezydenta Kwaśniewskiego chciała przesłuchać komisja ds. Orlenu, znów się jednak nie udało. "W komisji mamy do czynienia z głęboką demoralizacją. (...) Odmawiam uczestnictwa w politycznej awanturze" - oświadczył w marcu 2005 r. Kwaśniewski, na dzień przed zaplanowanym przesłuchaniem. Po raz kolejny były prezydent miał stanąć w 2005 r. przed komisją badającą prywatyzację banków. Jednak wcześniejsze wybory parlamentarne zakończyły jej pracę

Marcin Graczyk

http://www.dziennik.pl/polityka/article473369/Prezydent_opowie_o_hazardzie_Tak_chce_PO.html

Przemek

--

"Sprawa Barbary Blidy. Prokuratura wyjaśniająca samobójstwo posłanki SLD przygotowała zarzuty dla generała Witolda M., byłego szefa ABW za rządów PiS. To on rozkazał filmować zatrzymywanych. Przez wiele lat bliski wspólpracownik Lecha Kaczyńskiego. W ciągu dwóch lat awansował z porucznika na generała".

Data: 2009-11-03 00:31:18
Autor: Mariusz Merta
przynudzasz pan
j.w.
Ziobro przed trybunał stanu ? albo Kaczyński etc.
przeprosiny i sprostowanie...za to panu nie płacą...
więc tego od pana próżno oczekiwać...
Mariusz Merta

Data: 2009-11-03 13:14:14
Autor: cyc
demokracja ala merta

Wszystkich pod szubienice byle tylko nie byli to ludzie z PiS-u .

cyc

Data: 2009-11-03 04:59:24
Autor: Mariusz Merta
zwykła przyzwoitość...o ile rozumie pan o co bieg a...
o ile to pan jestes oryginalny cyc...
proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst który napisałem powyżej....
po prostu, zwyczajnie, ze zrozumieniem panie...
ze zrozumieniem...
inaczej szkoda mojego i pańskiego czasu
Mariusz Merta

Data: 2009-11-03 16:38:27
Autor: cyc

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:8eedaa0b-862e-4cbd-9e39-cf7f165ed0dak4g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Przeczytam jak nie bedziesz zmienial nazwy tematu watka .
Temat  przez Twoje niezrozumiale fobie zgubil sie jako , ze kazdorazowo , jak niemal wszyscy,  kasuje przeczytane wczesniej posty i odnowiony watek pojawia sie tylko pod tym samym tytulem co wczesniej .
Twoj post teraz , kiedy zmienieles temat watku jest dla mnie niezrozumialy i nie umiem "wkleic" go do wlasciwego tematu  tymbardziej , ze nie cytujesz mojej wypowiedzi .
Szukac wsrod przeczytanych nie bede bo to tysiace postow .
Jak widzisz Twoj idiotyczny zwyczaj zmieniania tytulow watkow dezorganizuje i stwarza problemy .
Baw sie tak dalej , to dalej  bedziesz mial tylko sporadycznych odwersazy .

cyc

Data: 2009-11-03 15:46:38
Autor: Piotr
demokracja ala merta
Dnia Tue, 3 Nov 2009 13:14:14 +0100, cyc napisał(a):

Wszystkich pod szubienice byle tylko nie byli to ludzie z PiS-u .

Mówili, że to ty się podszywałeś pod Antenkę... Prawda li to?
Piotr

Kaczyński opowie jak lobbował za jedną z firm organizujących wideoloterie?