Kadencja

Data: 2015-11-23 23:57:48
Autor: Ghost
Kadencja

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b79fdba-01ca-4c69-aeae-192e250933dc@googlegroups.com...

1. Czy robię coś źle? Czy w ogóle się tym przejmować?
2. Czy to kwestia ustawienia/błędnego działania licznika.
3. Czy ten pomiar kadencji to w zasadzie tylko dla rowerów typowo szosowych?

Kręć, kręć, też mam tendencję do niskich obrotów*, ale to nie do końca jest zdrowe. Im wyżej siodełko tym łatwiej się kreci w wysokiej kadencji. Po jakimś czasie nabierasz automatycznie chęci to szybszego kręcenia i to może być wręcz przyjemnie, zwłaszcza dla kolan.

*typowa rozmowa z ortopedą: gdzie się pan dorobił takiego czterogłowego? Nigdzie, taki się urodziłem.

Data: 2015-11-25 07:48:20
Autor: cytawa
Kadencja
Ghost pisze:

[...]

Tu zdecydowanie nie. Jest raczej na odwrot. To czasowcy maja wyzej siodelka niz sprinterzy. Oczywiscie zbyt niskie siodelko do niczego nie jest dobre.

Jan Cytawa

Data: 2015-11-25 01:34:42
Autor: Rowerex
Kadencja
W dniu środa, 25 listopada 2015 07:48:19 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
Ghost pisze:

> [...]

Tu zdecydowanie nie. Jest raczej na odwrot. To czasowcy maja wyzej siodelka niz sprinterzy. Oczywiscie zbyt niskie siodelko do niczego nie jest dobre.

Potwierdzam - siodełko do wyższej kadencji ma być ustawione nie wyżej i nie niżej, tylko optymalnie. Wyższa kadencja to jednak bardziej intensywny kontakt ciała z siodełkiem, a wszelkie niedogodności szybku zakatrupią przyjemność jazdy.

Owszem, podnosząc siodełko w górę ma się _na_początku_
wrażenie, że nowa pozycja zachęca to do szybszego kręcenia, ale tak jest tylko na początku i przez może pół godziny, bo potem zaczyna się mordęga - zaczyna boleć tyłek i wszystko między nogami, co chwila ma się ochotę przestać zupełnie kręcić, odpocząć i zacząć na nowo - taka ciągła nieznośna huśtawka od coraz większego cierpienia do chęci coraz dłuższego i mniej dającego odpoczynku....

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-11-26 22:54:31
Autor: Ghost
Kadencja

Ghost pisze:

> [...]

jest dobre.

Owszem, podnosząc siodełko w górę ma się _na_początku_

Na początku i na końcu. Opinie że niższe siodełko sprzyja wyższej kadencji owszem spotykam, ale są one w zdecydowanej mniejszości. Przeczą tez mojemu doświadczeniu.

Data: 2015-11-25 18:15:13
Autor: Ghost
Kadencja

Użytkownik "cytawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:565559b1$0$22822$65785112@news.neostrada.pl...

Ghost pisze:

[...]

No wiec nie zgadzamy sie.

Data: 2015-11-26 07:45:01
Autor: cytawa
Kadencja
Ghost pisze:

Tu zdecydowanie nie. Jest raczej na odwrot.

No wiec nie zgadzamy sie.

masz prawo. Cale szczescie, ze sportowcy kolarze swoje wiedza i robia co napisalem.

Jan Cytawa

Data: 2015-11-26 22:50:53
Autor: Ghost
Kadencja

Użytkownik "cytawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5656aa69$0$687$65785112@news.neostrada.pl...

Ghost pisze:

Tu zdecydowanie nie. Jest raczej na odwrot.

No wiec nie zgadzamy sie.

masz prawo. Cale szczescie, ze sportowcy kolarze swoje wiedza i robia co napisalem.

No ich szczęście, że robią co piszesz.

Kadencja