Kafle na balkonie

Data: 2009-05-22 04:45:48
Autor: ab
Kafle na balkonie
Chcę sam położyć kafle na balkonie. Balkon jest odkryty. Jestem laikiem w kaflowaniu i dlatego proszę o ustosunkowanie się do moich pytań/stwierdzeń poniżej i jakieś wskazówki lub przekierowanie mnie na jakąś sensowną stronę.

* kafle powinny być mrozoodporne i podłogowe
* klej powinien być mrozoodporny
* czy fugi też są jakieś mrozoodporne, czy zwyczajne?
* jaką firmę wybrać do kleju i fug?
* jaką dać szerokość fug?
* jak wykańczać brzegowe strefy kafli: plastikowe listwy czy fugą?
* czy fugi się jakoś dodatkowo zabezpiecza na przesiąkanie, niewykruszanie, czy sama fuga jest szczelna i trwała?

--
Bestsellery książkowe:
  "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

Data: 2009-05-21 23:58:13
Autor: ZbyszekZ
Kafle na balkonie
On 22 May, 06:45, ab <abe...@igo1.wroc.pl> wrote:
[...]

Tak. Jeśli ma to znaczenie to zwróć uwagę na to aby nie były śliskie
(np. gres polerowany, można nieźle się pośliznąć).

* klej powinien być mrozoodporny

Tak

* czy fugi też są jakieś mrozoodporne, czy zwyczajne?

Mrozodporne i elastyczne

* jaką firmę wybrać do kleju i fug?

Obojetne, teraz na dniach u mnie klejone były na Atlas Plus a fuga
Ceresit CE43

* jaką dać szerokość fug?

Taką żeby było ładnie, ale raczej nie mniej niż 2mm, jak układasz
pierwszy raz to im będzie szersza tym będzie Ci łatwiej (korekcja,
samo fugowanie).

* jak wykańczać brzegowe strefy kafli: plastikowe listwy czy
fugą?

Plastikowe listwy albo szlifowanie. Listwy są znacznym ułatwieniem, bo
przy szlifowaniu każde pół milimetra różnicy widać wyraźnie
(szczególnie właściciel to widzi ;-)

* czy fugi się jakoś dodatkowo zabezpiecza na przesiąkanie,
niewykruszanie, czy sama fuga jest szczelna i trwała?

To i to. Fuga jest wodoporna ale aby nie traciła koloru i się nie
wykruszała są dodatkowe impregnaty.
Np. Atlas Delfin.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-22 01:15:58
Autor: JaMyszka
Kafle na balkonie
On 22 Maj, 08:58, ZbyszekZ  wrote:
> [...]
Tak. Jeśli ma to znaczenie to zwróć uwagę na to aby nie były śliskie
(np. gres polerowany, można nieźle się pośliznąć).

Pozwolę sobie uzupełnić Twoją wypowiedź o uwagi wymienione w tym wątku
http://groups.google.pl/group/pl.misc.budowanie/browse_frm/thread/b7771b991c7008bd/95715e4f0def14e5?q=#95715e4f0def14e5
Chociaż wątek dotyczy tarasu, to są tam zawarte wskazówki dotyczące
kafelkowania balkonów.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2009-05-22 04:06:36
Autor: ZbyszekZ
Kafle na balkonie
On 22 May, 10:15, JaMyszka <fatamorgan...@gmail.com> wrote:

> [...]

Chociaż wątek dotyczy tarasu, to są tam zawarte wskazówki dotyczące

Wiedziałem, że ktoś spsuje kolejny samorodny talent :-)
Dopóki nie przeczytałem na grupie jak to się robi to położyłem na
balkonie w starym mieszkaniu (ponad 10 lat temu i do dziś leżą), ale
po naczytaniu się teraz zatrudniłem tzw. fachowca. Dużej różnicy
pomiędzy jego a moja robotą nie widzę, może poza tym że fachowcowi to
równiej wychodzi  :-). Zobaczymy czy będzie bardziej trwała.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-22 04:38:04
Autor: JaMyszka
Kafle na balkonie
On 22 Maj, 13:06, ZbyszekZ  wrote:
[...]
Wiedziałem, że ktoś spsuje kolejny samorodny talent :-)

Myślisz o sobie? Nie, no - nie przesadzaj - wszak tylko oprawę Ci
dodałam należną Twej wiedzy;p
BTW Twój post także do kajecika sobie spisałam:)

Dopóki nie przeczytałem na grupie jak to się robi to położyłem na
(...)
równiej wychodzi  :-). Zobaczymy czy będzie bardziej trwała.

Wątkotwórca nie napisał o jaki balkon chodzi - w bloku czy w domku?
Nowy czy stary?
A ja mieszkam w 11 piętrowym bloku i u niektórych sąsiadów płytki zimy
nie wytrzymały. Pewnie ta folia (albo jej brak), szerokość fugi i jej
rodzaj miały na to wpływ.

Data: 2009-05-22 05:21:17
Autor: ZbyszekZ
Kafle na balkonie
On 22 May, 13:38, JaMyszka <fatamorgan...@gmail.com> wrote:
> [...]

