Kaczyński uratował Kwaśniewskiego przed trybunałem?

Data: 2014-01-26 16:16:10
Autor: boukun
Kaczyński uratował Kwaśniewskiego przed trybunałem?
PRZEGLĄD PRASY. Prezydent Lech Kaczyński ochronił swojego poprzednika Aleksandra Kwaśniewskiego przed odpowiedzialnością konstytucyjną w sprawie tajnych więzień CIA w Polsce - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Powołując się na dobro państwa i polską rację stanu, Lech Kaczyński nie zwolnił go z tajemnicy państwowej, chociaż domagała się tego prokuratura. Aleksander Kwaśniewski nie został do tej pory przesłuchany. Oznacza to, że nie stanie przed Trybunałem Stanu.

W 2009 roku Jerzy Mierzewski z Wydziału V Prokuratury Apelacyjnej w Warszawie wysłał do prezydenta Lecha Kaczyńskiego wniosek o zwolnienie Aleksandra Kwaśniewskiego z tajemnicy państwowej. Chciał on przesłuchać byłego prezydenta w sprawie jego rozmów z Leszkiem Millerem, podczas których miały pojawić się klauzulowane informacje na temat współpracy wywiadu polskiego i amerykańskiego w zakresie lądowań samolotów CIA na lotnisku w Szymanach, a także w sprawie więzienia w Kiejkutach osób podejrzewanych o terroryzm. Kaczyński wniosek Mierzewskiego odrzucił powołując się na polską rację stanu.

Prokurator chciał wysłał taki sam wniosek do nowego prezydenta - Bronisława Komorowskiego, jednak Prokuratura Generalna nie zgodziła się na to uznając, że istnieje w tym przypadku zasada ciągłości władzy i że decyzja Lecha Kaczyńskiego jest obowiązująca.

W planie śledztwa Mierzewski, oprócz zamiaru przesłuchania Kwaśniewskiego, wspomniał także o możliwości postawienia go przed Trybunałem Stanu.

Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,8367006,Kaczynski_uratowal_Kwasniewskiego_przed_trybunalem_.html

Swój swojego kryje...

boukun

Data: 2014-01-26 16:25:39
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:lc39kn$o79$1mx1.internetia.pl...
[...]

Najwyraźniej dziedzictwo komusze po ojcu Rajmundzie śp. Lech miał zaszyte głęboko w główce.

MW

Kaczyński uratował Kwaśniewskiego przed trybunałem?