Kadencja

Data: 2015-10-31 21:51:54
Autor: PeJot
Kadencja
W dniu 2015-10-31 o 19:07, farfolini@gmail.com pisze:
Witam,

zakupiłem gadżet (nie napiszę jaki, bo znowu zostanę posądzony o marketing szeptany :)), który pokazuje m.in. kadencję. Czytam internety i jest napisane, że optymalnie to 90 i mam zagwostkę, bo ja jadę do 72-75 i już mam ochotę zmienić przełożenie, gdyż wydaje mi się, że rower nie idzie, max w normalnej jeździe osiągam 80 sporadycznie i mam wtedy wrażenie, że pedałuję bez sensu i nogi się jakby zapadają, bo nie ma w ogóle żadnego oporu. 90 to kurde jakiś kosmos. Najlepiej mi się ciśnie ok 70 (+/- 5), czuję miły opór. Próbowałem się przestawić i kręcić młynek, ale taka jazda jest dla mnie beznadziejna, o wiele szybciej się męczę. Poniżej wykres z przykładowej przejażdżki (rower typowo "górski", trasa szutrowo-asfaltowa, po płaskim):

http://pokazywarka.pl/li7uag/

No i pytanie:

1. Czy robię coś źle?

Jasne że źle - za dużo gadżetów na kierownicy :)

2. Czy to kwestia ustawienia/błędnego działania licznika.
3. Czy ten pomiar kadencji to w zasadzie tylko dla rowerów typowo szosowych?

A statystyczny jesteś pod względem długości nóg czy nie bardzo ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-11-01 01:45:23
Autor: farfolini
Kadencja
W dniu sobota, 31 października 2015 21:51:49 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

A statystyczny jesteś pod względem długości nóg czy nie bardzo ?

Przypuszczam, że raczej krótsze i do tego duże uda i łydki, bo miewam problem ze spodniami - rurki raczej nie dla mnie :)

Data: 2015-11-01 01:10:52
Autor: Ignac
Kadencja
W dniu niedziela, 1 listopada 2015 09:45:25 UTC+1 użytkownik farf...@gmail.com napisał:

> A statystyczny jesteś pod względem długości nóg czy nie bardzo ?
> Przypuszczam, że raczej krótsze i do tego duże uda i łydki, bo miewam problem ze spodniami

Ta niższa kadencja(u Ciebie), wynika z faktu, że masz przez to większe
opory wewnętrzne w nogach. I niższa może być dla Ciebie optymalna, więc bym się nie przejmował i nie robił fetyszu z byle czego.

Te kadencje które są podawane jako optymalne, to dla misiów w przedziale
wagowym 52-62 kg. Jak się jeździ kilkanaście tys. km rocznie to efektywna
kadencja(indywidualna dla każdego) jest koniecznością, bo inaczej, przeciąży się nogi i po zabawie. Dobrze byłoby, aby też mieć odpowiednie
warunki fizyczne, do uprawiania danej dyscypliny, bo szczere chęci nie wystarczą

Data: 2015-11-01 23:24:57
Autor: farfolini
Kadencja
W dniu niedziela, 1 listopada 2015 10:10:54 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

> [...]

warunki fizyczne, do uprawiania danej dyscypliny, bo szczere chęci nie wystarczą

50-60? łooo, to zdecydowanie nie dla mnie :)

Kadencja