A ja mieszkam w 11 piętrowym bloku i u niektórych sąsiadów płytki zimy
nie wytrzymały. Pewnie ta folia (albo jej brak), szerokość fugi i jej

Może tak, może dokładność roboty?
Ja położyłem w bloku. Żadnej wylewki (ani folia, ani sampoziomująca
ani żanda inna). Jak było krzywo to płytki leżą krzywo.
Materiały wybierane na zasadzie - tańsze to lepsze (jak w
państwowowych przetargach).
Faowiec zrobił i folię i wyrwównał i nacudował się i zobaczymy na
wiosnę (przyszłą ;-)

--
ZZ@private

Data: 2009-05-25 07:19:49
Autor: ab
Kafle na balkonie
Wątkotwórca nie napisał o jaki balkon chodzi - w bloku czy
w domku? Nowy czy stary?

Wątkotwórca nie pomyślał, że to ważne. :-) Już uzupełniam: balkon w bloku 5 piętrowym, pod podłogą balkonową jest pomieszczenie mieszkalne. Własciwie są 2 balkony: pierwszy  ma kontakt z jedną ścianą budynku, drugi z dwiema ścianami i murek na pozostałych bokach (oczywiście ma odpływ pod jednym z murków).

Przy okazji dziękuję wszystkim za informacje.

Data: 2009-05-24 22:07:57
Autor: Jackare
Kafle na balkonie
Użytkownik "ab" <abed58@igo1.wroc.pl> napisał w wiadomości news:Xns9C1344ECB3A4abed58igo1wrocpl127.0.0.1...
[...]

Mrozoodporne. Podłogowe na podłogę, ścienne na ścianę ale mrozoodporne.

* klej powinien być mrozoodporny
Tak i nie powinien tylko musi.

* czy fugi też są jakieś mrozoodporne, czy zwyczajne?
Fuga to fuga. Z wyjątkiem pewnych spcjalnych zastosowań - nie ma ich zbyt wiele rodzajów.

* jaką firmę wybrać do kleju i fug?
Ortodoksi powiedzą ATLAS PLUS. Ja powiem: coś ze średniej półki co jest do zaakceptowania cenowo. Nie bierz najtańszego szajsu z marketu bo może się okazać że więcej w tym piasku niż luksusu i kafelki będą odpadać. Ja u siebie na balkonie robiłem PLUSEM bo mi akurat został, ale ortodoksem nie jestem :)

* jaką dać szerokość fug?
De gustibus non est disputandum. Jaka Ci się podoba. Otatnie trendy to "jak najmniejszą". Ja bym dał taką która zapewni dobre zespoinowanie kafelek bo fuga to nie ozdoba tylko spoina. Jeżeli moge coś doradzić, to na podłogę daj fugę: ciemnoszarą, czarną lub ciemnobrązową. Wszelkie kolory na podłodze zewnętrznej po jakiś czasie będą szaro-czarne i nie ma sensu ich dawać.

* jak wykańczać brzegowe strefy kafli: plastikowe listwy czy
fugą?
Ja bym robił fugą. Pod listwy najdzie woda lub wilgoć i po zamarznięciu zniszczy listwę lub odspoi kafelkę. Zamarznięta woda ma naprawdę wielką siłę niszczenia.

* czy fugi się jakoś dodatkowo zabezpiecza na przesiąkanie, niewykruszanie, czy sama fuga jest szczelna i trwała?
Są impregnaty, ale dobrze położone kafelki i dobrze położona fuga powinna trzymać bez dodatkowych zabezpieczeń.

--
Jackare

Data: 2009-05-25 20:42:26
Autor: agent73
Kafle na balkonie
On Sun, 24 May 2009 22:07:57 +0200, "Jackare" <j@sp.de.pl> wrote:

[...]

Można też na ATLAS CAL-N, jeśli potrzeba grubszej warstwy niż 5 mm.
Trzyma dobrze, kładłem jakieś 3... może 4 lata temu (tuż przed tą zimą
kiedy mrozy były -30 st.). Nic nie odpadło :-)

[...]

Trzymać będzie OK, ale nie uszczelniać! Żadna fuga, choćby nie wiem
jak dobrze położona i zaimpregnowana, nie będzie w 100% wodoszczelna.
Do tego służy tzw. uszczelnienie alternatywne, czyli cienka warstwa
wodoszczelnej zaprawy cementowej (folii w płynie nie polecam, traci
przyczepność w niskich temperaturach i może się odspoić), na którą
dopiero należy kleić płytki. Bez tego mogą pojawić się na fugach
wykwity, źle to potem wygląda...
Ja pod płytki kładłem zaprawę ATLAS WODER S, bo chyba najtańsza z
"markowych". Nie, też nie jestem ortodoksem, po prostu uznałem, że
będzie wystarczająca do zwykłego tarasu, inne zaprawy tego typu były
dużo droższe (zalecane do uszczelniania basenów). I nie zawiodłem się
:-)

Kafle na balkonie