Kafle na balkonie

Data: 2009-05-21 23:58:13
Autor: ZbyszekZ
Kafle na balkonie
On 22 May, 06:45, ab <abe...@igo1.wroc.pl> wrote:
Chcę sam położyć kafle na balkonie. Balkon jest odkryty. Jestem
laikiem w kaflowaniu i dlatego proszę o ustosunkowanie się do
moich pytań/stwierdzeń poniżej i jakieś wskazówki lub
przekierowanie mnie na jakąś sensowną stronę.

* kafle powinny być mrozoodporne i podłogowe

Tak. Jeśli ma to znaczenie to zwróć uwagę na to aby nie były śliskie
(np. gres polerowany, można nieźle się pośliznąć).

* klej powinien być mrozoodporny

Tak

* czy fugi też są jakieś mrozoodporne, czy zwyczajne?

Mrozodporne i elastyczne

* jaką firmę wybrać do kleju i fug?

Obojetne, teraz na dniach u mnie klejone były na Atlas Plus a fuga
Ceresit CE43

* jaką dać szerokość fug?

Taką żeby było ładnie, ale raczej nie mniej niż 2mm, jak układasz
pierwszy raz to im będzie szersza tym będzie Ci łatwiej (korekcja,
samo fugowanie).

* jak wykańczać brzegowe strefy kafli: plastikowe listwy czy
fugą?

Plastikowe listwy albo szlifowanie. Listwy są znacznym ułatwieniem, bo
przy szlifowaniu każde pół milimetra różnicy widać wyraźnie
(szczególnie właściciel to widzi ;-)

* czy fugi się jakoś dodatkowo zabezpiecza na przesiąkanie,
niewykruszanie, czy sama fuga jest szczelna i trwała?

To i to. Fuga jest wodoporna ale aby nie traciła koloru i się nie
wykruszała są dodatkowe impregnaty.
Np. Atlas Delfin.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-22 01:15:58
Autor: JaMyszka
Kafle na balkonie
On 22 Maj, 08:58, ZbyszekZ  wrote:
> [...]
Tak. Jeśli ma to znaczenie to zwróć uwagę na to aby nie były śliskie
(np. gres polerowany, można nieźle się pośliznąć).

Pozwolę sobie uzupełnić Twoją wypowiedź o uwagi wymienione w tym wątku
http://groups.google.pl/group/pl.misc.budowanie/browse_frm/thread/b7771b991c7008bd/95715e4f0def14e5?q=#95715e4f0def14e5
Chociaż wątek dotyczy tarasu, to są tam zawarte wskazówki dotyczące
kafelkowania balkonów.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2009-05-22 04:06:36
Autor: ZbyszekZ
Kafle na balkonie
On 22 May, 10:15, JaMyszka <fatamorgan...@gmail.com> wrote:

> [...]

Chociaż wątek dotyczy tarasu, to są tam zawarte wskazówki dotyczące

Wiedziałem, że ktoś spsuje kolejny samorodny talent :-)
Dopóki nie przeczytałem na grupie jak to się robi to położyłem na
balkonie w starym mieszkaniu (ponad 10 lat temu i do dziś leżą), ale
po naczytaniu się teraz zatrudniłem tzw. fachowca. Dużej różnicy
pomiędzy jego a moja robotą nie widzę, może poza tym że fachowcowi to
równiej wychodzi  :-). Zobaczymy czy będzie bardziej trwała.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-22 04:38:04
Autor: JaMyszka
Kafle na balkonie
On 22 Maj, 13:06, ZbyszekZ  wrote:
[...]
Wiedziałem, że ktoś spsuje kolejny samorodny talent :-)

Myślisz o sobie? Nie, no - nie przesadzaj - wszak tylko oprawę Ci
dodałam należną Twej wiedzy;p
BTW Twój post także do kajecika sobie spisałam:)

Dopóki nie przeczytałem na grupie jak to się robi to położyłem na
(...)
równiej wychodzi  :-). Zobaczymy czy będzie bardziej trwała.

Wątkotwórca nie napisał o jaki balkon chodzi - w bloku czy w domku?
Nowy czy stary?
A ja mieszkam w 11 piętrowym bloku i u niektórych sąsiadów płytki zimy
nie wytrzymały. Pewnie ta folia (albo jej brak), szerokość fugi i jej
rodzaj miały na to wpływ.

Data: 2009-05-22 05:21:17
Autor: ZbyszekZ
Kafle na balkonie
On 22 May, 13:38, JaMyszka <fatamorgan...@gmail.com> wrote:
> [...]

A ja mieszkam w 11 piętrowym bloku i u niektórych sąsiadów płytki zimy
nie wytrzymały. Pewnie ta folia (albo jej brak), szerokość fugi i jej

Może tak, może dokładność roboty?
Ja położyłem w bloku. Żadnej wylewki (ani folia, ani sampoziomująca
ani żanda inna). Jak było krzywo to płytki leżą krzywo.
Materiały wybierane na zasadzie - tańsze to lepsze (jak w
państwowowych przetargach).
Faowiec zrobił i folię i wyrwównał i nacudował się i zobaczymy na
wiosnę (przyszłą ;-)

--
ZZ@private

Data: 2009-05-25 07:19:49
Autor: ab
Kafle na balkonie
Wątkotwórca nie napisał o jaki balkon chodzi - w bloku czy
w domku? Nowy czy stary?

Wątkotwórca nie pomyślał, że to ważne. :-) Już uzupełniam: balkon w bloku 5 piętrowym, pod podłogą balkonową jest pomieszczenie mieszkalne. Własciwie są 2 balkony: pierwszy  ma kontakt z jedną ścianą budynku, drugi z dwiema ścianami i murek na pozostałych bokach (oczywiście ma odpływ pod jednym z murków).

Przy okazji dziękuję wszystkim za informacje.

Kafle na balkonie